بهترین مقاصد سفر با کودکان در نوروز

زمان مطالعه: 0 دقیقه
بروزرسانی: 1402/08/30
بازدید: 1061
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

با توجه به آن‌که یکی از تفریحات متداول افراد در تمامی نقاط جهان، سفر به همراه خانواده یا دوستان است شما می‌توانید با همراهی فرزندان خود، لذت این سفر را چندین برابر سازید. قطعاً در روز‌های سفر می‌توانید تجربیات جدیدی از جمله چشیدن طعم غذا‌های جدید، بازدید از جاذبه‌های گردشگری و... را با فرزندان خود به‌دست آورده و این سفر را به یک خاطره به یادماندنی تبدیل نمایید. البته لازم به ذکر است که سفر با فرزندان مستلزم رعایت نکاتی بوده که انجام آن‌ها می‌تواند سفر این عزیزان را نیز سرشار از لذت و لحظات به یادماندنی کند.

بهترین مقاصد سفر با کودکان در نوروز

بالی، اندونزی

یکی از مناطقی که امروزه افراد بسیار زیادی سفر به آن‌جا را توصیه می‌نمایند، جزیره بالی نام دارد که در کشور اندونزی قرار داشته و به یکی از قطب‌های گردشگری مبدل شده است. طبیعت بکر، مردمان خونگرم، جاذبه‌های طبیعی، مکان‌های تفریحی، مراکز خرید، پارک‌های بازی، رستوران‌ها، کافه‌ها و... از مواردی هستند که شما را به سفر به این منطقه تشویق می‌نمایند. اگر شما نیز قصد دارید تا به‌صورت خانوادگی و همراه فرزند خود به این جزیره سفر کنید، مناسب‌ترین زمان ماه مارس خواهد بود. این زمان به دلیل برگزاری جشن سال نوی بالی، می‌تواند بسیار مهیج و به یادماندنی باشد. 

از آنجایی که سفر به این جزیره برای تمامی سنین مناسب است، شما می‌توانید با در نظر گرفتن علاقه خود و فرزندتان یکی از تفریحاتی از جمله موج سواری کودکان، جنگل میمون‌ها، پارک بازی، پارک آبی و... را انتخاب نمایید. همچنین لازم به ذکر است که در هتل‌های بالی، تجهیزات مدرن و لوکسی چون مراکز خرید مجلل یا پارک‌های بازی تعبیه شده‌اند که گشت‌و‌گذار و تفریح را برای تمامی افراد امکانپذیر کرده‌اند.

بالی

یکی از مواردی که اغلب افراد به دنبال آن هستند، امکان حمل‌ونقل آسان بوده که در این جزیره به دلیل وجود وسایل حمل‌ونقل عمومی تا حد زیادی این امکان برای افراد بومی و مسافران فراهم شده است. همچنین بهداشت این جزیره در سطح بسیار بالایی قرار داشته و شما می‌توانید در صورت بروز مشکل، سریعاً به پزشکی متخصص در اقصی نقاط این جزیره مراجعه نمائید.

گشت و گذار در زیباترین شهرهای اروپا

مالزی

از آنجایی که مالزی مابین اندونزی و تایلند قرار دارد، شما می‌توانید با انتخاب این مکان به عنوان مقصد گردشگری، با یک تیر، دو نشان بزنید و در صورت امکان به یکی از این مناطق نیز سفر کنید. با توجه به این‌که بزرگ‌ترین شهر مالزی کوالالامپور بوده، این امکان برای شما وجود داشته تا به همراه خانواده به این شهر امن و خانوادگی سفر نمایید. این شهر به سبب دارا بودن جاذبه‌های گردشگری متعدد، مقصدی مناسب برای سفر با کودکان به‌حساب می‌آید و به والدین این امکان را می‌دهد تا با کمی گشت‌و‌گذار و یافتن سلیقه فرزند خود، خاطراتی به یادماندنی را برای وی خلق نمایند.

مالزی

قطعاً مکان‌هایی چون برج‌های دوقلوی پتروناس، پارک KLCC، مرکز کشف علم پترؤساینز، پارک جنگلی اکو کی ال، غار‌های باتو، پارک آبی سان وی لاگون و... می‌توانند یکی از مقاصد گردشگری شما باشند.

مالزی  - همه چیز در رابطه با کشور مالزی

ژاپن

ممکن است بسیاری از افراد به سادگی از کنار نام کشور ژاپن عبور کرده و آن را به عنوان مقصدی مناسب برای سفر خود ندانند. از آنجایی که کودکان تمایل به بازدید از جاذبه‌های مهیج و جذاب دارند، شما می‌توانید پس از کسب اطلاعات پیرامون مکان‌هایی چون پارک نارا، یونیورسال استودیو اوزاکا، موزه راه ‌آهن کیوتو، فوجی کیو هایلند، میدان جهانی توبو، استراحت‌گاه ناگاشیما، پلازا کودک اوزاکا، پارک میمون ایواتایاما و... به این مناطق مراجعه کنید تا به جذابیت و زیبایی این مناطق پی ببرید.

همه چیز دریاره ژاپن - از اطلاعات آمار جمعیتی تا جغرافیایی

ژاپن

سنگاپور

یکی از مقاصد مسافران که از امکانات رفاهی و گردشگری بسیار مناسبی برخودار بوده، کشور سنگاپور است که شما می‌توانید بدون هیچ‌گونه نگرانی همراه با فرزندان خود به این منطقه سفر کنید. با توجه به روحیه حساس کودکان و تفاوت سلیقه آن‌ها در انجام تفریحات با خانواده، می‌بایست پس از درک علاقه فرزندان خود مکانی مناسب را انتخاب نموده و همگی به آن‌جا مراجعه نمایید. تفریحات سنگاپور نیز برای تمامی سنین مناسب هستند و دسترسی به تمام آن‌ها بسیار راحت است.

در این کشور براساس آمار به‌دست آمده از مسافران، می‌توان به این نتیجه رسید که جاذبه‌های گردشگری همچون جزیره سنتوزا، شهربازی یونیورسال استودیوز، پارک آسمانی سندز، سافاری شبانه، پرنده سنگاپوری، پارک آبی خلیج ماجراجویی، گشت‌وگذار در باغ‌های گیاه ‌شناسی سنگاپور و... هم برای افراد بزرگسال خانواده و هم کودکان جذاب بوده و می‌توان ساعاتی را در یکی از مکان‌ها به خوشی گذراند.

آشنایی کامل با سنگاپور - سنگاپور کشوری مهاجرپذیر است که جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد. برای آشنایی کامل با سنگاپور کلیک کنید.

سنگاپور

دبی، امارات متحده عربی

سفر با کودکان به برنامه‌ریزی متفاوتی نیاز دارد، به این معنا که می‌بایست همه تفریحات و بازدید‌ها به‌گونه‌ای انتخاب و برنامه‌ریزی شوند که برای کودکان مفرح و جذاب باشند. برخلاف تصور عموم، دبی شهری شگفت‌انگیز و مقصدی مناسب برای سفر‌های خانوادگی و دوستانه به‌حساب می‌آید. در نتیجه سفر به دبی می‌تواند هم برای شما و هم برای فرزندانتان از جذابیت بسیاری برخوردار باشد. اگر سفرتان را به‌خوبی برنامه‌ریزی کنید، دبی می‌تواند محلی مناسب برای گذارندن ​​تعطیلات خانوادگی‌تان به بهترین روش باشد. شما می‌توانید با حضور در این منطقه گردشگری، از تفریحاتی همچون برج خلیفه، دبی مال، فواره‌های دبی، مزرعه شتر، آکواریوم دبی و باغ وحش زیر آب، دریاچه‌های القدرا، باغ پروانه‌های دبی، باغ درخشش دبی، پارک دایناسور و... بهره‌مند شوید.

دبی

معرفی کامل شهر دبی - با مدرن ترین کشور خارمیانه آشنا شوید!

هنگ کنگ

هنگ کنگ با کنار هم قرار دادن سبک سنتی و مدرن توانسته بسیاری از افراد را به سمت خود جذب نماید. شما نیز می‌توانید به این منطقه سفر کنید تا این منطقه به یکی از مقاصد گردشگری همیشگی شما مبدل شود. می‌توان گفت تفریحات هنگ کنگ تمام سلایق را شامل شده و شما می‌توانید به‌صورت خانوادگی به بازدید از یکی از جاذبه‌های موجود همچون دره شادی، دیزنی لند، پارک دایناسور‌ها، پارک پنجره‌ای رو به جهان، منطقه تفریحی چایم لانگ، باغ گیاه ‌شناسی گوانجو و... بپردازید.

هنگ کنگ

راهنمای سفر به هنگ کنگ - قبل از سفر به هنگ کنگ با شرایط سفر به آن آشنا شوید

کره جنوبی

کشور کره جنوبی پس از گذراندن روز‌های سخت و طاقت‌فرسا همچنان پابرجا ‌ایستاده و تمام قد در اختیار مسافران و مردمان بومی خود قرار دارد. این امکان برای تمامی افراد وجود داشته تا با درک سلیقه خود و خانواده به یکی از تفریحات این کشور از جمله کاخ گیونگ‌بوک، جوگیه سا، پارک المپیک، پارک ملی سئوراکسان، جزیره جیجو، دهکده هانوک، بوسان، خیابان اینسا دونگ، دیوار شهر سئول و... که می‌توانند سنتی یا مدرن باشند، مراجعه کرده و اوقاتی خوش را سپری نمایند.

کره جنوبی

پوکت، تایلند

اگر نسبت به مسافرت با فرزندان خود دچار حساسیت شده‌اید و همچنان مکانی مناسب را پیدا نکرده‌اید، می‌توانید با انتخاب جزیره پوکت و سفر به این منطقه، علاوه‌بر به ثبت خاطراتی دلچسب، از تاریخچه غنی و جاذبه‌های این جزیره لذت ببرید. جاذبه‌های گردشگری این جزیره که می‌توانند گزینه مناسبی برای کودکان به‌شمار روند، شامل پارک کودک راوای، کیدز کلاب پوکت، پارک آبی اسپلش جانگل، پارک پرواز پرنده‌ کیدزسول در پوکت، زوربینگ، پارک پرندگان پوکت و... می‌شوند که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود؛ چراکه می‌توانند تجربیاتی ارزشمند را به کودکان شما آموزش دهند.

پوکت

شهر کرالا در هند

قدم زدن در طبیعت، بازی، دویدن، تماشای حیوانات و... از فعالیت‌هایی به‌شمار می‌روند که برای همه کودکان جالب هستند. به همین دلیل، یکی از مقاصد پیشنهادی ما برای سفر با کودکان، شهر کرالا در هند است. به‌طور کلی، شهر کرالا در هند به سبب داشتن مناظر بکر و طبیعی، آیین‌ها و سنت‌های متعدد، در میان عموم شناخته شده است. کرالا هند یک شهر کاملاً توریستی و تفریحی بوده که کودکان این شهر را بسیار دوست دارند و به همین دلیل می‌توان گفت اغلب خانواده‌های دارای فرزند این شهر را به عنوان اولین مقصد سفر خود برمی‌گزینند.

در این شهر اکثر هتل‌ها و رستوران‌ها برای خدمات‌رسانی مجهز هستند. زمین‌های بازی برای تفریح ​​کودکان طراحی و ساخته شده‌اند، بنابراین سفر با کودکان به این شهر بسیار جذاب خواهد بود. شهر کرالا تور‌های طبیعت‌گردی را هوشمندانه تدارک دیده که در آن کودکان از نزدیک با حیوانات وحشی آشنا می‌شوند. علاوه‌بر این، امکان کرایه قایق‌های کوچک و سفر یک روزه در دریاچه این شهر برای کودکان و خانواده‌ها فراهم بوده است.

شهر کرالا

جزیره گیلی در اندونزی و بالی

یکی از مقاصد گردشگری پیشنهادی برای سفر با خانواده، جزایر گیلی است که در بخش جنوب غربی کشور اندونزی واقع گردید. شما می‌توانید به همراه خانواده به این جزیره که از سه جزیره کوچک‌تر با نام‌های گیلی ایر، گیلی منو و گیلی تراوانگان تشکیل شده، سفر کنید و لحظات به یادماندنی را برای خود به ثبت برسانید. تفریحات رایج و متداول در این منطقه که انجام آن برای کودکان نیز پیشنهاد می‌شوند، دوچرخه سواری، سوارکاری، کلاس آشپزی مخصوص کودکان، آموزش غواصی زیر آب و مراقبت کردن از لاک پشت‌ها هستند که می‌توانند برای آن‌ها بسیار هیجان‌انگیز و مهیج باشند.

جزیره گیلی

شهر ماریبور در اسلوونی

 اسلوونی کشوری زیبا و کوچک است که در بخش جنوبی اروپای مرکزی قرار دارد. بزرگ‌ترین شهر و پایتخت این کشور لیوبلیانا نام داشته که در میان این مناطق به شهرت رسیده و اکثر افراد علاقه‌مند به گذراندن اوقات خود در این منطقه هستند. تفریحات این منطقه آنقدر متعدد بوده‌اند که برای استفاده از تمام آن‌ها می‌بایست برنامه‌ریزی اصولی داشت تا بتوان به بهترین شکل از تمامی تفریحات مانند پارک آبی، قایق سواری روی رودخانه داراوا، پارک ژوراسیک، پیست اسکی ماری بوسکو، قایق سواری بِنانا و... استفاده نمود.

شهر ماریبور در اسلوونی

شهر وست میدلندز در انگلستان

شهر وست میدلندز انگلستان شهری بسیار مناسب و معروف برای سفر با کودکان به‌شمار می‌رود. این شهر یکی از مقاصد خانواده‌پسند بوده که جاذبه‌های زیادی مانند موزه زندگی منطقه دادلی، پارک سافاری، رستوران‌های مختلف با منو‌های ویژه برای کودکان و... را در خود جای داد. جالب است بدانید که شهرداری این شهر خودرو‌های قدیمی را ترمیم کرده و به شهر بازمی‌گرداند تا برای سرگرمی کودکان مورد استفاده قرار گیرند.

شهر وست میدلندز

آپولیا یا شهر پوگلیا در ایتالیا

بدون شک همه ما ایتالیا و شهر‌های رم، فلورانس، میلان، ونیز و... را می‌شناسیم. اگر ایتالیا را روی نقشه مانند چکمه مشاهده نماییم، شهر و جزیره پوگلیا در پاشنه این چکمه قرار دارد. این شهر غیرمعمول ویژگی‌های جالبی داشته که یکی از آن‌ها طراحی و ساخت خانه‌ها و ویلا‌ها در آن است. تمامی ویلا‌ها و خانه‌های این شهرک از سنگ سفید با سقف‌های مخروطی شکل ساخته شده‌اند که برای گردشگران بسیار جالب هستند. در نتیجه می‌توان گفت علاوه‌بر جذابیت ساختمان‌های این شهر، بازدید از جاذبه‌هایی چون آموزش اسب سواری، آکوا پارک یا پارک آبی کاریز لند، تماشای دلفین‌ها و پارک، باغ وحش فاسانو لاندیا و... می‌تواند بسیار خاطره‌انگیز و جذاب باشد.

آپولیا

شهر رزرو مونته ورده در کاستاریکا

در سراسر جهان، کاستاریکا به عنوان قدرتمندترین و توسعه‌یافته‌ترین کشور از نظر گردشگری طبیعی شناخته می‌شود. در این منطقه کمپین‌های ویژه کودکان و نوجوانان و تور‌های طبیعت‌گردی ویژه‌ای را شاهد خواهید بود. اگر قصد سفر با کودکان را دارید، توصیه می‌کنیم این شهر را در اولویت مقاصد گردشگری خود قرار دهید.

فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده برای خانواده‌ها، کودکان و نوجوانان در کاستاریکا شامل کاوش در گیاهان باغ‌شناسی، کاوش در سبک زندگی جانوران متنوع، پیاده‌روی در جنگل، اسب سواری، و قایقرانی، تور قهوه در کافه مونته ورده، غار خفاش‌ها، باغ سنجاب‌ها، مزرعه پروانه‌های منته وِرده، دره مخفی و منطقه حفاظت شده کوری کانتا در شهر ر زروا مونته ورده در کاستاریکا و... می‌شوند.

شهر رزرو مونته ورده در کاستاریکا

شهر ادینبورگ در اسکاتلند

یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای سفر با کودکان، شهر کوچک ادینبورگ در اسکاتلند است. در این شهر با مراکز فرهنگی زیادی روبه‌رو خواهید شد که علاوه‌بر برگزاری جشنواره‌ها و جشن‌های محلی، برنامه‌های متنوع و متعددی مانند قصه‌گویی و کتاب‌خوانی مناسب برای کودکان را نیز برگزار می‌کنند. به عبارت دیگر جشنواره و جشن قصه‌گویی ادینبورگ می‌تواند رقابت جالبی بین والدین باشد.

هنگام سفر با کودکان و خانواده؛ می‌توانید ادینبورگ را مقصد خود قرار دهید. از دیگر جاذبه‌هایی در ادینبورگ که کودکان به آن‌ها علاقه‌مند هستند می‌توان به موزه کودکان، سازه زمین متحرک، موزه ملی اسکاتلند، کارخانه سفال‌سازی کودکان، آکواریوم سرپوشیده جهانی و شرکت اسباب‌بازی جنر اشاره کرد.

شهر ادینبورگ در اسکاتلند

منطقه بریتانی در کشور فرانسه

شاید با نام جزیره بریتانی آشنا نباشید؛ اما این جزیره، ساحلی بسیار جذاب دارد که برای خانواده‌ها و گذراندن تعطیلات با کودکان بسیار مناسب است. مردم محلی سواحل برتانی را به نام ساحل بیل و سطل نیز می‌شناسند. شما می‌توانید در هنگام عبور از کنار ساحل، کودکان زیادی را مشاهده نمایید که با سطل مخصوص روی شن‌های گرم و نرم ساحل بازی می‌کنند. البته به استثنای خردسالان و کودکان، نوجوانان نیز می‌توانند از شنا، موج سواری و سایر ورزش‌های آبی در این منطقه لذت ببرند.

 اگر با کودکان سفر می‌کنید، حتماً نکات ایمنی را نیز رعایت نمایید تا هیچ‌گونه حوادثی برای شما رخ ندهند. فراموش نکنید که برای بازدید مکان‌هایی چون مزرعه پل فتانا، جنگل آدرنالین، محله مهاجران، آکواریوم محل اقیانوس، کلوپ غواصی، مرکز نجوم و ستاره‌شناسی، باغ وحش تریگو مر و گالری عکس دایناسور‌ها را نیز در نظر بگیرید.

منطقه بریتانی در کشور فرانسه

ایالت فلوریدا در آمریکا

نام ایالت فلوریدا آمریکا بدون شک برای همه ما شناخته شده است. این استان به خورشید طلایی شهرت داشته و مسافران و گردشگران هر ساله برای لذت بردن و استفاده از سواحل به این منطقه سفر می‌کنند. علاوه‌بر تفریحات جذاب ساحل فلوریدا؛ در منطقه اورلاندو با یک مرکز فضایی به نام مرکز فضایی کندی روبه‌رو خواهید شد که اگر با کودکان به این منطقه سفر می‌کنید، می‌تواند یکی از جالب‌ترین کار‌هایی به‌شمار رود که می‌توانید انجام دهید. در این مرکز فضایی در معرض جدیدترین تصاویر و اطلاعاتی خاص در رابطه با فضانوردان خواهید بود و می‌توانید علاوه‌بر این از تماشای آسمان و رصد مناظر با تلسکوپ مجهز برای کودکان نیز بهره‌مند شوید.

ایالت فلوریدا در آمریکا

شهر نایروبی در کنیا

اگر قرار باشد شما فهرست کاملی از مکان‌های سفر با کودکان را تهیه کنید، به‌طور حتم می‌توان گفت آفریقا در لیست شما نخواهد بود. توصیه ما به شما این است که اگر دوست دارید با حیوانات اوقات خوشی را بگذرانید حتماً از آفریقا دیدن نمایید. خوشبختانه در سال‌های اخیر این منطقه توانسته به حیات وحش خود تکیه کند و اوقات خوشی را برای خانواده‌های مسافر رقم بزند.

شهر نایروبی در کنیا

سخن پایانی

اگر تا به حال سفر به همراه کودکان به اقصی نقاط جهان در زمان نوروز را تجربه نکرده‌اید، توصیه می‌کنیم پس از کسب آگاهی پیرامون نقاط مختلف جهان برای یکبار هم که شده این اتفاق را تجربه نمایید تا این کار به یکی از عادات همیشگی شما مبدل شود. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که علاقه فرزندان خود را کشف نموده و سپس به منطقه مورد نظر سفر کنید؛ چراکه ممکن است کودکی تمایل به بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و... نداشته باشد. شما می‌توانید پس از بررسی علاقه فرزند خود و امکانات گردشگری و رفاهی، سفری خاطره‌انگیز را برای خود و خانواده به ارمغان‌آورید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
جشنواره تابستانی دبی 2024 | فرصتی برای خرید و سرگرمی
جشنواره تابستانی دبی 2024 | فرصتی برای خرید و سرگرمی
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.2 از 5 | از 100 کاربر