هزینه سفر به روسیه

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1403/06/29
بازدید: 9

سفر به روسیه چقدر هزینه دارد؟ مسلما اگر قصد سفر به کشور روسیه را داشته باشید، این سوال برایتان پیش می‌آید. تفریحات، بازدید از جاذبه‌‎های گردشگری، حمل‌ونقل درون شهری، خوردوخوراک و... همگی در تعیین هزینه سفر شما موثر هستند. از طرفی هزینه‌‎های سفر زمینی با هوایی متفاوت است. اگر می‌خواهید در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید، همراه ما باشید تا صفر تا صد هزینه رفتن به روسیه را بررسی کنیم.

هزینه سفر به روسیه

هزینه سفر به روسیه 1403 چقدر است؟

اقامت، خوردوخوراک، حمل‌ونقل، تفریحات و بازدید از جاذبه‌‎های گردشگری، فاکتورهایی هستند که روی تعیین قیمت هزینه روسیه موثرند. به همین علت، در ادامه قصد داریم با بررسی هر یک از این فاکتورها، شما را در برآورد هزینه‌‎های سفر به این کشور یاری نماییم.

هزینه اخذ ویزای روسیه؛ مهم‌ترین مرحله در سفر به این کشور

اولین فاکتوری که در تعیین هزینه سفر به روسیه باید در نظر بگیرید، هزینه اخذ ویزای روسیه است. می‌دانید که ایرانی‌ها برای سفر به این کشور باید ویزا دریافت نمایند. اخذ ویزای روسیه به صورت آنلاین و از طریق سایت سفارت این کشور صورت می‌گیرد. هزینه اخذ ویزای روسیه در سال 1403، 160 دلار است. البته باید هزینه تایید و ترجمه مدارک را نیز در نظر بگیرید. به طور کلی برای دریافت ویزای این کشور روی 160 تا 180 دلار حساب کنید.

هزینه اخذ ویزای روسیه

هزینه سفر به روسیه با هواپیما؛ برای سفر هوایی چقدر باید پرداخت کنیم؟

سفر به روسیه با هواپیما یکی از رایج‌ترین روش‌‎های سفر است. کمتر کسی تصمیم می‌گیرد با قطار به روسیه سفر کند؛ چرا که مسیری سخت و طاقت‌فرسا دارد. هزینه سفر به این کشور با هواپیما به فاکتورهایی از جمله زمان سفر، ایرلاین، پرواز مستقیم یا غیرمستقیم و... بستگی دارد؛ بنابراین نمی‌توان هزینه دقیقی برای آن برآورد کرد. در حال حاضر هزینه بلیط هواپیما تهران به مسکو، بین 7 (پرواز اکونومی) تا 200 میلیون تومان (بیزینس کلاس) تومان است! انتخاب نوع بلیط و ایرلاین بستگی به خودتان دارد.

هزینه سفر به روسیه با هواپیما

هزینه سفر به روسیه با اتوبوس؛ برای سفر زمینی چقدر باید پرداخت کنیم؟

فاصله زمینی ایران به روسیه حدود 2500 کیلومتر است و یک مسیر طولانی پیش روی شماست. به منظور سفر زمینی به روسیه باید ابتدا به آنکارا و از آنجا به استانبول بروید. پس از آن از بخارست و کیشیناو بگذرید تا به روسیه برسید. همچنین سفر به کشور روسیه از باکو هم امکان‌پذیر است. به طور کلی سفر زمینی به این کشور چندان توصیه نمی‌شود؛ چرا که مسیر پیش روی شما طولانی است. هزینه سفر به روسیه با قطار بنابر تاریخ سفر و نوع قطار متغیر خواهد بود. به طور کلی هزینه سفر زمینی به روسیه مقرون به‌صرفه‌تر از سفر هوایی است.

جاهای دیدنی روسیه - لیست مکان های گردشگری و توریستی روسیه

هزینه سفر به روسیه با اتوبوس

هزینه خوردوخوراک در روسیه؛ برای غذا چقدر باید بودجه داشته باشیم؟

وقتی وارد خاک روسیه می‌شوید، مهم‌ترین هزینه‌ای که باید در نظر داشته باشید خوردوخوراک است. برای شکم‌گردی در این کشور، پیشنهاد می‌کنیم 4000 تا 4500 روبل در روز در نظر بگیرید. در جدول زیر می‌توانید میانگین هزینه‌‎های مربوط به خوردوخوراک را مشاهده کنید.

نوع غذا

هزینه تقریبی به روبل روسیه

وعده غذایی در رستوران ارزان قیمت

800 تا 1500 روبل

وعده غذایی برای دو نفر در رستوران معمولی

3500 تا 6000 روبل

مک دونالد یا فست‌فود

350 تا 600 روبل

کاپوچینو

150 تا 300 روبل

نوشابه

70 تا 150 روبل

آب معدنی

50 تا 100 روبل

هزینه حمل‌ونقل  در روسیه (هزینه مترو، تاکسی و اتوبوس)

به محض نشستن هواپیمای شما در روسیه، باید از وسایل حمل‌ونقل استفاده کنید تا خود را به مرکز شهر یا هتل برسانید. به‌منظور تردد در شهرهای روسیه برای بازدید از جاذبه‌‎های گردشگری و یا رسیدن به مرکزی خاص، می‌توانید از اتوبوس، تاکسی و مترو استفاده کنید که مقرون‌ به‌صرفه‌ترین راه، مترو است. کارت مترو را می‌توانید به صورت آنلاین تهیه کنید. جدول زیر راهنمای شما در برآورد هزینه حمل‌ونقل در این شهر است. پیشنهاد می‌کنیم 250 تا 300 روبل به ازای هر روز کنار بگذارید.

نوع وسیله حمل‌ونقل

هزینه تقریبی به روبل روسیه

بلیط اتوبوس

50 تا 70 روبل

بلیط مترو

55 تا 75 روبل

کرایه تاکسی تعرفه عادی

100 تا 150 روبل

تاکسی برای هر 1 کیلومتر

15 تا 25 روبل

تاکسی برای 1 ساعت

400 تا 700 روبل

هزینه تفریح و بازدید از جاذبه‌‎های گردشگری در روسیه

روسیه کشوری با جاذبه‌‎های تفریحی فراوان است؛ بنابراین اگر به این کشور سفر کنید مسلما باید مبلغی برای بازدید از جاذبه‌‎های گردشگری و تفریحات کنار بگذارید. فرقی نمی‌کند به کدام شهر روسیه سفر کنید؛ در هر صورت لازم است هزینه‌ای برای تفریحات کنار بگذارید. در جدول زیر می‌توانید میانگین هزینه بازدید از جاذبه‌‎های گردشگری و تفریحات در روسیه را به صورت مختصر مشاهده نمایید. به طور کلی بهتر است 2000 تا 5000 روبل برای تفریح در روسیه کنار بگذارید.

نام تفریح یا جاذبه

میانگین هزینه به روبل روسیه

بلیط سینما

400 تا 600 روبل

ورودی موزه

200 تا 500 روبل

ورودی پارک‌‎های تفریحی

1000 تا  3000 روبل

تئاتر یا کنسرت

1000 تا 3000 روبل

کاخ کرملین

700 تا 1500 روبل

موزه دولتی هرمیتاژ

700 تا 1000 روبل

کلیسای سنت باسیل

500 روبل

قصر کاترین

1000 تا 1500 روبل

پارک گورکی

ورودی رایگان روبل

کاخ پترهوف

1000 تا 1500 روبل

هزینه اقامت در روسیه؛ نوع هتل مهم است

انتخاب محل اقامت کامل بستگی به خودتان دارد. شما می‌توانید با یک هتل گران قیمت هزینه‌‎های سفر خود را به طرز چشم‌گیری کاهش دهید و یا یک هتل معمولی انتخاب کنید و سفری مقرون به‌صرفه را تجربه نمایید. به طور کلی برای اقامت در روسیه باید حدود 1000 تا 30000 روبل هزینه در نظر بگیرید. ریز هزینه اقامت در روسیه را در جدول زیر می‌توانید مشاهده کنید.

نوع هتل

میانگین هزینه به روبل روسیه

هتل‌‎های ارزان قیمت (2 تا 3 ستاره)

2000 تا 5000 روبل

هتل‌‎های میان‌رده (3 تا 4 ستاره)

5000 تا 1000 روبل

هتل‌‎های لوکس  (5 ستاره)

10000 تا 30000 روبل

هاستل

500 تا 1500 روبل

آپارتمان و خانه‌‎های اجاره‌ای

3000 تا 8000 روبل

مهمان‌سرا

1000 تا 3000 روبل

هزینه تماس و بسته اینترنتی در کشور روسیه

یکی از دغدغه مسافران در سفر به این کشور در کنار تمام هزینه‌‎های سفر به روسیه، هزینه تمام و بسته اینترنتی است. به طور کلی برای این مسئله حدود 400 تا 1000 روبل کنار بگذارید تا بتوانید با عزیزان خود در کشورتان در ارتباط باشید. به طور کلی هزینه تماس در این کشور 50 تا 70 روبل به ازای هر یک دقیقه بوده و اگر بخواهید بسته اینترنتی خریداری کنید، بنابر اپراتور قیمت آن بین 300 تا 1500 روبل برای بسته‌‎های 10 تا 30 گیگابایت است.

معرفی کشور روسیه - کشور روسیه از بزرگترین کشورهای آسیا است که می‌توانید در این مقاله اطلاعات کاملی از آن بدست آورید.

هزینه تماس و بسته اینترنتی در کشور روسیه

هزینه سفر به روسیه با تور

به‌طور کلی، هزینه سفر به روسیه با تور ارزان‌تر از هزینه سفر به روسیه بدون تور است. با تور روسیه دردسر کمتری دارید، خدمات ویزا، هتل و برخی از وعده‌‎های غذایی برعهده تور است و می‌توانید یک سفر راحت و خاطر جمع را تجربه نمایید؛ بنابراین اگر می‌خواهید با هزینه کمتری به روسیه سفر کنید، پیشنهاد می‌کنیم تور مسافرتی را انتخاب کنید. هزینه تور روسیه بر اساس نوع تور، خدمات، تاریخ سفر، نوع هتل و... متغیر است؛ اما به طور میانگین، در حال حاضر (1403) هزینه تور روسیه از 400 دلار شروع می‌شود.

واحد پول روسیه - همه چیز درباره پول روسیه و ارزش آن در بازار جهانی

هزینه سفر به روسیه با تور

در نهایت برای سفر به روسیه به چقدر بودجه نیاز داریم؟

در مطالب فوق به طور کامل در خصوص هزینه سفر به روسیه صحبت کردیم. هزینه سفر به این کشور کاملا متغیر بوده و بر اساس تاریخ سفر، تعداد روزهای اقامت، هتل، نوع پرواز و... تعیین می‌شود؛ اما به طور کلی باید بگوییم هزینه سفر به این کشور با تور، اقتصادی‌تر از سفر به تنهایی و بدون تور است. برای سفر به روسیه باید هزینه ویزا، خوردوخوراک، حمل‌ونقل، اقامت و... را در نظر بگیرید و سپس هزینه‌‎های خود را با توجه به مطالب گفته شده تخمین بزنید.

سوالات متداول

تاکنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر