نیجریه

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/01
بازدید: 6327
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

نیجریه کشوری در غرب آفریقا می‌باشد. این کشور یکی از پر جمعیت‌ترین کشورهای قاره آفریقا می‌باشد که دارای دیدنی های بسیار زیبا و عالی می‌باشد. دیدنی های این کشور باعث شده است تا نیجریه تبدیل به یکی از قطب‌های دیدنی در غرب آفریقا شود. این کشور یکی از کشورهایی است که دارای جنگل‌های متراکم و زیاد می‌باشد. اگر به تازگی شما قصد سفر به کشور نیجریه را دارید، با لحظه آخر همراه باشید تا فرهنگ، جاهای دیدنی، رستوران‌ها‌ و مراکز تفریحی و خرید آن را به شما معرفی کنیم.
 

نیجریه

 

نیجریه 

کشور نیجریه یک کشور آفریقایی می‌باشد که در غرب این قاره بزرگ قرار گرفته است. کشور نیجریه دارای مساحتی با ۹۲۳۷۶۸ کیلومترمربع می‌باشد و پایتخت آن شهر آبوجا است. کشور نیجریه، پر جمعیت‌ترین کشور در غرب آفریقا می‌باشد. این کشور دارای آب‌وهوا استوایی می‌باشد. به گونه‌ای که بیشتر اوقات سال آب‌وهوای آن گرم می‌باشد. اما در نقاط بلند مانند ارتفاعات و تپه‌ها هوا بسیار خنک می‌باشد. اگر شما قصد سفر به این شهر را دارید و می‌خواهید سفری مناسب‌تر داشته باشید، زمان پیشنهادی ما از دی ماه تا فروردین ماه است. چرا که درجه حرارت بسیار پایین و تا ۱۵ درجه نیز می‌رسد.

 

نیجریه


 
تاریخچه-سرگذشت نیجریه 

نیجریه یا به طور رسمی تر جمهوری فدرال نیجریه یک کشور آفریقایی می‌باشد که در غرب این قاره پهناور قرار گرفته است. این کشور به علت وجود تنوع فراوان قومی و نژادی دارای درگیری‌های مختلفی بوده است. این کشور در سده ۱۹ میلادی مستعمره بریتانیا شد. تا اینکه در سال ۱۹۶۰ از امپراطوری بریتانیا جدا شد. اول اکتبر در کشور نیجریه روز ملی در این کشور نامگذاری شده است. نیجریه کنونی از ترکیب دو نیجریه شمالی و جنوبی توسط بریتانیا به وجود آمد. در سال ۱۹۶۰ مردم با شرکت در یک همه پرسی، ایجاد یک حکومت فرمانداری کل فدرال را تایید کردند. این کشور در سال ۱۹۶۳، تبدیل به حکومت جمهوری شد. 
نام قدیم این کشور رودخانه‌ی نیجر بود. همانطور که گفته شد، شهر آبوجا پایتخت این کشور می‌باشد و بزرگ‌ترین شهر این کشور، لاگوس می‌باشد. این کشور دارای ۲۲۵ میلیون نفر می‌باشد که پر جمعیت‌ترین کشور قاره آفریقا محسوب می‌شوند. واحد پول این کشور نایرا می‌باشد و زبان رسمی این کشور انگلیسی است و بیشتر مردمی که در شمال این کشور زندگی می‌کنند مسلمان هستند.

 

نیجریه

 
بهترین زمان برای سفر به نیجریه

اگر شما قصد سفر به نیجریه را دارید، بهترین زمان مناسب سفر برای شما در ماه‌های نوامبر - ژانویه یا به صورت دیگر از دی ماه تا فروردین ماه می‌باشد. فصل خشک و گرم نیجریه در ماه ژانویه آغاز می‌شود. هوا در صبح و شب کمی خنک می‌باشد و میانگین دما در این ماه به ۲۰ درجه می‌رسد. فصل گرما در ماه آوریل به پایان می‌رسد و با پایان یافتن فصل گرم آن، باران‌های سالانه شروع به باریدن می‌کند. به طور کلی از ماه آوریل تا اکتبر این کشور دارای آب و هوای بارانی می‌باشد. همچنین این کشور دارای جنگل‌های انبوه و متراکمی می‌باشد که در شرق و غرب نیجریه قرار دارد.
 

نیجریه


لاگوس (بزرگ ترین شهر)

لاگوس بزرگ‌ترین شهر در نیجریه بعد از پایتخت این کشور می‌باشد. لاگوس یک شهر بندری است که قبلا پایتخت کشور نیجریه بوده است. این شهر دارای ۲۱ میلیون نفر است که از نظر رتبه، سرعت رشد جمعیت این شهر در قاره آفریقا در رده دوم قرار دارد. لاگوس دارای آب‌وهوای استوایی است به گونه‌ای که در طبقه بندی اقلیمی مودت در اقلیم ساوان استوایی قرار می‌گیرد. علت آن به خاطر این است که تفاوت بسیار زیاد و قابل توجهی بین فصل مرطوب و خشک سال وجود دارد. پر بارش‌ترین ماه در شهر لاگوس مربوط به ماه ژوئن می‌باشد. شهر لاگوس دارای یک تئاتر ملی نیجریه است و برای کسانی که به جشنواره‌های مربوط به هنر و فرهنگ علاقه دارند، یک گزینه عالی می‌باشد، که شما می‌توانید با سفر کردن به شهر لاگوس به دیدن این جشنواره بروید. 
 

لاگوس


طبیعت نیجریه

نیجریه کشوری است که در غرب  قاره آفریقا قرار دارد. به همین دلیل یکی از کشورهایی است که دارای جنگل‌های انبوه می‌باشد. این جنگل‌ها باعث شده است تا طبیعت این کشور به یکی از تفرجگاه‌های مناسب آن تبدیل شود. نیجریه دارای جنگل‌های دشتی است که یک جنگل بسیار مرطوب گرمسیری در جنوب غربی نیجریه و جنوب شرقی بنین است. جنگل‌های جلگه‌ای نیجریه که واقع در قاره آفریقا است از جنوب به ساحل محدود می‌شود. این کشور دارای یک رودخانه پر آب به نام رود نیجر می‌باشد. این کشور به دلیل قرار گرفتن در قاره آفریقا دارای جنگل‌های زیاد و متنوعی می‌باشد که باعث شده است طبیعت این کشور را به یک منطقه خاص تبدیل کند.
 

طبیعت 


جاهای دیدنی نیجریه

کشور نیجریه علاوه بر طبیعت بسیار عالی که دارد، دارای جاهای دیدنی مختلفی است که سفر به آن را برای شما بسیار لذت بخش می‌کند. این کشور به دلیل تفاوت فرهنگی موجود در قوم‌ها، طبیعت، دشت‌ها، جنگل، بناهای تاریخی، تاریخ بسیار کهن و جشنواره و جشن‌های فرهنگی که دارد هر ساله مسافران زیادی را به خود جذب کند. در ادامه به مهم‌ترین جاهای دیدنی موجود در شهر نیجریه اشاره می‌کنیم. 

صخره اولومو 

اگر شما به کشور نیجریه و شهر آبئوکوتا سفر کرده‌اید حتما سری به صخره اولومو بزنید. این صخره یکی از دیدنی های نیجریه محسوب میشود که در قرن ۱۹ میلادی نقش یک دژ را برای اهالی مردم اگبا ایفا میکرد. علاوه بر خود صخره شما می‌توانید از جاذبه‌های دیدنی دیگری مانند تونل‌های طبیعی، درختان غیر معمول، باغ‌های روی صخره و مسیرهای خراب شده موجود در این شهر را دیدن کنید. 

 

دریای سرخ - دریای سرخ، یکی از معروف ترین خلیج های اقیانوس هند می باشد که ما بین شبه‌ ‏جزیره عربستان و شمال شرقی قاره آفریقا واقع شده است

 
مرکز تفریحی یانکاری

در ایالت بائوچی کشور نیجریه، شما به هر جای این ایالت بروید، پایان راه خود به مرکز تفریحی یانکاری ختم می‌شود. اگر به دنبال مرکزی هستید تا به طور کامل طبیعت کشور نیجریه را ببینید و آن را حس کنید، مرکز تفریحی یانکاری یک گزینه مناسب برای شماست. این مرکز تفریحی دارای یک پارک بسیار بزرگ به نام پارک ملی یانکاری می‌باشد که زیستگاه جانوران مختلف و بومی مانند شاخ بلند ابرش، بابونه زیتونی و میمون پاتاس و... بوده و شما می‌توانید این حیانات را از نزدیک ببینید. 
 

یانکاری


مرکز حفاظت شده لکی 

یکی از مراکز تفریحی که به صورت حفاظت شده در این کشور قرار گرفته است، مرکز حفاظت شده لکی در شهر لاگوس می‌باشند. این منطقه دارای پارک‌های طبیعی متعدد و زیادی است که جاذبه گردشگری بسیاری زیادی را به ارمغان آورده است. این منطقه دارای ۷۸ هکتار می‌باشد که توسط بنیاد حفاظت نیجریه اداره می‌شود.

صخره زوما

صخره زوما یکی از پربیننده‌ترین و بهترین جاذبه‌های دیدنی این کشور محسوب می‌شود. شکل این صخره تقریبا  شبیه چهره یک انسان می‌باشد. این صخره بسیار دیدنی در مادالا و شمال آبوجا قرار گرفته است. اگر شما در ماه‌های آوریل یا اکتبر به این کشور سفر کردید، می‌توانید شاهد شگفتی آتش سوزی در نوک صخره زوما را زیر بارش شدید باران را با چشم خود ببینید.

 

زوما


 
باغ های آگودی

باغ آگودی یکی از پارک‌های بسیار زیبا و جذاب شهر ایبادان می‌باشد. نام دیگر این باغ که بیشتر مردم بومی آن را می‌شناسند، باغ گیاه‌شناسی می‌باشد. این مکان مناسب برای تفریح‌های آخر هفته و فستیوال‌های مربوط به خانواده‌ها می‌باشند. از دیگر ویژگی‌های مهم این باغ سکوت عالی این مرکز تفریحی می‌باشد.
 

آگودی


قلعه کاجورو

قلعه کاجورو به صورت یک ویلای لوکس و به صورت آلمانی ساخته شده است. ساخت این ویلا مربوط به ۳ دهه پیش در استان کادونا می‌باشد. در این ویلا شما می‌توانید معماری قرون وسطایی را ببینید. همچنین این برج دارای یک برج میهمان با ۴ اتاق، ساختمان اصلی با تالار شوالیه و سوییت مستر می‌باشد. یکی از ویژگی‌های این ویلا این است که اگر شما به اتاق‌های مهمان بروید و از پنجره بیرون را نگاه کنید می‌توانید منظره زیبا منطقه را با چشم خود ببینید.
 

کاجورو


گالری هنری نایکی در نیجریه

اگر به دنبال یکی از جاهای دیدنی نیجریه هستید، گالری هنری نایکی یکی از بهترین‌ها می‌باشد. این گالری در یک ساختمان پنج طبقه‌ای، با رنگی کاملا سفید است. اگر به دنبال فهمیدن و دیدن هنر و فرهنگ نیجریه هستید، این گالری یک گزینه عالی برای شما می‌باشد. 
 

نیجریه


ساحل خلیج تارکوا

ساحل تارکوا یک ساحل بسیار امن در نزدیک بندر لاگوس در شهر لاگوس می‌باشد. اگر به دنبال یکی از مراکزی هستید تا بتوانید تفریحی در جهت ورزش‌های آبی و دریایی داشته باشید ساحل خلیج تارکوا گزینه مناسبی برای شما است. این ساحل در بین ساحل‌های نیجریه یکی از خلوت‌ترین ساحل‌ها در عین حال امن‌ترین ساحل می‌باشد.
 

تارکوا


مزرعه اوبودا 

مزرعه اوبودا یک اقامتگاه کوهستانی است. این منطقه به دلیل وجود جنگل، تبدیل به یکی از زیباترین و جذاب‌ترین جاهای دیدنی در نیجریه شده است.

 

ابودا


 معبد آفریقای نوین در نیجریه 

این معبد یکی از جاهای دیدنی نیجریه خصوصا در شب‌های آن می‌باشد. شما می‌توانید علاوه بر گردش و تفریح در این معبد از انواع آهنگ‌ها و شعر‌ها نیز لذت ببرید. این مرکز یکی از مراکز تفریحی و مناسب برای همه مردم الخصوص گردشگران می‌باشد.

 

معبد


 مرکز کریمد

اگر به دنبال یک مرکز مناسب جهت خرید انواع کتاب‌های مناسب و معتبر هستید که آثار ادبی آفریقا را یافت کنید، مرکز خرید کریمد، یک مرکز خرید مناسب برای شماست.

 

کریمد


 مرکز خرید پالمز 

مرکز خرید پالمز در کشور نیجریه از بزرگ‌ترین مراکز خرید این کشور محسوب می‌شود. این مرکز خرید در لکی و در نزدیکی لاگوس قرار گرفته است. مساحت این مرکز خرید معادل 45 هزار متر مربع می‌باشد. این مرکز دارای 69 فروشگاه و 6 سینمای مدرن و فودکورت می‌باشد. همچنین از ویژگی‌های این مرکز خرید می‌توان به پارکینگ بزرگ آن اشاره کرد. 

 

پالمز


 موزه ملی نیجریه

یکی از جاذبه‌های گردشگری در شهر لاگوس موزه ملی نیجریه می‌باشد. گردشگران علاوه بر تماشای سواحل بندری در شهر لاگوس می‌توانند از موزه ملی نیجریه نیز بازدید کنند. این موزه بسیار دیدنی در سال 1957 توسط یک مرد انگلیسی ساخته شده است. گردشگران و بازدیدکنندگان می‌توانند، آثار باارزشی مانند نقاشی، حکاکی و نمایشگاه‌های قوم‌نگاری را در این موزه ببینند. 

 

موزه


 کلیسای نیجریه

بر اساس تحقیقات گرفته شده‌ای که بر اساس پیو می‌باشد، نیجریه دومین کشور مذهبی در جهان است که مردم مسلمان آن به طور عمده در شمال و مسیحیان آن‌ها در جنوب کشور نیجریه زندگی می‌کنند. به همین دلیل این کشور دارای انواع و اقسام کلیساهایی می‌باشد که در ادامه به برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

  • کلیسای رسول مسیح
  • کوه آتش و معجزه
  • کلیسای آسمانی مسیح
  • برگزیده ارباب
  • The church church 
  • Church of Nigeria 
  • Royal house of grace کلیسای بین المللی 
  • Christسفارت 

 

کلیس


دریاچه اوگوتا

 دریاچه اوگوتا یکی از بزرگ‌ترین دریاچه های موجود در کشور نیجریه است که در ایالت Lmo قرار گرفته است. این ایالت در جنگل‌های استوایی قرار دارد. این دریاچه بسیار دیدنی و جذاب می‌باشد که شما می‌توانید به این دریاچه زیبا جهت تفریح بروید.

 

اوگوتا


جزیره ویکتوریا

جزیره ویکتوریا یکی از جزایر دیدنی و البته لوکس در کشور نیجریه می‌باشد. این جزیره یکی از گران‌ترین و منحصر به فرد‌ترین جزایری می‌باشد که شما می‌توانید در نیجریه پیدا کنید.  این جزیره زیبا در شهر لاگوس قرار گرفته است. بازدیدکنندگان و مسافران باید بازدید از این جزیره زیبا را در لیست خود قرار دهند. این جزیره در اقیانوس آرام قرار گرفته است و در ظاهر شما فکر می‌کنید این جزیره اطرافش توسط آب‌های آزاد احاطه شده است. 

 

ویکتوریا


ساحل بار

نیجریه دارای تعداد بسیار زیادی ساحل می‌باشد. یکی از سال‌های بسیار زیبا و عالی در کشور نیجریه ساحل بار می‌باشد. این ساحل یکی از معروف‌ترین‌ها می‌باشد. این ساحل در میان اهالیان به خیابان ویکتوریا معروف است. 

 

بار


پارک ملی گاشاکا

پارک ملی گاشاکا گومتی یک پارک بسیار بزرگ در شمال شرق کشور نیجریه قرار گرفته است. این پارک در سال 1991 تاسیس شد. این پارک توسط میراث فرهنگی یونسکو به ثبت جهانی رسیده است.

 

نیجریه


رستوران های معروف نیجریه

قطعا بعد از تفریح وقت استراحت برای بازدیدکنندگان و مسافرانی است که به کشور نیجریه آمده‌اند. مسافران می‌توانند برای استراحت بعد از تفریح خود، به رستوران‌های معروف در کشور نیجریه مراجعه کنند. برخی از رستوران‌های معروف این کشور به شرح زیر است.
رستوران لو
در خانه Bouley
جین جورجز
 دانیل
کدام بار و گریل
پیتر لوگو استیک خانه
گابریل کرتهر
توکویل
 تپه گرامرسچی

 

نیجریه


مراکز خرید نیجریه 

نیجریه علاوه بر مراکز تفریحی و دیدنی، دارای انواع و اقسام مراکز خرید می‌باشد. اگر شما به این کشور سفر کرده‌اید و نیاز به خرید دارید، در ادامه به معرفی دو مورد از مراکز خرید نیجریه می‌پردازیم

  • توچین خرید توچال

تیناپا خرید توچال، یک مرکز خرید بسیار بزرگ است که تمام مراکز خرده فروشی را در بر می‌گیرد. این موضوع باعث شده است تا این مرکز خرید به بزرگ‌ترین مرکز خرید در نیجریه و قاره آفریقا تبدیل شود. این مرکز خرید در منطقه تیناپا و در نزدیکی شهر کالابار واقع شده است.

  • ایکیا سیتی مال

یکی دیگر از مراکز خرید و البته بزرگ کشور نیجریه، ایکیجا سیتی مال می‌باشد. این مرکز خرید بزرگ در منطقه ایکیجا قرار گرفته است. این منطقه در ایالت لاگون واقع قرار دارد.

 

مرکز خرید


غذاهای معروف در نیجریه

 نیجریه به غذاهایی که بر اساس و بر پایه حبوبات، برنج، سیب زمینی، ذرت و گوشت مرغ و گاو باشد معروف است. شما می‌توانید در زمانی که به این کشور آفریقایی سفر می‌کنید غذاهایی بر پایه این مواد را سرو کنید. همچنین شما می‌توانید انواع غذاهای دریایی و صدف نیز میل کنید. 

 

غذا نیجریه


سوغات نیجریه 

این کشور به علت قرار گرفتن در مناطق استوایی دارای انواع و اقسام میوه‌های گرمسیری و استوایی است که شما می‌توانید این میوه‌های خوشمزه را خریداری کنید. همچنین این کشور دارای انواع و اقسام کالاهای دستی و محلی است که می‌توانید در بازار‌های مختلف نیجریه خریداری کنید و به عنوان سوغاتی برای دیگران ببرید. 

 

سوغات نیجریه


اقامت در هتل های نیجریه

نیجریه به علت آنکه کشوری گردش پذیر است دارای انواع و اقسام هتل‌ها می‌باشد. شما می‌توانید هتل‌هایی مناسب و با قیمت بسیار عالی را در کشور نیجریه پیدا کنید و با اقامت در این هتل‌ها سفر خود را تکمیل کنید. برخی از هتل‌های کشور نیجریه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد

  •  Statement
  • Stonehedge 
  •  Apo apartments 
  • Leola Hotel, lkeja
  • Four points By Sheraton Lagos

 

هتل نیجریه

 

فرودگاه نیجریه 

کشور نیجریه جهت جابه‌جایی مسافران خارجی و داخلی و همچنین برای راحتی مسافران دارای تعداد مناسبی فرودگاه می‌باشد. این کشور دارای 5 فرودگاه بین المللی و 22 فرودگاه داخلی می‌باشد. در ادامه به معرفی فرودگاه‌های بین المللی شهر نیجریه می‌پردازیم.

  • فرودگاه بین المللی ننامدی آزیکیوه 
  • فرودگاه بین المللی اکانو ایبیام 
  • فرودگاه بین المللی مالام آمینو کانو
  • فرودگاه بین المللی مرتلا محمد
  • فرودگاه بین المللی پورت هارکورت

 

فرودگاه نیجریه

 

سخن پایانی 
کشور نیجریه یک کشور بسیار عالی و دارای فرهنگی غنی می‌باشد که شما می‌توانید با سفر کردن به این کشور و با گشت و گزار در مراکز تفریحی و دیدن انواع جاذبه‌های گردشگری نیجریه از سفر خود نهایت لذت را ببرید. ما در این مقاله از سایت لحظه آخر سعی کردیم تا به طور کامل کشور نیجریه را به شما معرفی کنیم.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4 از 5 | از 101 کاربر