ماداگاسکار

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/05/18
بازدید: 1538
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

اگر به سفرهای هیجان‌انگیز و خاص علاقه دارید؛ جزیره ماداگاسکار بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این جزیره خاص پر از زیبایی‌های طبیعی و فرهنگی است که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست. در دوره دایناسورها منطقه ماداگاسکار از دو قاره آسیا و آفریقا جدا شد و به همین علت به مرور زمان زندگی گیاهان و حیوانات در این جزیره به طور خارق‌العاده‌ای تغییر یافت، به‌طوری‌که گونه‌های گیاهی و حیوانی این جزیره را نمی‌توان در هیچ کجای دنیا پیدا کرد. جالب است بدانید ماداگاسکار 2000 سال قبل به زیر سلطه انسان‌ها درآمد و به مرور زمان به علت رشد جمعیت، طبیعت و گونه‌های حیوانی آن در معرض خطر انقراض قرار گرفت.

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

  1. ماداگاسکار کجاست؟
    1. تاریخچه ماداگاسکار
    2. اقتصاد ماداگاسکار
    3. طبیعت ماداگاسکار
    4. نکات جالب در مورد ماداگاسکار
  2. تفریحات ماداگاسکار
    1. تماشای لمورها
    2. شنا با کوسه‌ نهنگ‌ ها
    3. تماشای درختان بائوباب‌
    4. گردش در شهر آنتاناناریوو
    5. غواصی
    6. لذت بردن از خوارکی‌ های محلی
    7. تماشای پرندگان بومی
    8. سواحل ماداگاسکار
    9. تماشای وال‌ ها
  3. جاهای دیدنی ماداگاسکار
    1. آنتاناناریوو (Antananarivo)
    2. قصر ملکه آنتاناناریوو (The Rovä of Antananarivo)
    3. آمبوهیمانگا (Ambohimanga)
    4. باغ گیاه‌شناسی و جانورشناسی تسیمبازازا (Tsimbazaza)
    5. دریاچه آنوسی آنتاناناریوو (Lake Anosy)
    6. دهکده ایفاتی (Ifaty)
    7. منطقه حفاظت‌شده تسینگی دِ بماراها (Tsingy de Bemaraha)
    8. جزیره ایل سنت ماری (Île Sainte-Marie) سابق یا نوزی بوراها (Nosy Boraha) امروزی
    9. پارک ملی ایسالو (Isalo)
    10. پارک ملی رانومافانا (Ranomafana National Park)
    11. پارک ملی ماسوالا (Masoala National Park)
    12. پارک ملی آنداسیبه مانتادیا
  4. بهترین زمان سفر به ماداگاسکار
  5. آیا جزیره ماداگاسکار برای گردشگران امن است؟
  6. هزینه سفر به ماداگاسکار
  7. ویزای ماداگاسکار

ماداگاسکار

ماداگاسکار کجاست؟

ماداگاسکار یک کشور جزیره‌ای کوچک است که در شرق ساحل جنوبی قاره آفریقا قرار دارد. این کشور از سوی شرق به موازمبیک و اقیانوس هند می‌رسد. 135 میلیون سال قبل ماداگاسکار جزء ابر قاره گندوانا بوده که در پی تجزیه آن، مرز خشکی میان آفریقا و آمریکای جنوبی از یکدیگر جدا شدند و جزیره ماداگاسکار نیز در 88 میلیون سال پیش از شبه قاره هند فاصله گرفت. در پی این تجزیه تمامی گیاهان و حیوانات بومی جزیره با دگرگونی وسیعی روبه‌رو شدند. به گفته محققان بیش از 90% گیاهان و جانواران این منطقه بومی هستند و در هیچ کجای دیگر یافت نمی‌شوند.

زیست بوم جزیره ماداگاسکار با نام هشتمین قاره شناخته می‌شود. ماداگاسکار چهارمین جزیره دنیا بوده که  شهر آنتاناناریوو را به عنوان پایتخت خود برگزیده است. مردمان جزیره ماداگاسکار از اقوام مختلفی گرد‌هم آمده‌اند. از این رو با سفر به این منطقه به راحتی شاهد تنوع بالای فرهنگی در آن خواهید بود. زبان اصلی و رسمی در جزیره ماداگاسکار مالاگاسی است. البته مردم جزیره به زبان انگلیسی تسلط نداشته و بعد از زبان رسمی به زبان فرانسه هم صحبت می‌کنند. دین اکثر مردم مسیحی بوده و دینی محلی هم در این کشور در کنار مسیحیت رواج دارد. تواماسینا، آنتسیرابه، فینارانتسوا و ماهاجانگا مهم‌ترین شهرهای جزیره ماداگاسکار هستند که هر کدام زیبای خاص خود را دارند.

ماداگاسکار کجاست

تاریخچه ماداگاسکار

انسان‌ها برای اولین بار در 400 سال قبل از میلاد مسیح در جزیره ماداگاسکار سکونت داشتند. در سال 1896 میلادی کشور فرانسه توانست، کشور جزیره‌ای ماداگاسکار را به زیر سلطه خود بکشاند و آن را مستعمره خود کند. البته بعدها و در سال 1960 میلادی مردم جزیره ماداگاسکار موفق شدند از زیر سلطه فرانسه بیرون آیند و استقلال از دست رفته خود را بازپس گیرند. 15 سال بعد یعنی در سال 1975 دولت ماداگاسکار نام این جزیره را به جمهوری دموکراتیک ماداگاسکار تغییر داد.

اقتصاد ماداگاسکار

جزیره ماداگاسکار جزء کشورهای اتحادیه آفریقاست. مهم‌ترین محصولات صادراتی این جزیره قهوه، شکر، ادویه و وانیل هستند. جزیره ماداگاسکار به‌طورکلی اقتصادی قوی ندارد و درصد بالایی از جمعیت آن در فقر و نداری سر می‌کنند. در نتیجه همین اوضاع نابسمان اقتصادی، بیشتر مردم جزیره ماداگاسکار با سوءتغذیه مواجه هستند.

طبیعت ماداگاسکار

جزیره ماداگاسکار 88 میلیون سال قبل از شبه قاره هند جدا شد و به تنهایی، جزیره‌ای بزرگ را در اقیانوس هند شکل داد. با جدایی این جزیره از شبه قاره هند، طبیعتی خاص و بکر در آن ایجاد شد. گونه‌های گیاهی و جانوری در ماداگاسکار در هیچ کجای دنیا یافت نمی‌شوند. بدون شک می‌توان گفت بیشتر از 90% گیاهان و حیوانات موجود در جزیره ماداگاسکار بومی هستند. لمور مشهورترین حیوان این منطقه است و در شرق و شمال ماداگاسکار آفتاب پرست پلنگی نیز به وفور یافت می‌شود که یکی از بومی‌ترین حیوانات منطقه است.

جزیره ماداگاسکار توانسته بیش از 15 هزار نوع گیاه را در خود جای دهد. از این تعداد گیاه 80% آن‌ها بومی خود جزیره هستند و نمی‌توان مانند آن‌ها را در هیچ کجای دنیا پیدا کرد. بسیاری از بومی‌شناسان به علت بکر و ناب بودن طبیعت جزیره ماداگاسکار آن را هشتمین قاره دنیا می‌نامند. البته امروزه به علت بالا رفتن جمعیت این منطقه، گونه‌های خاص گیاهی و جانوری آن در خطر انقراض هستند.

طبیعت ماداگاسکار

نکات جالب در مورد ماداگاسکار

جالب است بدانید درباره جزیره بکر و خاص ماداگاسکار نکات خاص و جالبی وجود دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • بسیاری از زمین شناسان معتقدند که ماداگاسکار، قدیمی‌ترین جزیره جهان به‌شمار می‌رود.
  • شهرت اصلی جزیره ماداگاسکار به علت وجود گیاهان و حیوانات خاص و متنوع در آن است‌.
  • وال‌های گوژپشت جزیره ماداگاسکار را به عنوان زیستگاه اصلی خود می‌دانند.
  • بیشتر از نصف وانیل دنیا در جزیره ماداگاسکار تولید می‌شود.
  • مهم‌ترین محصول غذایی این جزیره برنج است.
  • جالب است بدانید یکی از گونه‌های پرنده‌های که در ماداگاسکار منقرض شده وزنی به اندازه 700 کیلوگرم و قدی به بزرگی 3 متر داشته است.

جزیره ماداگاسکار

تفریحات ماداگاسکار

کشور جزیره‌ای ماداگاسکار، جزیره‌ای بزرگ و وسیع بوده که در آن می‌توان تفریحات زیادی را پیدا کرد. البته لازم به ذکر است قسمت عمده تفریحات این منطقه با طبیعت‌گردی ارتباط دارند. برخی از تفریحات جزیره ماداگاسکار عبارتند از:

تماشای لمورها

لمورهای یکی از عجیب‌ترین حیوانات ماداگاسکار هستند. در جزیره ماداگاسکار بیشتر از 100 نوع مختلف لمور در حال زندگی‌اند که همه این گونه‌ها کاملا بومی منطقه ماداگاسکار هستند. اگر می‌خواهید در کمال آرامش به دیدن لمورهای بامزه ماداگاسکار بپردازید؛ می‌توانید به یکی از پارک‌های ملی این جزیره بروید. در پارک ملی "آنادسیب مانتادیا" بیشترین گونه‌های لمور زندگی می‌کنند. همچنین در پارک ملی " رانومافانا" هم 12 نوع دیگر هم از لمورها در حال زندگی هستند.

شنا با کوسه‌ نهنگ‌ ها

اگر بتوانید در بین ماه‌های سپتامبر تا دسامبر به ماداگاسکار سفر کنید می‌توانید بزرگ‌ترین حیوانات دریایی دنیا را در آنجا ببینید. به یاد داشته باشید برای تماشا و شنا با کوسه نهنگ‌های ماداگاسکار باید به شمال غرب جزیره یعنی منطقه "نوزی بی" سفر کنید. در این زمان تعداد بسیار زیادی از پلانکتون‌ها در آب‌های منطقه وجود دارند که در نتیجه کوسه نهنگ‌ها برای تغذیه آن‌ها به سطح آب آمده و پلانکتون‌ها را شکار می‌کنند. اگرچه کوسه نهنگ‌های آب‌های ماداگاسکار 10 متر هستند، اما این موجودات غول پیکر دریایی خطری برای انسان‌ها ندارند و به راحتی می‌توانید در کنار آن‌ها شنا کنید. با شنا کردن در کنار کوسه نهنگ‌ها می‌توانید دیگر حیوانات دریایی چون سفره‌ماهی‌ها، دلفین‌ها و لاک‌پشت‌های بومی جزیره ماداگاسکار را هم ببینید.

 

تماشای لمورهای ماداگاسکار

تماشای درختان بائوباب‌

درختان بائوباب خاص‌ترین درختان کل دنیا هستند. بائوباب درختانی بزرگ‌اند که با فرهنگ اهالی آفریقا درآمیخته شده‌اند. در زمان‌های گذشته مردمان این منطقه برای ادامه زندگی از میوه درخت بائوباب تغذیه می‌کردند؛ به همین علت به این درختان، درخت زندگی هم می‌گویند. ارتفاع برخی از درختان بائوباب گاه به 14 متر هم می‌رسد. در جزیره ماداگاسکار 6 گونه درخت بائوباب وجود دارد که همگی بومی این منطقه هستند. این درختان خاص را می‌توان در جای‌جای جزیره مشاهده کرد. اگر می‌خواهید در میان تعداد زیادی از درختان بائوباب قدم بزنید، باید به منطقه خیابانی بائوباب بروید. در این منطقه درختان مرتفع و بزرگ بائوباب فضایی زیبا و خاص را بوجود آورده‌اند که تماشای آن‌ها بسیار حیرت‌انگیز است.

گردش در شهر آنتاناناریوو

شهر آنتاناناریوو یا تانا در قرن 17 تاسیس شد. این شهر در قرن‌های 19 و 20 میلادی مرکز کلونی‌های فرانسه بود. بعدها هم آنتاناناریوو به عنوان پایتخت جزیره ماداگاسکار انتخاب شد. در منطقه "هاوت ویل" شهر می‌توان اثراتی شگفت‌انگیز از معماری دوره مستعمره را پیدا کرد. در این شهر موزه‌ها و گالری‌های هنری مختلفی وجود دارند که توانسته‌اند به خوبی فرهنگ و نوع زندگی مردم جزیره ماداگاسکار را به گردشگران معرفی کنند. با توجه به مستعمره بودن ماداگاسکار، فرهنگ منطقه از فرهنگ فرانسوی تاثیرات بسیاری را گرفته و در نتیجه، رستوران‌ها و کافه‌های فرانسوی بسیاری را در سطح شهر آنتاناناریوو می‌توان پیدا کرد.

تماشای درختان بائوباب‌ مداگاسکار

غواصی

در جزیره زیبای ماداگاسکار فرصت‌های زیادی برای غواصی وجود دارد. فرقی ندارد که غواص حرفه‌ای باشید یا مبتدی یا کلا در غواصی بی‌تجربه‌ باشید؛ در جزیره ماداگاسکار این امکان برای شما فراهم شده که به راحتی در مناطق مختلف غواصی را تجربه کنید. این جزیره 4800 کیلومتر خط ساحلی دارد و در جنوب غرب جزیره نیز می‌توان بزرگ‌ترین و زیباترین صخره‌های مرجانی را پیدا کرد. ناگفته نماند صخره مرجانی ماداگاسکار محل زندگی 6 هزار نوع حیوان مختلف است که هر کدام یکی از جاذبه‌های شگفت‌انگیز دنیای زیر آب هستند.

لذت بردن از خوارکی‌ های محلی

در جزیره ماداگاسکار خوراکی‌های لذیذ و خوشمزه‌ای را می‌توان پیدا کرد. بیشتر غذاهای محلی این جزیره از گوشت و ماهی درست می‌شوند و آن‌ها را در کنار برنج و سبزیجات بومی سرو می‌کنند. غذاهای محلی ماداگاسکار حاوی کم‌ترین ادویه هستند، اما با این حال مزه این غذاها بسیار لذیذ است. "کوبا" یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای محلی در ماداگاسکار است که با موز، برنج و بادام زمینی طبخ شده و در برگ موز پیچیده می‌شود. "رومازاوا" هم یکی دیگر از خوشمزه‌ترین غذاهای ماداگاسکار بوده که با گوشت گاو درست می‌شود. اگر علاقه‌مند به خوردن غذاهای دریایی هستید به یاد داشته باشید که در بیشتر مناطق ساحلی این کشور می‌توانید خوشمزه‌ترین غذاهای دریایی را امتحان کنید.

خوارکی‌ های محلی مداگاسکار

تماشای پرندگان بومی

در ماداگاسکار حدود 280 نوع پرنده مختلف زندگی می‌کنند. اگرچه این تعداد پرنده خیلی زیاد نیست، اما جالب است بدانید که 100 نوع از این پرنده‌ها مختص خود ماداگاسکار هستند. در شرق ماداگاسکار جنگل‌های بارانی، در جنوب بوته‌زارهای خاردار و در غرب جزیره هم جنگل‌های متراکم وجود دارند که همگی محل زندگی انواع پرندگان زیبا هستند.

سواحل ماداگاسکار

ماداگاسکار محل شن‌های سفید، نخل‌های بزرگ و آب‌های زلال است. جزیره ماداگاسکار به علت هم‌جواری با اقیانوس هند، سواحل زیبا و خاصی دارد که معمولا بهترین سواحل ماداگاسکار در شمال‌غرب این کشور قرار دارند. یکی از بهترین جزایر ماداگاسکار، جزیره "تاینی تسارا بانجینا" است. این جزیره بکر با داشتن سواحلی شنی و خاص منبع اصلی گردشگری در ماداگاسکار است. البته لازم به ذکر است تنها با قایق می‌توان به این جزیره دسترسی پیدا کرد. همچنین در جزیره "تاینی تسارا بانجینا" تمامی امکانات رفاهی برای لذت بردن هرچه بیشتر گردشگران فراهم شده است.

تماشای وال‌ ها

از ماه ژوئیه تا ماه سپتامبر زمان خوبی برای دیدن وال‌های بزرگ گوژپشت در ماداگاسکار است. وال‌های گوژپشت هرساله از شمال‌شرق جزیره سنت‌ماری گذر می‌کنند. جزیره نوزی بوراها گزینه خوبی برای دیدن وال‌های بزرگ و مهاجر است.

سواحل ماداگاسکار

جاهای دیدنی ماداگاسکار

ماداگاسکار درست مانند یک تکه از بهشت در دل اقیانوس هند است. این جزیره بهترین مکان روی زمین برای طبیعت‌دوستان به‌شمار می‌رود؛ چراکه جاهای دیدنی ماداگاسکار بسیار متنوع و پرشمار هستند. مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

آنتاناناریوو (Antananarivo)

شهر آنتاناناریوو به عنوان پایتخت کشور ماداگاسکار، طبیعتی خاص و ناب دارد. جاذبه‌های دیدنی این شهر بسیار پرشمار هستند. یکی از این مناطق دیدنی شهر آنتاناناریوو، منطقه‌ای حفاظت شده به نام " آمبوهیتانتلی" است. پارک لمور در این شهر، بهترین مکان برای دیدن خاص‌ترین گونه لمورهاست. فراموش نکنید در زمان سفر به ماداگاسکار و پایتخت این شهر حتما برنامه‌ریزی خوبی داشته باشید تا بتوانید از همه مکان‌های دیدنی آن بازدید کنید. اماکن مختلف گردشگری طبیعی و تاریخی به‌جامانده از دوره مستعمره فرانسه در کنار کاخ نخست‌وزیری، یادمان Monument aux Morts و قصر باشکوه آندافیاواراتارا از نمونه دیدنی‌های تاریخی این شهر هستند.

قصر ملکه آنتاناناریوو (The Rovä of Antananarivo)

در قسمت شمالی قصر بزرگ آنتاناناریو، قصر ملکه آندافیاواراتارا قرار گرفته که محل سکونت ملکه و نخست‌وزیر ماداگاسکار بوده است. این قصر زیبا و خاص با معماری حرفه‌ای و سنتی فرانسوی ساخته شده و در محیط داخلی آن یک موزه پر از اشیا و وسایل قدیمی مستعمره وجود دارد.

آمبوهیمانگا (Ambohimanga)

آمبوهیمانگا تپه‌ای در ماداگاسکار بوده که با قدمت 500 ساله نزد مردمان مالاگاسی بسیار مقدس است. آمبوهیمانگا روستایی با قدمت تاریخی طولانی است که در گذشته‌های دور خاندان سلطنتی کشور ماداگاسکار در آن سکونت داشته‌اند. جالب است بدانید تمامی دیواره‌های این روستا از آهک و سفیده تخم‌مرغ در سال 1847 ساخته شده‌اند.

آنتاناناریوو

باغ گیاه‌شناسی و جانورشناسی تسیمبازازا (Tsimbazaza)

مهم‌ترین مرکز نگه‌داری و تحقیق درباره گونه‌های مختلف گیاهی و حیوانی کشور ماداگاسکار باغ گیاه‌شناسی و جانورشناسی تسیمبازازا است که در منطقه تسیمبازازا و در شهر آنتاناناریوو قرار دارد. این باغ گیاه‌شناسی و جانورشناسی در کل کشور ماداگاسکار به عنوان بهترین مجموعه حیات‌وحش در مالاگاسی شناخته می‌شود. در این مکان چند نوع گونه گیاهی نگه‌داری می‌شود که در کل دنیا از آن‌ها وجود ندارد. همچنین در این مکان، یک باغ‌وحش با اسکلت مهره‌داران منقرض‌شده و نقاشی‌های قبیله‌ای هم وجود دارد که دیدن آن‌ها بسیار حیرت‌انگیز است. از جمله اسکلت‌های انقراض‌یافته در این موزه می‌توان به اسکلت مرغ‌فیلی، اسب‌‌آبی و لمور غول‌پیکر یا همان میمون پوزدار اشاره کرد. ناگفته نماند در این مجموعه 80 هزار نوع گیاه خشک منطقه ماداگاسکار هم نگه‌داری می‌شوند.

دریاچه آنوسی آنتاناناریوو (Lake Anosy)

در جنوب شهر آنتاناناریوو و 2 مایلی جنوب هاوت ویل، دریاچه‌ای مصنوعی با نام آنوسی قرار دارد. این دریاچه در زمان پادشاهی راداما اول باتلاق بوده و بعدها در زمان جیمز کامرون، دریاچه بازسازی و به شکل یک قلب درست شد. در مرکز دریاچه آنوسی جزیره‌ای کوچک قرار دارد که با کمک یک راه باریک به شهر وصل می‌شود. بنای یادبود سربازان و مردم کشته‌شده در جنگ جهانی اول توسط دولت فرانسه و در زمان مستعمره بودن این کشور، در دریاچه آنوسی قرار گرفته است.

 

دهکده ایفاتی (Ifaty)

در سواحل جنوب‌غرب کشور ماداگاسکار، روستای زیبای ماهیگیری با نام ایفاتی قرار دارد. در حوالی سواحل این دهکده، صخره‌ای مرجانی با طول 60 مایل وجود دارد که به عنوان سدی طبیعی در مواجه با امواج دریا عمل می‌کند. وجود همین صخره مرجانی باعث شده تا ساحل این دهکده، محلی مناسب برای ماهیگیری و غواصی باشد. همچنین درختان بائوباب در دهکده ایفاتی بسیار قدیمی و عجیب هستند.

منطقه حفاظت‌شده تسینگی دِ بماراها (Tsingy de Bemaraha)

یکی از پارک‌های ملی کشور ماداگاسکار که در منطقه کلاکای این کشور واقع شده است، منطقه حفاظت‌شده تسینگی دِ بماراها نام دارد. این منطقه در سواحل شمال‌غرب ماداگاسکار قرار دارد و جنگل‌های وسیع آن دارای انواع و اقسام گونه‌های گیاهی کمیاب هستند. این پارک ملی محل اصلی زندگی لمورهای متنوعی است که در رنگ‌های سفید، کرم، خاکستری، قهوه‌ای و سیاه در این منطقه زندگی می‌کنند.

 

جزیره ایل سنت ماری (Île Sainte-Marie) سابق یا نوزی بوراها (Nosy Boraha) امروزی

جزیره نوزی‌بی هم یکی دیگر از بهترین گزینه‌های گردشگری طبیعی در کشور ماداگاسکار به‌شمار می‌رود. این جزیره زیبا هرساله میزبان گردشگران بسیاری از سرتاسر دنیا است. اگرچه سواحل نزدیک این جزیره به نسبت دیگر سواحل جزیره ماداگاسکار چندان چشمگیر نیستند اما علت اصلی پرطرفدار بودن جزیره نوزی بوراها وجود رستوران‌های دریایی در کنار آرامش و زلالی آب این منطقه است.

پارک ملی ایسالو (Isalo)

پارک ملی ایسالو به داشتن زمین‌هایی خاص و زیبا در ماداگاسکار معروف است. ایسالو در منطقه جنوب و مرکز کشور ماداگاسکار واقع شده است. علفزارهای سرسبز، دره‌های تنگ و عمیق و صخره‌های ماسه‌سنگی از جمله دیدنی‌های خاص در پارک ملی ایسالو هستند. علاوه‌براین یکی از خاص‌ترین گونه‌های گیاهی، یعنی درختان نخل در این پارک بسیار دیده می‌شوند.

 

پارک ملی رانومافانا (Ranomafana National Park)

در حوالی روستای رانومافانا و در قسمت جنوب‌شرق کشور ماداگاسکار، پارک ملی رانومافانا واقع شده است. پارک رانومافانا یکی از پرطرفدارترین پارک‌ها در ماداگاسکار است که در شرق آن مکانی پوشیده از تپه‌های درختی با درختان متراکم قرار دارد. در پارک ملی رانومافانا می‌توانید لمورهای بامبو طلایی را پیدا کنید که متاسفانه در معرض انقارض قرار دارند.

پارک ملی ماسوالا (Masoala National Park)

یکی دیگر از پارک‌های ملی ماداگاسکار در شمال‌شرق این کشور واقع شده و ماسوالا نام دارد. پارک ملی ماسوالا محل زندگی 10 نوع لمور خاص از جمله لمور آیآی است. در این پارک 250 مایل جنگل بارانی و 3 پارک دریایی هم قرار دارند. قورباغه تومیتو یکی از انواع حیواناتی است که در این پارک زندگی می‌کنند. این قورباغه رنگی قرمز دارد که همین موضوع باعث معروفیت آن شده است. آیفاهو، تامپولو و آمبودیلیتری سه پارک دریایی در ماسوالا بوده که گزینه‌های خوبی برای کایاک‌سواری و غواصی هستند.

پارک ملی آنداسیبه مانتادیا

در شرق ماداگاسکار به وسعت 100 مایل، پارک ملی آنداسیبه مانتادیا قرار دارد. در این پارک 11 نوع از لمورهای منطقه زندگی می‌کنند. لمور ایندری، بزرگ‌ترین لمور سرزمین ماداگاسکار است که در پارک ملی آنداسیبه مانتادیا زندگی می‌کند. این پارک به پایتخت کشور هم نزدیک بوده و دارای دو بخش مختلف است.

 

بهترین زمان سفر به ماداگاسکار

کشور ماداگاسکار به‌طور‌کلی دو فصل گرم و بارانی و یک فصل خشک دارد. از ماه نوامبر تا ماه آوریل در ماداگاسکار هوا گرم و بارانی می‌شود. فصل خنک و خشک در این کشور از ماه مه تا اکتبر است. در نتیجه اگر قصد سفر به ماداگاسکار را دارید باید از ماه مه تا اکتبر برنامه سفر بچینید. با سفر به ماداگاسکار در این فصل می‌توانید بدون نگرانی از گرما به راحتی به همه جای این کشور بروید.

آیا جزیره ماداگاسکار برای گردشگران امن است؟

به‌طور‌کلی در هر کشور که مسافر هستید باید مراقب برخی افراد شیاد و کلاهبردار باشید. کشور ماداگاسکار هم یکی از کشورهای ناشناخته دنیاست که باید در زمان سفر به آن بسیار مراقب وسایل قیمتی و باارزش خود باشید. در زمان سفر به ماداگاسکار اگر قصد دارید در شهر دور بزنید و به اماکن دیدنی بروید بهتر است از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنید. از آنجایی که در ماداگاسکار به علت فقر بالا، جرم، جنایت و دزدی بسیار زیاد است، بنابراین به یاد داشته باشید با تاریکی هوا از هتل محل اقامت خود خارج نشوید.

بهتر است برای سفر به ماداگاسکار انفرادی نروید و با تور یا خانوادگی سفر کنید. در سطح شهرهای این کشور متکدیان بسیاری وجود دارند که با دیدن غریبه‌ها به سمت آن‌ها رفته و کیف پول و دیگر وسایل آن‌ها را می‌دزدند؛ درنتیجه باید خیلی مراقب وسایل خود باشید. حتما در این سفر کپی یا عکس پاسپورت خود را به همراه داشته باشید. در زمان بازدید از شهر وسایل ارزشمند خود را بیرون نبرید و در سیف‌باکس هتل بگذارید.

بهترین زمان سفر به ماداگاسکار

هزینه سفر به ماداگاسکار

کشور ماداگاسکار از ایران بسیار دور بوده و در نتیجه هزینه‌های سفر به آن بسیار زیاد خواهد بود. همچنین از ایران به ماداگاسکار پرواز مستقیم وجود ندارد و همین موضوع هم باعث شده تا هزینه سفر به این کشور بیشتر شود. در زمان سفر به ماداگاسکار از ایران حداقل دو بار در طول مسیر توقف خواهید داشت. همچنین مبالغی که باید در طی سکونت در ماداگاسکار بپردازید هم بسیار بالا است و بدین خاطر سفر به این جزیره، سفری پرهزینه برای ایرانیان محسوب می‌شود.

ویزای ماداگاسکار

افرادی که از ایران برای گردشگری به کشور ماداگاسکار سفر می‌کنند نیازی به تهیه ویزا ندارند. به همین دلیل ماداگاسکار در بین مردم ایران به یک مقصد بکر و ناب برای تفریح و گذراندن تعطیلات تبدیل شده است. از این رو مردم ایران به محض ورود به کشور ماداگاسکار باید ویزای سفر خود را دریافت کنند؛ چراکه با دریافت آن تا 90 روز اجازه اقامت در این کشور را خواهند داشت.

کلام پایانی

کشور ماداگاسکار در اقیانوس هند واقع شده و بعد از مدتی مستعمره فرانسه بودن توانست استقلال خود را کسب کند و دموکراتی ماداگاسکار را بوجود آورد. این کشور خاص‌ترین و نایاب‌ترین گونه‌های گیاهی و حیوانی را در خود جای داده است. در ماداگاسکار می‌توانید بهترین جاذبه‌های گردشگری و طبیعی را پیدا کنید. تفریحات این کشور بیشتر آبی و طبیعی هستند. همچنین در ماداگاسکار عمده غذاها از گوشت و ماهی درست می‌شوند و این کشور عمده تولیدکننده وانیل در دنیا است. اگر از ایران به ماداگاسکار سفر کنید نیازی به تهیه ویزا نخواهید داشت؛ اما هزینه‌های سفر شما به خاطر پرواز غیرمستقیم و هزینه‌های اسکان بسیار بالا خواهد بود. به طور کلی ماداگاسکار کشوری خاص با جاذبه‌های طبیعی نایاب در کل دنیا است که ارزش یک بار هزینه و سفر کردن را دارد.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.5 از 5 | از 100 کاربر