آنتالیا یا کوش آداسی

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/08/30
بازدید: 1278
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

قصد دارید در یکی از ماه‌های گرم سال به یک شهر ساحلی کشور ترکیه سفر کنید اما نمی‌دانید کدام شهر ساحلی آن بهتر است؟ آیا می‌خواهید چمدان‌های خود را جمع کنید اما نمی‌دانید آنتالیا بهتره یا کوش آداسی؟ آیا می‌خواهید بهترین و خاطره انگیز‌ترین سفر در فصل تابستان را برای خود به ارمغان آورید؟ به طور حتم اگر شما بخواهید به یکی از شهرهای ساحلی کشور ترکیه سفر کنید نیاز دارید تا از برخی اطلاعات این دو شهر اطلاعاتی داشته باشید. اطلاعاتی که شامل آب و هوای آن‌ها، راه‌های دسترسی به دو شهر ساحلی، مراکز تفریحی، گردشگری و خرید و مسائل مربوط به بحث هزینه‌های اقامت و خورد و خوراک شما می‌شود. پس اگر قصد دارید بدانید که کوش آداسی بهتره یا آنتالیا پیشنهاد می کنیم در ادامه این مقاله از لحظه آخر با ما همراه باشید.

آنتالیا یا کوش آداسی

تجربه سفر به شهرهای زیبا و ساحلی ترکیه

معرفی شهر آنتالیا و کوش آداسی

آنتالیا یا نام دیگر آن که در یونان باستان آتالیا بود، نام یک شهر بندری در ترکیه است. این شهر بندری، یکی از سواحل دریای مدیترانه به حساب می‌آید. دریای مدیترانه دریایی است که در جنوب غربی ترکیه است. پس آنتالیا بندری بوده که در جنوب غرب ترکیه و در خلیج آنتالیا قرار گرفته و به دلیل موقعیت جغرافیایی آن یکی از مهم‌ترین شهرهای بندری در این کشور به حساب می‌آید. قدمت این شهر بندری به دوران حکومت آتالوس دوم فیلادلفوس برمی‌گردد. آتالوس دوم فیلادلفوس یکی از پادشاهان دوران پرگاموم است که به دستور او شهر بندری آنتالیا در قرن دوم ساخته شد. این شهر بعدها در سال 1207 توسط یکی از حاکمان سلجوقی ترکیه به اشغال درآمد. از آن پس به بعد این شهر به عنوان مهم‌ترین شهر و بندر در منطقه خود شد.

ویژگی های شهر آنتالیا در مقایسه با کوش آداسی

حال پس از بررسی تاریخچه شهر دیدنی آنتالیا، به سراغ ویژگی‌های این شهر می‌پردازیم. شهر آنتالیا شهری دیدنی و بزرگی است. این شهر به دلیل موقعیت جغرافیایی خود همواره گردشگران زیادی را جذب خود می‌کند. البته شهر بندری کوش آداسی نیز از این قاعده مستثنی نیست. از طرف دیگر شهر آنتالیا یکی از شهرهای استان آنتالیا است که خود استان آنتالیا از 20 شهر تشکیل شده است.

همچنین شهر آنتالیا شهری بوده که در خود حدود ۳ میلیون جمعیت را جای داده و توانسته با در نظر گرفتن برخی مسائل، خود را تبدیل به یکی از شهرهای محبوب و توریستی در خاورمیانه کند. شهری که مقصد بیشتر گردشگران ایرانی است که به طور کلی وجود مراکز تفریحی و گردشگری مختلف از جمله سواحل دل انگیز همراه با کلیه‌ی خدمات رفاهی، وجود هتل‌های بسیار لوکس و فوق‌العاده لاکچری، وجود بازارهای مختلفی که در آن اجناسی با کیفیت بسیار بالا به فروش می‌رسد.موارد ذکر شده می‌تواند از دلایلی باشد که این بندر دیدنی تبدیل به یکی از نقاط گردشگری در جهان شده است.

شهر کوش آداسی

معرفی شهرستان کوش آداسی

حال نوبت به کوش آداسی می‌رسد. این شهر یکی از شهرستان‌های استان آیدین ترکیه است که در 71 کیلومتری از شهر آدین قرار دارد و در سرشماری سال 2009 حدود 63 هزار تا 1 میلیون جمعیت داشته، پس به طور حتم تا الان متوجه شده‌اید که این شهر بندری، یک شهرستان بسیار کوچک در استان آیدین است.

اگر بخواهیم بررسی کامل‌تر و دقیق‌تری از شهرستان کوش آداسی داشته باشیم باید از تاریخچه این شهرستان آغاز کنیم. تأسیس این شهرستان به سال‌های دور و به قرن ۱۶ میلادی برمی‌گردد. این شهرستان زیبا در آن دوران و توسط ونیزی‌ها به عنوان یک منطقه مستعمره تاسیس شد. همچنین این شهرستان در زمان قرون وسطی توسط ونیزی‌ها و ژنوایی‌ها اداره می‌شد. برای حفاظت از این شهر در برابر دزدان دریایی یا حملات دیگر، قلعه‌های مختلفی ساخته و بنا شد. به عنوان مثال در اطراف این شهر قلعه‌هایی احاطه شده است که این قلعه‌ها برای حفاظت شهر در برابر حملات ناگهانی و وحشیانه دزدان دریایی طراحی و ساخته شده‌اند. همچنین در داخل این شهر قلعه‌ای دیگر برای دیدبانی در دوران بیزانس ساخته شده است.

شهر بندری کوش آداسی یکی از شهرهای بندری جذاب در ترکیه است که در منطقه دریایی اژه قرار گرفته است. کوش آداسی به دلیل داشتن اسکله‌ای بزرگ، محلی مناسب برای پهلو گرفتن انواع کشتی‌ها به حساب می‌آید. یکی از این کشتی‌ها، کشتی‌های کروزی است، پس می‌توان گفت از دیگر جاذبه‌های گردشگری که در این شهر وجود دارد، به کشتی‌های کروز و اسکله بزرگ آن اشاره کرد. این شهر کوچک به دلایل مختلفی از جمله داشتن سواحل شنی وسیع، چشم اندازه ویژه آب‌های دریای اژه و اسکله‌ای بزرگ در بین گردشگران مشهور شده است.

این شهر بندری از نظر موقعیت جغرافیایی خود در سالیان دور، به عنوان شهری بندری مهم به شمار می‌آمد. چرا که این شهر بندری می‌توانست از طریق راه‌های مختلف دریایی در دوران باستان، آناتولی را به دریاهای مختلف متصل کند. از طرف دیگر کوش آداسی در طول دوران‌های مختلف به عنوان مهد فرهنگ و هنر به حساب می‌آمد.

ویژگی های شهر کوش آداسی در مقایسه با آنتالیا

از دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد این شهر، نزدیکی آن به جزیره ساموس است. به طوری که افراد می‌توانند پس از گشت‌وگذار در این شهر و میل غذاهای ترکی به سراغ بازدید از جزیره معروف ساموس روند.

امروزه نیز این شهر بندری به دلایل مختلفی از جمله داشتن جاذبه‌های گردشگری و تفریحی و غیره توانسته به یکی از مراکز توریستی در کشور ترکیه تبدیل شود و هر ساله افراد زیادی جهت بازدید به سراغ آن بروند. به طور حتم نمی‌توان گفت کدام یک از شهرهای بندری آنتالیا یا کوش آداسی برای سفر و خوشگذرانی بهتر هستند اما می‌توان این دو شهر بندری را با یکدیگر مقایسه کرد و در نهایت یکی را با توجه به موضوعات مختلف انتخاب کرد.

راهنمای سفر به آنتالیا - برای آشنایی با آنتالیا، هزینه سفر و اقامت، جاهای دیدنی آنتالیا و... کلیک کنید.

دسترسی آنتالیا بهتر است یا کوش آداسی

نحوه دسترسی و چگونگی دسترسی به یک شهر، یکی از جنبه‌های بسیار مهم و خاص برای انتخاب مناسب‌ترین مقصد است. برای مقایسه و شناخت مناسب‌ترین دسترسی، در ابتدا لازم بوده تا دسترسی آنتالیا و کوش آداسی را به طور جداگانه بررسی کنیم.

آنتالیا یکی از شهرهای بندری بزرگ در ترکیه است که در 14 کلیومتری و در قسمت شمال شرقی خود یک فرودگاه بین‌المللی قرار گرفته و این فرودگاه بین‌المللی بهترین راه برای رفت‌وآمد گردشگران به شهر آنتالیا به حساب می‌آید. البته توجه داشته باشید که اگر شما می‌خواهید از ایران به این شهر به صورت هوایی و با هواپیما سفر کنید نمی‌توانید به طور مستقیم به این شهر وارد شوید. چرا که فرودگاه بین‌المللی آنتالیا خطوط هوایی خود را برای ایرانیان بسته است. پس اگر می‌خواهیدبا هواپیما به شهر آنتالیا بروید باید از خطوط دیگر هوایی و راه‌های دیگر استفاده کنید.

دسترسی آنتالیا

دسترسی به کوش آداسی

در راهنمای سفر به کوش آداسی توجه کنید این شهر فرودگاه نداشته و شما جهت رفتن به این شهرستان باید راه‌های دیگری را انتخاب کنید. شما می‌توانید از طریق فرودگاه عدنان ازمیر  که در ۹۵ کیلومتری این شهر کوچک قرار گرفته است، اقدام کنید. برای آنکه از فرودگاه به کوش آداسی بروید، لازم است تا از طریق تاکسی‌ها یا ترانسفر هتلی به این شهر سفر کنید. همچنین شما می‌توانید از طریق تاکسی، اتوبوس، قطار یا کشتی به این شهر دسترسی داشته باشید.

از طرف دیگر برای رفتن به آنتالیا شما می‌توانید از طریق فرودگاه‌های نزدیک به شهر آنتالیا اقدام کنید. فرودگاه‌هایی مانند اسپارتا و دنیزلی مناسب‌ترین و نزدیک‌ترین فرودگاه‌ها به شهر آنتالیا هستند که شما می‌توانید جهت رفت‌وآمد به این شهر یکی از آن‌ها را انتخاب کنید و از طریق حمل‌ونقل به سمت آنتالیا بروید.

همچنین دقت داشته باشید شما می‌توانید علاوه‌بر دسترسی هوایی به این دو شهر، از طریق زمینی نیز اقدام کنید. شما با توجه به سلیقه خود می‌توانید یکی از دو روش را انتخاب کرده و به سوی خلق یک سفر خاطره‌انگیز در سواحل آنتالیا یا کوش آداسی باشید.

آب و هوای کدام یک از سواحل ترکیه مناسب‌تر است؟

از نظر موقعیت جغرافیایی، از بخواهیم بین آنتالیا یا کوش آداسی مقایسه کنیم این دو شهر نزدیک به یکدیگر بوده و این موضوع باعث می شود تا آب و هوای این دو شهر نسبت بهم دیگر نزدیک باشند. البته ناگفته نماند این دو شهر نیز تفاوت‌های جزئی در آب‌وهوای خود نسبت به یکدیگر دارند. دانستن این نکات کمک بسزایی در جهت تصمیم گیری و انتخاب شما در سفر به یکی از دو شهر خواهد بود.

در ابتدا از آب‌وهوای شهر بندری آنتالیا آغاز می‌کنیم. آنتالیا دارای آب‌وهوایی مدیترانه‌ای بوده که در بیشتر روزهای سال آب‌وهوای غالب آن گرم است. این موضوع باعث می‌شود تا تابستان‌های این شهر طولانی و زمستانی کوتاه مدت داشته باشد. به طور حتم اگر شما به این شهر سفر کردید، قصد آفتاب گرفتن در ساحل زیبای این شهر را دارید. اگر می‌خواهید در بهترین زمان ممکن به این شهر مراجعه کنید، فصل تابستان مناسب‌ترین فصل است.

همچنین در فصل بهار، آب‌وهوای این شهر بسیار مطبوع بوده و دمای این شهر از ۱۵ درجه تا ۲۱ درجه متغیر است. بهترین فصل برای استفاده از تفریحات دریایی در شهر آنتالیا فصل بهار بوده چرا که دمای آب به طور کلی به ۱۸ درجه سانتی گراد می‌رسد.

از طرف دیگر، شهر کوش آداسی نیز مانند شهر آنتالیا دارای آب‌وهوایی بسیار گرم بوده و تفاوت این دو شهر در زمینه آب‌وهوا، مرطوب بودن شهر کوش آداسی است. شهر بندری کوش آداسی نسبت به آنتالیا از رطوبت بیشتری برخوردار بوده و همچنین زمستان‌هایی معتدل دارد. اگر شما می‌خواهید از تفریحات دریایی کوش آداسی بهره‌مند شوید، ماه‌های ژوئن تا اکتبر مناسب‌ترین زمان برای بازدید و استفاده از آن‌ها است. گرم‌ترین ماه در کوش آداسی ماه جولای خواهد بود و در مقابل، خنک‌ترین ماه در این شهر ژانویه است که میانگین دمای آن حداکثر به ۱۳ درجه سانتی گراد می‌رسد.

آب و هوای آنتالیا

آنتالیا یا کوش آداسی ساحل کدام شهر خلوت‌تر و کدام شلوغ‌تر است؟

موضوع بعدی که مورد بررسی قرار می‌گیرد شلوغی یا خلوتی یکی از سواحل شهرهای کوش آداسی است. پاسخ این موضوع به شما برمیگردد. آیا شما ترجیح می‌دهید در یک ساحل خلوت‌تر وقت بگذرانید یا در ساحلی که افراد زیادی جهت خوش‌گذرانی به آن مراجعه می‌کنند؟ پاسخ به این سوال، کاملا سلیقه‌ای است و افراد با توجه به سلیقه‌ی خود یکی از این سواحل را انتخاب می‌کنند. همچنین این موضوع به روحیه‌ی شما در زمان‌های مختلف وابستگی دارد.

اما به طور کلی سواحل شهر آنتالیا به نسبت از شهر کوش آداسی شلوغ‌تر است. علت آن نیز کاملا مشخص خواهد بود چرا که افراد زیادی در این شهر زندگی می‌کنند و از طرفی افراد زیادی جهت بازدید از این شهر سفر می‌کنند. پس سواحل موجود در این شهر در فصل گرما یعنی تابستان با حجم زیادی از مردم مواجه می‌شود. شما می‌توانید در سواحل این شهر با تفریحات آبی که قرار گرفته است تجربه‌ای فوق‌العاده کسب کنید و سفری به یاد ماندنی برای خود و خانواده خود ایجاد کنید. پس سفر به شهر آنتالیا و سواحل معرکه‌ی این شهر می‌تواند یک سفری پر هیاهو و جذاب برای شما باشد.

 

اگر شما می‌خواهید به یک ساحل خلوت‌تر بروید، بدون شک بندر کوش آداسی مناسب‌ترین انتخاب برای شما است. این بندر همانند شهر آنتالیا و سواحل آن، شناخته شده نیست و افراد کمتری جهت گشت‌وگذار، این ساحل را انتخاب می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود تا شهرت کمتری نسبت به شهر آنتالیا داشته باشد و ساحل‌های این شهر خلوت‌تر باشند. پس اگر شما می‌خواهید انتخاب مناسب جهت کسب آرامش و استراحت داشته باشید، می‌توانید سواحل موجود در کوش آداسی را انتخاب کنید.

امکانات تفریحی ساحل آنتالیا یا کوشی آداسی

بدون شک تا به الان حدس زده‌اید که در هر دو شهر فوق‌العاده زیبا، امکانات تفریحی مربوط به تفریحات دریایی را نیز در خود دارا هستند. نکته حائز اهمیت در خصوص امکانات تفریحی این دو شهر این است که در برخی موارد این تفریحات با یکدیگر متفاوت هستند. امکانات تفریحی موجود در سواحل آنتالیا نسبت به کوش آداسی بیشتر و متنوع‌تر است. چرا که این شهر نسبت به دیگر شهرهای بندری معروف‌تر بوده و افراد زیادی جهت سفر و خوشگذرانی، این شهر توریستی را انتخاب می‌کنند. از طرفی امکانات رفاهی که در این شهر وجود دارد متعدد و خاص بوده که از عمده دلایل افراد برای انتخاب این سواحل برای تفریحات دریایی است. در این سواحل امکانات تفریحی مانند ورزش‌های دریایی از جمله موج سواری، جت اسکی، غواصی، اسکی روی آب و قایقرانی وجود دارد.

از معروف‌ترین سواحل موجود در آنتالیا که گردشگران و تروریست‌های بیشتری به سراغ آن‌ها می‌روند می‌توان به لارا، کنی آلتی، پاتارا، کمر، بلک و چیرالی اشاره داشت.

در مقابل سواحل موجود در کوشی آداسی از معروفیت بسیار کمتری برخوردار بوده و از این نظر امکانات کمتری در خود دارند. سواحل کوشی آداسی به طور کلی به صورت ماسه‌ای و طلایی بوده و همچنین این سواحل همانند سواحل موجود در آنتالیا دارای امکانات آبی یکسانی هستند. علاوه‌بر این امکاناتی از جمله کافه‌ها و رستوران‌های مختلف، کشتی‌های کنار بندر و فضاهای ایده آل برای آفتاب گرفتن وجود دارد. از مهم‌ترین سواحل موجود در کوشی آداسی می‌توان به سواحل مرکزی، لانگ بیچ، لیدیز بیچ، ساحل الماس، سیلور سند، کوستور، ساحل بهشت و ساحل عشق اشاره کرد.

امکانات تفریحی آنتالیا

جاهای دیدنی آنتالیا بهتر است یا کوش آداسی

اگر بخواهیم دو شهر آنتالیا یا کوشی آداسی را از نظر جاهای دیدنی بررسی کنیم باید نگاهی به آثار باستانی و طبیعی این دو شهر بیندازیم. همان‌طور که در بالا متوجه شدید، هر دو شهر دارای تاریخی بسیار غنی هستند. به عنوان مثال در شهر آنتالیا جاذبه‌های تاریخی مربوط به تمدن‌های باستانی را در شهرهای مختلف این استان ببینید. فاسلیس در منطقه چام یواا، میا در شهر دمره، شهر لیسیان در منطقه دالیان، آمفی تئاتر آسپندوس در منطقه باستانی سریک و کلیسای سنت نیکولاس آثاری هستند که شما می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید.

آبشار دودن

جاذبه های گردشگری آنتالیا

  • آبشار دودن
  • آبشار کورشونلو
  • رودخانه آبشار ماناوگات
  • اسکی در ارتفاعات ساکلینکت

جاذبه های گردشگری کوش آداسی

  • شهر باستانی پرینه
  • شهر میلتوس
  • دیدایما
  • غار کاجارا
  • شبه جزیره دیلک
  • افه سوس
  • میلتوس

جاذبه‌های گردشگری و طبیعی شهر کوشی آداسی نیز شامل روستای کرازلی که در ۱۰ کیلومتری این شهر قرار گرفته، پاموک قلعه و پارک ملی پنینشولا می‌شود. اگر شما قصد دارید به یکی از دو شهر سفر کنید، پس از گشت‌وگذار در سواحل این دو شهر به سراغ بازدید از جاهای تاریخی و طبیعی بروید.

شهر باستانی پرینه

مراکز خرید آنتالیا بهتر است یا کوش آداسی

خرید کردن در یک شهر، آن هم شهری بندری می‌تواند یکی از لذت بخش‌ترین قسمت‌های هر سفر باشد. شهرهای آنتالیا و کوش آداسی در خود مراکز خرید متنوع دارند. مراکزی که هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد و خاصی هستند. در شهر آنتالیا مراکز خرید متنوعی وجود داشته که شما می‌توانید انواع محصولات را با برندهای مطرح جهانی در این شهر خریداری کنید. مراکز خرید موجود در این شهر به طور کلی شامل موارد زیر می‌شوند.

  • Migros mall
  • Terra city
  • deepo
  • mall of antalya

همچنین اگر شما می‌خواهید محصولاتی با قیمت‌های پایین‌تر خریداری کنید می‌توانید به سراغ مراکز خریدی که در ادامه آمده‌اند بروید.

  • بازارهای محلی مثل آنتالیا بازار
  • بازار محلی کالجی
  • شنبه بازار آنتالیا (در لارا)
  • بازار قدیم استانبول

شما می‌توانید در تمامی این فروشگاه‌ها و مراکز خرید انواع محصولات را با قیمتی به صرفه و با کیفیتی بالاتر خریداری کنید. همچنین اگر به دنبال محصولات لوکس هستید می‌توانید به سراغ فروشگاه‌های آن بروید.

در مقابل و در شهر کوش آداسی نیز مانند شهر آنتالیا مراکز خرید متعددی وجود دارد که شما می‌توانید با توجه به ویژگی‌های هر کدام از آن‌ها را جهت خرید محصولات خود انتخاب کنید که می‌توان به مراکز خرید اسکلا نووا، سوکه، آکدوگان و ای وی اشاره کرد.

مرکز خرید آنتالیا

مراکز خرید آنتالیا - معرفی برترین مراکز خرید آنتالیا که در سفر خود با تور آنتالیا باید از آن‌ها بازدید کنید

فصل‌های مناسب برای سفر به آنتالیا

بدون شک سفر به آنتالیا اگر در زمان و در فصل مناسب صورت گیرد، می‌تواند سفری خوش و خاطره‌انگیزی را برای شما به وجود بیاورد. اما چه زمانی مناسب‌ترین فصل برای سفر به این شهر بندری است؟ آنتالیا شهری بوده که گرما در بیشتر فصل‌های آن غالب است. از طرف دیگر در فصل تابستان افراد زیادی به سراغ گشت‌وگذار و خوش گذرانی در شهر آنتالیا هستند که به همین خاطر سفر در فصل تابستان را برای خود انتخاب می‌کنند. اگر شما نیز می‌خواهید در خنک‌ترین فصل از سال به این شهر سفر کنید ما به شما فصل پاییز را پیشنهاد می‌کنیم. شما می‌توانید در ماه‌های این فصل انواع تفریحات دریایی را انجام داده و از سفر خود نهایت لذت را ببرید. همچنین شما می‌توانید در فصل تابستان نیز به این شهر مراجعه کنید. منتها به یاد داشته باشید که شما با حجم زیادی از افراد مواجه خواهید شد.

بهترین زمان سفر به آنتالیا - کدام فصل سال به شهر ساحلی آنتالیا سفر کنیم؟

بهترین زمان سفر به آنتالیا

فصل‌های مناسب برای سفر به کوش آداسی

شهر کوش آداسی یکی  از شهرهای بسیار جذاب و خاص در کشور ترکیه است که به دلیل کوچک‌تر بودن وسعت آن جمعیت بسیار کمتری را نیز دارا است. این شهر مانند آنتالیا دارای آب‌وهوای بسیار گرمی بوده و در بیشتر ماه‌های سال رطوبت بالایی دارد. اگر قصد دارید به این شهر بندری و فوق زیبا سفر کنید ماه‌های مربوط به فصل بهار می‌تواند انتخابی مناسب برای شما باشد. از طرف دیگر مانند شهر آنتالیا، این شهر دارای تابستان‌های به نسبت شلوغی است. البته شلوغی‌های این فصل نسبت به آنتالیا بسیار متفاوت بوده و نمی‌توان آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کرد. در حالت کلی بهترین فصل برای سفر به شهر کوش آداسی فصل بهار و در این فصل، ماه اردیبهشت است.

بهترین زمان سفر به کوش آداسی

مقایسه آنتالیا و کوش آداسی از نظر هزینه سفر و اقامت

به طور حتم یکی از بحث‌های مهم در انتخاب یک شهر برای سفر و اقامت، هزینه‌های مربوط به سفر است. آنتالیا و کوش آداسی دو شهری هستند که به دلیل قرار گیری در کشور ترکیه نیاز به دریافت ویزا ندارند.. پس خیال شما از بابت هزینه‌های مربوط به دریافت ویزا راحت باشد. از دیگر هزینه‌هایی که شما به هنگام سفر با آن‌ها مواجه هستید، هزینه‌های مربوط به خورد و خوراک و محل اقامت شما است. هزینه‌های مربوط به خورد و خوراک در شهر آنتالیا با کوش آداسی یکسان بوده و تفاوت چشمگیری با هم ندارند. مگر آنکه شما بخواهید در یکی از رستوران‌های لاکچری موجود در دو شهر غذایی بسیار خاص میل کنید.

آنتالیا به دلیل توریستی بودن خود،  دارای هتل‌های ۵ ستاره و لوکسی است. این هتل‌ها با توجه به برخی مسائل می‌توانند هزینه‌های مختلفی داشته باشند. این مقدار هزینه‌ها می‌تواند با توجه به ویژگی‌های هر هتل متغیر و متفاوت باشد. اما به یاد داشته باشید هزینه‌های مربوط به اقامت در شهر آنتالیا نسبت به کوش آداسی گران‌تر خواهد بود.

در شهر کوش آداسی تنوع هتل‌ها بسیار کمتر بوده و در کل چند هتل لوکس فعالیت می‌کنند. همچنین خدماتی که توسط آن‌ها ارائه می‌شود به نسبت کمتر از هتل‌های آنتالیا است. نکته قابل توجه در خصوص هر دو شهر این بوده که هزینه‌های مربوط به رفت و آمد در شهرهای ترکیه یکسان است. پس شما هزینه‌های یکسانی را  در خصوص حمل‌ونقل شهری پرداخت می‌کنید.

اقامت در آنتالیا یا کوش آداسی

هزینه سفر به آنتالیا - هزینه تور، غذا و تفریحات در آنتالیا

سخن پایانی

بدون شک انتخاب یکی از شهرهای بندری آنتالیا یا کوش آداسی برای سفر و خوشگذرانی کار سختی است. در ابتدا برای انتخاب، باید هدف خود جهت سفر را مشخص کنید. همچنین اگر شما می‌خواهید از سفر خود در نهایت آرامش و سکوت لذت ببرید، سواحل مخصوص به شهر کوش آداسی انتخابی مناسب برای شما است. اما اگر می‌خواهید سفری هیجان انگیز داشته باشید به طوری که آدرنالین خون شما افزایش پیدا کند، می‌توانید سفر کردن به آنتالیا را انتخاب کنید. به طور کلی نمی‌توان گفت کدام یک از این دو شهر برتر از دیگری هستند. چرا که هر کدام از آن‌ها با توجه به ویژگی‌های خود می‌توانند بهترین انتخاب باشند. اگر شما تا به الان به یکی از دو شهر فوق سفر کرده‌اید می‌توانید تجربیات تور خود را در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
جشنواره تابستانی دبی 2024 | فرصتی برای خرید و سرگرمی
جشنواره تابستانی دبی 2024 | فرصتی برای خرید و سرگرمی
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.7 از 5 | از 100 کاربر