پایتخت آمریکا

زمان مطالعه: 6 دقیقه
بروزرسانی: 1403/07/23
بازدید: 621

واشنگتن، بیش از 100 سال پایتخت آمریکا

اگر جنگ داخلی‌ در کار نبود، شاید واشنگتن هرگز به عنوان پایتخت آمریکا شناخته نمی‌شد! این شهر سومین انتخاب سردمداران آمریکایی به عنوان پایتخت بود. در گذشته فیلادلفیا نخستین شهر مرکزی آمریکا محسوب می‌شد. این شهر در واقع از سال 1776 تا سال 1990 پایتخت این کشور بود. سپس به مدت 7 سال نیویورک به عنوان پایتخت آمریکا انتخاب شد. اولین کنگره‌ی زیر نظر قانون اساسی این کشور نیز در شهر نیویورک برگزار گردید. پس از آن طی فرایندی واشنگتن پایتخت آمریکا شد و تا کنون نیز به همین عنوان شناخته می‌شود. شهری که همواره طی 100 سال گذشته یکی از پرحاشیه‌ترین پایتخت‌های دنیا در رخدادهای سیاسی و حتی نظامی بوده است. اما نکات تعجب‌برانگیزی در انتخاب این شهر به عنوان پایتخت وجود دارد!

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

  1. واشنگتن، بیش از 100 سال پایتخت آمریکا
  2. در آمریکا پر جمعیت‌ترین شهر پایتخت نمی‌شود!
  3. واشنگتن یادآور سازش مردم با یکدیگر
  4. آیا واشنگتن پایتخت پرخرجی برای زندگی است؟
  5. مترو، بهترین وسیله برای جابجایی در واشینگتن
    1. کل واشنگتن تحت پوشش متروی این شهر
    2. چرا اتوبوس‌ها برای جابجایی مردم مناسب هستند؟
    3. اتوبوس آبی؛ وسیله‌ای جذاب برای جابجایی مردم!
    4. تراموا را برای دیدن جاذبه‌های پایتخت آمریکا انتخاب کنید
    5. دوچرخه سواری؛ راه نسبتا سریع و ارزان برای عبور و مرور
    6. نکاتی برای راحتی شما در استفاده از وسایل حمل‌ونقل
  6. واشنگتن، شهری امن برای زندگی مردم است؟
  7. معرفی محله‌های معروف واشینگتن در 3 دسته‌بندی متفاوت
    1. دو محله برای دیدن تاریخ پایتخت امریکا
    2. در این محله‌ها به دنبال تفریحات شبانه باشید!
    3. کلیولند و بث‌صدا ؛ مناطق مناسب برای خانواده‌ها
  8. 10 جاذبه‌ی واشنگتن که باید آن‌ها را ببینید!
    1. 1. سفری به کاخ سفید؛ بنای مشهور سیاستمداران
    2. 2. به بلندای تاریخ؛ صعود به بنای یادبود واشنگتن
    3. 3. گنبد قدرت؛ کاوش در ساختمان کاپیتول
    4. 4. واشنگتن یکی بزرگ‌ترین میراث‌داران تاریخ جهان
    5. 5. نبض تپنده فرهنگ؛ گذر از محله‌های متنوع
    6. 6. یادبود لینکلن؛ ادای احترام به غلام آزادی
    7. 7. در این آرامستان به قهرمانان ملی آمریکا احترام بگذارید!
    8. 8. کانال C&O؛ پیاده روی در امتداد تاریخ
    9. 9. کتابخانه کنگره؛ گنجینه ای از دانش بشری
    10. 10. تئاتر فورد؛ قدم بر صحنه تاریخ
  9. 3 رویداد مهم سالانه که در پایتخت آمریکا برگزار می‌شود!
  10. در کل واشنگتن مقصد مناسبی برای سفر و اقامت است؟

پایتخت آمریکا

در آمریکا پر جمعیت‌ترین شهر پایتخت نمی‌شود!

نکتهٔ جالب در مورد پایتخت‌های آمریکا این است که هیچ یک از سه شهر مذکور در زمان انتخاب به‌عنوان شهر مرکزی کشور، بیشترین جمعیت را نداشتند. در واقع فیلادلفیا، در زمان انتخاب به‌عنوان پایتخت، پنجمین شهر پر جمعیت این کشور محسوب می‌شد. نیویورک در حال حاضر پرجمعیت‌ترین شهر آمریکاست اما در دورهٔ 7 ساله‌ای که پایتخت بود، این عنوان را نداشت. واشنگتن دی سی نیز در حال حاضر بیست و سومین شهر پرجمعیت در کشور آمریکا به حساب می‌آید.

در آمریکا پر جمعیت‌ترین شهر پایتخت نمی‌شود!

واشنگتن یادآور سازش مردم با یکدیگر

پس از پایان جنگ‌های داخلی بین ایالات شمالی با ایالات جنوبی در آمریکا، توافقی به عمل آمد تا واشینگتن به‌عنوان پایتخت این کشور انتخاب شود. ابتدا نام این شهر واشنگتن نبود، اما پس از انتخاب آن در بین منطقهٔ مریلند و ویرجینیا، این نام توسط جرج واشنگتن رئیس جمهور وقت آمریکا برای شهر مذکور انتخاب شد. 

آیا واشنگتن پایتخت پرخرجی برای زندگی است؟

هزینه زندگی در واشنگتن، به طور قابل توجهی از میانگین ملی آمریکا بالاتر است. در واقع، این ایالت به‌عنوان ششمین ایالت گران در کشور شناخته می‌شود. میانگین هزینه زندگی برای یک فرد در واشینگتن، بدون احتساب اجاره مسکن، حدود 1400 دلار در ماه است. در این صورت هزینه‌های زندگی برای یک خانواده 4 نفره می‌تواند به 5600 دلار در ماه برسد. البته، این ارقام فقط متوسط ​​هستند و هزینه‌های واقعی شما می‌تواند بسته به عوامل مختلفی مانند محل زندگی، سبک زندگی و عادات خرج کردن شما متفاوت باشد. در اینجا برخی از عوامل کلیدی تاثیرگذار بر هزینه‌ی زندگی افراد، آورده شده است:

آیا واشنگتن پایتخت پرخرجی برای زندگی است؟

مسکن: اجاره مسکن بیشترین هزینه را برای مردم در شهر واشنگتن، پایتخت آمریکا دارد. به همین دلیل اکثر افراد مجرد در این شهر به دنبال اجارهٔ خانه به‌صورت اشتراکی با یکی از دوستانشان هستند. متوسط ​​اجاره آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر 1,357 دلار و متوسط ​​اجاره آپارتمان سه‌خوابه 2,213 دلار است. البته، قیمت‌ها می‌تواند بسته به محله و کیفیت مسکن بسیار متفاوت باشد.

غذا: هزینه مواد غذایی در پایتخت امریکا کمی از میانگین ملی بالاتر است. شما بایستی در ماه مبلغ 300 دلار را برای خورد و خوراک خود کنار بگذارید.

حمل و نقل: اگر قصد زندگی بدون ماشین را دارید، هزینه حمل و نقل عمومی می‌تواند کمی بالا باشد. متوسط ​​قیمت ماهانه کارت مترو 90 دلار است.

مراقبت‌های بهداشتی: هزینه مراقبت‌های بهداشتی در واشنگتن از میانگین در کل کشور بیشتر است. میانگین هزینه بیمه درمانی فردی 500 دلار در ماه است.

پرچم آمریکا_تاریخچه و معنای هر پرچم لازمه شناخت هر کشور است.

صرف غذا در رستوران: غذا خوردن در رستوران‌های واشینگتن هزینه‌ی بالایی ندارد و یک وعده غذایی در یک رستوران معمولی حدود 15 دلار است.

سرگرمی: واشنگتن شهر محبوبی برای سرگرمی است، اما می‌تواند گران باشد. بلیط سینما 15 دلار و بلیط کنسرت 100 دلار است.

مالیات: نرخ مالیات ایالتی در واشنگتن 7.9% است. در این شهر باید مالیات بیشتری نسبت به سایر ایالات این کشور بپردازید.

مترو، بهترین وسیله برای جابجایی در واشینگتن

واشنگتن دی سی دارای سیستم حمل و نقل عمومی گسترده و کارآمدی است که شامل مترو، اتوبوس، اتوبوس آبی و تراموا می‌شود. در ادامه به توضیح این موارد برای حمل‌ونقل عمومی می‌پردازیم:

مترو، بهترین وسیله برای جابجایی در واشنگتن

کل واشنگتن تحت پوشش متروی این شهر

مترو، سیستم حمل و نقل سریع ریلی است که 86 ایستگاه را در سراسر منطقه دی سی، از جمله ویرجینیا و مریلند، پوشش می‌دهد. باتوجه‌به فعالیت مداوم این وسیله در طول هفته و قیمت مناسب بلیط آن، مترو واشینگتن سریع‌ترین و راحت‌ترین راه برای جابه‌جایی در شهر است.

چرا اتوبوس‌ها برای جابجایی مردم مناسب هستند؟

 "WMATA" خدمات اتوبوسی گسترده‌ای را در سراسر منطقه دی سی ارائه می‌دهد. بیش از 300 خط اتوبوس وجود دارد که به اکثر محله‌ها و جاذبه‌های توریستی خدمات رسانی می‌کنند. اتوبوس‌ها از ساعت 5 صبح تا نیمه شب، در تمامی روزهای هفته فعال هستند.

قرعه کشی لاتاری آمریکا - صفر تا صد لاتاری آمریکا ( آموزش ثبت نام رایگان، راهنمای کامل، آموزش دریافت نتایج )

اتوبوس آبی؛ وسیله‌ای جذاب برای جابجایی مردم!

 اتوبوس‌های آبی راهی منحصر به فرد و دیدنی برای گشت و گذار در شهر و دیدن مناظر دیدنی از جمله بنای یادبود واشینگتن، بنای یادبود جفرسون و پل Arlington Memorial هستند. خدمات اتوبوس آبی از اوایل بهار تا اواخر پاییز ارائه می‌شود.

تراموا را برای دیدن جاذبه‌های پایتخت آمریکا انتخاب کنید

خط تراموا DC یک خط تراموا است که در امتداد خیابان H در مرکز شهر واشینگتن دی سی حرکت می‌کند. این یک راه سرگرم کننده برای دیدن برخی از جاذبه‌های محبوب توریستی مانند کاخ سفید، Capitol Hill و National Mall در پایتخت آمریکا محسوب می‌شود. تراموا از ساعت 10 صبح تا 10 شب، هفت روز در هفته فعال است.

دوچرخه سواری؛ راه نسبتا سریع و ارزان برای عبور و مرور

پایتخت آمریکا شهر محبوبی برای دوچرخه سواری به حساب می‌آید. استفاده از این وسیله راهی سالم، ارزان و سرگرم کننده برای گردش در شهر است. دوچرخه سواری مشترک و ایستگاه‌های دوچرخه در سراسر شهر وجود دارد.

نکاتی برای راحتی شما در استفاده از وسایل حمل‌ونقل

  • یک کارت "SmartTrip" خریداری کنید. "SmartTrip" یک کارت پیش پرداختی است که می‌توانید از آن برای پرداخت کرایه در مترو، اتوبوس و تراموا استفاده کنید.
  • برنامه WMATA را دانلود کنید. این برنامه به شما کمک می‌کند تا مسیرها را برنامه ریزی کنید، زمان انتظار را بررسی کنید و هزینه سفر خود را برآورد کنید.
  • از دوچرخه مشترک یا ایستگاه دوچرخه استفاده کنید. این یک راه سالم، ارزان و سرگرم کننده برای گشت و گذار در شهر است.

واشنگتن، شهری امن برای زندگی مردم است؟

واشنگتن دی سی به‌عنوان پایتخت امریکا شهری امن برای زندگی است. در سال 2023، نرخ کلی جرم در واشینگتن دی سی 264 در هر صد هزار نفر بود که کمتر از میانگین ملی 398 در هر صد هزار نفر است. با این حال، مانند هر شهر بزرگی، برخی از محله‌ها در واشنگتن دی سی نرخ جرم بالاتری نسبت به سایرین دارند. اما کدام محله‌ها در این شهر امن و کدام یک از آن‌ها نا امن هستند.

انواع برگرهای آمریکایی - به غیر از برگرهای محبوب هر ایالت، 100 نوع برگر در آمریکا وجود دارد.

معرفی محله‌های معروف واشینگتن در 3 دسته‌بندی متفاوت

واشنگتن دی سی به عنوان پایتخت امریکا از محله‌های متنوع و پر جنب و جوش تشکیل شده است که هر کدام شخصیت و جاذبه‌های منحصر به فرد خود را دارند. در زیر نگاهی به برخی از محله‌های محبوب واشنگتن دی سی و جاذبه‌های آنها می‌اندازیم:

دو محله برای دیدن تاریخ پایتخت امریکا

جورج‌تاون (Georgetown): این محله تاریخی در کنار رودخانه پوتوماک قرار دارد و خانه خیابان M است که پر از بوتیک‌ها، رستوران‌ها و کافه‌ها است. جاذبه‌های دیگر جورج تاون شامل دانشگاه جورج تاون، کانال C&O و دومین خانه سفید است. (امن برای ساکنین و گردشگران)

مرکز شهر (Downtown): این محله مرکز دولت فدرال ایالات متحده است و خانه کاخ سفید، ساختمان کاپیتول و دیوان عالی است. جاذبه‌های دیگر مرکز شهر شامل موزه ملی تاریخ طبیعی، بنای یادبود واشینگتن و موزه ملی هوا و فضا است. (در روز امن برای گردشگران، در شب می‌تواند در برخی مناطق خطرناک باشد)

در این محله‌ها به دنبال تفریحات شبانه باشید!

آدامز مورگان (Adams Morgan): این محله به خاطر زندگی شبانه پر جنب و جوش، رستوران‌های بین المللی و فروشگاه‌های منحصر به فرد خود شناخته شده است. جاذبه‌های دیگر آدامز مورگان شامل مرکز فرهنگی فرانسوی، کتابخانه ایست و تئاتر شکسپیر است. (امن برای ساکنین و گردشگران)

دوپونت سرکل (Dupont Circle): این محله خانه سفارتخانه‌های متعددی است و به خاطر رستوران‌ها، بارها و بوتیک‌های لوکس خود شناخته شده است. جاذبه‌های دیگر دوپونت سرکل شامل موزه هنر فیلیپس مجموعه، صومعه ملی بی‌گناه و سفارت ایالات متحده است. (امن برای ساکنین و گردشگران)

کلیولند و بث‌صدا ؛ مناطق مناسب برای خانواده‌ها

کلیولند پارک (Cleveland Park): این محله خانه خانواده‌ها و متخصصان جوان است و به خاطر مدارس عالی، پارک‌ها و فضای سبز خود شناخته شده است. جاذبه‌های دیگر کلیولند پارک شامل رصدخانه دریایی ایالات متحده، موزه زنان و موزه منزل وودرو ویلسون است. (امن برای ساکنین و گردشگران)

بث‌صدا (Bethesda): این محله خانه موسسه ملی بهداشت است و به خاطر رستوران‌ها، خرید و سرگرمی‌های شبانه خود شناخته شده است. جاذبه‌های دیگر بتسدا شامل مرکز خرید بتهسدا، موزه هنر فرانسوی و کانال C&O است. (امن برای ساکنین و گردشگران)

مثلث برمودا - مثلث برمودا یا مثلث شیطان در واقع نامی است که به منطقه ای در جنوب شرقی آمریکا اطلاق می گردد.

10 جاذبه‌ی واشنگتن که باید آن‌ها را ببینید!

با اینکه واشنگتن پایتخت سیاسی آمریکا به حساب می‌آید، اما بر خلاف برخی از شهرهای مهم دنیا جاذبه‌های زیادی در این شهر وجود دارد. به همین دلیل هم، گردشگران می‌توانند این شهر را به عنوان یک مقصد برای سفر در ایالات متحده در نظر داشته باشند. در ادامه به معرفی ده مورد از معروف‌ترین جاذبه‌های این شهر می‌پردازیم:

جاذبه های واشنگتن

1. سفری به کاخ سفید؛ بنای مشهور سیاستمداران

کاخ سفید، قلب تپنده قدرت در ایالات متحده، مکانی است که تاریخ در آن رقم می‌خورد. قدم زدن در محوطه این بنای باشکوه و تصور رویدادهای مهمی که در اینجا رخ داده، حس غرور و شگفتی را به ارمغان می‌آورد. تورهای داخلی کاخ سفید فرصتی منحصر به فرد برای مشاهده اتاق‌های مجلل و آشنایی با زندگی رئیس جمهور و خانواده‌اش فراهم می‌کند.

کاخ سفید - معرفی محل کار و اقامت رئیس جمهور ایالت متحده آمریکا

2. به بلندای تاریخ؛ صعود به بنای یادبود واشنگتن

بنای یادبود واشینگتن، ستونی عظیم و سفید به ارتفاع 555 فوت، به افتخار اولین رئیس جمهور ایالات متحده ساخته شده است. صعود به بالای این بنای یادبود، چشم اندازهای نفس گیر 360 درجه ای از شهر را به شما هدیه می دهد. در حالی که در قله هستید، به عظمت این بنا و نقش واشنگتن در تاریخ آمریکا فکر کنید.

3. گنبد قدرت؛ کاوش در ساختمان کاپیتول

ساختمان کاپیتول، مقر کنگره ایالات متحده، نمادی از دموکراسی و قانون‌گذاری در این کشور است. گنبد عظیم این بنا، که از دور قابل مشاهده است، حس قدرت و عظمت را القا می‌کند. در داخل، می‌توانید از تالارهای مجلس و سنا دیدن کنید، شاهد مناظره‌ها باشید و در مورد روند قانون‌گذاری در آمریکا بیاموزید.

4. واشنگتن یکی بزرگ‌ترین میراث‌داران تاریخ جهان

واشنگتن دی سی میزبان مجموعه‌ای از موزه‌های درجه یک در جهان است که گنجینه‌های دانش و تاریخ را در خود جای داده‌اند. از موزه ملی تاریخ طبیعی با اسکلت تی رکس غول پیکر گرفته تا موزه ملی هوا و فضا با سفینه‌های فضایی واقعی، هر موزه داستانی منحصر به فرد برای روایت دارد.

5. نبض تپنده فرهنگ؛ گذر از محله‌های متنوع

واشینگتن دی سی فقط به بناهای تاریخی و موزه‌ها خلاصه نمی‌شود. این شهر پر از محله‌های متنوع با فرهنگ‌ها، غذاها و تجربیات منحصر به فرد خود است. از محله‌های تاریخی مانند جورج تاون و آدامز مورگان تا محله‌های هنری مانند دوپونت سرکل و U Street، هر محله داستان و جذابیت خاص خود را دارد.

اختلاف ساعت ایران و آمریکا - مشاهده ی تفاوت و اخلاف زمانی بین ایران و آمریکا

6. یادبود لینکلن؛ ادای احترام به غلام آزادی

یادبود لینکلن، بنایی باشکوه که به احترام شانزدهمین رئیس جمهور ایالات متحده ساخته شده است، مکانی برای تأمل در مورد برابری و عدالت است. مجسمه عظیم لینکلن، که در حال نظاره بر استخر انعکاس است، حس آرامش و تعهد به آرمان‌های او را القا می‌کند.

7. در این آرامستان به قهرمانان ملی آمریکا احترام بگذارید!

آرامستان ملی آرلینگتون، آرامگاه نهایی بیش از چهارصد هزار سرباز آمریکایی، یادآور فداکاری و شجاعت کسانیست که جان خود را برای کشورشان فدا کرده‌اند. قدم زدن در میان ردیف‌های منظم سنگ قبرها و ادای احترام به یادبودهای سربازان، حس احترام و قدردانی را به ارمغان می‌آورد.

8. کانال C&O؛ پیاده روی در امتداد تاریخ

کانال C&O، مسیر آبی تاریخی که زمانی برای حمل و نقل کالا استفاده می‌شد، امروزه به مکانی محبوب برای پیاده روی، دوچرخه سواری و قایق سواری تبدیل شده است. در امتداد این کانال می‌توانید از مناظر زیبا و آرامش طبیعت لذت ببرید و در مورد تاریخچه این مسیر آبی منحصر به فرد اطلاعاتی را کسب کنید.

9. کتابخانه کنگره؛ گنجینه ای از دانش بشری

کتابخانه کنگره، بزرگترین کتابخانه عمومی در ایالات متحده، مخزنی عظیم از دانش و اطلاعات است. میلیون‌ها کتاب، دست نوشته، نقشه و اثر هنری در این کتابخانه نگهداری می‌شود که آن را به بهشتی برای کتاب دوستان و محققان تبدیل کرده است. بازدیدکنندگان می‌توانند از گنبد باشکوه کتابخانه دیدن کنند، در نمایشگاه‌های مختلف شرکت کنند و حتی در برخی از بخش‌های تحقیقاتی حضور داشته باشند.

10. تئاتر فورد؛ قدم بر صحنه تاریخ

تئاتر فورد، مکانی که در آن جان اف کندی، سی و پنجمین رئیس جمهور ایالات متحده، ترور شد، یادآور یکی از غم انگیزترین رویدادهای تاریخ آمریکا است. امروزه این تئاتر به عنوان یک مکان تاریخی و فرهنگی مورد استفاده قرار می‌گیرد و میزبان اجراهای مختلف تئاتر و کنسرت است.

3 رویداد مهم سالانه که در پایتخت آمریکا برگزار می‌شود!

  1. جشنواره شکوفه‌های گیلاس: این جشنواره که هر ساله در اواخر مارس یا اوایل آوریل برگزار می‌شود، زمانی برای جشن شکوفه‌های گیلاس زیبای ژاپنی است که در سراسر شهر واشینگتن دی‌سی شکوفه می‌بندند. این جشنواره شامل رویدادهای مختلفی از جمله رژه، نمایش‌های آتش‌بازی، کنسرت‌ها و نمایشگاه‌های هنری است.
  2. چهل و چهارم: این رویداد که هر ساله در 4 ژوئیه برگزار می‌شود، بزرگترین جشن روز استقلال در ایالات متحده است. در واشنگتن دی‌سی، این روز با کنسرت‌های رایگان، نمایش‌های آتش‌بازی و رژه ای بزرگ در امتداد خیابان ملی جشن گرفته می‌شود.
  3. جشنواره ملی هوا و فضا: این جشنواره که هر ساله در اکتبر برگزار می‌شود، بزرگترین جشنواره هوا و فضا در جهان است. این جشنواره شامل نمایش‌های هوایی، نمایشگاه‌های تعاملی، فرصتی برای ملاقات با فضانوردان و موارد دیگر است.

3 رویداد مهم سالانه که در پایتخت آمریکا برگزار می‌شود!

در کل واشنگتن مقصد مناسبی برای سفر و اقامت است؟

باوجود اینکه واشنگتن شهر گرانی برای اقامت به نظر می‌رسد، اما از نظر امنیت و در دسترس بودن امکانات، می‌توان گفت که شهر مذکور گزینه‌ای ایده‌آل در ایالات متحده است. به همین دلیل هم افراد زیادی در طول سال به قصد تحصیل، تفریح، سکونت و کار به این شهر می‌روند.

تاکنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر