اختلاف ساعت ایران و سنگاپور

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1403/06/05
بازدید: 175

ساعت به وقت

درحال محاسبه اختلاف ساعت

تاریخ امروز

17 سپتامبر 2024

ساعت به وقت ایران

درحال محاسبه اختلاف ساعت

تاریخ امروز ایران

26 شهریور 03

کسانی که قصد سفر یا مهاجرت به سنگاپور را دارند، باید اطلاعاتی درباره ساعت سنگاپور داشته باشند، تا بتوانند برنامه‌ریزی درستی برای سفرشان انجام دهند. در این مطلب قصد داریم اختلاف ساعت ایران و سنگاپور را بررسی کنیم. اگر به این اطلاعات نیاز دارید، این مقاله را تا انتها از وبلاگ لحظه آخر را تا انتها بخوانید.

اختلاف ساعت ایران و سنگاپور

ساعت سنگاپور به وقت ایران 1403

اگر نیاز به دانستن ساعت سنگاپور به وقت ایران و تنظیم ساعت خود به وقت این کشور دارید؛ دوباره نگاهی به بالای صفحه بیندازید. اختلاف ساعت بین دو کشور به صورت کامل و دقیق ذکر شده است. ایران و سنگاپور با هواپیما 6598 کیلومتر (نزدیک به 9 ساعت) با هم فاصله دارند یعنی کسانی که تور سنگاپور را رزرو می‌کند برای رسیدن به این کشور باید حدودا 9 ساعت پرواز کنند. همچنین ایران، در ساعت استاندارد ایران (IRST) که UTC+3:30 است کار می‌کند. و کشور سنگاپور هم از ساعت استاندارد (SST) پیروی می‌کند که UTC+8 است.

در نتیجه همه این دلایل ساعت سنگاپور حدود 4 ساعت و نیم با ساعت ایران تفاوت دارد. این زمان از ایران عقب‌تر است که یعنی اگر همین حالا در کشور ما ساعت 16 باشد، ساعت سنگاپور درحال حاضر 20:30 خواهد بود. این مساله را باید برای تمام شهرهای این کشور در نظر بگیرید چرا که ساعت تقریبا در همه شهرهای سنگاپور یکسان است.

رزرو پرطرفدارترین تورهای شرق آسیا در لحظه آخر

علت تفاوت زمان بین ایران و سنگاپور

از میان مهم‌ترین دلایلی که باعث ایجاد اختلاف ساعت میان کشورهای مختلف می‌شود، می‌توان به موقعیت جغرافیایی، حرکت چرخشی زمین به دور خود و دور خورشید و در نتیجه آن طلوع و غروب متفاوت خورشید اشاره کرد. ایران در غرب آسیا قرار دارد و سنگاپور یکی از کشورهای جنوب شرق این قاره است. همچنین ایران در منطقه زمانی UTC+3:30 واقع شده درحالی که منطقه زمانی سنگاپور UTC+8 است. تمام این موارد باعث ایجاد اختلاف ساعت 4 ساعت و نیمه میان این دو کشور آسیایی شده است.

علت تفاوت زمان بین ایران و سنگاپور

آیا مسافران ایران به سنگاپور دچار جت لک می‌شوند؟

زمانی که فرد به یک سرزمین دور سفر می‌کند و با مشکلاتی همچون بی‌خوابی، بی‌اشتهایی، بد خلقی و.. . مواجه می‌شود، اصطلاح جت لگ شدن را برایش به کار می‌برند. برای اینکه بفهمیم با سفر به چه کشورهایی دچار جت لگ می‌شویم، باید بدانیم منطقه زمانی کشور مقصد کجاست و چقدر با منطقه زمانی ایران تفاوت دارد. جت لگ زمانی اتفاق می‌افتد که کشور مقصد حداقل 2 منطقه زمانی از کشور مبدأ فاصله داشته باشد. سنگاپور و ایران چنین وضعیتی ندارد بنابراین بعید است در طول سفر به سنگاپور دچار جت لگ شوید.

آشنایی کامل با سنگاپور - سنگاپور کشوری مهاجرپذیر است که جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد. برای آشنایی کامل با سنگاپور کلیک کنید.

اختلاف ساعت ایران و سنگاپور

در این مقاله همه چیز را درباره اختلاف ساعت ایران و سنگاپور بررسی کردیم. همان‌طور که گفته شد اختلاف ساعت میان این دو کشور 4 ساعت و نیم است. این اختلاف تقریبا در همه شهرهای هر دو کشور یکسان است اختلاف و زیادی با هم ندارد. اگر نکته دیگری درباره این موضوع وجود دارد که در این مقاله بدان اشاره نشد، حتما آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بهره ببرند. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر