لنگرود

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1403/07/23
بازدید: 1034

لنگرود یکی از شهرهای حاشیه دریای خزر و استان گیلان است که به‌خاطر طبیعت بکر و منحصر به فردش به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری این استان شناخته می‌شود. این شهر در نزدیکی شهرهای لاهیجان، چمخاله و رشت قرار دارد. در این مقاله قصد داریم همه چیز را درباره لنگرود بررسی کنیم. اگر شما هم دوست دارید بیشتر درباره این موضوع اطلاعات کسب کنید، با ما تا پایان این مطلب از وبسایت لحظه آخر همراه باشید.

لنگرود

لنگرود؛ شهر ابریشم کجاست؟

لنگرود را باید یکی از شهرهای استان گیلان دانست که از شرق با رودسر و از غرب با لاهیجان همسایه است. معمولا گردشگران در طول سفرشان به این نقطه از شمال کشور، از جاذبه‌های دیدنی هر سه شهر بازدید می‌کنند. لنگرود همچنین در نزدیکی دریای خزر قرار گرفته است و نزدیک‌ترین خط ساحلی 5 کیلومتر با آن فاصله دارد. چاف و چمخاله را باید نزدیک‌ترین سواحل به این شهر دانست. موقعیت جغرافیایی شهر لنگرود را می‌توانید در نقشه زیر مشاهده کنید.

مسیر دسترسی به شهر لنگرود

راحت‌ترین راه برای دسترسی به شهر لنگرود از رشت می‌گذرد. شما باید از تهران یا هر شهر دیگر خود را با هواپیما، قطار یا اتوبوس به رشت برسانید و از آنجا راهی لنگرود می‌شود. فاصله شهر رشت تا لنگرود حدود 60 کیلومتر (1 ساعت و 10 دقیقه) است و از دو مسیر زیر می‌توانید این مسافت را طی کنید:

  • مسیر اول: کومله، لاهیجان، رودبنه، آستانه اشرفیه، سیاهکل، لولمان، کوچ اصفهان، سنگر، لاکان شهر
  • مسیر دوم: کومله، املش، اطاقوَر، لاهیجان، رودبنه، آستانه اشرفیه، سیاهکل، لولمان، کوچ اصفهان، سنگر، لاکان شهر

نکته‌ای که باید بدانید این است که و این شهر فرودگاه و ایستگاه قطار ندارد و به همین دلیل تنها راه دسترسی به آن از طریق ماشین شخصی و اتوبوس است.

استان گیلان _ گیلان دارای تاریخی غنی می باشد و قدمت آن به دوران باستان بر میگردد. برای اطلاعات بیشتر درباره استان گیلان، روی لینک کیلیک کنید!

مختصری از تاریخچه شهر لنگرود

نام شهر لنگرود از دو بخش «لنگر» و «رود» تشکیل شده است. این نام را به این دلیل روی این شهر گذاشته‌اند که در قدیم کشتی‌ها در آن لنگر می‌انداختند. شهر لنگرود اگر چه چهره جدیدی به خود گرفته اما تاریخ دور و درازی دارد. تا جایی که حتی در برخی از کتاب‌های تاریخی نام آن نوشته شده است. پادشاهان ایرانی مانند نادرشاه افشار، پادشاهان صفوی و پادشاهان قاجار این منطقه را استراتژیک می‌دانستند و به آن اهمیت زیادی می‌دادند. گسترش صنعت ابریشم لنگرود در زمان حکومت صفویه و قاجاریه باعث پرآوازه شدن نام این شهر شده بود. همچنین نادرشاه افشار هم لنگرود را به دلیل نزدیکی به دریای خزر، شهری استراتژیک می‌دانست.

تاریخچه شهر لنگرود

بهترین زمان سفر به لنگرود چه موقعی است؟

آب و هوای شهر لنگرود را باید معتدل و مرطوب دانست. اواخر فصل بهار و کل فصل تابستان هوای این منطقه گرم و مرطوب است و بسیاری آن را برای سفر مناسب نمی‌دانند. در مقابل، پاییزها و زمستان‌های این شهر خنک و بارانی است. در طول این دو فصل شاهد باران‌های طولانی مدت و مداوم در لنگرود خواهید بود و همین مسئله، این شهر را در نظر مردم خاص کرده است. باید بدانید که بارش‌های این شهر در ماه‌های گرم سال هم اتفاق می‌افتد و فقط مخصوص پاییز و زمستان نیست. بهترین زمان سفر به لنگرود را باید اواخر شهریور تا اواسط بهار دانست. در این ایام هوای این شهر در بهترین حالت خود قرار گرفته است.

بهترین زمان سفر به لنگرود

بهترین محل اقامت در لنگرود

در شهر لنگرود هتل‌های بسیار خوب با امکانات استانداردی برای اقامت گردشگران وجود دارد که از میان آنها می‌توان به اقامتگاه ساحلی شایان، هتل میلاد نور، هتل آپارتمان ساسان و هتل شالیزار اشاره کرد. همچنین شما امکان اقامت در ییلاقات لنگرود را نیز دارید. خصوصا اگر فصول گرم سال را برای سفر انتخاب‌ کرده‌اید، انتخاب اقامتگاهی در دل ییلاقات بهترین گزینه است زیرا در آب و هوای خنک‌تری نسبت به خود شهر قرار می‌گیرید.

جاهای دیدنی گیلان - معرفی و بررسی برترین مکان های دیدنی گیلان از جنگل‌های سرسبز و سواحل زیبا تا روستاهای تاریخی و غذاهای محلی لذیذ

آشنایی جاذبه های گردشگری شهر لنگرود

شهر لنگرود جدا از طبیعت بکر و زیبایش، جاذبه‌های دیگری هم دارد. در زیر می‌توانید لیستی از جاهای دیدنی لنگرود را مشاهده کنید و در طول سفرتان به این شهر برای بازدید از این دیدنی‌ها برنامه‌ریزی نمایید.

  • پل خشتی لنگرود
  • دریاچه کومله لنگرود
  • تالاب کیاکلایه
  • خانه تاریخی منجم باشی
  • منطقه لیلاکوه
  • ساحل چمخاله
  • بازار سنتی لنگرود

جاذبه های گردشگری شهر لنگرود

آشنایی با روستاهای گردشگری شهر لنگرود

در شهر لنگرود روستاهای بکر و زیبای زیادی وجود دارد که طبیعت برخی از آنها بیش از اندازه زیباست. معمولا بسیاری از گردشگران ترجیح می‌دهند یکی از این روستاها را به‌عنوان محل اقامت خود در طول سفر انتخاب کنند و فقط برای گشت و گذار چند ساعت به شهر بیایند. در ادامه این مطلب برخی از مهم‌ترین این روستاها به شما معرفی خواهد شد.

آبشار ویسادار - بکر ترین و زیباترین آبشار گیلان کجاست؟!

روستای سلوش

روستای سلوش را باید یکی از خوش آب و هواترین مناطق لنگرود دانست. این روستا از توابع کومله است و سه رودخانه که هر سه لش نام دارند؛ اطرافش را فرا گرفته‌اند. معمولا گردشگرانی که فصول بهار و تابستان را برای سفر به لنگرود انتخاب می‌کنند؛ سری هم به روستای سلوش می‌زنند.

روستای سلوش

روستای فتیده

روستای فتیده منبع اصلی تولید برنج، ابریشم و کنف است. این روستا ساختاری جلگه‌ای مانند دارد و آب و هوایش معتدل و مرطوب است. در این روستا خانه‌هایی برای اقامت به گردشگران اجاره داده می‌شود که شما با انتخاب آنها می‌توانید از مهمان‌نوازی مردم فتیده بهره‌مند شوید و به اقتصاد محلی آنها نیز کمک کنید.

غذاهای شمالی - معرفی معروف ترین و بهترین غذاهای شمال ایران

روستای لیسه رود

بهترین غذاهای گیلانی را می‌توانید در روستای لیسه رود امتحان کنید. این مکان همچنین برای پیک نیک‌های خانوادگی و دوستانه هم محل بسیار مناسبی محسوب می‌شود. شما هم می‌توانید از شهر لنگرود به سمت این روستا بروید و چند ساعتی را در آن بگذرانید هم امکان اقامت در خود لیسه رود را خواهید داشت.

روستای لیسه رود

روستای سالکویه

روستای سالکویه یکی از تاریخی‌ترین روستاهای لنگرود است که در مجاورت لیلاکوه قرار دارد. این منطقه را باید یک گنجینه طبیعی نیز دانست که در آن تعداد زیادی جاذبه طبیعی مانند جنگل، تالاب و... وجود دارد.

روستای ماسوله - روستایی پلکانی در استان زیبای گیلان

روستای چالدشت

چالدشت را باید یکی از توابع بخش آتاقور دانست که به خاطر آبشار زیبایش در میان مردم شهرت یافته است. این آبشار پلکانی که 20 متر ارتفاع دارد؛ سالانه تعداد زیادی گردشگر را جذب خود می‌کند. بهترین زمان سفر به این روستا و بازدید از این آبشار از اواسط بهار تا پایان تابستان است.

روستای چالدشت

روستای بلوردکان

در پایان این لیست باید از روستای بلوردکان نام ببریم. این روستا در 12 کیلومتری املش قرار گرفته است و طبیعتی بکر و خیره‌کننده دارد. یک رودخانه بسیار زیبا هم از میان این روستا می‌گذرد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در بلوردکان یک پل قدیمی وجود دارد که از املش تا قزوین امتداد یافته است.

لوکس ترین شهرهای شمال - معرفی لوکس ترین شهر شمال

آیا باید به لنگرود سفر کنیم؟

در این مطلب یکی از زیباترین شهرهای استان گیلان، یعنی لنگرود را به شما معرفی نمودیم و درباره مسیر دسترسی، بهترین زمان سفر، جاذبه‌های گردشگری و روستاهای اطراف آن صحبت کردیم. در پاسخ به این سوال که آیا باید به لنگرود سفر کرد یا خیر، می‌توان یک بله محکم گفت. این شهر پر از جاذبه‌های گردشگری و روستاهای بکر و زیباست.جدا از آن تا دریای خزر فاصله کمی دارد و آنقدر فضایش آرامش‌بخش است که روح شما را برای مدت‌ها آرام می‌کند. اگر نکته دیگری درباره این موضوع وجود دارد که در این مطلب بدان اشاره نشد و یا اگر تجربه سفر به این شهر را دارید؛ اطلاعات و تجربیات خود را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

سوالات متداول

تاکنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر