هزینه سفر به باتومی

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1403/07/18
بازدید: 134

هزینه سفر به باتومی در سال 1403 چقدر است؟ اگر تصمیم دارید به شهر باتومی گرجستان سفر کنید اول از همه باید هزینه را در نظر بگیرید. هزینه سفر به این شهر به مسائل مختلفی از جمله زمینی و هوایی بودن، هزینه خوردوخوراک، اقامت، تفریحات و... بستگی دارد؛ بنابراین برای برآورد هزینه ها، ابتدا باید تمامی این مسائل را در نظر بگیرید. در ادامه یک راهنمای جامع در خصوص هزینه سفر به باتومی 1403 در اختیار شما قرار دادیم. همراه ما باشید تا پیش از سفر با هزینه‌ها آشنا شوید.

هزینه های سفر به باتومی

پیش از سفر به باتومی این هزینه‌ها را باید بپردازید

هزینه سفر به باتومی گرجستان فقط به بلیط هواپیما، خوردوخوراک، اقامت و... خلاصه نمی‌شود. قبل از هر چیزی باید هزینه‌های پیش از سفر که باید داخل خاک ایران بپردازید را در نظر بگیرید. جدول زیر یک دیدگاه کلی از این هزینه‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد.

 هزینه شناسه

 1000 تومان

 هزینه عوارض شهرداری

 5000 تومان

 هزینه تعرفه صدور گذرنامه

 100.000 تومان 

 هزینه خدمات دفاتر پلیس 10+ و پست 

 43.000 تومان

تجربه سفری ارزان به شهرهایی اروپایی

هزینه سفر به باتومی با هواپیما؛ برای سفر هوایی به چقدر بودجه نیاز داریم؟

مسلما هزینه سفر هوایی به باتومی بیشتر از سفر زمینی است؛ بنابراین اگر بودجه کافی دارید با هواپیما که یک راه سریع و راحت است استفاده کنید. هزینه سفر به باتومی با هواپیما تا حد زیادی به قیمت بلیط بستگی دارد. در تعیین قیمت بلیط مسائلی مانند تاریخ سفر، نوع ایرلاین، نوع پرواز و... دخیل هستند. در کنار تمام این‌ها نوع هتل شما نیز در تعیین قیمت دخیل است. به طور کلی در حال حاضر (مهر 1403) قیمت بلیط هواپیمای باتومی از 6 میلیون تومان شروع شده و تا 60 میلیون نیز ادامه دارد. انتخاب نوع پرواز به خودتان بستگی دارد. پروازهای گران اصولا بیزنس کلاس هستند. شما می‌توانید با انتخاب یک پرواز معمولی، هزینه‌های سفر خود را کنترل کنید.

هزینه سفر به باتومی با هواپیما

هزینه سفر به باتومی به صورت زمینی؛ ارزان و به‌صرفه

برای سفر زمینی از ایران به باتومی، مرز مشترکی وجود ندارد. به‌همین علت می‌توانید از ترکیه، ارمنستان و آذربایجان به صورت زمینی به باتومی سفر کنید. جهت سفر از ایران به باتومی می‌توانید از اتوبوس یا خودروی شخصی استفاده نمایید. اصولا تورهایی که با اتوبوس برگزار می‌شوند ابتدا به ترکیه یا ارمنستان می‌روند و سپس از آنجا به سمت تفلیس و باتومی حرکت می‌کنند. با خودروی شخصی هم داستان از همین قرار است و شما باید از یکی از کشورهای نام‌برده برای سفر استفاده کنید. جدول هزینه‌های سفر با خودروی شخصی به شرح زیر است.

 گواهینامه بین‌المللی یک ساله

 430.000 تومان

 پلاک بین‌المللی

 425.000 تومان

 دفترچه مالکیت یا کارت مالکیت خودرو 

 485.000 تومان

 برچسب CD یا IR

 200.000 تومان

 کاپوتاژ یا مجوز خروج از کشور

 400 تا 800 هزار تومان 

هزینه سفر به باتومی به صورت زمینی

هزینه سفر به باتومی با تور؛ یک راه هوشمندانه برای سفر

اگر با تور باتومی به این کشور سفر کنید، دیگر دردسرهای سفر شخصی را ندارید. شما به راحتی می‌توانید با رزرو یک تور، هزینه هتل و بلیط هواپیما یا اتوبوس را یکجا پرداخت نمایید. اصولا هزینه تور برحسب تاریخ سفر، نوع پرواز، تعداد روزهای اقامت و هتل متفاوت است؛ اما به‌طور کلی هزینه سفر با تور به باتومی از هزینه سفر به صورت شخصی مقرون به‌صرفه‌تر است. در حال حاضر (مهر 1403) هزینه تور باتومی از 13 میلیون تومان آغاز می‌شود.

همه چیز درباره باتومی - هر آن چیزی که باید در مورد باتومی گرجستان بدانید!

هزینه حمل‌ونقل در باتومی؛ برای تردد چقدر بودجه لازم داریم؟

در پاسخ به این سوال که برای تردد در شهر باتومی به چقدر بودجه نیاز دارید، باید بگوییم هزینه تردد به نوع وسیله نقلیه و مسیری که طی می‌کنید بستگی دارد. برای تردد در این شهر وسایل نقلیه مختلفی وجود دارد که در ادامه هر یک را به صورت جداگانه همراه با هزینه بررسی می‌کنیم.

  • اتوبوس شهری و مینی‌بوس ها: اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها یکی از رایج‌ترین و ارزان‌ترین وسایل حمل‌ونقل عمومی در باتومی هستند. هزینه بلیط‌های اتوبوس و مینی‌بوس در سال 2024 حدود 1 تا 2 لاری است.
  • تاکسی: تاکسی‌ها در باتومی به صورت گسترده در دسترس هستند. کرایه تاکسی‌ها معمولاً از 5 لاری شروع می‌شود و به مسافت طی شده بستگی دارد. به‌طور متوسط، هزینه هر کیلومتر حدود 1.50 تا 2 لاری است. استفاده از تاکسی‌های اپلیکیشنی مانند Bolt یا Yandex نیز گزینه‌ای اقتصادی‌تر و قابل اطمینان‌تر محسوب می‌شود.
  • قطار کابلی: برای تماشای مناظر شهر، استفاده از قطار کابلی باتومی توصیه می‌شود. هزینه بلیط رفت و برگشت این وسیله در سال 2024 حدود 15 لاری است.
  • کرایه خودرو: اگر قصد دارید به مناطق دورتر از شهر بروید، کرایه خودرو یک گزینه مناسب است. هزینه کرایه خودرو برای یک روز از حدود 60 تا 100 لاری شروع می‌شود.

هزینه حمل و نقل در باتومی

هزینه خوردوخوراک در سفر به باتومی؛ برای غذا چقدر بودجه نیاز داریم؟

در بررسی هزینه سفر به باتومی، اگر بخواهیم هزینه غذا را نسبت به تهران بررسی کنیم باید بگوییم هزینه خوردوخوراک در این شهر ارزان‌تر از تهران است. البته به نوع رستوانی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. در جدول زیر می‌توانید هزینه خوردوخوراک در طول اقامت در این شهر را در انواع رستوران مشاهده کنید.

 رستوران‌های محلی و سنتی

این رستوران‌ها غذاهای سنتی و گرجی سرو می‌کنند که هزینه یک وعده غذا در آن‌ها اصولا بین 20 تا 40 لاری است.

 رستوران‌های محلی کوچک

 10 تا 15 لاری

 رستوران‌های متوسط

 در رستوران‌های متوسط هزینه غذا کمی بالاتر بوده و برای هر نفر 40 تا 80 لاری است.

 فست‌فود

 فست‌فودهای زنجیره‌ای بین‌المللی و محلی مانند مک‌دونالد، کبابی‌ها یا پیتزافروشی‌ها هم در باتومی رایج هستند که هزینه یک وعده فست‌فود مانند همبرگر با سیب‌زمینی سرخ‌کرده و نوشابه حدود 15 تا 25 لاری است.

 کافی‌شاپ

 هزینه یک قهوه یا نوشیدنی در کافه‌های باتومی حدود 5 تا 10 لاری است.

بهترین رستوران های باتومی - بهترین رستوران ها در باتومی برای صرف شامی دل انگیز

هزینه تفریحات و بازدید از جاذبه‌های گردشگری در سفر به باتومی

در بررسی هزینه سفر به باتومی یکی از مهم‌ترین مسائل، هزینه تفریحات و بازدید از جاذبه‌های گردشگری است. مقدار بودجه‌ای که باید برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری کنار بگذارید به تعداد جاذبه‌هایی بستگی دارد که می‌خواهید ببینید؛ اما در جدول زیر، هزینه بازدید از برخی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری باتومی را آورده‌ایم.

 باغ گیاه‌شناسی باتومی

 20 لاری 

 قلعه گونیو

 10 لاری

 تله‌کابین آرگو

 30 لاری

 دلفیناریوم باتومی

 20 لاری

 موزه هنرهای باتومی

5 لاری

 برج الفبا

15 لاری

 آکواریوم باتومی

15 لاری

 مجسمه علی و نینو

رایگان

 کلیسای جامع مادر مقدس

رایگان

هزینه تفریحات در باتومی

هزینه اقامت در باتومی؛ به تعداد ستاره‌های هتل توجه کنید

هزینه اقامت مهم‌ترین مسئله‌ای است که در برآورد هزینه سفر به باتومی باید در نظر بگیرید. این هزینه مستقیما بر حسب نوع هتل و اقامتگاه شما تعیین می‌شود. در شهر باتومی هتل‌های 3، 4 و 5 ستاره وجود دارد. از طرفی امکان اقامت در هاستل و اقامتگاه‌های ارزان را نیز دارید. با نگاه به جدول زیر می‌توانید به‌خوبی هزینه اقامت در شهر باتومی را تخمین بزنید.

 هزینه اقامت در هتل‌های لوکس و 5 ستاره

 300 تا 600 لاری به ازای هر شب

 هزینه اقامت در هتل‌های متوسط 3 و 4 ستاره 

 200 تا 300 لاری به ازای هر شب

 هاستل و اقامتگاه‌های ارزان

 30 تا 80 لاری به ازای هر شب

 آپارتمان‌های اجاره‌ای و Airbnb

 100 تا 250 لاری به ازای هر شب

 اجاره ویلا و خانه‌های شخصی

 300 تا 1000 لاری به ازای هر شب 

هزینه تماس و خدمات موبایل در باتومی

لازم است بدانید هزینه تماس و مکالمه تلفنی در گرجستان و شهر باتومی، بیشتر از ایران است و قیمت هر دقیقه مکالمه با اپراتورهای گرجستان حدود 0.2 لاری است. اپراتورهای این کشور شامل مگتی کام، بی لاین و جئوسل است. هزینه مکالمه تلفنی با این اپراتورها تفاوت زیادی با هم ندارند. به‌طور کلی حدود 20 لاری برای هزینه تماس و خدمات موبایل در باتومی لازم است همراه داشته باشید.

هزینه تماس و خدمات موبایل در باتومی

تور باتومی؛ انتخابی عالی برای تجربه سفری مقرون به‌صرفه

اگر می‌خواهید با هزینه‌ای ارزان به باتومی سفر کنید، پیشنهاد ما به شما رزرو تور باتومی است. با رزرو تور باتومی هتل و بلیط رفت و برگشت شما، هزینه بیمه مسافرتی و عوارض خروج از کشور شما به عهده تور است و تمامی این هزینه‌ها بسیار مقرون به‌صرفه‌تر از هزینه سفر شخصی برای شما تمام می‌شود؛ اما اگر خودتان بخواهید به باتومی سفر کنید، هزینه سفر به باتومی گران‌تر تمام می‌شود. علاوه بر این‌ها با رزرو تور، یک راهنما یا تور لیدر دارید که اطلاعات کافی دارد و برای صرف غذا یا خرید، شما را به بهترین مکان‌ها می‌برد. در صفحه تور باتومی لحظه آخر، می‌توانید تور باتومی زمینی و هوایی را به صورت نقد و اقساط رزرو کنید.

سوالات متداول

تاکنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر