ایرلند

زمان مطالعه: 0 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/15
بازدید: 5382

ایرلند (به انگلیسی=Ireland) یا جمهوری ایرلند در جزیره‌ای قرار دارد که به عنوان دومین جزیره پرجمعیت جهان شناخته می‌شود؛ همچنین این جزیره در شمال غربی اروپا قرار گرفته است. کشور ایرلند دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم دارد که ایرلند جنوبی با ایرلند شمالی توسط یک مرز خطی در شمال شرقی تقسیم می‌شود؛ هرکدام از این بخش‌ها (شمالی و جنوبی) جذابیت و زیبایی خودش دارد. در ادامه قصد داریم درباره کشور ایرلند اطلاعات مفیدی را در اختیار بازدید کنندگان قرار دهیم.

ایرلند

معرفی ایرلند

در گذشته ایرلند به هیبرنی (Hibrernie) شهرت داشت و در گذشته کشور ایرلند معروفیت و شهرت بسیار زیادی در مورد وجود درخت‌های پیایی داشت اما امروزه این جزیره به عنوان یکی از بی‌جنگل‌ترین مکان‌های اروپایی شناخته می‌شود. ایرلند شمالی هم همانند ایرلند جنوبی دارای خاطره و داستان‌های زیادی در طول تاریخ است و همواره توانسته از تحت سلطه بریتانیا کبیر بیرون بیاید. در طول تاریخ، هیبرنی شمالی با هیبرنی جنوبی جنگ‌های زیادی داشته‌اند؛ اما استقلال ایرلند جنوبی (1801) سریعتر از شمالی (1922) صورت گرفته است و توانسته از سطله بریتانیا بیرون بیاید.

هیبرنی یا ایرلند جدید در غرب اروپا قرار دارد که نام رسمی آن جمهوری ایرلند است و این نام را برای ایرلند جنوبی استفاده می‌کنند. وسعت هیبرنی جنوبی نسبت به شمالی بیشتر است و توانسه پنج ششم کل ایرلند را تشکیل دهد. در سال 1 ژانویه 1973 این کشور توانست تا خود را عضو اتحادیه اروپا کند و با مساحت 84.420 کیلومتر مربعی که دارد فقط 5 میلیون نفر در این کشور زندگی می‌کنند.

معرفی ایرلند

جغرافیای ایرلند

ایرلند، مساحتی حدود 84.420 کیلومتر مربعی دارد که همین موضوع نشان می‌دهد که این جزیره می‌تواند دارای پستی‌های بسیار زیادی باشد. در مرکز ایرلند زمین پستی وچود دارد که تپه‌ها، فلات‌های کوچک، دریاچه‌ها و ... واقع شده‌اند. همچنین در غرب این جزیره می‌توانید کوه‌های آکس، کامرا و تپه‌های کانمارا و دانگل را مشاهده کنید. از آنجا که این جزیره در کنار اقیانوس اطلس واقع شده، پس می‌توان شاهد پستی و بلندی‌های ناهمواری بود؛ همچنین بلندترین ارتفاعات مک گیلیاردی ریگز در جنوب غربی این جزیره قرار دارد. قله کنتوال با ارتفاع 1041 متری توانسته به عنوان بلندترین قله این جزیره شناخته شود.

از آنجا که کشور ایرلند در جزیره واقع شده، پس می‌توان توقع داشت که این کشور دارای رودهای فراوانی باشد؛ این رودها عبارت‌اند از:

  • شانن
  • شوئر
  • بوین
  • برو
  • ارن

آب و هوای ایرلند

بر اساس موقعیت مکانی و جغرافیا ایرلند که به اقیانوس اطلس متصل است، می‌توان شاهد بارش باران‌های زیادی بود؛ اما بارش و ریزش برف در این جزیره بسیار ناچیز و کم است. بارش باران در این جزیره به صورت ناگهانی رخ می‌دهد و به همین علت آب و هوای ایرلند را متغیر کرده؛ همچنین امکان دارد پس از گذشت دو دقیقه بارش باران قطع شود و هوا به حال آفتابی تغییر کند. به همین علت مطلع بودن آب و هوای ایرلند برای هواشناسی کاری دشوار و چالش برانگیز محسوب می‌شود. اما در کنار همه این عوامل، ایرلند آب و هوای بی‌نظیری را دارد.

فصل تابستان ایرلند

معمولا ایرلند در فصل تابستان (می تا جولای) هوایی میان 70 تا 60 درجه فارنهایت (21 تا 15 درجه سانتی گراد) را به خود می‌گیرند که همین عامل نشان می‌دهد با هوای بی‌نظیری روبرو هستید.

هوای تابستان و زمستان ایرلند

فصل زمستان

کشور ایرلند، همانند بسیاری از دیگر کشورها در زمستان‌ها (نوامبر تا ژانویه) آب و هوای بسیار جذابی دارد که معمولا میان 40 تا 50 درجه فارنهایت (4 تا 10) است. همچنین در این فصل به علت متصل بودن به اقیانوس اطلس، امکان دارد هوا بشدت سرد و طاقت فرسا شود. اما تجمع بارش در فصل تابستان نسبت به زمستان بیشتر است!

فصل پاییز در کشور ایرلند

دمای ایرلند در فصل پاییز (اوت تا اکتبر) به 64 تا 57 درجه فارنهایت (17 تا 13 درجه سانتی گراد) می‌رسد.

آب و هوای پاییز و بهاری ایرلند

فصل بهار، شهری سرسبزی و زیبا

دمای کشور ایرلند در فصل بهار (فوریه تا آوریل) میان 46 تا 54 درجه فارنهایت ( 4 تا 12 درجه سانتی گراد) می‌باشد که هوایی بشدت دلپذیر و جذابی دارد.

بزرگترین شهرهای ایرلند

کشور ایرلند با اینکه در جزیره واقع شده است اما دارای شهرهای مهمی است که از این شهرها می‌توان به دوبلین، بلفست، کورک، کیلارنی، گالوی، کیلکنی و ... است. شهر دوبلین به عنوان پایتخت این کشور شناخته می‌شود و همچنین به عنوان پرجمعیت‌ترین شهر ایرلند به حساب می‌آید که بالغ بر 1 میلیون از جمعیت کل ایرلند در این شهر زندگی می‌کنند.

9 تا از بزرگترین شهرهای ایرلند

دوبلینکورک
کیلارنیگالوی
کیلکنی واترفورد 
ترالی بلکراک 
دانلیری

 

فرهنگ و زبان مردم ایرلند

اکثر مردمانی که در این کشور زندگی می‌کنند، دین مسیحی کاتولیک را انتخاب کرده‌اند و به زبان انگلیسی - ایرلندی با یکدیگر ارتباط می‌گیرند. در کشور ایرلند بیش از نیمی از شهرواندانش زیر 25 سال سن دارند که همین امر باعث شده تا این کشور در دسته کشورهای جوان قرار بگیرد. با توجه به آمار و اطالاعتی که درباره فقر این کشور جمع آوری شده، می‌توان گفت که تا به امروز هیچ فقیری در این کشور وجود ندارد و اطلاع داده نشده است!

مردم این کشور علاقه خاصی به موسیقی دارند و سعی می‌کنند تا بتوانند موسیقی را در هر محیط عمومی نظیر خیابان‌ها، کافه‌ها و ... اجرا کنند و به شادی و رقص مشغول باشند. همچنین احترام ویژه‌ای به موسیقی‌های محلی خود می‌گذارند و همواره در تلاشند تا این موسیقی‌ها را رشد و گسترش دهند.

مردم ایرلند

جمعیت ایرلند

جمعیتی که کشور ایرلند را تشکیل داده بالغ بر 8 میلیون نفر است که میانگین سنی این کشور 3 الی 34 سال هست.

جاذبه های گردشگری ایرلند

جمهوری ایرلند با توجه به موقعیت خاصی که دارد توانسته جاذبه‌های خاصی را به نمایش بگذارد و هرساله تعداد زیادی توریست را به خود جذب کند که در ادامه قصد داریم تا مهمترین جاذبه‌های گردشگری این کشور را توضیح دهیم:

صومعه جرپوینت

صومعه جریوینت در قرن 12 توسط فردی به نام دونگ اودونوگوئه احداث و بنا شد که امروزه به عنوان یکی از جاذبه‌های دیدنی این کشور محسوب می‌شود. این صومعه به علت مسیر زیبا و مجسمه‌های تاریخی که در طول مسیرش دارد به شهرت رسیده است. قدمت هشتصد و پنجاه ساله‌ای که این بنا دارد توانسته تاثیر جذابیت این آثار را دوچندان کند.

قلعه کیلکنی و صومعه جرپوینت در کشور ایرلند

قلعه کیلکنی

در شهر کیلکنی، قلعه‌ای احداث شده که امروزه بعد و شکل تاریخی را خود گرفته و همین امر باعث شده که هرساله تعداد زیادی از گردشگران از این جاذبه تاریخی دیدن کنند. این قلعه در سال 1191 میلادی توسط فردی به نام ویلیام مارشال بنا شده است.

قلعه دوبلین

شهر دوبلین در گذشته هم شهرت فراوانی داشته که از این شهرت‌ها می‌توان به اقامتگاه وایکینگ‌ها، نورمان، انگلیسی‌ها و سلت‌ها دانست که سعی داشتند برای اقامت و استراحت، قلعه‌ای را بنا کنند که امروزه این قلعه یکی از آثار تاریخی این شهر و کشور به حساب می‌آید. قلعه دوبلین قدمتی هشتصد ساله دارد که در قلب تاریخی خود، انقلاب‌هایی صورت گرفته است.

قلعه لیپ و دوبلین ایرلند

قلعه لیپ

قلعه لیپ بیشتر مورد توجه توریستانی قرار می‌گیرد که علاقه زیادی به ترس و هیجان دارند. این قلعه به عنوان یکی از جاذبه‌های ترسناک این کشور محسوب می‌شود که در جنوب ایرلند قرار دارد. برگفته بسیاری از شهروندان، در این قلعه اعمال خطرناک و جنایت‌های زیادی در طول تاریخ صورت گرفته که امروزه مرکز توجه برخی توریستان قرار گرفته. همچنین این احداث تاریخی خطرناک توسط خانواده اوبانون در قرن 15 میلادی بنا شده است.

اطلاعات کلی کشور ایرلند

موقعیت جغرافیایی:اروپای شمالی - غربیمساحت ایرلند:نزدیک به 7 میلیون
قسمت‌های ایرلند:بخش شمالی و جنوبیزبان های رایج:انگلیسی - اسکاتلندی
واحد پول:یوروپیش شماره:00353
پایتخت:شهر دوبلیننوع حکومت و ساختار سیاسی:جمهوری

 

نقشه ایرلند

نقشه ایرلند

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 3.6 از 5 | از 100 کاربر