قبرس جنوبی

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/30
بازدید: 6961
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

کشور قبرس جنوبی با ترکیه و یونان مرز مشترک داشته که به عنوان یکی از مراکز تجاری و مالی پیشرو در منطقه ظاهر شده است. کشوری با عنوان پل ارتباطی بین اروپا، خاورمیانه و سایر نقاط جهان که در نقطه تلاقی اروپا، آسیا و آفریقا و گوشه شمالی دریای مدیترانه قرار دارد. اگر به دیدن جزیره و رفتن به ساحلی شگفت‌انگیز علاقه‌مند هستید، سفر به قبرس جنوبی را فراموش نکنید. در این کشور می‌توانید به خوبی از فضای آرامش‌بخش ساحل استفاده کرده و تجربیات زیادی را به دست آورید. این منطقه دارای مکان‌های دیدنی بسیاری بوده و سفر به آن می‌تواند یک فرصت طلایی برای گردش و تفریح محسوب شود. در ادامه با ما همراه باشید تا آشنایی بیشتری با این مقصد پیدا کنید.

قبرس جنوبی

قبرس جنوبی کجاست؟

یکی از جزایر دریای مدیترانه که خود به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود، قبرس نام دارد. قبرس جنوبی یا یونانی‌نشین بخش اصلی این منطقه بوده و مجامع بین‌المللی آن را به رسمیت شناخته‌اند. قبرس جنوبی یکی از مهم‌ترین کشورهای مدیترانه از نظر گردشگری نام گرفت. شهر نیکوزا پایتخت قبرس جنوبی بوده و این منطقه عضو اتحادیه اروپا است. آثار تاریخی متعدد و کوهستان‌های بسیار زیبای این منطقه هر ساله مورد توجه بسیاری از توریست‌ها قرار می‌گیرند.

سفر به کشور جزیره‌ای در قاره اروپا!

تاریخچه قبرس جنوبی

سال۱۹۶۰ قبرس استقلال خود را از بریتانیا کسب نموده و حکومت آن بر اساس مشارکت جوامع ترک و یونانی در اداره حکومت این جزیره اعلام موجودیت کرد. در سال ۱۹۷۴ دولت ترکیه بخش شمالی این منطقه را اشغال کرده و نام خود را جمهوری ترک قبرس شمالی نهادند. این منطقه توسط هیچ کشور دیگری به رسمیت شناخته نمی‌شود و قوانین آن طبق قوانین ترکیه است. قبرس جنوبی عضو اتحادیه اروپا و کشورهای مشترک‌المنافع بوده و ریاست اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۲ بر عهده قبرس است. قبرس شش ناحیه با نام‌های فاماگوستا، کیرنیا، لارناکا، نیکوزیا، لیماسل و پافوس داشته و دو بخش اول در قسمت اشغالی هستند.

کشور قبرس جنوبی

پایتخت قبرس جنوبی کجاست؟

پایتخت قبرس جنوبی، شهر نیکوزیا است که قدمت این شهر به 2500 سال قبل باز می‌گردد. همچنین شهر نیکوزیا در ایالت باستانی لدره قرار دارد؛ علاوه بر آن یکی از مهمترین شهرهای قبرس جنوبی به شمار می‌رود.

آشنایی با قبرس شمالی - کشوری زیبا و ساحلی، همچنین یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری جهان

فرهنگ قبرس جنوبی

فرهنگ قبرس جنوبی همان فرهنگ یونانی است. با توجه به این فرهنگ، کشوری کاملا مستقل بوده و به یونان وابسته نیست. آداب و رسوم در این شهر بسیار رسمی بوده و بزرگان را با نام‌های رسمی خطاب می‌نمایند. وقت‌شناسی در این کشور انعطاف بسیاری داشته و امکان اینکه بسیاری از جلسات در زمان خودش برگزار نشوند، وجود دارد.

فرهنگ قبرس جنوبی

جمعیت قبرس جنوبی

طبق آمار و ارقام حدوداً یک میلیون و دویست و پنجاه و یک هزار نفر در قبرس جنوبی زندگی می‌کنند که اکثر آن‌ها قبرس یونانی هستند. اندکی از مردم این منطقه را ترک‌های قبرسی تشکیل می‌دهند و در این منطقه نسبت به وسعت آن جمعیت خوبی زندگی می‌کنند.

نمودار جمعیت

20221.251.488
20211.244.671
20201.207.359
20191.198.575
20181.189.265
20171.179.678
20161.170.187
20151.160.985

جغرافیای قبرس جنوبی

اگر چه قبرس جنوبی دارای مرز مشخصی نیست و به صورت دقیق نمی‌توان گفت که مساحت این کشور چقدر است؛ اما به طور حدودی این جزیره پس از سیسیل و ساردینا، مساحتی بالغ بر 9250 کیلومتر مربع دارد.

اروپا - برای شناختن کشورهای قاره اروپا کلیک کن

همسایگان قبرس جنوبی

جنوبترکیه
شمالمصر
شرقیونان
غربسوریه و لبنان
شمال غربیاسترائیل

آب و هوای قبرس جنوبی

آب‌ و هوای قبرس گرمسیری بوده و در اکثر روزهای سال این منطقه هوای گرمی دارد.‌ گاهی شدت گرما به حدی می رسد که دمای هوا۴۰ درجه شده و در سواحل نسیم گرمی‌ می‌وزد. گرمای بهار و پاییز در این منطقه مناسب است و بهترین زمان برای سفر به قبرس جنوبی ماه‌های ژوئن و آگوست خواهد بود. در ماه‌های سپتامبر تا ژانویه و آوریل تا می هوا کمی بهتر و معتدل شده و این ماه‌ها از زمان‌های مناسب برای گردش در ساحل محسوب می‌شوند.

جاهای دیدنی اروپا -  با سفر به اروپا این جاذبه های گردشگری را به هیچ عنوان از دست ندهند.

در زمستان‌های قبرس جنوبی آب‌ و هوا برای مناطق مختلف متفاوت بوده و در بخشی از آن نیز یخبندان صورت می‌گیرد. بارش برف در کوه‌های ترودوس یک پیست اسکی ایجاد می‌کند. برای علاقه‌مندان به این ورزش بهترین زمان سفر، فوریه تا مارس خواهد بود.

آب و هوای قبرس جنوبی

عکس کشور قبرس

نکته: برای مشاهده بهتر عکس‌های زیر می‌توانید کلیک کنید!

عکس کشور قبرس

زیبایی کشورقبرس جنوبی در قالب تصویر

آب و هوای قبرس جنوبی

سفر به قبرس شمالی یا جنوبی _ در این مقاله درباره تفاوت ها ، مشخصات و جاذبه های  قبرس شمالی و جنوبی صحبت شده  تا اطلاعاتی از مقصد سفر در اختیار شما قرار دهیم.

کلام لحظه آخر

 اگر می‌خواهید به همراه خانواده در کنار دریای مدیترانه رفته و عظمت آن‌ را از نزدیک مشاهده کنید، حتما سری به قبرس جنوبی بزنید. قبرس دارای فرهنگ غنی بوده که یک پناهگاه برای دانشجویان بین‌المللی نیز به شمار می‌رود. همان طور که در بالا به ان اشاره کردیم،فرهنگ قبرس اغلب در غذاهای سنتی، کد لباس، هنرها و مراسم جشن بیان می‌شود و زبان رسمی آن‌ها یونانی نام دارد. آزادی‌های مذهبی در بیشتر موارد در قبرس رعایت شده و در نهایت می‌توان گفت که قبرس جنوبی صلح‌آمیز است و برای سفر می تواند گزینه مناسبی باشد.

سوالات متداول

نظرات کاربران

  1. پدرام شاهسواری پدرام شاهسواری 1402/05/01
    3 نفر پسندیدند
    لیماسول، استرولوس، لارناکا، لاکاتامیا، پافوس، آگلانتسیا، کاتو پولمیدیا، انگومی و مساگیتونیا و... درسته تلفظ شون ممکنه سخت باشه ولی شهرهای بزرگ قبرس جنوبی ان!
  2. پدرام شاهسواری لحظه آخر 1402/05/01
    0 نفر پسندیدند
    سلام پدرام عزیز، ممنونیم که اطلاعات مفیدی رو به مقاله ما اضافه کردی. واقعا خوندن شون سخته!

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.1 از 5 | از 100 کاربر