نیویورک

زمان مطالعه: 6 دقیقه
بروزرسانی: 1403/02/04
بازدید: 11629
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

به شهری که هرگز نمی خوابد، پرجمعیت ترین و محبوب ترین شهر ایالات متحده آمریکا، نیویورک، خوش آمدید. نیویورک با آسمان‌خراش‌های سر به فلک کشیده، خیابان‌های شلوغ و  پر جنب و جوش، مقصد نهایی هر کسی ست که به دنبال شهرت و ماجراجویی ست. در بدو ورود به شهر، انرژی برق‌آسا میدان تایمز، هنر و فرهنگ موزه مایل، و تاریخ و عظمت ساختمان امپایر استیت را حس می کنید. از چراغ‌های پر نور برادوی گرفته تا زیبایی‌های آرامش بخش پارک مرکزی، در این شهر رویایی، همه و همه حس منحصر بفرد خود را دارند.
فرقی نمی‌کند برای اولین بار است که وارد این شهر می شوید و یا شهروند دائمی آن هستید، همیشه چیز جدیدی برای کشف در این کلان شهر همیشه در حال تکامل وجود دارد. این شهر قلب شما را تسخیر می کند. در این مقاله از سایت لحظه آخر قصد داریم تا شما را با این شهر زیبا بیشتر آشنا کنیم.

نیویورک

نیویورک کجاست؟

نیویورک سیتی به انگلیسی ( NewYork City ) که به اختصار NYC می شناسند؛ شهر نیویورک در لبه جنوبی ایالت نیویورک و تقریبا در نیمه‌ی راه بین شهر بوستون و واشنگتن واقع شده است و به عنوان یکی از بهترین شهرهای آمریکا به حساب می آید. هزینه زیادی که شهروندان و مردمان این شهر برای ادامه زندگی باید بپردازند، به قدری بالا هستند که بسیاری از افراد به این شهر شهرت، شهر رویایی جهان را دادند. این شهر زیبا را با بهترین شهرهای دنیا نظیر لندن، پاریس، آمستردام و ... مقایسه می شود.

جمعیتی که این شهر دارد، 18,823,000 میلیون نفر است و از این رو می توان این شهر را به عنوان یکی از پرجمعیت ترین شهر آمریکا محسوب کرد. علاوه بر این، نیویورک سیتی به عنوان قطب اقتصادی آمریکا هم محسوب می شود که در ادامه بیشتر به آن اشاره می کنیم. این شهر تا سال 1790 به عنوان پایتخت ایالت متحده آمریکا محسوب میشد.

نیویورک سیتی با داشتن بیش از 275 آسمان خراش 150 متری توانسته عنوان بیشترین آسمان خراش دنیا را به خود اختصاص دهد. خیابان وال استریت معروف که بازارهای بزرگ بورسی در آن خیابان قرار گرفته، از دیگر ویژگی های منحصر به فرد نیویورک سیتی محسوب می شود.

شهر نیویورک به پنج ناحیه منهتن، برانکس، بروکلین، کویینز و استتن آیلند تقسیم می شود که بیشتر مکان های اقتصادی و تفریحی در منهتن نیویورک سیتی قرار دارد.

نمای بالا از شهر نیویورک آمریکا

تاریخچه شهر نیویورک

هنگامی که جنگ جهانی دوم آغاز شد، بسیاری از هنرمندان به سمت غرب فرار کردند. این فرار اجباری باعث شد تا شهر نیویورک از شهرهای هنری نظیر پاریس سبقت بگیرد و به سمت پیشرفت همه جانبه رو آورد. این سبقت هنری به گونه ای بود که نیویورک در دهه 1970 به عنوان بهترین شهر هنری معروف بود. همچنین بسیاری از افراد اروپایی برای بقای زندگی به نیویورک مهاجرت کردند، این امر باعث شد تا نیویورک سیتی بتواند در زمینه هایی اقتصادی، صنایع، نظامی و سیاسی پیشرفت چشم گیری داشته باشد.

در سال های پیاپی شهر نیویورک با اتفاقات زیادی روبرو شد که می توان به حملات تروریستی 11 سپتامبر که در سال 2001 رخ داد اشاره داشت، همچنین این شهر توانست ساختمان ها و برج های تجاری زیادی بسازد تا باعث پیشرفت این شهر زیبا بشود.

تاریخچه نیویورک

وسعت نیویورک

وسعت و بزرگی که شهر نیویورک دارد، حدود 1223 کیلومتر مربع حساب شده است که از کل این مساحت حدود 445 متر مربع را آب تشکیل می دهد. بزرگترین ناحیه و منطقه شهر نیویورک را کویینز تشکیل داده است که حدود 280 متر مربع برآورد شده است.

جاهای دیدنی نیویورک

در یک سفر ماجراجویانه به نیویورک، از مجسمه آزادی و ساختمان امپایر استیت، تا پارک مرکزی و میدان تایمز را کشف کنید. خیابان‌های شلوغ منهتن، با آسمان‌خراش‌های سر به فلک کشیده، بوتیک‌های طراحان مطرح جهانی، و تست غذاهای متنوع و بی‌پایان آن را تجربه کنید، یا از رودخانه به بروکلین بروید، جایی که هنرهای خیابانی، کافه‌های آنتیک و بارهای مدرن در انتظار شماست. از موزه هنر متروپولیتن و موزه هنر مدرن گرفته تا نمایش‌های برادوی. نیویورک یک مرکز فرهنگی است که هرگز از الهام‌بخش و شگفت‌انگیز بودن کنار نمی کشد.

پرچم آمریکا_تاریخچه و معنای هر پرچم لازمه شناخت هر کشور است.

جاذبه های فرهنگی نیویورک

همانطور که اشاره داشتیم این شهر پس از جنگ جهانی دوم پیشرفت های چشمگیری داشت که می توان برخی از این پیشرفت های فرهنگی هنری را در سطح شهر مشاهده کرد. مجسمه آزادی یکی از مجسمه هایی است که کشور فرانسه به شهر نیویورک هدیه داده و توریستان زیادی هر ساله از این مجسمه دیدن می کنند، این مجسمه در آدرس New York, NY 10004, United States نیویورک قرار داد.

اگر قصد دارید در زمین های گران قیمت نیویورک سیتی قدم بزنید، پس حتما باید از پارک مرکزی نیویورک دیدن کنید. محله ای که پارک مرکزی نیویورک در آن قرار دارد به قدری گران است که هرکسی نمیتواند زمین های اطراف این پارک را خریداری کند. پارک مرکزی نیویورک که سالانه حدود 25 میلیون توریست و شهروندان از آن دیدن می کنند، مساحتی نزدیک به 345 هکتار دارد و از این پارک به عنوان بزرگ ترین پارک درون شهری یاد می شود. اگر در فصل های جشنواره از این پارک دیدن کنید، می توانید مراسمات زیادی را مشاهده کنید که در این پارک برگزار می شود.

در اطراف این پارک می توانید ساختمان های فرهنگی زیادی نظیر ساختمان داکاتو را مشاهده کنید که سابقه فرهنگی هنری زیادی را در خود جای داده است. کتابخانه ای که می توان به عنوان جاذبه فرهنگی نیویورک نام برد، کتابخانه عمومی شهر نیویورک است. این کتابخانه توانسته اطالاعات عمومی معتبری را در اختیار افرادی که علاقه زیادی به کتاب خوانی دارند، قرار دهد.

مجسمه آزادی و جاذبه های نیویورک

موزه های نیویورک

همچنین برای شناخت بهتر درباره تاریخ و فرهنگ ایالات متحده آمریکا و جهانیان می توانید به موزه های معروفی نظیر موزه تاریخ طبیعی آمریکا، موزه گوگنهایم و موزه متروپولیتن نیویورک سیتی اشاره داشت که توریستان برای بازدید از این موزه ها باید به اطراف سنترال پارک بروند.

موزه هنر مدرن از دیگر موزه های معروف نیویورک محسوب می شود که تاثیرات زیادی را توانسته بر هنر این شهر داشته باشد و همچنین فرهنگ این شهر را گسترش دهد. این موزه در منهتن NYC قرار دارد و در منهتن جنوبی، موزه ویتنی جای دارد که مجموعه بی نظیری از فرهنگ، هنر و آثار آمریکا را تشکیل داده است.

موزه های نیویورک

از مردمان و مراسمات ایرانی تا نیویورک

در هر کشور و شهر زیبایی که اتحاد جهانی دارد، می توانید انواع نژادها و ملیت ها را مشاهده کنید؛ در شهر نیویورک هم این مسئله صدق می کند و می توانید مردمان زیادی نظیر ایرانیان را در سطح این شهر مشاهده کنید. هنگامی که مردمان ایرانی به نیویوک سفر کردند، سعی نمودند تا برخی مراسمات و جشن ها را در این شهر راه اندازی کنند و بتوانند در آن روزهای به خصوص جشن های همگانی داشته باشند.

عید نوروز، برای ما ایرانیان از آن عیدهایی به حساب می آید که همه مردمان کشورمان از وجود این جشن خوشحال هستند. از این رو ایرانیان مقیم نیویورک سعی نمودند تا عید نوروز را در این شهر جشن بگیرند. از سال 2005 هرساله عید نوروز در شهر نیویورک به صورت رژه ای صورت می پذیرد که مردمان آمریکا به نام NY Persian Parade این جشن را می شناسند. در عید نوروز، هنگامی که به خیابان منهتن بروید، متوجه هزاران ایرانی می شوید که در حین جشن گرفتن می باشند.

مراسمات ایرانی در نیویورک

همه چیز درباره ی کشور کانادا - از جمعیت و فرهنگ تا جاذبه ها

اقتصاد نیویورک

همانطور که اشاره داشتیم، شهر نیویورک سیتی به عنوان قطب آمریکا هم محسوب می شود که مراکز اقتصادی و تجاری جهانی زیادی را توانسته در منهتن خود جای دهد. قلب اقتصادی بورسی دنیا، وال استریت می تواند اقتصاد این کشور و شهر را نشان دهد که این شهر از اهمیت بالا و ویژه ای در زمینه اقتصاد برخوردار است.

هزینه ای که در سال 2017 برای این شهر براساس تولید ناخالص داخلی ثبت شده، حدود 1.73 تریلیون دلار می باشد که این شهر از کشورهای بزرگی نظیر اسپانیا و فرانسه هم بالاتر قرار گرفته است.

اقتصاد نیویورک

مترو معروف نیویورک

وسایل حمل و نقل عمومی نظیر مترو که در این شهر قرار دارد از سال 1904 تاسیس شد و امروزه این متروها به 34 خط و 469 ایستگاه می رسد؛ از این رو متروهای شهر نیویورک به عنوان بیشترین ایستگاه در جهان نام دارد. از راه آهن هایی که در این شهر وجود دارد می توان به راه آهن استیتن آیلند که با 1 خط و 22 ایستگاه فعالیت می کند، اشاره داشت.

مترو نیویورک

نیویورک ورزشی ترین شهر آمریکا

شهر نیویورک به عنوان یکی از فعال ترین شهر آمریکا از لحاظ ورزش محسوب می شود که در چهار لیگ اصلی آمریکا شمالی دارای تیم های حرفه ای می باشد. اولین و مهمترین ورزشی که در شهر نیویورک طرفداران زیادی دارد، بسکتبال است که بازیکنان تیم های بسکتبال آمریکا و نیویورک توانسه اند، رکورهای بی نظیری را به ثبت برسانند. برخی از این رکوردها به شرح زیر است:

"ایالات متحده به عنوان قهرمان جام جهانی FIBA در سال 2014 تکرار شد و 9 بازی خود را با میانگین 33.0 امتیاز در هر بازی برد. بیشترین حاشیه پیروزی در یک بازی برای یک تیم ملی ایالات متحده 83 امتیاز است و در المپیک 2012 لندن در 2 اوت انجام شد، زمانی که آمریکایی ها نیجریه 156-73 را شکست دادند."

بسکتبال و بیسبال آمریکا

بعد از بسکتبال به ترتیب ورزش هایی نظیر فوتبال آمریکایی، بیسبال و هاکی در نیویورک و آمریکا محبوب ترین به حساب می آیند.

نیویورک یانکیز و نیویورک متز دو تیم معروف و برتر شهر نیویورک سیتی محسوب می شود که در لیگ سراسری بیسبال آمریکا همواره حضور دارند. این دو تیم جمعا 28 بار قهرمان لیگ برتر بسکتبال شدند که 26 بار نیویررک یانکیز و 2 بار نیویورک متز.

نیویورک به عنوان شهری پر آوازه در زمینه ورزش محسوب می شود و این شهرت به علت تیم ها و میزبان شدن این شهر برای مسابقات مهم است. در این شهر مسابقات ورزشی زیر را می توانید مشاهده کنید:

  • دو ماراتون
  • مسابقات میلروز
  • بوکس
  • تنیس آزاد

دو ماراتون

فرودگاه های نیویورک

فروشگاه های نیویورک به عنوان یکی از شلوغ ترین و مهمترین فرودگاه های جهانی به حساب می آید. فرودگاه هایی که در این شهر بسیار اساسی و مهم تلقی می شود؛ عبارت اند از: فروشگاه بین المللی جان اف کندی، فرودگاه لاگواردیا و فرودگاه بین المللی لیبرتی.

این سه فرودگاه در 6 سال پیش یعنی 2016 توانسته حدود 130.5 میلیون مسافر را جابجا کند. دولت آمریکا تصمیم بر این نموده که حجم و تعداد مسافرین را با فرودگاه بین المللی استیوارت بیشتر کند و برنامه هایی برای اینکار در نظر گرفته است.

فرودگاه نیویورک سیتی

مراکز علمی و فرهنگی نیویورک

نیویورک سیتی هم مانند بسیاری از شهرهای مطرح دنیا نظیر لندن، آمستردام، پاریس و ... دارای مراکز فرهنگی زیادی است تا همواره بتواند پیشرفت های بیشتری را کسب کند. برخی از این مراکز عبارت اند از:

  • دانشگاه شهری نیویورک
  • دانشگاه راکفلر
  • دانشگاه نیویورک
  • دانشگاه کلمبیا
  • مدرسه پزشکی آیکان
  • مرکز سرطان مموریال اسلون کترینگ

دانشگاه شهری نیویورک

آب و هوای نیویورک

به علت موقعیت جغرافیایی که این شهر دارد، آب و هوای مرطوب را می توان به آن اختصاص داد که در فصل های سرد زمستانی، بادهای و برف های نمناک و سردی سطح شهر را می پوشاند؛ اما اقیانوس اطلس می تواند از دلایلی برای زیاد سرد نشدن هوا باشد. کمترین دمایی که در این شهر شهروندان می توانند حس کنند، در ماه های ژانویه می باشد که دمای هوا گاها به منفی 16 درجه می رسد.

آب و هوای این شهر در فصل های پاییز و بهار، معمولا ملایم و کم رطوبت ثبت شده است؛ اما غالبا پیش می آید که هوای این شهر در این دو فصل یا خیلی گرم یا خیلی سرد باشد. در فصل های تابستانی، آب و هوای این شهر آمریکایی به 24.7 درجه سانتی گراد می رسید.

کاخ سفید - معرفی محل کار و اقامت رئیس جمهور ایالت متحده آمریکا

جمعیت نیویورک

میزان جمعیتی که شهر نیویورک را تشکیل داده حدود، 18,823,000 میلیون نفر ثبت شده است که حدود 44 درصد کل این جمعیت را سفید پوستان، 25.5 درصد سیاه پوستان، 29.8 درصد آسیایی و دیگر کشورها و شهرها و 0.7 درصد آمریکایی های اصیل این شهر بزرگ را تشکیل داده اند. بد نیست بدانید جمعیت آمریکا 333 میلیون می باشد.

جمعیت کلی شهر نیویورک از نمای بالا

دانستنی های نیویورک

  • تنوع زبان های مختلف در شهر نیویورک به 800 زبان می رسد و می توانید در این شهر با زبان های گوناگون صبحت کنید.
  • مصرف قهوه در نیویورک 6 برابر بیشتر از دیگر ایالت های آمریکا اندازه گیری شده است.
  • در جعبه ای امن و خصوصی، چشمان آلبرت انیشتین معروف نگهداری می شود.
  • خودکشی در نیویورک نسبت به قتل بیشتر است.
  • نیویورک، اولین شهری است که پارک زیرزمینی را افتتاح نموده.
  • بارش برف در نیویورک نسبت به قطب جنوب بیشتر است.
  • نیویورک به عنوان شهر میلیونر هم شناخته می شود که از هر 20 نفر 1 نفر میلیونر می باشد.
  • 15152 نوع باکتری شناخته شده، در مترو نیویورک زندگی نمی کنند.
  • بی خانمان هایی که در خارج از شهر نیویورک سیتی، خانه ای برای زندگی داشته باشند؛ می توانند بلیط طرفه رایگان از نیویورک دریافت کنند.
  • قیمتی که برای سنترال پارک باید بپردازید، برابر با کل ایالت آلاسکا است.

تصاویر نیویورک

عکس شهر نیویورک آمریکا

پل بروکلین نیویورک

تصویر نیویورک از بالا

غروب نیویورک

سوالات متداول

نظرات کاربران

  1. نگار نگار 1402/10/09
    1 نفر پسندیدند
    میشه یه روز ما هم اونجا باشیم؟
  2. نیلوفر نیلوفر 1402/10/09
    1 نفر پسندیدند
    آرزومه که تو نیویورک زندگی کنم
  3. معراج کریمی معراج کریمی 1402/10/06
    1 نفر پسندیدند
    نیویورک واقعا شهر زیباییه. کاش میتونستیم ماهم بریم و ببینیم من که فقط عکساش و دیدم

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.7 از 5 | از 105 کاربر