واحد پول مالزی

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/05/30
بازدید: 2832
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

از دیگر کشورهایی که در جنوب شرقی آسیا واقع شده، کشور مالزی است که به دلیل آب و هوای اقیانوسی که دارد هرساله تعداد زیادی از توریستان را به خود جذب می‌کند. اما در این حین پولی که باید برای سفر به مالزی ببرید، چقدر است و واحد پول مالزی چیست؟ در این مقاله از سایت لحظه آخر قصد داریم تا شما را با واحد پول مالزی آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.

رینگیت مالزی

واحد پول مالزی چیست؟

نام پول مالزی رینگیت (Ringgit) می‌باشد که با نام اختصاری RM شناخته و در پرتال تبادل ارزی ISO، MYR نام بین المللی این واحد پول محسوب می‌شود. در 12 ژوئن سال 1967 بانک مرکزی مالزی، دلار مالزی را به رسمیت شناخت و روانه بازار کرد. سپس در سال 1974 واحد پول مالزی به دلار و سنت محاسبه میشد اما در سال 1975، رینگیت به عنوان واحد پول جدید به گوش می‌خورد ولی این ارز جدید در سال 1993 به رسمیت شناخته شد. کلمه و ریشه نام رینگیت از دندانه‌دار نشات می‌گیرد که این کلمه به دلارهای نقره‌ای اسپانیا در قرن 16 و 17 میلادی اشاره دارد. واحد پول مالزی در اوایل یکی از با ارزش‌ترین واحدهای پول شناخته میشد و این قدرت به قدری بود که هر پوند انگلیس، 8.57 دلار مالزی محاسبه میشد. البته در مدت زمان کوتاهی واحد پول جدید (دلار مالزی) توانست ارزش خود را حفظ کند و سپس با روند کاهشی روبرو شد، این روند به قدری ادامه داشت که سپس هر رینگیت برابر با 85 سنت بود.

کشور مالزی - با کشور زیبای مالزی آشنا شوید

اسکناس های رینگیت مالزی

در کشور مالزی اسکناس‌هایی که مردم برای هزینه کردن استفاده می‌کنند، 1RM، 5RM، 10RM، 20RM، 50RM و 100RM هستند. همچنین رنگ و ارزش پول‌ها عبارت‌اند از:

  • 1RM (آبی)
  • 5RM (سبز)
  • 10RM (قرمز)
  • 20RM (نارنجی)
  • 50RM (سبز – آبی)
  • 100RM (ارغوانی)

همچنین خرده ارزهایی که به سنت شناخته می‌شود عبارت‌اند از: 1، 5، 10، 20 و 50 سنت می‌باشد یا به صورت عاملیانه، پول خورد محسوب می‌شود. این ارز‌های کوچک در کشور مالزی به سن (SEN) شناخته می‌شوند که هر 100 سن با یک رینگیت برابری می‌کند.

اسکناس های کشور مالزی

علت بی ارزش شدن واحد پول مالزی

در سال‌های آغازین رینگیت، این ارز جدید با ارزش 2.5 دلار آمریکا محاسبه و معامله میشد. اما بحرانی که در قاره آسیا به وجود آمده بود، باعث شد که این ارز با 3.80 رینگیت با یک دلار آمریکا ارزیابی شود. البته عوامل دیگری نظیر پولشویی، خارج شدن سرمایه یا ارز از کشور و ... باعث شد که این واحد پول در سال 1997 و 1998، نیمی از ارزش خود را برابر دلار آمریکا ازدست بدهد. اما امروه به علت دخالت بانک مرکزی برای حفظ ثبات واحد پول، باعث بی‌ارزش شدن این پول شده است.

ارزش کنونی رینگیت

در سال 2009 دوباره ارزش پول مالزی کاهش یافت و هر 3.73 رینگیت مالزی با یک دلار آمریکا برابری می‌کرد. سپس در سال 2016 رینیگت توانست رکورد کاهشی خود را بزند و با هر 4.47 با یک دلار برابری کند. همچنین این ارز تا به امروز در حال کاهش و افزایش هست. در تاریخ 23 می 2022، به ازای هر 4.39 رینگیت می‌توانید یک دلار داشته باشید.

جاهای دیدنی مالزی - آشنایی با برترین جاذبه های گردشگری مالزی

رینیگت مالزی به ریال و تومان

از آنجا که می‌دانید ریال یا تومان ایران یکی از بی‌ارزش‌ترین واحدهای پول در جهان شناخته می‌شود و در تاریخ 2 خرداد 1401، هر 9 هزار تومان یا 90 هزار ریال برابر با یک رینگیت برابری می‌کند و به همین علت می‌توان گفت که پول کشورمان از مالزی بی‌ارزشتر است.

رینگیت یا ریال

برای سفر به مالزی، رینگیت ببریم یا دلار

از آنجا که دلار آمریکا یکی از باارزش‌ترین واحد پول در دنیا به حساب می‌آید، پس به همراه داشتن دلار می‌تواند سفرتان را بهتر کند. اما پیشنهاد می‌شود هنگامی که در ایران پولتان را به دلار تبدیل کنید و هنگامی که وارد خاک مالزی شدید، در صرافی‌های معتبر دلارهای آمریکا را به رینگیت تبدیل کنید.

واحد پول کشورها - برای سفرهای خارجی نیاز به دانستن واحد پول کشورهای مختلف واجبه!

معتبرترین صرافی‌های مالزی

تقریبا تمامی صرافی‌های معتبر دنیا در پایتخت کشور مالزی قرار دارد که این صرافی‌های عبارت‌اند از:

  • صرافی UAE EXCHANGE
  • صرافی  VITAL RATE
  • صرافی  MAX MONEY
  • صرافی  NS CASHPOINT
  • صرافی  METRO EXCHANGE

نظرات کاربران

  1. جلیلوند جلیلوند 1402/05/30
    1 نفر پسندیدند
    تو مالزی وقتی دلار داری هم باید به رینگیت تبدیل کنی چون دلار نمیگیرن

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4 از 5 | از 100 کاربر