شهر سوچی

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1403/06/13
بازدید: 91

اگر می‌خواهید در دل یک کشور سردسیری مانند روسیه مکانی متفاوت ببینید، باید به پایتخت تابستانه این کشور بروید. این شهر در میان دریای سیاه قرار گرفته و به خاطر آب و هوای فوق‌العاده مطبوع و خیابان‌های زیبایش به شهرت رسیده است. در این مطلب قصد داریم همه چیز را درباره شهر زیبای سوچی روسیه بررسی کنیم. اگر شما هم علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید؛ با ما تا انتهای این مطلب از وب‌سایت لحظه آخر همراه باشید.

شهر سوچی

معرفی سوچی؛ طولانی ترین شهر اروپا

سوچی را باید یکی از مقاصد گردشگری روسیه دانست که در سرزمین کراسنودار، بر کرایه دریای سیاه قرار گرفته است. این شهر حدود 145 کیلومتر مساحت دارد و باید آن را طولانی‌ترین شهر در اروپا دانست. سوچی روسیه بیشتر شهرتش را مدیون میزبانی بازی‌های المپیک زمستانی در سال 2014 است. بیشتر علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانی سوچی را به خوبی می‌شناسند چرا که این شهر در دامنه رشته کوه قفقاز قرار گرفته است. مروارید دریای سیاه، در مرز غربی روسیه قرار گرفته و شما می‌توانید موقعیت مکانی دقیق آن را در نقشه زیر ببینید.

فاصله سوچی تا شهرهای مهم روسیه

فاصله شهر تابستانی سوچی تا برخی از مقاصد مهم روسیه به شرح زیر است:

  • فاصله سوچی تا سن‌پترزبورگ: 2340 کیلومتر
  • فاصله سوچی تا مسکو: 1627 کیلومتر

به کدام شهر روسیه سفر می‌کنید؟

مختصری از تاریخچه پایتخت تابستانی روسیه

شهر سوچی روسیه علاوه بر زیبایی‌های طبیعی خود، تاریخ غنی و طول و درازی هم دارد و در گذشته اقوام مختلفی همچون سکاها و سرمتی‌ها در آن زندگی می‌کرده‌اند. به همین دلیل هم در سوچی تنوع فرهنگی بسیار زیادی را می‌توانید ببینید. این تنوع نه تنها در رفتار مردم مشخص است بلکه در معماری این شهر هم به خوبی دیده می‌شود.

بهترین زمان سفر به شهر سوچی روسیه

سوچی آب و هوای نیمه گرمسیری دارد یعنی تابستان‌های آن معمولا گرم و آفتابی و زمستان‌هایش معتدل و بارانی است. وجود چنین آب و هوایی در روسیه دلیل اصلی محبوب شدن سوچی در این کشور به‌عنوان یک مقصد گردشگری است. بهترین زمان برای سفر به این شهر زیبا را باید ژوئن تا اوت (حدوداً از اوایل خرداد تا اوایل شهریور) دانست. در این زمان سوشی روسیه آب و هوای مطبوع و دلپذیری دارد و گردشگران می‌توانند در آن تفریحات ساحلی انجام دهند. البته اگر قصد رزرو تور روسیه برای این زمان را دارید، باید بدانید که این ایام سوچی در شلوغ‌ترین حالت خود قرار دارد و هزینه سفر به آن هم بالاتر است. همچنین اگر به منظور تفریحات زمستانی مانند اسکی می‌خواهید به این شهر سفر کنید، از دسامبر تا مارس (از اوایل آذر تا اوایل اسفند) زمان مناسبی برای این مسافرت است.

بهترین زمان سفر به شهر سوچی

در سوچی از کدام جاذبه‌ ها بازدید کنیم؟

در شهر سوچی روسیه هم جاذبه‌های تاریخی و طبیعی و هم تفریحات زیادی وجود دارد که در ادامه به معرفی برخی از مهم‌ترینشان خواهیم پرداخت.

جاهای دیدنی روسیه - لیست مکان های گردشگری و توریستی روسیه

پارک سوچی؛ بهشت بچه ها

اگر همسفرتان یک کودک است حتما باید پارک سوچی را در لیست بازدیدهای خود قرار دهید. «Sochi Park» طراحی رنگارنگ و شادی دارد و با تفریحات فراوانش می‌تواند برای چندین ساعت کودکان را سرگرم کند. البته نگران نباشید، قرار نیست حوصله‌تان سر برود چراکه تعداد بازی و تفریح مانند رولر کوستر نیز برای بزرگسالان در این پارک محیاست.

پارک سوچی

پیاده روی ساحل دریای سیاه

همانطور که گفته شد، سوچی در مجاورت دریای سیاه قرار گرفته است و بنابراین ساحل این دریا را باید یکی از جاذبه‌های طبیعی این مکان دانست. در این ساحل طولانی امکان پیاده‌روی، شنا کردن و انجام انواع تفریحات ساحلی وجود دارد.

پرچم روسیه - با رنگ ها و مفهوم پرچم روسیه آشنا شو

تجربه اسکی در کوهستان کراسنایا پولیانا

منطقه کوهستانی کراسنایا پولیانا یکی از بهترین مکان‌ها برای تفریحات زمستانی مانند اسکی و اسنوبرد است که شما می‌توانید هنگام سفر به سوچی، با رزرو تور یک روزه این کوهستان، این تفریحات را انجام دهید. امکانات ورزش زمستانی در این منطقه پس از المپیک 2014 به روز و استاندارد شده‌اند. در کوهستان کراسنایا پولیانا یک تله کابین 960 متری وجود دارد که تا ارتفاع 2 هزار و 200 متر بالاتر از دریا قرار می‌گیرد و تجربه قرارگیری در آن حتی در فصل تابستان هم جذاب است.

تجربه اسکی در کوهستان کراسنایا پولیانا

سایر جاذبه های گردشگری شهر سوچی

از دیگر جاذبه‌هایی که در شهر سوچی وجود دارد و در طول سفر می‌توانید از آنها بازدید کنید، باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • پارک آربوریتِم یا باغ گیاه‌شناسی
  • موه آخون
  • دیسکاوری ورلد آکواریوم
  • ریویِرا پارک
  • ۳۳ آبشار
  • موزه هنر سوچی
  • ویلای استالین

اختلاف ساعت ایران و روسیه - اختلاف ساعت این دو کشور چقدر است و چرا هر یک از شهرهای روسیه ساعت جدا دارند؟

تفریحاتی که باید در سوچی انجام داد!

همانطور که تا اینجای متن انجام شد، سوچی یک شهر ساحلی است و شهرهای ساحلی هم به تفریحاتشان شهرت دارند. برخی از تفریحاتی که می‌توانید در طول سفر به سوچی روسیه انجام دهید به شرح زیر است:

  • رفتن به چشمه‌های آب گرم ماتسستا
  • بازدید از دلفیناریوم ریویرا
  • انجام ورزش‌های زمستانی در ریزورت اسکی کراسنایا پولیانا
  • قدم زدن در پارک ملی سوچی و بازدید از آبشارها و غارهای آن

تفریحات شهر سوچی

سوغات شهر سوچی روسیه

سوغات شهر سوچی روسیه چیزی زیاد متفاوتی از سوغات خود روسیه نیست. در طول سفر به این شهر می‌توانید چیزهایی همچون ماتروشکا که نوعی عروسک چوبی مخصوص روس‌هاست، والنکی که یک پاپوس سنتی محسوب می‌شود، چورچخلا که یکی از جذاب‌ترین شیرینی‌های گرج‌ها و روس‌هاست، شکلات و خاویار را به عنوان سوغات خریداری نمایید.

واحد پول روسیه - همه چیز درباره پول روسیه و ارزش آن در بازار جهانی

در طول سفر به سوچی کجا اقامت کنیم؟

برخی از بهترین هتل‌های شهر سوچی روسیه به شرح زیر هستند:

  • هتل سولیس
  • هتل آزومیت پارک فری استایل روسا خوتور
  • هتل پانوراما بای مرکور کرانسایا پولیانا
  • هتل لوسیانو سوچی
  • هتل تولیپ این رزا خوتور
  • هتل نووتل کنگره کراسنایا پولیانا
  • نووتل کانگرس کراسنایا پولیانا
  • هتل مانترا ریزورا و کانگرس

در طول سفر به سوچی کجا اقامت کنیم؟

چرا باید به سوچی روسیه سفر کنیم؟

در این مقاله درباره یکی از شهرهای روسیه که آب و هوای متفاوتی با سایر شهرهای این کشور دارد، یعنی سوچی صحبت کردیم. جاذبه‌هایش را بررسی نمودیم و بهترین زمان سفر به آن را مشخص کردیم. اگر گذرتان به روسیه افتاد و خواستید آب و هوای متفاوتی را تجربه کنید و با شهری آشنا شوید که هم از نظر آب و هوایی هم از نظر فرهنگی با دیگر مقاصد گردشگری روسیه متفاوت است، سوچی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. اگر نکته دیگری درباره این موضوع وجود دارد که در این مطلب بدان اشاره نشد؛ حتما آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بهره ببرند. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر