واحد پول اندونزی

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1403/02/03
بازدید: 259
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

شما وقتی می‌خواهید به یک کشور سفر کنید، در ابتدا به چه چیزی توجه می‌کنید؟ آیا برآورد هزینه‌ها مورد نیاز برای سفر، در انتخاب مقصد شما تاثیرگذار است؟ شرایط اقتصادی فعلی، سفرهای خارج از کشور را برای بسیاری افراد دشوار کرده است و همین موضوع باعث شده تا اطلاع از واحد پول مقصد مورد نظر برای در نظر گرفتن بودجه، اهمیت ویژه‌ای پیدا کند. اندونزی یکی از کشورهای زیبا در جنوب شرق آسیا است که به دلیل کاهش ارزش پول در دو دهه اخیر، جز مقاصد ارزان برای سفر ایرانیان است. علاوه بر ارزان بودن، بیش از 80 درصد از جمعیت این کشور را مسلمانان تشکیل می‌دهند که همین موضوع باعث می‌شود تا ما بتوانیم ارتباط بهتری با مردم این کشور برقرار کنیم. شناخت واحد پول اندونزی و اطلاع از ارزش آن، به گردشگران ایرانی این امکان را می‌دهد تا برای شرکت در تور بالی و گردش در جزایر زیبای اطراف آن، بهتر برنامه ریزی کنند. اگر شما هم دوست دارید تا در آینده‌ای نزدیک به این مجمع الجزایر حیرت‌انگیز سری بزنید و نگران هزینه‌هایتان هستید، تا پایان این مقاله با ما در لحظه آخر همراه باشید تا شما را با واحد پول اندونزی آشنا کنیم.

واحد پول اندونزی

پول اندونزی؛ یکی از کم ارزش‌ترین پول های جهان

اگر کمی به واحد پول کشورهای مختلف توجه کنید، متوجه می‌شوید که واحد پول روپیه مختص کشورهایی است که با فرهنگ هندو ارتباط دارد. اندونزی که در جنوب شرقی آسیا واقع شده، در واقع مجمع الجزایری با بیش از 270 میلیون نفر جمعیت است. این کشور، پانزدهمین کشور بزرگ جهان از لحاظ مساحت و چهارمین کشور پرجمعیت دنیا محسوب می‌شود و همین امر موجب می‌گردد تا ارزش پول این کشور بسیار مهم باشد. کشور اندونزی از سال 1997 دچار بحران‌های اقتصادی فراوانی شد. در این سال به دلیل مشکلاتی که کشورهای شرق آسیا گرفتار آن شدند، ارزش پول اندونزی حدود هشتاد درصد کاهش یافت. در حال حاضر واحد پول اندونزی جز ده عدد از بی‌ارزش‌ترین پول‌های جهان به حساب می‌آید و به همین خاطر تورم در اندونزی برای مردم این کشور، مشکلات بسیاری را به وجود آورده است. البته ارزش پایین این پول باعث شده تا توریست‌ها از سراسر جهان، بتوانند با هزینه کمتری در تور اندونزی شرکت کنند و از گشت و گذار در این کشور سرسبز و زیبا لذت ببرند.

سفر به جزیره زیبای بالی در کشور اندونزی

واحد پول بالی؛ پول زیباترین جزیره جهان

اگر چه پایتخت اندونزی، شهر جاکارتا در جزیره جاوه است ولی جزیره بالی، جایی است که بیشترین محبوبیت را در میان توریست‌های این کشور دارد. این جزیره رویایی به قدری شناخته شده است که بسیاری از مسافران تور بالی اندونزی، آن را به عنوان پایتخت کشور تصور می‌کنند. از آن جایی که بالی جزئی از کشور اندونزی محسوب می‌شود،واحد پول رایج اندونزی همان واحد پول بالی نیز است. پس اگر قصد داشتید که از هر یک از شهرهای این کشور، به بالی سر بزنید، می‌توانید مخارج خود را با روپیه پرداخت کنید.

معرفی شهر بالی - شهری سرسبز و دیدنی برای گردشگران شرق آسیا!

همه چیز در مورد واحد پول اندونزی؛ تاریخچه پول در جزیره هند

نام اندونزی از دو واژه یونانی ایندوس به معنی هندوستان و نسوس به معنی جزیره آمده‌است؛ بنابراین اندونزی به معنای «جزیره هند» است. جمهوری اندونزی، زمانی از مستعمرات هلند بود به طوری که بسیاری آن را با نام هلند هند می‌شناختند. این کشور پس از تلاش‌های بسیار، در ۱۷ اوت ۱۹۴۵ از هلند استقلال یافت و استقلال آن در ۲۷ دسامبر ۱۹۴۹ به رسمیت شناخته شد. در دوره استعمار، اندونزی از گلدن هند هلند به عنوان واحد پول خود استفاده می کرد. در دوره ای از تاریخ این کشور، مهاجمان ژاپنی در سال 1942 گونه ای از گلدن را در این کشور چاپ کردند. اندونزی اولین نسخه روپیه را در اکتبر 1946 معرفی کرد. با این حال، از سال 1946 تا 1950 همراه با انواع ارزهای دیگر، از جمله گلدن هلند و ژاپن در گردش بود. این وضعیت زمانی پایان یافت که هلندی ها اندونزی را به عنوان یک کشور مستقل در سال 1950 به رسمیت شناختند. دولت فدرال اندونزی بلافاصله اصلاحات ارزی را انجام داد و در سال 1951 اعلام کرد که روپیه پول ملی کشور است و دیگر واحدهای پولی فاقد ارزش در این کشور هستند. در مورد این واحد پول جالب است بدانید که نام روپیه از کلمه ای سانسکریت برای نقره (rupyaka) گرفته شده است. بسیاری از اندونزیایی ها به طور غیر رسمی در اشاره به روپیه از کلمه (perak) استفاده می کنند پس اگر در سفر خود این کلمه شنیدید، خیلی متعجب نشوید.

همه چیز در مورد واحد پول اندونزی

علامت اختصاری واحد پول اندونزی؛ چطور پول اندونزی را نشان می دهند؟

همانطور که می‌دانید تمام واحدهای پولی جهان با علامت اختصاری خاصی نشان داده می‌شوند که آن‌ها را از دیگر پول‌ها متمایز می‌کند. واحد پول اندونزی، روپیه اندونزی (Indonesian rupiah) است که با کد ایزو IDR و نماد Rp شناخته می شود. مسئولیت کنترل این واحد پولی نیز همانند دیگر پول‌های رایج دنیا، برعهدهٔ بانک مرکزی این کشور قرار دارد.

علامت اختصاری واحد پول اندونزی

سکه‌ های اندونزی؛ سکه های نقره ای اندونزی چقدر ارزش دارند؟

سکه‌های روپیه در حال حاضر، دو سری از جنس سکه‌های آلومینیوم و نیکل هستند که  به سال‌های 1999، 2003 و 2010 و 2016 مربوط می‌شوند. این سکه‌ها شامل 100 روپیه، 200 روپیه،500 روپیه و 1000 روپیه هستند. به علت تورم و افزایش قیمت‌ها در اندونزی، سکه‌های 500 و 1000 روپیه بیشتر در گردش مالی هستند، در حالی که سکه‌های کوچک‌تر 100 و 200 روپیه‌ای به ندرت استفاده می‌شوند.

سکه های اندونزی:

  • Rp 1000
  • Rp 500
  • Rp 200
  • Rp 100

سکه‌ های اندونزی

اسکناس‌ ها اندونزی؛ طرح اسکناس های پول اندونزی چگونه است؟

سوکارنو، رئیس جمهور بنیان گذار اندونزی است که عکس او را می‌توان روی اسکناس‌های این کشور مشاهده کرد. چاپ اسکناس‌های صادر شده در سال‌های 1998-1999 از 31 دسامبر 2008 به عنوان ارز قانونی متوقف شد و فقط تا 30 دسامبر 2018 در بانک اندونزی قابل مبادله بودند. اسکناس‌های اندونزی که در حال حاضر در گردش هستند مربوط به سال‌های 2000 تا 2020 هستند که شامل اسکناس‌هایی به ارزش 5000 تا 100000 روپیه می‌شوند. اسکناس 10 هزار روپیه ای اندونزی به رنگ بنفش، 20 هزار روپیه به رنگ سبز، 50 هزار روپیه به رنگ آبی که رایج ترین اسکناس اندونزی است و 100 هزار روپیه اندونزی به رنگ صورتی چاپ شده اند.

اسکناس‌های اندونزی:

  • Rp 100000
  • Rp 50000
  • Rp 20000
  • Rp 10000
  • Rp 5000
  • Rp 2000
  • Rp 1000

اسکناس‌ ها اندونزی

در سفر به اندونزی چه پولی ببریم؟

اگر قصد سفر به اندونزی را دارید، بهتر است روپیه اندونزی را با خود ببرید. ولی در صورتی که نمی‌توانید قبل از سفر این پول را تهیه کنید، نگران نباشید. بهترین گزینه‌ها پس از واحد پول کشور اندونزی، دلار استرالیا (AUD)، دلار آمریکا (USD) یا یورو (EUR) هستند. با توجه به اینکه این سه ارز، رایج‌ترین ارزهای جهان هستند؛ می‌توانید به راحتی آن‌ها را به پول موردنظرتان تبدیل کنید. لازم به ذکر است که قبل از خروج از این کشور،  روپیه اندونزی خود را به دلار تبدیل کنید و روپیه را از این کشور خارج نکنید. زیرا با توجه به ارزش پایین این پول، نمی‌توانید آن را در کشورهای دیگر تبدیل و یا خرج کنید.

در سفر به اندونزی چه پولی ببریم؟

هزینه های سفر به اندونزی چقدر است؟

واحد پول اندونزی یکی از کم ارزش‌ترین پول‌های جهان است و همین هزینه سفر به اندونزی را برای بسیاری از مسافران ایرانی کاهش داده است. پیش از هرچیز، سفر به بالی نیازمند اخذ ویزای اندونزی است. شما می توانید ویزای توریستی را به صورت فرودگاهی یا با مراجعه به سفارت اندونزی تهیه کنید. لازم به ذکر است که شما سه ماه فرصت دارید تا از ویزای دریافتی خود استفاده کنید. قیمت ویزای اندونزی در حدود 100 دلار است. علاوه بر اخذ ویزا، طبق قوانین جدید شما به هنگام مسافرت خارجی باید هزینه عوارض خروج از کشور بپردازید که مقدار آن بر اساس تعداد دفعات خروج شما از کشور محاسبه می شود. بیشترین هزینه ی سفر به اندونزی، پرواز است که شما می‌توانید با خرید تور مقدار آن را تا حد قابل وجهی کاهش دهید. وقتی به اندونزی برسید، باید هزینه اقامت، رفت و آمد، خورد و خوراک و تفریحات خود را در نظر بگیرید تا بتوانید با توجه به بودجه‌تان برای هریک از این موارد هزینه کنید. ما در جدول زیر قیمت بعضی از مهم‌ترین مواردی را که باید حین سفر بدانید، برای شما قرار داده ایم.

(فعالیت مورد نظر)

(میزان هزینه مورد نیاز)

متوسط کرایه تاکسی

بین 70 هزار تا 140 هزار روپیه

اجاره یک روزه  ماشین

400 هزار روپیه

اجاره یک روزه موتورسیکلت

حدود 7 هزار روپیه

اجاره یک روزه دوچرخه

2800 روپیه

متوسط قیمت هتل های ۳ ستاره

بین 280 هزار روپیه تا 700 هزار روپیه

متوسط قیمت هتل های ۴ ستاره

بین 700 هزار روپیه تا 1 میلیون و 400 هزار روپیه

متوسط قیمت هتل های ۵ ستاره

از 1 میلیون و 400 هزار روپیه به بالا

متوسط قیمت اقامت در هاستل

بین 100 هزار روپیه تا 400 هزار روپیه

کروز سواری

حدود 800  هزار روپیه

ورزش های آبی

بین 15 هزار روپیه تا 240 هزار روپیه

هزینه متوسط یک صبحانه

42 هزار روپیه

هزینه متوسط یک وعده ناهار

بین 40 هزار تا 90 هزار روپیه

هزینه یک وعده شام لوکس

از 200 هزار روپیه به بالا

هزینه یک وعده فست فود معمولی

5 الی 10 روپیه

یک شلوار جین برند لیوایز

500 روپیه

یک دست لباس زنانه برند زارا

525 هزار روپیه

یک جفت کفش نایک

830 هزار روپیه

یک جفت کفش چرم مردانه

1 میلیون روپیه

ارزش پول اندونزی نسبت به پول های رایج جهان    

بسیاری از افرادی که به اندونزی سفر می‌کنند، برای سفر خود دلار یا یورو به همراه می‌برند. دانستن ارزش پول اندونزی نسبت به پول‌های دیگر کمک می‌کند تا در طی سفر بتوانند راحت‌تر تبدیل ارز انجام دهند.

(واحد پول) 

(معال به روپیه) 

یک دلار

15.70 روپیه

یک یورو

17 روپیه

یک ریال ایران 

0.3936 روپیه

چرا باید واحد پول اندونزی را بدانیم؟

در این بخش از سایت لحظه آخر در مورد واحد پول اندونزی صحبت کردیم تا به شما کمک کنیم که قبل از سفر به این کشور زیبا بتوانید برنامه‌یزی مالی بهتری داشته باشید. اندونزی یکی از زیباترین مجمع الجزایر آسیایی است که کاهش ارزش پول اندونزی در سال‌های اخیر، باعث شده تا ایرانیان زیادی بتوانند با هزینه‌ای مقرون به صرفه، مسافرتی خاطره‌انگیز را برای خود رقم بزنند. اگر شما هم تجربه گردش و تفریح در این کشور توریستی را داشته‌اید، می‌توانید نظرات خود را برای ما بنویسید و ما را نیز از تجربیات جالب خود مطلع کنید.

چرا باید واحد پول اندونزی را بدانیم؟

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر