اختلاف ساعت مالزی و ایران

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/11
بازدید: 24802
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

ساعت به وقت مالزی

درحال محاسبه اختلاف ساعت

تاریخ امروز مالزی

27 آوریل 2024

ساعت به وقت ایران

درحال محاسبه اختلاف ساعت

تاریخ امروز ایران

7 اردیبهشت 03

اختلاف زمانی بین کشورها برای تجار، گردشگران، تورهای مسافرتی و افرادی که در رفت و آمد هستند، بسیار مهم و حائز اهمیت است. زیرا اگر تایم دقیق رفت و آمد برای مسافران بین دو کشور مشخص شود می‌توانند بهترین برنامه‌ریزی را برای سفر خود در نظر بگیرند. منطقه زمانی جهان دارای بخش بندی‌های 15 درجه‌ای از کره زمین می‌باشد که زمان متوسط و یا میانگین نصف‌النهاری مرکز زمین، زمان و ساعت رسمی مناطق و کشورها است. جالب است بدانید که این اختلاف زمانی بین کشورها دستخوش تغییراتی شده است که برگرفته از جنگ‌ها، کودتا و شورش‌ها، اتفاقات سیاسی و دیپلماسی می‌باشد. بنابراین می‌توانیم اشاره کنیم که برخی از ساعت‌ها و زمان‌های کشورها از دلایل و منط‌ق‌های علمی به دور است و ربطی به ترتیب جغرافیایی ندارد. اختلاف ساعت بین کشورها، طبق قرارداد مشترک ملل و مبنای جغرافیایی ایجاد شده است. در این مقاله از سایت لحظه آخر قصد داریم در مورد اختلاف ساعت بین کشور ایران و کشور مالزی برای شما بگوییم. اگر قصد دارید به کشور زیبا و دیدنی مالزی سفر کنید، به شما پیشنهاد می‌دهیم همراه لحظه آخر بمانید.

مالزی

اختلاف ساعت تهران و مالزی

طبق زمان ساعت هماهنگ جهانی (UTC) می‌توانیم ادعا کنیم زمان بندی در فصول سرد کشور ایران (پاییز و زمستان) UTC+3:30  می‌باشد و در فصل تابستان ایران UTC+4:30 است. زمان و ساعت در کشور مالزی (کوآلالامپور)، دارای اختلاف 3 ساعت و 30 دقیقه‌ای با ایران بوده و به زبان ساده‌تر، ساعت مالزی 3:30 از ایران جلو‌تر است. همچنین ساعت جهانی یا همان UTC کشور مالزی نیز UTC + 8 است. به بیان دیگر، در صورتی که قصد سفر به کوآلالامپور و یا مالزی داشته باشید و یا خواهان اطلاع از اختلاف زمانی تهران با یکی از این دو هستید، می‌توانید روی اختلاف زمانی 3 ساعت و 30 دقیق جلو‌تر حساب کنید.

مالزی

ساعت گرینویچ چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

اولین چیزی که بعد از شنیدن نام گرینویج به ذهن هر فردی خطور می‌کند ساعت هماهنگ جهانی می‌باشد. اما این تنها مفهوم گرینویج نیست و در مکان‌های مختلف با مفاهیم متفاوت‌تر از آن استفاده و به کار برده می‌شود. به علاوه ساعت هماهنگ جهانی، بعد از شنیدن کلمه گرینویج، مفاهیمی مثل UTC و GMT هم به ذهن خطور می‌کند.

مالزی - از دین و مذهب تا آب و هوا کشور مالزی 

ساعت جهانی و گرینویچ و یو تی سی

GMT مخفف کلمه Greenwich Mean Time می‌باشد و از ساعت رصدخانه صنعتی گرینویج گرفته شده است. این ساعت بر اساس موقعیت خورشید مشخص می‌شود و از نظر زمانی با ساعت جهانی یا UTC هماهنگی کامل دارد. فرق بین این دو ساعت (گرینویج و UTC ) در این می‌باشد که ساعت گرینویج اغلب توسط مرکزهای مشهور انگلیسی مانند سرویس جهانی بی بی سی، نیروی دریایی بریتانیا و برخی کشورهای عربی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مراکز همگی مبداهای جهانی را از گرینویج بریتانیا در نظر می‌گیرند و به رسمیت می‌شناسند. تعدادی از کشورهای جهان نیز مانند پاکستان، هند و استرالیا هم از این ساعت استفاده می‌کنند. اما جالب است بدانید UTC مورد استفاده سراسر جهان قرار می‌گیرد و تقریبا همه جهان آن را به رسمیت قبول دارند. در واقع عمومیت UTC بسیار بیشتر از GMT است. تا قبل از قرن 19 ساعت هماهنگی هیچ مفهومی بین جهانیان نداشت و هر جایی برای خود زمان خاصی در نظر گرفته بودند. اما در میادین مرکزی شهرهای اروپایی یک ساعت خورشید وجود داشت که ساعت درست و رسمی آن منطقه را نشان می‌داد. اما ساعت‌های مختف دردسرساز شده بود و مردم نیاز به یک منشا معتبر داشتند. ساعت‌های مختلف با پیشرفت تکنولوژی و افزایش ارتباط بین مردم نقاط مختلف جهان، تضاد بسیاری داشت و به ساعتی یکتا نیازمند بودند. صنعت راه آهن از این تعدد زمان‌ها رنج بسیار زیادی می‌برد، تصور کنید اگر در یک ایستگاه به وقت محلی لندن بلیطی فروخته شود، مسافران شهرهای مجاور به وقت خودشان منتظر آمدن قطار می‌ماندند. این شرایط باعث هدر رفت زمان و جا ماندن بسیاری از مسافران از قطار می‌شد.

بهترین زمان سفر به مالزی - بهترین زمان برای سفر به کشور زیبای مالزی چه زمانی است

علت اختلاف ساعت

موقعیت جغرافیایی، حرکتِ چرخشی زمین به دور خود، حرکتِ چرخشی زمین به دور خورشید و در نتیجه طلوع و غروب متفاوت از دلایل اصلی تفاوت زمان بین کشورها و مکان‌ها می‌باشد؛ این رخدادها که در اقصی نقاط زمین اتفاق می‌افتد. ناگفته نماند که تغییر ساعت‌های فصلی در کشور ایران، از دلایل اختلاف ساعت کشور ایران با بقیه کشورها می‌باشد.

اختلاف ساعت ایارن و مالزی

کشور دیدنی مالزی

کشور مالزی  از کشورهای جنوب شرقی آسیا می‌باشد  و پایتخت آن شهر کوالالامپور است. این کشور زیبا به خاطر تنوع مناطق گردشگری، جاذبه‌ های طبیعی و سواحل متعدد از مهم‌ترین مقاصد گردشگری جهان  به شمار می‌آید. دیدنی‌های این کشور تنها به سواحل آن ختم نمی‌شود، بلکه جزیره‌های متنوع و جنگل های سرسبز و انبوه آن نیز دل هر گردشگری را می‌رباید. علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، جاذبه‌های گردشگری و شهری مالزی نیز چشمگیر می‌باشد.

تجربه سفر به کشورهای آسیای شرقی با جاذبه‌های دیدنی هیجان انگیز

برج‌های آسمان‌خراش و لوکس، رستوران‌های معروف و صاحب نام و مراکز تفریحی گردشگری از نمونه جاذبه‌های شهری کشور مالزی به حساب می‌آید. غواصی از ورزش‌های مشهور و پرطرفدار این کشور محسوب می‌شود. اگر قصد دارید با تور مالزی به این کشور دیدنی سفر کنید می‌توانید با مقایسه تورها و خدمات آن‌ها از سایت لحظه آخر، تجربه بهترین سفر را برای خود رقم بزنید.

مالزی و ایران

 

سخن پایانی
اگر قصد سفر به کشورهای خارجی را دارید بهتر است تفاوت ساعتی بین کشورها را در نظر بگیرید و در تهیه و خرید بلیط خود دقت لازم را داشته باشید. امیدواریم این مطلب از سایت لحظه آخر برای شما مفید واقع شده باشد.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.6 از 5 | از 109 کاربر