کشور لوکزامبورگ

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1403/05/20
بازدید: 345

اگر نقشه اروپا را بررسی کنید، در غرب آن یک دوک‌نشین بسیار کوچک به نام لوکزامبورگ را پیدا خواهید کرد که با کشورهای آلمان، فرانسه و بلژیک مرز مشترک دارد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید پایتخت این دوک‌نشین هم به همین نام شناخته می‌شود. این کشور 600 هزار نفر جمعیت دارد و به‌عنوان یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان شناخته می‌شود. در این مطلب قصد داریم همه چیز را درباره کشور زیبای لوکزامبورگ بررسی کنیم. اگر شما هم علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، با ما تا انتهای این مطلب از وب‌سایت همراه باشید.

کشور لوکزامبورگ

لوکزامبورگ، پایتخت دوک نشین لوکزامبورگ

پایتخت کشور لوکزامبورگ هم نام با خودش است. این شهر زیبا که در جنوب کشور قرار گرفته دارای دو رود مهم آلزت و پتروس است. در برخی از دوره‌های تاریخی به این شهر قلب اروپا می‌گفتند زیرا دقیقا در قلب این قاره سبز قرار گرفته است. بیشتر جاذبه‌های این کشور دوک‌نشین در پایتخت آن قرار دارد. این شهر تا پاریس 289 کیلومتر، تا بروکسل 188 کیلومتر و تا کلن 190 کیلومتر فاصله دارد. همچنین شهر زیبای لوکزامبورگ را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز بانکداری جهان نیز می‌شناسند. تعداد از نهادهای مربوط به اتحادیه اروپا از جمله دادگستری اروپا، دیوان حسابرسی اروپا و بانک سرمایه‌گذاری اروپا هم مقر خود را در این شهر برپا کرده‌اند.

مختصری از تاریخچه کشور لوکزامبورگ

شاید باورتان نشود اما لوکزامبورگ یک کشور باستانی محسوب می‌شود که تاکنون جنگ‌های بسیاری را به چشم خود دیده است. چهار تا از  امپراطورهای مقدس روم نقش مهمی در تاریخ این کشور ایفا کرده‌اند که کارل چهارم مهم‌ترینشان بود. او توانست لوکزامبورگ را تا سطح دوک‌نشین بالا ببرد. لوکزامبورگ پایتختی به همین نام دارد که در آن یک قلعه ساخته شده است. برای قرن‌ها این شهر و قلعه بین پادشاهی‌های فرانسه و هابسبورک دست به دست می‌شده است. در نهایت پس از 300 سال نبرد خونین، لوئی چهاردهم توانست این شهر را به دست بیاورد.

اما بر اساس معاهده‌ای به نام «اوترخت» این کشور کوچک دوباره به امپراطوری مقدس روم بازگردانده شد. در سال 1797 لوکزامبورگ به‌عنوان بخشی از اولین جمهوری فرانسه تحت رهبری ناپلئون شناخته شد. پس از شکست ناپلئون و بعد از کش مکش‌های فراوان این کشور به عضویت کنفدراسیون تازه تأسیس آلمان در آمد. در نهایت در سال 1839 کشور دوک‌نشین لوکزامبورگ استقلال یافت.

مختصری از تاریخچه کشور لوکزامبورگ

مختصری از جغرافیای کشور لوکزامبورگ

کشور دوک‌نشین لوکزامبورگ، با کشورهای آلمان، فرانسه و بلژیک همسایه است. دو سوم از مساحت این کشور را مناطق پست فرا گرفته‌اند. بیشتر مردم این دوک‌نشین در همین مناطق زندگی می‌کنند. یک سوم از مساحت کشور را هم  ارتفاعات در برگرفته‌اند که به خاطر آب و هوای سردی که دارند جمعیت کمتری در آنها زندگی می‌کنند.

نقشه اروپا | آنلاین + pdf نقشه اروپا با کیفیت    

مختصری از اقتصاد کشور لوکزامبورگ

کشور لوکزامبورگ بیشترین درآمد سالانه را بین کشورهای جهان دارد. صنعت این کشور در حوزه فولاد، مواد شیمیایی و لاستیک فعال است. اما بیشتر اقتصاد این کشور روی بانکداری و امور مالی می‌چرخد. از سال 2002 به این سو این کشور یورو را به‌عنوان واحد پول خود انتخاب کرد. اما تا قبل از آن از فرانک استفاده می‌کرد.

مختصری از اقتصاد کشور لوکزامبورگ

دین و زبان کشور لوکزامبورگ

در کشور لوکزامبورگ سه زبان رسمی آلمانی، فرانسوی و لوکزامبورگی وجود دارد. همچنین غالب مردم این کشور مسیحیان کاتولیک هستند. اما در میان آنها مسیحیان پروتستان و لوتری نیز پیدا می‌شود.

جاذبه های گردشگری لوکزامبورگ

در دوک‌نشین زیبای لوکزامبورگ، به‌عنوان یکی از تاریخی‌ترین نقاط اروپا جاذبه‌های گردشگری زیادی برای بازدید وجود دارد. وجود این جاهای دیدنی باعث می‌شود که در طول سفر به این کشور کوچک به هیچ‌ عنوان حوصله‌تان سر نرود. در ادامه برخی از جاذبه های گردشگری لوکزامبورگ را به شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

عجیب ترین قوانین کشورهای اروپایی - دلایل عجیبی که می تواند باعث دستگیری شما در اروپا بشود!

موزه ملی تاریخ و هنر National Museum of History and Art

موزه ملی تاریخ و هنر را باید مهم‌ترین موزه در کشور لوکزامبورگ دانست. این موزه را می‌توانید در بازار ماهی‌فروشان (یکی از قدیمی‌ترین نقاط شهر لوکزامبورگ) پیدا کنید. در این موزه می‌توانید اشیایی را ببینید که زندگی هنری، اجتماعی، مذهبی و فکری مردم این دوک‌نشین را به نمایش می‌گذارند.

ربع قدیمی The Old Quarter

یکی دیگر از جاذبه‌های کشور دوک‌نشین که در شهر لوکزامبورگ قرار گرفته است، ربع قدیمی نام دارد. این منطقه را در سال 1994 در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رساندند. در این مکان از شهر می‌توانید بخشی از قلعه قدیمی، برج و باروها و استحکانات آن را ببینید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این استحکامات زمانی آنقدر محکم به نظر می‌رسیده‌اند که لقب « جبل‌الطارق شمال» را گرفته بودند.

ربع قدیمی The Old Quarter

دیوارهای کورنیش The Walls of the Corniche

جاذبه بعدی که در این کشور وجود دارد و آن را با نام زیباترین بالکن اروپا می‌شناسند، دیوارهای کورنیش است. این دیوارها دورتادور شهر قدیمی را فرا گرفته است. خاکریزهایی که در آن وجود دارد نشان می‌دهد روزگاری پناهگاه‌های متعددی از اشراف‌زاده‌ها در این مکان وجود داشته است. در این منطقه بازمانده‌هایی از بیمارستان باستانی سنت جان و کلیسا و صومعه‌ باستانی نویمونستر نیز دیده می‌شود.

سایر جاذبه های گردشگری لوکزامبورگ

به جز مواردی که در بالا نامشان را آوردیم، در این کشور کوچک تعداد دیگری جاذبه همچون باک و روزنه‌های شهر، جایگاه گیوم دوم، صومعه‌ بندیکتی، قلعه‌ بورشاید، حمام‌های موندورف و موزل، پارک ملی سور بالا، والفردانژ و...نیز وجود دارد که بازدید از آنها لذت سفرتان را دو چندان می‌کند.

جاهای دیدنی اروپا -  با سفر به اروپا این جاذبه های گردشگری را به هیچ عنوان از دست ندهند.

فرهنگ کشور لوکزامبورگ

یکی از رایج‌ترین مسائل در فرهنگ مردم لوکزامبورگ، علاقه و اهمیت آنها به برنامه‌ریزی در کار است. معمولا ساعت کاری در این کشور برای هر شخص بر اساس میزان مهارتی که دارد، در نظر گرفته می‌شود. شاید برایتان جالب باشد بدانید مردم این کشور کوچک هنوز در بسیاری از مسائل سنتی فکر می‌کنند. برخی از آنها اعتقاد دارند زمان نباید وارد فضای کار شوند و مردها در این کشور بیشتر از زنان حقوق می‌گیرند. نکته مهم دیگر در فرهنگ مردم این کشور احترام به یکدیگر است. در این کشور هیچ‌گونه بی احترامی را از جانب هیچ کس نخواهید دید.

فرهنگ کشور لوکزامبورگ

سوغات کشور لوکزامبورگ

در سفر به کشور لوکزامبورگ چه چیزی به عنوان سوغات و یادگاری تهیه کنیم؟ اولین باری که در خیابان‌های یکی از شهرهای این کشور قدم بزنید، خواهید فهمید که پیشرفته‌ترین ساعت‌های دنیا را می‌توانید از لوکزامبورگ خریداری کنید. یکی از معروف‌ترین برندهای ساعت دنیا به نام شرودر (Schroeder)  متعلق به این کشور است. سوغات دیگری که می‌توانید از این کشور تهیه کنید، کتاب مصور است. پیشنهاد می‌شود سری به کتاب فروشی ارنست بزنید تا با جذاب‌ترین کتاب‌های مصور دنیا روبه‌رو شوید. از دیگر سوغات این کشور می‌توان به نقاشی‌هایی از طبیعت، سرامیک‌های لوکزامبورگ قدیم، شکلات، سوت‌های سرامیکی، مجسمه، صنایع دستی محلی، پلاک‌های آهنی و... اشاره کرد.

تور اروپا | لیست قیمت بهترین تورهای اروپایی را از اینجا ببینید!

چرا باید به دوک نشین لوکزامبورگ سفر کنیم؟

دوک‌نشین لوکزانبورگ، یکی از کشورهای غربی اروپاست که باید آن را از قدیمی‌ترین و ثروتمندترین نقاط این قاره دانست. در سفر به این کشور کوچک می‌توانید جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوانی ببینید. باید بدانید که این کشور عضو اتحادیه شنگن است و بنابراین می‌توانید با رزرو تورهای ترکیبی مثلا لوکزامبورگ - پاریس یا آلمان - لوکزامبورگ از این کشور بازدید کنید. اگر نکته دیگری درباره این موضوع وجود دارد که در این مطلب بدان اشاره نشد، حتما آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بهره ببرند. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

سوالات متداول

تاکنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر