دنیزلی

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1403/06/24
بازدید: 93

ترکیه مقاصد مختلفی دارد اما بیشتر گردشگران فقط چند مورد از آنها مثل استانبول، آنکارا و آنتالیا را می‌شناسند. باید بدانید که در این کشور همسایه مقاصد جذاب دیگری همچون کوش آداسی، مارماریس، فتحیه، دنیزلی و... نیز وجود دارد که سفر به آنها می‌تواند یک تجربه متفاوت باشد. در این مطلب قصد داریم درباره یکی از این مقاصد یعنی دنیزلی صحبت کنیم. اگر شما هم علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر درباره این موضوع هستید، با ما تا انتهای این مطلب از وب‌سایت لحظه آخر همراه باشید.

دنیزلی ترکیه

دنیزلی ترکیه کجاست؟

دنیزلی کجاست؟ آیا این شهر را می‌توان مقصد مناسبی برای سفر دانست؟ مسافرت به دنیزلی از چه نوع است؟ و... تمام سوالاتی است که امکان دارد در ابتدای تصمیم‌گیری برای رزرو تور دنیزلی ذهنتان را درگیر کند. دنیزلی یکی از شهرهای کشور ترکیه است که به خاطر وجود جاذبه‌هایی همچون پاموک کاله (Pamukkale) در میان گردشگران محبوب شده است.

در این شهر می‌توانید عناصر فرهنگی و سنتی ترکیه به وضوح مشاهده کنید. تاریخ دنیزلی به زمان باستان باز می‌گردد و به همین دلیل در کنار جاذبه‌های طبیعی، تعداد زیادی دیدنی‌ تاریخی نیز در این مکان وجود دارد. شهر دنیزلی در منطقه دریای اژه قرار دارد و از نظر مساحت باید آن را بیست و چهارمین شهر بزرگ ترکیه دانست. شما می‌توانید موقعیت مکانی دقیق شهر دنیزلی ترکیه روی نقشه زیر مشاهده کنید.

اطلاعات ضروری سفر به دنیزلی

در جدول زیر می‌توانید اطلاعات ضروری سفر به دنیزلی را مشاهده کنید.

زبان رسمی

 ترکی استانبولی 

واحد پول

لیر ترکیه

جهت رانندگی

راست

 اختلاف ساعت با ایران 

نیم ساعت

محبوب ترین تورهای ترکیه لحظه آخر کدامند؟

چرا دنیزلی در میان گردشگران محبوب است؟

دلایل زیادی درباره محبوبیت دنیزلی به عنوان یک مقصد گردشگری وجود دارد که برخی از این دلایل به شرح زیر است:

  • چشمه‌های آب گرم پاموک کاله که نمونه آن را در استان مازندران ایران نیز وجود دارد، دلیل اصلی محبوبیت دنیزلی است. این چشمه‌ها که خواص دارویی و شفابخش دارند، دارای شهرت جهانی هستند و می‌توانید در 18 کیلومتری دنیزلی پیدایشان کنید.
  • همان‌طور که گفته شد در دنیزلی جاذبه‌های تاریخی زیادی وجود دارد که قدمت برخی از آنها به تاریخ باستان باز می‌گردد. این مساله را باید دومین دلیل محبوبیت این شهر در میان گردشگران دانست.
  • دلیل سوم محبوبیت شهر دنیزلی ترکیه به‌عنوان یک مقصد گردشگری، جاذبه طبیعی آن است.
  • به صورت منظم و هر روزه اتوبوس، قطار و هواپیما راهی این شهر می‌شوند و بنابراین دسترسی به آن نسبتا آسان است. از شهرهای بزرگ ترکیه مانند استانبول و ازمیر به راحتی می‌توانید به دنیزلی دسترسی پیدا کنید.
  • قیمت رزرو هتل در شهر دنیزلی مقرون به صرفه هستند و می‌توان نسبت به بسیاری از مقاصد دیگر این کشور سفر ارزان‌تری به آن داشت.
  • دنیزلی آب و هوای فوق‌العاده‌ای دارد و این مسئله را هم باید دلیل دیگری برای محبوب‌ بودن این شهر در میان گردشگران دانست.

علت محبوبیت دنیزلی

آب و هوای دنیزلی ترکیه

همان‌طور که گفته شد، دنیزلی در نزدیکی دریای اژه قرار دارد و دارای پستی و بلندی‌های شدید است. ارتفاعات اطراف این شهر مانع ورود باد از سمت دریای اژه به دنیزلی نمی‌شود و به همین دلیل در بسیاری از روزهای سال در این شهر شاهد وزش باد خواهید بود. به‌طورکلی دنیزلی پاییزها و بهارهای ملایمی دارد که در بیشتر روزهایشان نم باران را می‌توان مشاهده کرد. بهترین زمان سفر به شهر دنیزلی ترکیه هم همین دو فصل است.

جاهای دیدنی ترکیه - آشنایی کامل با بهترین جاذبه‌هایی که در سفر به کشور ترکیه می‌توانید تجربه کنید!

جاهای دیدنی شهر دنیزلی ترکیه

جاذبه‌های گردشگری در شهر دنیزلی بسیار زیاد است و در دسته‌های مختلفی همچون جاذبه تاریخی، طبیعی و فرهنگی تقسیم می‌شود. در ادامه برخی از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری دنیزلی ترکیه را به شما معرفی خواهیم کرد.

جاهای دیدنی شهر دنیزلی ترکیه

چشمه های آب گرم پاموک کاله

تا اینجای مطلب چندین بار این نام آورده شده است. همچنین از آنجایی که برادر دوقلوی این چشمه در ایران منزل دارد، به‌طورکلی پاموک کاله نامی آشنا برای ایرانیان است. این نام را می‌توان قلعه پنبه‌ای معنا کرد. در پاموک کاله ترکیه 17 چشمه به صورت طبقاتی روی هم قرار گرفته‌اند و آب زلالی از آنها جاری است. این چشمه جدا از اینکه چشم‌نواز و بسیار خاص است، خاصیت دارویی نیز دارد و به همین دلیل هم افراد زیادی را جذب خود کرده است.

مراکز تفریحی ترکیه - معرفی جاهای تفریحی و مکان های هیجان انگیز ترکیه

آمفی تئاتر رومی

یکی از جاذبه‌های دنیزلی که در طول سفر به این شهر حتما باید زمانی را هم برای بازدید از آن کنار بگذارید، آمفی تئاتر رومی است. این جاذبه که یادگار دوره روم باستان است می‌تواند 15 هزار نفر را میزبانی کند، هشت مسیر عبور و مرور دارد و دارای بخش vip نیز هست.

آمفی تئاتر رومی

عبادتگاه یا معبد آپولو

یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های تاریخی که می‌توانید در کشور ترکیه ببینید، معبد آپولو است. زیبای این مکان با تخت جمشید برابری می‌کند. آپولو را در قدیم کشیش‌های مسیحی اداره می‌کردند. در این مکان حیوانات کوچک برای رضایت خداوند قربانی می‌شده‌اند. این معبد به سبک معماری رومی ساخته شده و بسیار زیبا و جذاب است.

معروف‌ترین سوغات ترکیه - 16 تا سوغاتی های خوراکی، لباس و صنایع دستی ترکیه

غار پلوتونیوم

یکی دیگر از جاذبه‌هایی که در دنیزلی ترکیه حتما باید از آن دیدن کنید، غار پلوتونیوم است. در این غار گازهای سمی (کربن دی‌اکسید) وجود دارد. به همین دلیل کسانی که در دوره باستان این مسئله را نمی‌دانستند و وارد این غار می‌شدند، جانشان را از دست می‌دادند. کشیش‌ها به راز غار پی برده بودند. خودشان با دهان و بینی بسته وارد می‌شدند و سالم بر می‌گشتند و به کسانی که جان سالم به در نمی‌بردند، تهمت گناهکار بودن می‌زدند.

غار پلوتونیوم

نکروپولیس 

این جاذبه تاریخی یک قبرستان به طول دو کیلومتر است که هزاران قبر یونانی در آن قرار دارد. قبرهای این گورستان را می‌توان به سه نوع ساده، مخصوص ثروتمندان و قبرهای خانوادگی تقسیم کرد. اگر فرصت کردید در طول سفرتان به این گورستان جالب نیز سر بزنید.

جمعیت ترکیه - جمعیت کشور ترکیه در سال 2024

سایر جاذبه های دنیزلی

به جز مواردی که معرفی شد، در شهر دنیزلی جاهای دیدنی دیگری نیز به شرح زیر وجود دارد:

  • کاروان‌سرای آخان
  • جنگل شهری باغباشی
  • موزه باستان‌شناسی هیراپولیس
  • غار کلوگان
  • فلات توپوکلو
  • خانه‌های بولدان
  • آبشار صخره‌ای گریان

سایر جاذبه های دنیزلی

معرفی مراکز خرید شهر دنیزلی ترکیه

اگر دوست دارید در طول سفر به دنیزلی زمانی را هم به خرید کردن بپردازید می‌توانید به سراغ یکی از مراکز خرید شهر دنیزلی ترکیه که به شرح زیر هستند، بروید:

  • مرکز خرید تراس پارک آلیسوریس: این پاساژ را باید بزرگ‌ترین مرکز خرید در دنیزلی دانست که تمام برندهای مطرح دنیا در آن شعبه دارند و با مراجعه به آن می‌توانید به امکاناتی همچون رستوران، کافه، سالن موسیقی و زمین بازی مخصوص کودکان دسترسی پیدا کرد.
  • مرکز خرید فروم چاملیک: این مرکز تجاری سه طبقه دارد و در آن می‌توان بهترین برندهای پوشاک، کیف و کفش را پیدا کرد.
  • بازارچه‌های محلی زیادی هم در دنیزلی وجود دارد که بازدید از آنها می‌تواند سفر شما را رنگی‌تر کند.

در سفر به دنیزلی کجا اقامت کنیم؟

برخی از بهترین هتل های دنیزلی ترکیه به شرح زیر است:

  • هتل پیسکین اوتل
  • هتل پارک ددمان دنیزلی
  • هتل گرند دنیزلی
  • هتل هیرا سیتی
  • هتل آنمون

هتل های شهر دنیزلی ترکیه

مسیر دسترسی به دنیزلی ترکیه

فرودگاه دنیزلی ترکیه چارداک نام دارد و با طی کردن 63 کیلومتر از مرکز این شهر می‌توانید خود را به آن برسانید. به طور منظم از استانبول به شهر دنیزلی پرواز مستقیم وجود دارد. شما می‌توانید با هواپیما از استانبول به ترکیه بروید و از آنجا با تاکسی خود را به مرکز شهر برسانید.

عکسهای شهر دنیزلی ترکیه

شما می‌توانید عکس‌های شهردنیزلی ترکیه را در گالری زیر مشاهده نمایید.

چرا باید به دنیزلی ترکیه سفر کنیم؟

دنیزلی یکی از شهرهای زیبای ترکیه و از مقاصد سفر این کشور است که در نزدیکی دریای اژه قرار دارد و جاذبه‌های گردشگری زیادی را در خود جای داده است. اگر از مقاصد تکراری همچون استانبول و آنتالیا خسته شده‌اید، می‌توانید این بار تور دنیزلی ترکیه را از لحظه آخر رزرو نمایید و سفر متفاوتی را تجربه کنید. اگر نکته دیگری درباره این موضوع وجود دارد که در این مطلب بدان اشاره نشد، حتما آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بهره ببرند. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

سوالات متداول

تاکنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر