آدانا

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/13
بازدید: 4877
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

از دیگر انتخاب‌هایی که بسیاری از ایرانیان در حین سفر به ترکیه دارند، شهر آدانا است و علت این موضوع هم نزدیکی این شهر به ایران می‌باشد. این شهر یکی از شهرهای باستانی و قدیمی ترکیه به حساب می‌آید که در طول تاریخ دارای تغییراتی بوده است که امروزه همین امر باعث شده تا بتواند به عنوان یکی از مقاصد گردشگری شناخته شود. در این مقاله از سایت لحظه آخر قصد داریم تا شما را با شهر آدانا ترکیه آشنا کنیم.

شهر باستانی آدانا ترکیه

محبوب ترین تورهای ترکیه لحظه آخر کدامند؟

شهر آدانا ترکیه؛ معرفی

آدانا ترکیه به عنوان پنجمین شهر پرجمعیت این کشور زییا شناخته می‌شود و جمعیتی حدود 1.793.00 میلیون نفر را تشکل داده است، همچنین مساحتی بالغ بر 1.945 کیلومتر مربع دارد. این شهر باستانی 3000 سال قدمت دارد و همچنین به علت حاصلخیز بودن این منطقه، کمک زیادی به اقتصاد ترکیه می‌کند؛ همچنین بخش‌های فراوانی غذا و پارچه را بر عهده دارد.

از لحاظ موقعیت مکانی، این شهر باستانی در نزدیکی دشت کیلیکیه کیلیکیا و اطراف رود سیحان ساروس قرار دارد و همچنین در فاصله 30 کیلومتری دریا مدیترانه می‌باشد. آب و هوای مناسب، غذاهای خوشمزه، معماری‌های عالی و همه و همه جزئی از زیبایی‌های این شهر محسوب می‌شود.

جاهای دیدنی ترکیه - آشنایی کامل با بهترین جاذبه‌هایی که در سفر به کشور ترکیه می‌توانید تجربه کنید!

ادانا؛ تاریخچه

همانطور ک چندی پیش اشاره کردیم این شهر دارای 3000 سال قدمت دارد و همین امر باعث شده تا این شهر دارای تاریخچه غنی باشد. در این شهر افراد و سلسله‌های بسیار زیادی حکومت کردند که این حکومت‌ها عبارت‌اند از: فنیقی‌ها، کلدانیان، ایران، هیتی‌ها، مقدونیه، روم، سلجوقیان، عباسیان، بیزانس. همچنین اسکندر مقدونی هم بر روی این شهر تصرف داشته و سپس در سال 608 میلادی به عنوان استان شناخته شد و حکومت آن به دست عثمانی‌ها افتاد.

قدمت و تاریخچه آدانا

آب و هوای شهر آدانا

شهر زیبای آدانا دارای آب و هوای بسیار گرمی است که حتی در زمستان هم این گرما حس می‌شود و شرایط جوی در این فصل حدود 18 درجه سانتی گراد است؛ به همین دلیل بسیاری از افراد در این فصل به آدانا سفر می‌کنند. این شهر باستانی در فصل تابستان آب و هوای به نسبت گرمتری هم دارد و میانگین هوا حدود 38 تا 43 سانتی گراد است که به همین علت شهرواندان و توریستان در این فصل هوای بسیار گرمی را تجربه می‌کنند. همچنان لازم به ذکر است بدانید برای اینکه بتوانید تابستان‌های خاطره انگیزی را پشت سر بگذارید، باید از وسایل مناسب در فصل تابستان استفاده کنید.

بارندگی در این شهر به ندرت پیش می‌آید و اوج احتمال بارندگی در این شهر، فصل زمستان و بهار است و در دو فصل دیگر یعنی تابستان و پاییز هیچگونه بارندگی وجود ندارد و بیشتر اوقات آفتاب نمایان می‌شود.

پرچم ترکیه - حقایق جالب در رابطه با پرچم ترکیه

حمل و نقل عمومی در شهر آدانا

پیشرفت‌های شهر آدانا در زمینه حمل و نقل عمومی تقریبا زیاد است و ایسگاه‌های مترو را برای این شهر افتتاح کرده‌اند. مسیر مترو شهر آدانا از شمال به جنوب در سیزده ایستگاه می‌باشد؛ همچنین مدت زمانی که این قطار می‌خواهد تا مسیرش را از شمال به جنوب طی کند حدود 20 دقیقه است. تقریبا در نیمی از مسیر مترو این شهر در زیر زمین و باقی آن مقداری بالاتر از سطح زمین است. ساعت کاری این مترو از ساعت 6 تا 23:30 می‌باشد و مدت زمانی که مسافرین باید منتظر قطار باشند حدود 10 دقیقه محاسبه شده. هزینه‌ای که مسافرین باید برای استفاده از وسیل نقلیه مترو بپردازند بسیار اندک و ناچیز هست و با پرداخت 1 لیر با استفاده از کارت Kentkart می‌توانید به مدت یک ساعت از مترو استفاده کنید.

مترو آدانا

همچنین می‌توانید از دیگر وسایل نقلیه نظیر اتوبوس یا تاکسی هم بهره ببرید که مسلما هزینه اتوبوس نسبت به تاکسی ارزانتر است و مسافرین می‌توانید با هزینه‌ای همانند مترو از خدمات اتوبوس استفاده کنند.

جاذبه های گردشگری شهر آدانا

از آنجا که این شهر در ترکیه واقع شده، پس می‌توان انتظار داشت که این شهر هم دارای جاذبه‌ها بسیار زیادی باشد؛ برخی از این جاذبه‌های عبارت‌اند از: مسجد سابانجی، برج ساعت بویوک، پل چاتالان، مسجد جامع شهر آدانا، پل سنگی، کلیسای سنت پل و ... .

نقشه ترکیه - راهنمای کامل مناطق مختلف ترکیه به همراه تصاویر

پل سنگی آدانا

پل سنگی آدانا یا تاسکپرو یکی از جاذبه‌های دیدنی است که بسیاری از توریستان در حین سفر به آدانا از آن دیدن می‌کنند. تاسکپرو در کنار رودخانه سیهان قرار گرفته که از سال 120 میلادی به وجود آمده و وسعت 310 متری دارد. در سال‌های اخیر توریستان برای بازدید از این جاذبه، مجاز با عبور ماشین بودند؛ اما امروزه این کار ممنوع شده و مسافرین فقط پیاده قادر هستند تا از این جاذبه دیدن کنند.

پل سنگی و سد سیهان در شهر آدانا

سد سیهان آدانا

اگر می خواهید با تور ترکیه از تهران به این کشور سفر کنید، بهتر است بدانید که سد سیهان به عنوان یکی از جاذبه‌های جذاب و فوق العاده این شهر به حساب می آید. این سد در سال 1950، توسط کمک‌های بانک جهان احداث شد.

موزه آتاتورک

زمانی که از پل سنگی دیدن کنید، می‌تواند در همان روز از موزه آتاتورک هم دیدن کنید تا در یک روز از دو جاذبه این شهر دیدن کنید. این موزه فقط در روز دوشنبه تعطیل است و باقی روزها می‌توانید به سراغ این موزه بروید. کمال آتاتورک که بنیانگذار جهموری ترکیه است، برای شهرواندان این شهر ارزش بالایی دارد و از علاقه‌ای که به وی دارند، نام موزه آتاتورک را نام ایشان الهام گرفته‌اند.

موزه آتاتورک و مسجد سابانجی آدانا

مسجد سابانجی

مسجد سابانجی از لحاظ معماری شباهت زیادی به مسجد آبی دارد و تا به امروز از این مسجد به عنوان بزرگ‌ترین مسجد بالکان یاد می‌کنند. این مسجد در سال 1998 افتتاح شده و بالغ بر 28500 ظرفیت دارد. این مسجد از چهار مناظره تشکیل شده که دوتا از آنها ارتفاع 99 متری و دو منازه دیگری ارتفاعی 75 متری دارند.

واحد پول ترکیه - واحد پول ترکیه را شناخته و ارز این کشور را به همراه خود داشته باشد.

پارک مرکز

هنگامی که برای بازدید به مسجد سابانجی رفتید، می‌توانید پس از گذشت چند متر از پارک مِرکِز دیدن کنید. مساحتی که این پارک به خود اختصاص داده حدود 80 هکتار می‌باشد. بخش و قسمت بسیار وسیعی از این پارک در کنار سد سیهان واقع شده و همچنین یکی از مناطق بکر تفریحی برای توریستان محسوب می‌شود.

پارک مرکز و برج ساعت بویوک آدانا

برج ساعت بویوک

برج 32 متری ساعت بویوک را می‌توانید در خیابان علی منیف مشاهده کنید و همچنین به عنوان بلندترین برج ساعت ترکیه هم شناخته می‌شود. این برج به دستور فردی به نام ضیا پاشا در سال 1879 بنا شده و پس از گذشت سه سال، این برج تکمیل شده است.

همه چیز درباره ترکیه - با دیدنی ها، پرچم، شهرهای مهم و آداب و رسوم کشور ترکیه آشنا شوید. 

تالا آکیاتان

تالاب آکیاتان یکی از جاذبه‌های این شهر محسوب می‌شود که مقداری از شهر دور است؛ اما طبیعت بکری که دارد باعث شده تا توریستان زیادی از این شهر دیدن کنند.

تالا آکیاتان

مراکز خرید شهر آدانا

بسیاری از توریستانی که قصد دارند تا لباس‌های ترکی را از این شهر خریداری کنند، می‌توانند به مرکز خرید آدانا اپتیمم، گالریا، Carrefour و M1 سر بزنند.

اختلاف ساعت ایران و ترکیه -  از اختلاف ساعت ایران و ترکیه آگاه شوید، و ساعت ترکیه را مشاهده کنید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.1 از 5 | از 103 کاربر