بوستون

زمان مطالعه: 0 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/30
بازدید: 7132
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

 شهر بوستون، یکی از شهرهای گران‌قیمت و پرجمعیت ایالت ماساچوست که در کشور آمریکا قرار دارد. این شهر به عنوان یکی از شهرهای پرجمعیت آمریکا هم شناخته می‌شود و در آن دانشگاه‌های معتبر زیادی برای تحصیل وجود دارد که از بسیاری از کشورها برای تحصیل مهاجر می پذیرد. این شهر بسیار زیبا و خیره کننده است در ادامه به معرفی بیشتر این شهر می‌پردازیم.

 

شهر بوستون


بوستون کجاست؟

یکی از قدیمی ترین شهرهای آمریکا که جمعیت ۶۶۷هزار نفری دارد بوستون است. این شهرتاریخی یکی از پیشرفته ترین شهرهای آمریکا و ماساچوست محسوب می‌شود. ماساچوست در شمال شرق آمریکا واقع شده است. بوستون در جنوب شرقی آمریکا و در کنار اقیانوس آتلانتیک قرار دارد و پرجمعیت‌ترین شهر ماساچوست است. این شهر در مجاورت نیویورک بوده و به پایتخت کانادا که (یکی از مهمترین شهرهای سیاسی کاناداست) نزدیک می‌باشد. مجاورت این شهر با کانادا موجب شده از اهمیت بیشتری برخوردار باشد.

فرهنگ مردم بوستون

فرهنگ زندگی در شهرهای مختلف متفاوت است و باتوجه به شرایطی که در هر شهر وجود دارد و آداب و رسومی که از زمان قدیم در آن شهر به وجود آمده است. فرهنگ‌های مختلفی در شهرها پدید آمده که شهروندان به آنها پایبند هستند و با توجه به آن فرهنگ‌ها به زندگی خود ادامه می‌دهند. تفاوتی ندارد که شهر در خارج از ایران باشد یا یکی از شهر‌های داخلی ایران باشد فرهنگ و آداب و رسوم هر ملت و مردم چیز مشخصی است که باید طبق آن رفتار کنند. فرهنگ بوستون بالاست و زندگی در این شهر کار دشواری نیست. مردم آن تنوع زیادی برای زندگی خود قائل هستند و سعی دارند یک زندگی شاد را تجربه کنند. این شهر دارای مکان‌های زیادی برای رفاه می باشد و فرهنگ مردم به صورتی است که هیچ دخالتی در امور یکدیگر ندارند و به آرامی به زندگی خود ادامه می‌دهند.

 

فرهنگ مردم بوستون

 

زبان و ملیت بوستون

در هر شهری یک زبان رسمی وجود دارد که اهالی آن منطقه همگی به آن زبان صحبت می‌کنند. ممکن است نژادهای مختلفی در شهر بوستون وجود داشته باشد و به رنگ‌های سفیدپوست و سیاه پوست باشند اما همگی به زبان انگلیسی مسلطند. از آنجایی که این شهر از ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود ملیت آن‌ها آمریکایی است. 

آب و هوای بوستون

آب و هوای این منطقه مانند فرهنگ آن‌ها تنوع زیادی دارد و غیرقابل پیش بینی است. در این شهر ممکن است گاهی حدود دو متر برف بیاید و در فصل تابستان آن به حدی گرم شود که زندگی کردن دشوار باشد. در فصول مختلف سال دارای آب و هوای بسیار متغیری است. یخبندان‌هایی که در فصل زمستان پیش می‌آید کار رابرای زندگی سخت می‌کند و بارش برف‌های طولانی مدت هم در این شهر بسیار رایج است. این شهر زمستان‌های بسیار سرد و تابستان‌های بسیار گرمی دارد. آب و هوای معتدل در این شهر کمتر پیش می‌آید و اغلب اوقات هوا به شدت سرد و یا به شدت گرم است. مردم این منطقه به این آب وهوا عادت کرده‌اند اما برای افرادی که از مناطق دیگر به این شهر می‌روند تحمل سرمای شدید آن کمی سخت است.

 

بوستون

 

مراکز علمی بوستون

بوستون از نظر علمی رتبه بسیار بالایی دارد و وجود دانشگاهی مانند هاروارد که یکی از برترین دانشگاه‌های جهان است در این شهر باعث شده که این شهر مورد توجه بسیاری از محصلان قرار گیرد. برای تحصیل در مراکز آموزشی و دانشگاه‌های بوستون نیاز به اقامت تحصیلی وجود دارد که از راه‌های مختلفی می‌توان اقامت را به دست آورد. فقط افراد محصلی این شرایط را پیدا می‌کنند که دارای ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی باشند و بتوانند در آزمون‌هایی که قبل از ورود به این دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی گرفته می‌شود، قبول شده و نمره قبولی کسب کنند. از دیگر شرایطی که باید داشته باشند می‌توان به تسلط در زمان انگلیسی اشاره کرد. همچنین مدارک مختلفی که در رشته‌های گوناگون بین المللی وجود دارد از راه هایی است که به راحتی بتوان اقامت تحصیلی را دریافت کرد. به طور کلی هر دانشگاه قوانین مخصوص به خود را برای اقامت محصلان دارد و باید طبق آن قوانین اقدام به تحصیل در آن دانشگاه نمود. مراکز تحقیقاتی و پزشکی زیادی در این کشور وجود دارد و دانشگاه‌های بسیار زیاد آن موجب شده این شهر به یک شهر علمی و آکادمیک تبدیل شود. موسسه فنی ماساچوست و کالج موسیقی برکلی و دانشگاه‌هایی همچون بوستون و تافتز از دیگر مراکز علمی معتبر در این منطقه است. این مراکز علمی رتبه‌های بسیار بالایی در آمریکا و در سطح جهان پیدا کرده‌اند و دانشمندان و افراد باسواد بسیار زیادی در این مراکز به تحصیل و آموزش مشغول‌اند.

 

مراکز علمی فرهنگی بوستون

 

جاذبه‌های گردشگری بوستون

جاذبه‌های گردشگری زیادی که در شهر بوستون وجود دارد باعث شده که علاوه بر اقامت تحصیلی بسیاری از دانشجویان، از این شهر به عنوان یک شهر دیدنی هم استقبال شود و هر ساله تعداد زیادی مسافر از راه‌های مختلف چه به صورت شخصی و یا با تور به این شهر سفر کنند. تعداد جاهای دیدنی، علمی و تفریحی بسیار زیاد است و سلیقه‌های مختلف می‌توانند در این شهر از مکان‌های گوناگونی دیدن نمایند. در ادامه مقاله به تعدادی از این مکان‌ها اشاره خواهیم داشت تا شناخت بیشتری درباره آن‌ها داشته باشید.
بیکن هیل: یکی از جاذبه‌های بسیار دیدنی در این شهر محله بیل هیل است که معماری بسیار قدیمی دارد. جان هانکوک که شخص بسیار معروفی است در این منطقه زندگی می‌کرده و در این منطقه چندین خانه قدیمی و فدرال در کنار یکدیگر وجود دارد. اگر به دیدن بناهای زیبا و قدیمی علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم که حتما سری به این منطقه بزنید.

پارک بوستون کامن: داشتن رستوران بسیار وسیع این پارک، آن را به مکان گردشگری محبوبی تبدیل کرده است و هر ساله تعداد زیادی برای دیدن این رستوران به این پارک می‌آیند.

رودخانه چالز: رودخانه چالز یکی از رودخانه های زیبایی است که در قلب شهر قرار گرفته  و دارای تفریحاتی مانند قایق سواری می باشد. این رود زیبا فضای رمانتیک و مجللی در این شهر ایجاد کرده و انعکاس نور در شب آن را به یکی از مکان های لوکس و زیبا تبدیل کرده است. قایق سواری در این رودخانه زمان زیادی طول می‌کشد و در طول مسیر می‌توانید شاهد دانشگاه هاروارد باشید. در این مسیر می‌توانید قایق را در یک ایستگاه کرایه کنید و در ایستگاه‌های بعدی تحویل دهید.

 

جاذبه های گردشگری بوستون


نورث اند: نورث اند یکی از جاذبه های دیدنی در بوستون است که در آن محله‌ی ولاسیک ساختمان‌های بسیار جذابی وجود دارد و آشپزهای ایتالیایی در رستوران‌های این منطقه، غذاهای بسیار خوشمزه‌ای را در اختیار مردم قرار می‌دهند. این آشپزها با چندین سال تجربه بهترین و خوشمزه ترین غذاهای ایتالیایی را می‌پزند و رستوارن‌های این منطقه بسیار خاص هستند.
آکواریوم نیوانگلند: آکواریوم نیوانگلند هم در شهر بوستون با داشتن آبزیان زیادی که در خود جای داده به یک مکان گردشگری و تفریحی تبدیل شده است. 
مکان دیگر موزه هنرهای زیباست که یکی از ده موزه برتر آمریکا محسوب می‌شود و دیدن آن برای افرادی که به هنر علاقه زیادی دارند پیشنهاد می‌شود. این موزه در روز تولد شما بلیط رایگان در اختیارتان قرار می‌دهد.

مسیر آزادی: یکی از مناطق خاص دیگر بوستون مسیر آزادی است که در آن دیدنی‌های تاریخی بسیار زیادی وجود دارد و شما باید زمان زیادی را برای دیدن آن‌ها وقت بگذارید و حتما از این منطقه دیدن کنید. 

موسسه تکنولوژی ماساچوست: این موسسه هم به عنوان یک دانشگاه خصوصی که در این شهر قرار دارد از جاذبه‌های این شهر است. این موسسه معماری بسیار مدرنی دارد و در نزدیکی رود چالز واقع شده است.

باغ عمومی بوستون: باغ عمومی بوستون نیز یکی دیگر از زیبایی‌های لین شهر است. گیاهان و درختان بسیار زیبا و زیادی در این باغ وجود دارد که شما می‌توانید برای استراحت به این مکان بروید و با پیاده روی آرامش داشته باشید.

 

جاذبه های بوستون 


برج پرودنشنال: برج پرودنشال سنتر هم برای دیدن مکان‌های مختلف دیدنی بوستون جای مناسبی است و از داخل این برج می‌توانید شهر بوستون را زیر نظر داشته باشید. اگر به این برج رفتید حتما سری به رستوران آن بزنید و از غذاهای لذیذ آن نیل نمایید.

حمل و نقل در بوستون

حمل و نقل در بوستون کار دشواری نیست و گزینه‌های بسیاری برای حمل و نقل وجود دارد. مترو و اتوبوس‌ها و همچنین تاکسی و کشتی‌ها از راه‌های حمل و نقل است. در این شهر راه‌های زیادی برای رفت‌وآمد وجود دارد و به دلیل جمعیت بالای این شهر از امکانات مختلفی با بازده بسیار بالایی استفاده می‌شود.

سخن پایانی
ما در این مقاله توضیحاتی درباره شهر بوستون به شما ارائه کردیم تا بتوانید اطلاعات کافی را از این شهر داشته باشید اگر جواب تمامی سوالات خود را دریافت نکرده‌اید می توانید با شماره‌هایی که در این سایت اعلام می‌شود تماس بگیرید و پاسخ سوال‌های خود را دریافت کنید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.4 از 5 | از 100 کاربر