هزینه سفر به استانبول

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1403/04/27
بازدید: 3576

هزینه سفر به استانبول فقط به قیمت بلیط و اقامت در این شهر خلاصه نمی‌شود؛ اگر می‌خواهید به استانبول سفر کنید باید قبل از اقدام، همه هزینه‌ها را در نظر بگیرید. این هزینه‌ها شامل مخارج پیش از سفر (پاسپورت، بلیط، عوارض خروج از کشور)، تفریح و خورد و خوراک، خرید و... خواهد بود که بهتر است پیش از سفر برآورد کلی از آن داشته باشید؛ تا بودجه لازم را کنار بگذارید. ما در ادامه کلیه مخارج سفر به استانبول را به صورت دقیق بررسی کرده‌ایم. با مطالعه آن می‌توانید یک برآورد کلی از ریز هزینه‌ها داشته باشید و بودجه مناسبی را در نظر بگیرید.

هزینه سفر به استانبول

برای سفر به استانبول به چقدر بودجه نیاز داریم؟

هزینه‌های سفر به استانبول در سال 1403 نسبت به قیمت لیر متغیر است. این هزینه‌ها موارد مختلفی را در بر می‌گیرد که بخشی از آن‌ها مربوط به پیش از سفر است و بخشی دیگر مربوط به زمانیست که به استانبول رسیده‌اید و می‌خواهید از تفریحات، مراکز خرید و غذاهای خوشمزه این شهر برخوردار شوید. برآورد ریز هزینه‌ی سفر به استانبول را با بودجه پیش از سفر آغاز می‌کنیم.

محبوب ترین تورهای ترکیه لحظه آخر کدامند؟

هزینه‌های پیش از سفر به استانبول؛ پاسپورت و عوارض خروج از کشور

همانطور که می‌دانید برای سفر به ترکیه نیازی به دریافت ویزا ندارید؛ اما باید مدت زمان اقامت شما کمتر از 90 روز باشد و بالای 90 روز باید ویزای توریستی این کشور را دریافت کنید. ایرانی‌ها برای این سفر باید یک هزینه بابت پاسپورت و یک هزینه بابت عوارض خروج از کشور بپردازند. جزئیات هزینه صدور پاسپورت به شرح زیر است:

  • فرم ثبت‌نام و شناسه پاسپورت: 5000 تومان
  • عوارض سازمان شهرداری: 20.000 تومان
  • انگشت‌نگاری: 15.000 تومان
  • دادرسی: 20.000 تومان
  • عکس و احراز هویت: 42.000 تومان
  • هزینه‌های دفتری: 134.000 تومان
  • چاپ: 200.000 تومان
  • انجام خدمات: 33.000 تومان

در نهایت می‌توان گفت در سال 1403 برای دریافت پاسپورت حدود 470.000 تومان باید بپردازید. هزینه عوارض خروج از کشور هم به طور میانگین برای سفر به ترکیه در بار اول 520.000 تومان، بار دوم 780.000 تومان و بار سوم 1.040.000 تومان است.

هزینه‌های پیش از سفر به استانبول

هزینه سفر زمینی به استانبول با قطار و اتوبوس؛ مقرون به صرفه اما دشوار!

در همین ابتدا بگوییم که برای سفر زمینی به استانبول دو راه بیشتر پیش رو ندارید؛ یا باید از قطار و اتوبوس استفاده کنید و یا با ماشین شخصی به این شهر بروید که در هر دو حالت دردسر و هزینه‌های سفر شما بالا خواهد بود. سفر مستقیم با قطار یا اتوبوس از تهران به استانبول ممکن نیست؛ چرا که مسیر مستقیمی وجود ندارد. اگر می‌خواهید با قطار یا اتوبوس این کار را انجام دهید باید ابتدا از تهران یا تبریز به وان بروید و از آنجا مجددا با یک وسیله نقلیه دیگر راهی استانبول شوید. هزینه سفر با قطار از تهران به استانبول هم چندان مقرون به صرفه نیست.

روش دیگر ماشین شخصی است که در این صورت هزینه‌های متعددی باید بپردازید که به شرح زیر است:

  • گواهینامه بین‌المللی: 430 هزار تا 1.213.000 تومان
  • ترجمه گواهینامه: 430.000 تومان
  • دفترچه مالکیت: 400.000 تومان
  • پلاک ترانزیت خودرو: 1.300.000 تومان
  • کارت عضویت: 190.000 تومان

هزینه سفر به استانبول با هواپیما؛ راهی سریع و آسان پیش روی شما

روشی معمول و رایج برای سفر به استانبول، سفر هوایی است که اکثرا توسط بیشتر آژانس‌های گردشگری هم تورهای آن قابل رزرو خواهد بود؛ اما اگر بخواهید خودتان بدون تور سفر کنید، اصلی‌ترین هزینه‌های شما شامل هزینه بلیط و رزرو هتل است. برای این کار ابتدا باید از سایت آژانس‌های هواپیمایی بلیط خود را رزرو کنید و سپس به صورت آنلاین کارهای اقامت و هتل را انجام دهید.

هزینه بلیط تهران به استانبول در سال 1403 از 4 میلیون تومان شروع شده و گاهی تا 90 میلیون تومان هم ادامه دارد! البته بلیط‌های 90 میلیون تومانی با پروازهای خارجی انجام می‌شوند و شما می‌توانید با رزرو یک بلیط ارزان و اقتصادی هم سفر خود را آغاز کنید. قیمت رزرو هتل در استانبول متغیر است و بستگی به کیفیت هتل دارد؛ اما اصولا برای رزرو هتل میانگین به 350 تا 13000 لیر نیاز دارید. در ادامه این هزینه‌ها را دقیق‌تر مطرح می‌کنیم.

هزینه سفر به استانبول با هواپیما

350 تا 13000 لیر؛ میانگین هزینه اقامت و رزرو هتل در استانبول

در برآورد هزینه سفر به استانبول هتل خیلی مهم است. در حقیقت بیشتر هزینه‌های سفر شما را هتل در بر می‌گیرد؛ اما نیازی به نگرانی نیست؛ چرا که در استانبول هتل‌های متنوعی از اقتصادی و ارزان تا لوکس و گران وجود دارد و دست شما برای انتخاب باز است. می‌توانید یک هتل 2 ستاره و ارزان را رزرو کنید و در هزینه‌های سفر صرفه‌جویی کنید و یا اقامت در هتل‌های لوکس را ترجیح دهید. به طور کلی میانگین هزینه اقامت و رزرو هتل در استانبول در سال 1403 به شرح زیر است:

نوع هتل یا اقامتگاه

میانگین هزینه رزرو

اقامت در هتل‌های 2 ستاره استانبول

از 350 تا 1000 لیر

اقامت در هتل‌های 3 ستاره استانبول

600 تا 1800 لیر

اقامت در هتل‌های 4 ستاره استانبول

1500 تا 3000 لیر

اقامت در هتل‌های 5 ستاره استانبول

3000 تا 13000 لیر

اقامت در هاستل

شبی 200 تا 800 لیر

اقامت در مهمان‌خانه

شبی 180 تا 1500 لیر

بهترین هتل های استانبول - بهترین هتل های استانبول برای اقامت

هزینه خورد و خوراک و غذا در رستوران‌های ارزان تا لوکس استانبول

از دیگر مسائلی که در هزینه سفر به استانبول باید در نظر بگیرید، هزینه خورد و خوراک و غذا در استانبول است. مسلما تجربه چشیدن غذاهای محلی در سفر دلچسب است و وقتی به این شهر سفر می‌کنید باید به این مسئله هم توجه کنید و یک برآورد کلی از هزینه‌های غذا داشته باشید. توجه داشت باشید که این مسئله مسقیما به ترجیح شما بستگی دارد که بخواهید غذاهایی گران را تست کنید و یا در هزینه سفر صرفه‌‎جویی کرده و در رستوران‌های ارزان وعده‌های غذایی خود را میل نمایید. در جدول زیر می‌توانید میانگین هزینه غذا در شهر استانبول در یک رستوران ارزان یا لوکس را مشاهده کنید.

نوع رستوران

هزینه یک وعده به ازای هر نفر

رستوران‌های ارزان استانبول

از 50 لیر به بالا

رستوران‌های متوسط استانبول

100 لیر به بالا

رستوران‌های لوکس استانبول

150 لیر به بالا

فست‌فود مک دونالد استانبول

35 لیر به بالا

شاید ترجیح شما این باشد که در رستوران غذا نخورید و یا فقط یک یا دو وعده غذایی را در این رستوران‌ها میل نمایید. به همین علت در ادامه لیست قیمت برخی از خوراکی‌های مهم در استانبول را آورده‌ایم:

  • هزینه یک باطری آب معدنی: 2 لیر
  • نان: 3.5 لیر
  • هر کیلو برنج: 15 لیر
  • هر کیلو سینه مرغ: 45 لیر
  • 6 عدد تخم مرغ: 14 لیر
  • یک کیلو موز: 9 لیر
  • یک کیلو پرتغال: 7 لیر
  • یک کیلو سیب: 6.5 لیر
  • یک کیلو خیار: 15 لیر
  • یک کیلو گوجه فرهنگی: 5 لیر
  • یک کیلو هویج: 7 لیر

سواحل استانبول - آشنایی با 19 تا از زیباترین سواحل شهر استانبول + تفریحات

هزینه حمل و نقل در استانبول؛ برای تردد شهری چقدر بودجه نیاز دارید؟

مسما برای گشت شهری در استانبول و بازدید از جاذبه‌های دیدنی نیاز است تا از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید؛ بنابراین در هزینه سفر به استانبول، هزینه حمل و نقل را هم باید در نظر بگیرید. خوبی این شهر این است که وسایل حمل و نقل عمومی متنوعی برای تردد وجود دارد و برای این کار می‌توانید از اتوبوس، مترو، تاکسی، قطارهای شهری، کشتی، تراموا و... استفاده کنید. همچنین امکان استفاده از تاکسی اینترنتی نیز برای مسافران استانبول فراهم است. در یک برآورد کلی از هزینه حمل و نقل و تردد در استانبول به جدول زیر می‌رسیم که می‌توانید میانگین حدودی این هزینه را بدست آورید.

نوع وسایل نقلیه

هزینه تردد

هزینه مترو استانبول

بلیط تک سفره 18 لیر و بلیط رفت و برگشت 28 لیر

هزینه اتوبوس استانبول

3 لیر

هزینه اجاره خودرو در استانبول

100 تا 1500 یورو (بر اساس نوع خودرو)

هزینه تاکسی استانبول

ورودی 10 لیر + هر کیلومتر 6 لیر

تراموا

9 لیر

دلموش

10 تا 20 لیر

مترو استانبول - آشنایی با خطوط مترو بزرگترین شهر ترکیه

هزینه بازدید از جاهای دیدنی استانبول متغیر است

هزینه بازدید از جاذبه‌های استانبول و گشت و تفریح در این شهر کاملا به ترجیح خود شما بستگی دارد. اینکه از چه تعداد جاذبه می‌خواهید دیدن کنید و برنامه‌ریزی شما چگونه است در تخمین این هزینه دخیل خواهد بود. به هر حال برخی از هزینه‌های بازدید از جاهای دیدنی را در ادامه آورده‌ایم تا یک دید کلی به این مسئله داشته باشید و مبلغی از هزینه سفر به استانبول رو به بازدید از این جاذبه‌ها اختصاص دهید.

