شهر شارجه

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1403/06/06
بازدید: 123

شهر شارجه که بسیاری آن را به اشتباه با نام شارجه دبی می‌شناسند؛ درواقع پایتخت فرهنگی کشور امارات و یکی از هفت امارت این کشور است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این شهر با همه امارت‌های دیگر مرز مشترک دارد. یعنی جنوب آن به دبی، شمالش به عجمان و ام‌القوین و شرقش به راس‌الخیمه می‌رسد. این شهر زیبا یک خط ساحلی بسیار طولانی دارد که در آن هتل‌های متعددی ساخته شده است. این مسئله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. در این مطلب قصد داریم هر آنچه را که باید درباره شهر شارجه بدانید، بررسی کنیم. اگر شما هم علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر درباره این موضوع هستید؛ با ما تا انتهای این مقاله از وب‌سایت لحظه آخر همراه باشید.

شهر شارجه

تجربه سفر به یکی از بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین شهرهای جهان

شارجه کجاست؟

شارجه پایتخت فرهنگی و یکی از امارت‌های کشور امارات متحده عربی است. بر اساس آمار 2015 این شهر در 235 کیلومتر مساحت خود، حدود یک میلیون و چهارصد هزار نفر جمعیت را جای داده است که البته این جمعت تا سال 2024 به نزدیک 2 میلیون نفر رسیده است. این شهر را به‌عنوان پایتخت فرهنگی کشور امارات می‌شناسند زیرا در آن آثار تاریخی زیادی وجود دارد و فعالیت‌های فرهنگی متنوعی هم انجام می‌شود. همچنین تعداد زیادی از مراکز اداری و تجاری مهم و اصلی‌ترین دانشگاه امارات هم در این شهر که گردشگران آن را با نام شارجه دبی می‌شناسند، قرار گرفته است.

معرفی کلی شهر شارجه

 جمعیت (آمار 2024) 

نزدیک به 2 میلیون نفر

آب و هوا

بیابانی و شرجی

واحد پول

درهم امارات

امیر

 شیخ سلطان بن محمد القاسمی 

مساحت

235 کیلومتر مربع

چرا گردشگران شارجه را با نام شارجه دبی می شناسند؟

دبی را باید معروف‌ترین شهر در کشور امارات متحده عربی دانست. این اسم حتی از نام خود کشور هم معروف‌تر شده است تا جایی که گردشگران روادید امارات را با نام ویزای دبی می‌شناسند. بنابراین استفاده از کلمه شارجه دبی در میان توریست‌ها یک اشتباه رایج و طبیعی است زیرا آنها کل کشور را با نام دبی می‌شناسند! اگرچه شارجه نسبت به بسیاری از امارت‌های امارات قدمت بیشتری دارد و تاریخچه آن به 5 هزار سال پیش باز می‌گردد اما باز هم این مساله باعث نشده تا سایه شهر دبی از سر آن برداشته شود.

چرا گردشگران شارجه را با نام شارجه دبی می شناسند؟

فاصله شهر شارجه تا دبی چقدر است؟

همانطور که تا اینجای مطلب متوجه شده‌اید شارجه و دبی دو شهر جدا از هم محسوب می‌شوند و گردشگران می‌توانند از راه‌های مختلف فاصله شارجه تا دبی یا برعکس آن را طی کنند. برای مثال شما می‌توانید با پرواز از فرودگاه شارجه به دبی بروید یا برای طی کردن این مسیر از اتوبوس شارجه به دبی استفاده کنید. همچنین استفاده از تاکسی یکی دیگر از راه‌های دسترسی این دو شهر به هم است.

  • فاصله شارجه تا دبی: حدود 20 تا 30 کیلومتر

جاهای دیدنی دبی-با 20 تا از برترین جاذبه های گردشگری دبی قبل از سفر آشنا شوید.

بهترین زمان سفر به شارجه

شارجه آب و هوای بیابانی دارد و بنابراین در اکثر روزهای سال گرم و مرطوب است. اما از آنجایی که میزان این رطوبت در تابستان بیشتر از هر زمانی می‌شود، بهتر است در فصول خنک سال راهی شارجه دبی شوید. اما اگر برای این سفر دلیل دیگری جز تفریح دارید، برای مثال می‌خواهید در یکی از فستیوال‌های شارجه شرکت کنید، می‌توانید زمان دیگری را برای این مسافرت برگزینید.

بهترین زمان سفر به شارجه

مهم‌ ترین فستیوال‌ های شارجه

در شارجه امارات، فستیوال‌های زیادی برگزار می‌شود که شرکت در آنها می‌تواند رنگ دیگری به سفر شما ببخشد. در ادامه برخی از مهم‌ترین فستیوال‌های این شهر را به شما معرفی خواهیم کرد.

برج‌های دبی - معرفی کامل برج‌های دبی از بلندترین تا لوکس‌ترین

جشنواره نور شارجه

جشنواره نور شارجه دبی در ماه فوریه برگزار می‌شود. این فستیوال قصد دارد ترکیب مدرنیته با معماری اسلامی را به شما نشان دهد. همان‌طور که از نام جشنواره پیداست قرار است به دنیای نور بازی‌هایی دعوت شوید که عظمتشان کمتر از فستیوال‌های نور تورنتو، برلین و آمستردام نیست. در این جشنواره نور بازی روی مساجد صد ساله شارجه انجام می‌شود و آنها را تبدیل به یک بوم نقاشی می‌کند. طبیعتا شرکت در چنین فستیوالی می‌‌تواند سفر شما به شهر شارجه دبی را جذاب‌تر کند.

جشنواره نور شارجه

جشنواره غذای القصبه

یک فستیوال جذاب دیگر در شارجه که می‌توانید زمان سفرتان را با آن هماهنگ کنید، القصبه است. این فستیوال غذا در نوامبر برگزار و در آن غذای سنتی و رسوم بومی اماراتی‌ها به گردشگران نشان داده می‌شود. وجود و برگزاری چنین جشنواره‌هایی در امارات برای این است که این کشور بتواند در کنار تبدیل شدن به یکی از مدرن‌‌ترین سرزمین‌های جهان، رسوم قدیمی خود را نیز حفظ کرده و به جهانیان بشناساند.

برج خلیفه - زیبایی منحصر به فرد در دبی امارات 

هفته قهرمانی جهانی شارجه

اگر به ورزش علاقه‌ دارید، باید در هفته قهرمانی جهانی به شارجه سفر کرده و قایق‌هایی را تماشا کنید که در مدت 4 ثانیه سرعتشان از 0 به 180 می‌رسد و یک رد مارپیچی در آب از خود باقی می‌گذارند. اگر در ماه دسامبر به شارجه دبی سفر کنید، می‌توانید اجرای زنده این ورزش را از نزدیک ببینید. در مسابقاتی که برگزار می‌شود، قایق‌های بادبانی سبک با سرعت بالا با هم به رقابت می‌پردازند و جذابیت و هیجان فوق‌العاده‌ای را خلق می‌کنند.

هفته قهرمانی جهانی شارجه

سایر فستیوال‌های شارجه

از میان سایر فستیوال‌هایی که در شهر شارجه برگزار می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جشن دو سالانه خوشنویسی در ماه آوریل
  • نمایشگاه بین‌المللی کتاب در ماه نوامبر
  • جشنواره موسیقی جهانی فوریه
  • جشنواره بین‌المللی شب‌های عربی در مارس
  • روز ملی در دسامبر
  • روز میراث در آوریل

همه چیز درباره امارات - با دیدنی ها، پرچم، شهرهای مهم و آداب و رسوم کشور امارات آشنا شوید. 

معرفی جاهای دیدنی شارجه

در شارجه جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی زیادی وجود دارد که می‌توانید در طول سفرتان به این امارت از آنها بازدید کنید. در ادامه برخی از جاذبه‌های گردشگری شارجه دبی را به شما معرفی خواهیم کرد.

جاهای دیدنی شارجه

برج تاریخی الخان

برج تاریخی الخان را باید یکی دیگر از جاهای دیدنی شارجه دبی دانست که در زمان حکومت احمد جذار پاشا ساخته شده است. این برج در سال 1784 در خانه سلطنتی پادشاه اورشلیم بنا شد و به این خاطر که ستون‌های زیادی داشت به آن لقب خان الممدن را دادند.

  • آدرس: AlKhan Historical Tower - Sharjah - United Arab Emirates

معرفی کامل شهر دبی - با مدرن ترین کشور خارمیانه آشنا شوید!

پارک ملی شارجه

پارک ملی شارجه (الشارقة الوطنی) را باید یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های این شهر زیبا دانست که حدود 630 هزار متر مساحت دارد و در آن امکانات زیادی همچون ورزشگاه، جنگل‌های بزرگ و کوچک (فضای سبز)، نردبان طناب، مکان بازی کودکان، مکان استراحت و... برای گردشگران تعبیه شده است.

پارک ملی شارجه

شهربازی و پارک آبی المنتزه

اگر به دنبال یک جاذبه سرگرم کننده در شارجه دبی می‌گردید، باید در طول سفرتان زمانی را برای رفتن به شهربازی و پارک آبی المتزه کنار بگذارید. این منطقه تفریحی سال‌ها قبل در شهر شارجه ساخته شد و در آن انواع امکانات رفاهی و همچنین تفریحات آبی هیجان‌انگیز را می‌توان پیدا کرد. المنتزه در قلب شهر شارجه قرار گرفته است.

همه چیز درباره ابوظبی - ابوظبی پایتخت توریستی امارات را بشناسید.

سایر جاذبه‌های گردشگری شهر شارجه

از میان سایر جاهای دیدنی شهر شارجه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • موزه هنر
  • موزه تمدن اسلامی
  • موزه علوم
  • بازار مرکزی شارجه
  • مسجد النور
  • اسکله الماجاز
  • تالاب خالد
  • آکواریوم و موزه دریایی شارجه
  • جزیره النور
  • مسجد شارجه
  • پارک واسیت لند

سایر جاذبه‌های گردشگری شارجه

در سفر به شارجه کجا اقامت کنیم؟

در شارجه هتل‌های با کیفیت بسیاری وجود دارد که شما می‌توانید یکی از آنها را برای اقامت در طول سفرتان انتخاب کنید. اگر دوست دارید در طول این مسافرت در نزدیکی ساحل باشید، می‌توانید در یکی از اقامتگاه‌هایی که در خط ساحلی شارجه قرار دارند، اقامت کنید. برخی از بهترین هتل‌ های شارجه دبی به شرح زیر هستند:

  • هتل پولمن شارجه Pullman Sharjah
  • هتل ال بادایر ریتریت بای شارجه کالکشن Al Badayer Retreat by Sharjah Collection
  • هتل ال فایا ریتریت بای شارجه کالکشنAl Faya Retreat by Sharjah Collection
  • هتل نووتل اکسپو سنتر شارجهNovotel Sharjah Expo Centre
  • هتل الحیات Al Hayat Hotel
  • هتل کریستال پلازا المجازCrystal Plaza Al Majaz Hotel

نمایشگاه جیتکس دبی - سفر به آینده با نمایشگاه جیتکس دبی

چرا باید به شهر شارجه سفر کرد؟

شارجه به‌عنوان یکی از هفت امارت کشور امارات متحده عربی و پایتخت فرهنگی این کشور، زیبایی‌های زیادی برای ارائه به گردشگران دارد. این شهر اگرچه ممکن است مانند دبی امکانات گردشگری فوق‌العاده‌ای نداشته باشد اما امکاناتش آنقدر هست که بتوان سفری رویایی را به آن برنامه‌ریزی کرد. اگر دوست دارید در کنار دبی با شهرهای دیگر امارات هم آشنا شوید و یا اصلا اگر از دبی خسته شده‌اید، شارجه گزینه بسیار خوبی به‌عنوان مقصد بعدی سفر شماست.

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر