کلیسای کازان

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1403/06/28
بازدید: 19

با یکی از شاهکارهای معماری در شهر سن پترزبورگ آشنا شوید. کلیسای کازان، یکی از کلیساهای زیبا در کشور روسیه است که به سبک باروک روسی ساخته شده و زیبایی چشم‌گیری دارد. این کلیسا نه تنها جنبه مذهبی دارد؛ بلکه از جهت فرهنگی و تاریخی نیز حائز اهمیت است. برای آشنایی بیشتر با تاریخچه و بخش‌های مختلف این کلیسا، همراه ما باشید.

کلیسای کازان

تاریخچه کلیسای کازان؛ کلیسایی مربوط به قرن 17 میلادی

در سال 1801 میلادی، کلیسای کازان به دستور امپراتور الکساندر یکم از سلسله رومانوف و توسط معماری روسی، آندرهی ورونیخین ساخته شد؛ بنابراین می‌توان گفت تاریخچه این کلیسا مربوط به قرن 17 و زمان امپراتوری الکساندر یکم است. وی این کلیسا را با هدف افتخار به پیروزی در جنگ به ناپلئون بناپارت ساخت. نام کازان نیز از شهر کازان گرفته شده است که در آن زمان زیر سلطه روسیه بود. در حال حاضر این کلیسا، مادر تمامی کلیساهای سن پترزبورگ شناخته می‌شود.

معماری کلیسای جامع کازان برگرفته از سبک معماری امپراتوری

همانطور که گفتیم، معمار این کلیسا شخصی به نام آندری ورونخین بود که با هنر و خلاقیت خود و استفاده از سبک معماری امپراتوری این کلیسا را ساخت. ارتفاع بلندترین قسمت این کلیسا حدود 71 متر است. برای ساخت این کلیسا از معماری کلیسای سن پترز رم استفاده شده است. داخل کلیسا، ستون‌های مختلفی دارد که همین مسئله به عظمت آن افزوده و وقتی وارد آن می‌شوید گویی به یک کاخ مجلل وارد شده‌اید. داخل کلیسا می‌توانید مجسمه و شمایل‌های مختلفی را ببینید که اکثر آن‌ها کار دست هنرمندان روسی است. یکی از نکات جالب در خصوص این کلیسا، درب‌های برنزی آن است که یکی از 4 نمونه درب‌های باپتیستری بوده و در فلورانس ایتالیا ساخته شده است.

معماری کلیسای جامع کازان

قسمت‌های مختلف کلیسای جامع کازان

این کلیسا، مانند سایر کلیساهای مطرح دنیا از بخش‌های مختلفی ساخته شده است که هر بخش زیبایی و نمای خود را دارد. در هر گوشه از کلیسا می‌توانید شاهکار معماری را مشاهده نمایید. در ادامه به بررسی بخش‌های مختلف کازان می‌پردازیم.

  • ناوه‌های کلیسا: ناوه‌های کلیسا، دارای تزئیناتی خاص هستند که آیکون و تراش‌های چوبی بخشی از آن محسوب می‌شود. این ناوه‌ها به‌خوبی بیانگر فرهنگ و هنر مذهبی روسی است.
  • آیکون ها: مهم‌ترین ویژگی آیکون‌های این کلیسا، استفاده از رنگ‌های زنده و جزئیات دقیق در آن است.
  • آلتار کلیسا: آلتار بخشی در قسمت جلویی کلیسا است که محل برگزاری مراسمات مذهبی بوده و دارای تزئینات و نقش و نگارهای مذهبی و زیباست.

در نهایت باید گفت این کلیسا تعداد زیادی مجسمه زیبا دارد که برخی از آن‌ها جنبه مذهبی دارند و به شخصیت‌های مذهبی مرتبط می‌شوند.

جاهای دیدنی روسیه - لیست مکان های گردشگری و توریستی روسیه

بخش های مختلف کلیسای کازان

آدرس کلیسای کازان روسیه؛ مسیر دسترسی به این کلیسا

کلیسای کازان در شهر سن پترزبورگ روسیه واقع شده و به منظور دسترسی به آن راه‌های مختلفی وجود دارد. شما می‌توانید از مترو؛ اتوبوس یا تاکسی برای دسترسی به این کلیسا استفاده نمایید. برای دسترسی به کلیسای کازان با مترو، لازم است در ایستگاه کاندینسکی زاوود از قطار پیاده شوید و تا کلیسا یک مسیر 10 دقیقه‌ای را طی کنید. از طرفی با تاکسی محلی و اتوبوس نیز می‌توانید خود را به کلیسای کازان برسانید.

معرفی کشور روسیه - کشور روسیه از بزرگترین کشورهای آسیا است که می‌توانید در این مقاله اطلاعات کاملی از آن بدست آورید.

آدرس کلیسای کازان روسیه

اطلاعات بازدید از کلیسای کازان سن پترزبورگ

قبل از بازدید از این کلیسا، بهتر است اطلاعاتی در خصوص شرایط بازدید از آن کسب نمایید. در ادامه به صورت مختصر، اطلاعات کلی بازدید از این کلیسا را مطرح کرده‌ایم:

  • ساعت بازدید: 10 صبح تا 6 عصر
  • هزینه بازدید: رایگان
  • بهترین زمان بازدید: فصل تابستان

اختلاف ساعت ایران و روسیه - اختلاف ساعت این دو کشور چقدر است و چرا هر یک از شهرهای روسیه ساعت جدا دارند؟

کلیسای کازان سن پترزبورگ؛ شاهکار معماری در قلب روسیه

کلیسای کازان سن پترزبورگ، با معماری باشکوه و الهام گرفته از کلیسای سنت پیتر در واتیکان، یکی از نمادهای برجسته‌ مذهبی و تاریخی روسیه است. این کلیسا نه تنها مکانی برای نیایش و عبادت، بلکه نمایشگاهی زنده از تاریخ و فرهنگ غنی روسیه است. حضور در این بنا، فرصتی بی‌نظیر برای عبور از تاریخ است که هر بازدیدکننده‌ای را تحت تأثیر قرار می‌دهد. با تور روسیه لحظه آخر، به صورت نقد یا اقساط به این کشور سفر کنید و فرصت بازدید از کلیسای کازان و دیگر جاذبه‌های گردشگری را از آن خود نمایید.

کلیسای کازان سن پترزبورگ

سوالات متداول

تاکنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر