آمریکا

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/29
بازدید: 7641
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

ایالات متحده آمریکا به انگلیسی USA که به اختصار با نام آمریکا نیز شناخته می­ شود، یکی از کشورهای واقع در آمریکای شمالی است و در حد فاصل بین کانادا و مکزیک قرار گرفته است. این کشور پهناور و وسیع همچنین چندین جزیره پراکنده در آب­های اقیانوس آرام و دریای کارائیب را در بر می­ گیرد. آمریکا یکی از بزرگترین ابر قدرت­های جهان است که در مدت زمان کمی پس از استقلال خود، به طرز شگفت ­انگیزی مجدداً احیا شد؛ امروزه این کشور جزو قطب ­های اقتصادی، صنعتی و مهاجرتی دنیا محسوب می­ شود.

زیبایی کشور آمریکا

 

تاریخچه آمریکا

در رابطه با اینکه حقیقتاً چه کسی ایالت متحده را برای اولین بار کشف و آن را به جهانیان معرفی کرد، نظرات مختلفی وجود دارد. بر خلاف آنچه بسیاری از مردم از کودکی آموخته­اند، عده­ای از نظریه ­پردازان اعتقاد دارند کاشف حقیقی قاره آمریکا کریستف کلمب نبود. این عده با اشاره به وایکینگ ­ها و مردمان بومی این سرزمین به کشف آن توسط ساکنین اولیه آمریکا معتقد هستند. در هر حال ایالت متحده آمریکا هم مانند بسیاری از تمدن­ های باستانی جهان سرگذشتی پر فراز و نشیب را طی کرده و تاریخی پر ماجرا دارد.

ثبت نام رایگان لاتاری آمریکا - لاتاری بهترین و آسانترین راه مهاجرت و دریافت اقامت دائم آمریکا

مهاجرت اروپایی ها

با مهاجرت اروپاییان به قاره آمریکا دوره­ای از استعمار و شکل­گیری صنایع نو در این سرزمین آغاز شد. اولین گروهی که خود را به ایالت متحده( که در قدیم "دنیای نو" نامیده شد) رساندند، کنکیستادورهای اسپانیایی بودند. این گروه در مناطق اطراف فلوریدا و نیومکزیکو ساکن شدند. مهاجران بعدی دسته­ای از فرانسوی­ ها بودند که در کرانه رود می­سی­سی­پی ساکن شدند. به همین ترتیب مهاجرت­ های گسترده ­ای به قاره آمریکا صورت گرفت تا اینکه اقوام مختلفی از جمله انگلیسی­ ها، اسکاتلندی­ ها و ایرلندی­ ها بر مناطق مختلف ایالت محتده آمریکا مسلط شدند.

جنگ و استقلال و مهاجرت اروپایی ها به آمریکا

با گسترش شهرها در آمریکا صنایع و مشاغل مختلفی مثل کشاورزی، ماهیگیری، تولید نیشکر، ساخت کشتی و... رونق گرفتند. در این بین عده­ای از تجار انگلیسی شروع به تجارت برده­ها در ایالت متحده آمریکا کردند و رفته رفته فضای برده­داری و استعمار بر آمریکا حاکم شد. استفاده از برده­های سیاه­پوست به ویژه در قرن 18 میلادی در سراسر آمریکا به چشم می­خورد.

استقلال و گسترش

چهارم جولای در تقویم ملی کشور آمریکا تاریخ بسیار مهمی است که آغاز دوران جدیدی از تاریخ آمریکا را یادآوری می ­شود. در چهارم جولای سال 1776 میلادی کنگره ه­ای متشکل از 13 ایالت آمریکا خواستار استقلال از امپراتوری بریتانیا ایجاد شدند. این گروه که به خاطر وضع قوانین مالیاتی ظالمانه از سوی دولت بریتانیا به تنگ آمده بودند خواهان داشتن نمایندگانی در پارلمان بریتانیا شدند. پس از آن درگیری­ ها و کشمکش­ های بسیاری میان ایالت­های 13 گانه و امپراتوری بریتانیای کبیر شروع شد.

پس از جنگی طولانی نهایتاً با تصویب اعلامیه استقلال آمریکا توسط دومین کنگره قاره ه­ای، ایالت متحده با موفقیت دوران استعمار را به پایان رساند. با مستقل شدن آمریکا، قانون اساسی این کشور در سال 1789 به تصویب رسید و جرج واشینگتن به عنوان اولین رئیس جمهور ایالت متحده آمریکا انتخاب شد.

جنگ داخلی و بازسازی آمریکا

در سال­های 1861 تا 1865 میلادی بین موافقین و مخالفین برده­داری در ایالت متحده جنگ داخلی در گرفت که از آن به عنوان یکی از خونین ­ترین جنگ ­های تاریخ آمریکا یاد می­ شود. در این دوره اتحادیه ایالات شمالی و ائتلاف ایالات جنوبی متحمل خسارات جانی و مالی زیادی شدند؛ اما در نهایت این جنگ در تاریخ 23 ژوئن 1865 با پیروزی ایالت متحده آمریکا به پایان رسید.

شاخص ­ترین رهبر آزادی­ خواه آمریکا در جریان این جنگ، آبراهام لینکلن بود که در هنگام جنگ داخلی آمریکا در مقام ریاست جمهوری قرار داشت. لینکلن موفق به القای برده ­داری و تقویت دولت فدرال در آمریکا شد و یکی از محبوب­ترین رییس جمهورهای ایالت متحده آمریکا محسوب می­گردد. آبراهام لینکلن سرانجام در 15 آوریل 1865 توسط جان بوث، یکی از جاسوس­ های کنفدراسیون ترور شد.

جنگ داخلی آمریکا

قرعه کشی لاتاری آمریکا - صفر تا صد لاتاری آمریکا ( آموزش ثبت نام رایگان، راهنمای کامل، آموزش دریافت نتایج )

جنگ جهانی اول

جنگ جهانی اول بی شک جزو مخرب­ترین جنگ­ های قرن بیستم است که قربانیان بی­شماری به جا گذاشت و تاثیرات آن تا سال­ها پس از اتمام جنگ ملموس بود. آمریکا در ابتدای جنگ اعلام بی­طرفی نمود؛ اما پس از آن زمانی که طی سلسله حوادثی روابط آلمان و آمریکا به تیرگی گرایید، آمریکا در آوریل 1917 به آلمان اعلان جنگ کرد. در پی این اتفاق آمریکا وارد جبهه متفقین شد و نقش بسزایی در سرنوشت جنگ جهانی اول ایفا نمود.

سرانجام در سال 1919 جنگ جهانی اول با پیروزی متفقین و تحمیل خسارات بی­شماری بر تمامی کشورهای درگیر در جنگ به پایان رسید. در کنفرانس صلح پاریس اصول چهارده ­گانه ویلسون رئیس جمهور آمریکا مطرح شد و طی آن تغییراتی در تقسیم­ بندی کشورهایی از جمله لهستان به وجود آمد. همچنین در پایان جنگ جهانی اول آلمان موظف به پرداخت خسارت شد.

نام شهرهای ایالات متحده آمریکا

از پرجمعیت­ ترین شهرهای آمریکا به ترتیب می ­توان به نیویورک سیتی، لس انجلس، شیکاگو، هیوستون و فیلادلفیا اشاره کرد. همانطور که قبلاً اشاره شد پایتخت این کشور شهر واشینگتن دی سی با 177 کیلومتر مربع مساحت است که جمعیتی در حدود 693,000 نفر را در خود جای داده است. این شهر به افتخار جرج واشینگتن، نخستین رییس جمهور تاریخ آمریکا نامگذاری شده و به عنوان نمادی از احترام به رهبر استقلال طلبان شناخته می ­شود.

نام ایالات آمریکا

نام ایالتپرجمعیت ترین شهر
آریزونافینیکس
آرکانزاسلیتل راک
کالیفرنیالس آنجلس
کلرادودنور
کنتیکتبریجپورت
دلاورویلمینگتن
فلوریداجکسون ویل
جورجیاآتلانتا
هاواییهونولولو
آیداهوبویزی
ایلینویشیکاگو
ایندیاناایندیاناپولیس
آیووادی موین
کانزاسویچیتا
کنتاکیلویی ویل
لوئیزیانانیواورلئان
مینپورتلند
مریلندبالتیمور
ماساچوستبوستون
میشیگاندیترویت
مینه سوتامینئاپولیس
میسیسیپیجکسون
میزوریکانزاس سیتی
مونتانابیلینگز
نبراسکااوماها
نوادالاس وگاس
نیوهمپشایرمنچستر
نیوجرسینیوآرک
نیومکزیکوآلبوکرکی
نیویورکنیویورک
کارولینای شمالیشارلوت
داکوتای شمالیفارگو
اوهایوکلمبوس
اوکلاهومااکلاهماسیتی
اورگنپورتلند
پنسیلوانیافیلادلفیا
رودآیلندپراویدنس
کارولینای جنوبیکلمبیا
داکوتای جنوبیسوفالز
تنسیممفیس
تگزاسهیوستون
یوتاسالت لیک سیتی
ورمانتبرلینگتون
ویرجینیاویرجینیابیچ
واشینگتنسیاتل
ویرجینیای غربیچارلستون
ویسکانسینمیلواکی
وایومینگشاین
آلابامابیرمنگام
آلاسکاانکوریج

جغرافیا آمریکا

ایالات متحده آمریکا در نیمکره غربی کره زمین واقع شده و شامل سرزمینی پهناور در شمال قاره آمریکا می­باشد. این کشور از شمال با کانادا و از جنوب با مکزیک همسایه است. در شرق و جنوب شرقی ایالات متحده آمریکا اقیانوس اطلس و خلیج مکزیک به چشم می­ خورد و از غرب نیز به اقیانوس آرام منتهی می­ شود. آمریکا به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب خود در بیشتر نقاط از آب و هوای گرم و مرطوبی برخوردار بوده و پوشش گیاهی و جانوری غنی دارد.

تا به حال گونه­های گیاهی متنوعی در ایالات متحده آمریکا به ثبت رسیده­ اند که شمار آن­ها به بیش از 17000 می­رسد. این کشور همچنین محل زندگی حدود 1000 گونه مختلف از خزندگان و پستان­داران است. از مهم­ترین پدیده ­های طبیعی در ایالات متحده آمریکا می­توان به قله مک کینلی( به ارتفاع 6194 متر)، رودخانه مس­سی­سی­پی ( به طول 3734 متر) و بخشی از آبشار نیاگارا( به ارتفاع 51 متر) اشاره کرد.

آمریکا از روی نقشه

کاخ سفید - معرفی محل کار و اقامت رئیس جمهور ایالت متحده آمریکا

وسعت آمریکا

پس از کشور روسیه و کانادا، جایگاه سوم از نظر وسعت سرزمین به ایالات متحده آمریکا می­رسد. این کشور مساحتی در حدود 9,826,630 کیلومتر مربع را اشغال کرده است که 470 کیلومتر از آن مربوط به جزایر پراکنده تحت حاکمیت آمریکا در اقیانوس آرام می­باشد. برخی از این جزایر همانند آلاسکا به عنوان یک منطقه برون­بوم محسوب می ­شوند و نحوه اداره آن­ها به شیوه خودگران است. بزرگترین شهر ایالات متحده آمریکا، نیویورک با مساحت 8684 کیلومتر مربع بوده و شهر واشینگتن با مساحت 177 کیلومتر مربع پایتخت این کشور به حساب می­ آید.

نژادها و تعداد مردمان آمریکا

کشور آمریکا در مجموع دارای 331,449,281 نفر جمعیت از اقوام، نژادها و قبایل مختلف است. از این رو می­توان گفت تنوع فرهنگی و نژادی در آمریکا بسیار زیاد بوده و ترکیبی از افراد بومی و مهاجران می­باشد. در جدول زیر نسبت جمعیت هر یک از نژادهای ساکن در آمریکا مشاهده می­شود:

نژاد

درصد نسبت به کل جمعیت

سفیدپوست

81%

ساه­پوست

12%

زردپوست

4/2%

سرخ­پوست آمریکایی

1%

بومیان ایالت هاوایی و جزایر پاسفیک

2/0%

اقتصاد آمریکا

در حال حاضر بسیاری از ایالت ­های آمریکا در زمینه تولید و صادرات کالاهای مختلفی از قبیل ماشین­ آلات، تجهیزات صنعتی، خودرو، صنایع غذایی، صنایع معدن، چوب، تولیدات نفتی و... فعالیت دارند. جالب است بدانید که کشور آمریکا پس از آلمان و چین، رتبه سوم را در بین بزرگ­ترین صادرکنندگان جهان از آن خود کرده است. اقتصاد ایالت­ های آمریکا عموماً در دست بخش خصوصی بوده و بخش دولتی تنها 12 درصد از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص می­ دهد. شاخص­های اقتصادی آمریکا به شرح زیر است:

نرخ بیکاری

6/3%

تورم شاخص بهای مصرف­کننده

3/0%

نرخ فقر

3/12%

تولید ناخالص داخلی( GDP)

22,670 تریلیون دلار

تولید ناخالص سرانه

68,309 دلار

 

اقتصاد آمریکا

مثلث برمودا - مثلث برمودا یا مثلث شیطان در واقع نامی است که به منطقه ای در جنوب شرقی آمریکا اطلاق می گردد.

دین و زبان مردم آمریکا

زبان ملی کشور آمریکا، انگلیسی است؛ اما با توجه به تعدد و تنوع مردمی با ملیت­های گوناگون زبان­ های خارجی نظیر اسپانیایی، فرانسوی، لاتین، چینی و... نیز در ایالت­های مختلف این کشور تکلم می ­شوند. قوانین آمریکا در برخی از ایالت­ها مثل کالیفرنیا، انتشار اسناد دولتی و اوراق دادگاه ­ها را به زبان اسپانیایی اجباری کرده است. به طور کلی می­توان گفت رایج ­ترین زبان ­ها در آمریکا پس از انگلیسی، زبان اسپانیایی( با 7.2 میلیون نفر کاربر) و زبان فرانسوی( با 1.5 میلیون کاربر) هستند.

قوانین آمریکا از جمله قانون اساسی این کشور، اصل آزادی ادیان را به رسمیت شناخته ­اند و جامعه ایالات متحده آمریکا متشکل از پیروان ادیان و مذاهب گوناگون است. بخش بزرگی از جمعیت آمریکا( حدود 5/48%) پیرو پروتستانتیسم هستند و درصد پیروان سایر ادیان نیز در زیر شرح داده شده­ اند:

  • کاتولیزیسم: 7/22 درصد
  • مورمونیسم: 8/1 درصد
  • آتئیسم: 3/21 درصد
  • یهودیت: 1/2 درصد
  • اسلام: 8/0 درصد
  • سایر ادیان: 9/2 درصد

جمعیت آمریکا

کشور آمریکا بیش از 300 میلیون نفر جمعیت دارد که از این تعداد 82.8 درصد شهرنشین هستند. با نگاهی به آمار می­توان گفت میانگین شهرنشینی در جهان 54 درصد است و کشور آمریکا تاکنون به بالاترین میزان سکونت جمعیت آن در شهرها دست یافته است. مهاجرت همواره به عنوان یکی از مهم­ترین دلایل افزایش جمعیت ایالت متحده آمریکا محسوب می­ شود و علاوه بر این ضریب رشد در کشور آمریکا حدود 0.9 برآورد شده است.

جمعیت آمریکا

نظام آموزشی آمریکا

نظام آموزشی آمریکا شامل یک دوره 12 ساله است که از مدرسه ابتدایی آغاز شده و پس از دوازده سال مدرک دیپلم به دانش­ آموزان اعطا می ­شود. سن شروع تحصیلات در این کشور از شش سالگی است. کشور آمریکا به جهت برخورداری از دانشگاه ­های معتبر همه ساله پذیرای عده زیادی از دانشجویان خارجی بوده و مدارک بین­ المللی برای فارغ ­التحصیلان صادر می­ کند.

رستوران های مهم آمریکا کدامند؟

رستوران­ گردی جزو محبوب­ترین تفریحاتی است که مسافران شهرها و ایالت­های مختلف آمریکا به آن علاقه دارند. رستوران­ های معروف متعددی در سراسر ایالت متحده آمریکا وجود دارند که با یک آشنایی مختصر با بهترین آن­ها می­ توانید از صرف غذا در رستوران ­های مشهور آمریکا لذت ببرید. در زیر به معرفی چند تا از برترین رستورا­ن ­های کشور آمریکا می­پردازیم:

انواع برگرهای آمریکایی - به غیر از برگرهای محبوب هر ایالت، 100 نوع برگر در آمریکا وجود دارد.

رستوران Lombardi Pizza

اگر شما هم از طرفداران پر و پا قرص پیتزا هستید، این رستوران واقع در شهر زیبای نیویورک بهترین پیشنهاد برای شماست. صرف یک پیتزای خوشمزه و لذیذ با دستور پخت اصیل، در فضای جذاب رستوران لومباردی بی شک تجربه ه­ای فراموش ­نشدنی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

آدرس:

32 Spring St., New York, NY 10012m US

رستوران های آمریکا

رستوران Eggsult

این رستوران محبوب و دوست ­داشتنی در وعده ­های صبحانه و ناهار پذیرای میهمانان بسیاری است که از سراسر شهر لس آنجلس برای صرف یک وعده غذای خوشمزه و لذیذ به این محل آمده­ اند. رستوران اگسالت امکانات بی­نظیری را برای مشتریان خود فراهم می­ کند که همین سبب می­شود اوقاتی به ­یادماندنی و لذت­بخش را در Eggsult سپری کنید.

آدرس:

S Hill St., Los Angeles, CA 90013, 312, USA

رستوران The Grocery

صرف غذا در رستوران گروسری با فضای خاص و سبک دکوراسیون جالبی که دارد قطعاً برای مسافران و گردشگران خارجی تجربه جدیدی خواهد بود. این رستوران تمامی غذاهای خود را با مواد اولیه محلی تهیه کرده و برای مشتریان سرو می­ کند. رستوران The Grocery در اغلب روزهای هفته شلوغ است؛ اما با وجود پارکینگ رستوران نیازی نیست نگران جای پارک باشید. اگر به این رستوران رفتید فراموش نکنید غذای معروف این مجموعه یعنی صدف سرخ شده و سالاد کدو و چغندر را سفارش دهید.

آدرس:

 4 Cannon St., Charleston, SC 29403, USA

رستوران The Grocery امریکا

در سفر به آمریکا از کجاها دیدن کنیم؟

سرزمین پهناور آمریکا با آثار فرهنگی، تاریخی، تمدنی و انواع جاذبه­های توریستی خود هر سال تعداد بسیار زیادی از گردشگران و مسافران خارجی را به سمت خود جذب می­کند. دولت ایالات متحده آمریکا در سال­های اخیر توانسته است سالانه 1089 میلیارد دلار از طریق گسترش صنعت توریسم به دست آورد. در ادامه به معرفی چندتا از مهم­ترین جاذبه­های توریستی آمریکا می­پردازیم:

نیویورک

شهر بزرگ و پرتکاپوی نیویورک با جاذبه­های بی­نظیر و شگفت­انگیز خود به یکی از قطب­ های گردشگری دنیا محسوب می­شود. در هنگام سفر به نیویورک می ­توانید از مکان­های دیدنی مثل ساختمان امپایر استیت، مجسمه آزادی، رصدخانه one world observatory، موزه هنرهای متروپولیتن، برادوی، پل بروکلین، مجموعه فریک و... دیدن کنید.

ممفیس و نیویورک

ممفیس

ممفیس شهری پر از شور و هیجان با تاریخی غنی است که به عنوان مهد موسیقی آمریکا شناخته می­ شود. بازدید از این شهر با شنیده شدن صدای موسیقی از گوشه و کنار خیابان­ ها و سالن ­ها همراه بوده و روح شما را تازه می­کند. علاوه بر این شما می ­توانید در سفر به شهر جذاب و دیدنی ممفیس از گریس لند( Graceland)، وایلد بیلز( Wild Bill’s)، موزه موسیقی و خیابان بیل بازدید کنید.

آستین

شهر آستین واقع در ایالت تگزاس ایده­ای هیجان­انگیز برای افرادی است که به تاریخ و آثار معماری باستانی علاقه دارند. با سفر به این شهر می­توانید از پارک زیلکر( Zilker)، موزه تاریخ ایالت تگزاس، موزه هنر بلنتون و دریاچه لیدی برد دیدن کنید و در کنار همسفران خود لذت ببرید.

آستین و آشویل آمریکا

آشویل

شهر کوهستانی و خوش آب و هوای آشویل، مکانی دنج برای یک سفر دلپذیر در دل طبیعت است که تجربه­ای مهیج و جذاب را برای مسافران به ارمغان خواهد آورد. از جمله تفریحاتی که می­توان در سفر به آشویل انجام داد بازدید از پارک غربی کارولینای شمالی، خانه یادبود توماس ولف، باغ درختان کارولینای شمالی، مرکز هنرهای مردمی و معبد ویک فوت هستند.

غواصی

غواصی جزو پرطرفدارترین تفریحات و سرگرمی­ هایی است که مسافران شهر آشویل می­ توانند ساعت ­ها به انجام آن مشغول شده و اوقات خوشی را در کنار عزیزان خود تجربه کنند.

غواصی و پارک ملی ردوود آمریکا

پارک ملی ردوود

پارک ملی ردوود واقع در ایالت کالیفرنیا آمریکا، به جهت درختان غول­پیکری که در آن قرار دارند از شهرت بسیار زیادی برخوردار است و در اکثر روزهای هفته میزبان مسافران و ساکنین بومی است که برای تفریح، ورزش، عکاسی و دوچرخه­ سواری به این پارک می­ آیند.

پارک ملی گلیشر

پارک ملی گلیشر با مساحتی در حدود 4102 کیلومتر مربع در ایالت مونتانا آمریکا قرار دارد و به دلیل مناظر زیبا و چشم­نواز خود شهرت بسیاری دارد. بخشی از این پارک وسیع در کشور کانادا قرار گرفته است.

پارک ملی گلیشر و دنور

دنور

دنور پرجمعیت­ترین شهر ایالت کلرادو می­باشد که در نزدیکی رشته کوهای راکی قرار داشته و به ساوت پلیت ریور مرتبط می­شود.

شهر ونیز

شهر ونیز لس آنجلس در ایالت کالیفرنیا آمریکا قرار دارد و با جاذبه‌­های دیدنی و گردشگری خود همه ساله توجه مسافران بسیاری را جلب می­کند.

شهر ونیز امریکا

ساوانا

یکی از شهرهای ایالت جورجیا در کشور آمریکا، ساوانا نام دارد که می­توان آن را از محبوب­ترین و پر جنب و جوش شهرهای این ایالت دانست. در هنگام سفر به ساوانا بازدید از موزه هنرهای افریقایی ساوانا، گورستان بوناونتوره، پارک فورسیث، بنای ملی قلعه پولاسکی و کلیسای جامع سنت جان را فراموش نکنید.

نشویل و ساوانا

نشویل

اگر شما هم علاقه دارید از جشنواره­های رنگارنگ فصلی بازدید کنید و در سالن­های اجرای موسیقی زنده اوقات خوشی را داشته باشید، سفر به شهر نشویل آمریکا بهترین ایده برای شما است. علاوه بر این شما می­توانید از دیدنی­های شهر نشویل مثل باغ وحش نشویل، سالن گرند اول اوپری و جنگل­های پهناور و سرسبز دیدن کنید.

سن دیگو

شهر ساحلی سن دیگو با جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر، دومین شهر بزرگ ایالت کالیفرنیا محسوب می­شود که دارای مکان­های گردشگری از قبیل باغ وحش سن دیگو، موسسه زیست­شناسی سالک، بنای ملی یادبود کابریو و... می­باشد.

شیکاگو

شیکاگو سومین شهر بزرگ در ایالات متحده آمریکا است که با داشتن جاذبه­های توریستی نظیر آکواریوم شِد، فواره باکینگهام، موزه تاریخ طبیعی فیلد، مرکز جان هنکوک، پارک میلنیوم، برج سیرز و برج آب شیکاگو به یکی از قطب­های توریسم آمریکا تبدیل شده است.

نیواورلئان و شیکاگو

نیواورلئان

شهر زیبای نیواورلئان در کرانه رود می­ سی­ سی­پی و در یکی از مناطق بکر ایالت لوئیزیانا قرار دارد و به مکانی فوق ­العاده برای علاقه ­مندان به طبیعت و گردشگری تبدیل شده است. از جاذبه ­های توریستی این شهر می­توانیم به میدان جکسون، پارک شهری نیواورلئان، پارک ولدنبرگ، کلیسای جامع سنت لوئیس، موزه هنر جنوبی آگدن و... اشاره کنیم.

هاوایی

جزیره هاوایی مکانی دنج و دلپذیر برای گذراندن یک تعطیلات فراموش­نشدنی در کنار خانواده و عزیزان است. این مجمع ­الجزایر با چندین ساحل زیبا و وسیع محلی عالی برای تفریح و گردش بوده و تجربه بی­نظیری از طبیعت­گردی در نزدیکی آتش­فشان­های فعال به شما هدیه می­کند.

حمل و نقل عمومی در آمریکا

شبکه حمل و نقل ایالات متحده، شامل انواع وسایل نقلیه عمومی و شخصی است. در شهرهای پرجمعیت و شلوغی مثل نیویورک استفاده از تاکسی یا اتوبوس ­های عمومی به مسافران و گردشگران توصیه می­ شود. همچنین به دلیل هزینه بالای سوخت و بنزین برای خودروهای شخصی، تردد با وسایل نقلیه عمومی انتخابی مقرون به صرفه ­تر است.

حمل و نقل عمومی در آمریکا

اختلاف ساعت ایران و آمریکا - مشاهده ی تفاوت و اخلاف زمانی بین ایران و آمریکا

ساعت آمریکا

ایالات متحده آمریکا از نظر زمانی از ساعت ایران عقب­تر می­ باشد اما به دلیل وسعت زیاد این کشور، ساعت در شهرهای مختلف آمریکا ممکن است متغیر باشد. مسافرانی که قصد سفر به آمریکا را دارند یا افرادی که می­خواهند با شخصی در آمریکا تماس بگیرند می­ بایست از ساعت آمریکا اطلاع داشته باشند. به طور کلی ساعت ایالت متحده آمریکا 11 ساعت و 30 دقیقه عقب­تر از ساعت ایران است.

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 4 از 5 | از 101 کاربر