  • کاخ توپکایی: حدود 100 لیر
  • مسجد ایاصوفیه: رایگان
  • کاخ دولما باغچه: 40 تا 50 لیر
  • باسیلیکا سیسترن: 30 لیر
  • آکواریوم سی لایف: 79 لیر

هزینه بازدید از جاهای دیدنی استانبول

بخشی از بودجه سفر را به هزینه خرید از استانبول اختصاص دهید

در برآورد هزینه سفر به استانبول، هزینه خرید سوغاتی و پاساژگردی را فراموش نکنید. در صورتی که تصمیم داشته باشید از این شهر خرید کنید مسلما هزینه‌های سفر شما افزایش می‌یابد. استانبول پر از مراکز خرید است که می‌توانید در آن‌ها کالاهای ارزان تا برند و گران قیمت را ببینید و بخرید؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم حتما بخشی از بودجه سفر را به خرید اختصاص دهید. در یک برآورد مختصر می‌توانیم به لیست زیر اشاره کنیم:

تفریحات استانبول - با مکان های تفریحی استانبول لذت سفرتان را تضمین کنید! 

  • هزینه خرید یک جفت کفش: از 200 لیر
  • شلوار جین: از 80 لیر
  • تیشرت: از 40 لیر
  • پیراهن زنانه: از 70 لیر

به طور کلی بهتر است 3 تا 5 هزار لیر در سفر به استانبول برای خریدی هر چند جزئی همراه خود داشته باشید تا بتوانید کمی سوغاتی از این شهر بخرید و همراه خود ببرید.

بخشی از بودجه سفر را به هزینه خرید از استانبول اختصاص دهید

برای اینترنت و سیم کارت هم هزینه جدا کنار بگذارید!

در بیشتر مواقع مسافران فراموش می‌کنند که مبلغی در سفر برای خرید بسته اینترنت و سیم کارت کنار بگذارند. در صورتی که در برآورد هزینه سفر به استانبول باید این مسئله را هم در خاطر داشته باشید؛ چرا که مسلما در زمان سفر نیاز به تماس گرفتن با خانواده و دوستان خود را دارید. برای تهیه سیم کارت هزینه زیادی نیاز ندارید و با 220 لیر می‌توانید یک سیم کارت با بسته اینترنتی بخرید. در ترکیه چند اپراتور اصلی وجود دارد که هزینه تهیه سیم کارت آن‌ها را در ادامه آورده‌ایم:

مراکز خرید استانبول - آشنایی با 29 تا از بهترین مراکز خرید استانبول از نظر گردشگران

  • ترکسل: 440 لیر
  • دافون: 490 لیر
  • ترک تلکام: 190 لیر
  • آوا: 150 لیر

برای اینترنت و سیم کارت هم هزینه جدا کنار بگذارید!

هزینه سفر با تور به استانبول؛ یک راه بی‌‎دردسر و مقرون به صرفه

اگر بین سفر شخصی و سفر با تور به استانبول دو دل هستید باید بگوییم که هزینه سفر به استانبول با تور مقرون به صرفه‌تر خواهد بود. با رزرو تور استانبول دیگر دغدغه رزرو هتل و بلیط هواپیما را ندارید و تنها با ارائه پاسپورت و مدارک شناسایی می‌توانید این تور را رزرو نمایید تا آژانس مدنظر کارهای رزرو بلیط و هتل را برای شما انجام دهد. اصولا هزینه سفر با تور به این شهر اقتصادی‌تر از سفر شخصی است؛ اما با این حال برای بازدید از جاهای دیدنی و خرید باید مبلغی همراه خود داشته باشید؛ چرا که تور تنها شامل هزینه بلیط هواپیما و هتل می‌شود. برای رزرو تورهای اقتصادی تا لوکس استانبول می‌توانید از سایت ما به صورت آنلاین اقدام نمایید.

تاکنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر