خطرناک ترین حیوانات دنیا

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1401/12/20
بازدید: 3765
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

آیا تا به حال اطلاعاتی از خطرناک‌ترین حیوانات موجود در جهان داشته‌اید؟ آیا تا به امروز گمان می‌کردید حلزون یا مورچه به عنوان خطرناک‌ترین حیوانات جهان به حساب آیند؟ حیوانات مختلفی در سطح جهان زندگی می‌کنند که از نظر برخی از ویژگی‌ها جزء خطرناک‌ترین حیوانات محسوب می‌شوند. اما کدام نوع حیواناتی جزء این دسته هستند؟ از چه نظر این حیوانات خطرناک بوده‌اند؟ ما در این مقاله قصد داریم تا جالب‌ترین حیواناتی که در سطح جهان جزء دسته خطرناک‌ترین حیوانات به شمار می‌روند را به شما معرفی کنیم.

 

خطرناک ترین حیوانات جهان

خطرناک ترین حیوانات جهان

حیوانات مختلفی روی سطح زمین زندگی می‌کنند. بیشتر آن‌ها حیواناتی دوست داشتنی، زیبا و ناز بوده‌اند که اکثر ما آن‌ها را دوست داریم. اما برخی از آن‌ها در عین زیبا و ملوس بودن جزء حیوانات بسیار خطرناک به حساب می‌آیند. حیواناتی که در صورت متوجه شدن نام آن‌ها به عنوان خطرناک‌ترین حیوانات در سطح زمین، متعجب خواهید شد. این حیوانات به قدری خطرناک و سمی هستند که می‌توانند تنها با یک حرکت زندگی انسان را به خطر انداخته یا انسان را با مرگ مواجه کند.

ترسناک ترین جنگل دنیا - هیچ‌کس از این جنگل مرگبار زنده برنمی‌گردد!

حلزون مخروطی 

حلزون مخروطی، یکی از حیواناتی است که ظاهری بسیار زیبا، جذاب و خاصی دارد. این حلزون با داشتن ظاهر زیبا و دل‌فریب یکی از خطرناک‌ترین حیوانات جهان به حساب می‌آید. اما در چه زمانی این حیوان زیبا، خطرناک می‌شود؟ اگر شما به سطح بدن این حلزون دست بزنید، دندان‌های بسیار تیزی همانند نیزه از آن بیرون می‌آید. این دندان‌ها دست‌های شما را گاز گرفته و در نهایت شما فرصت بسیار کمی برای زندگی خواهید داشت. این فرصت تنها در حد کشیدن یک نخ سیگار است!

حلزون مخروطی

الیگاتور

یکی دیگر از حیوانات خطرناک موجود در جهان الیگاتور نام دارد که در قاره آمریکا و در ایالت متحده آمریکا زندگی می‌کند. این حیوان نوعی تمساح بوده که جنب و جوش بسیار بالایی در بین تمساح‌های هم نوع خود دارد. این تمساح‌ها به دلیل داشتن پوزه‌ای بسیار قوی می‌تواند یک انسان را شکار کرده و آن را بدون هیچ زحمتی میل نماید.

 

الیگاتور

کفتار 

شاید با اسم شنیدن این حیوان بگویید که کفتار حیوانی بوده که از نزدیک شدن به انسان می‌ترسد. این حرف در زمان روز صحیح خواهد بود؛ اما در هنگام شب این حیوان خطرناک شده و امکان دارد به صورت گروهی و با دیگر کفتارها به انسان حمله کند. اما این اتفاق در طول تاریخ زندگی بشریت بسیار نادر است. البته این اتفاق بیشتر در زمان شیوع بیماری خاص و در نتیجه فوت انسان رخ می‌دهد که این حیوان به جسد انسان حمله کرده و آن را می‌خورد.

کفتار

خرس

یکی از بزرگ‌ترین و ترسناک‌ترین حیوانات گوشت‌خوار خرس‌ها هستند. این حیوانات در حالت عادی خطرناک نیستند اما اگر گرسنه باشند یا فرزندان خود در خطر ببینند، می‌توانند یک حیوان بسیار خطرناک و ترسناک برای انسان به حساب بیایند. به گونه‌ای که ممکن است این حیوان انسان را کشته یا به او صدمات مختلف و غیرقابل جبرانی را وارد کند.

خرس

پافر فیش

پافر فیش یک نوع ماهی بوده که به دلیل داشتن ظاهری بادکنکی به آن ماهی بادکنکی نیز می‌گویند. اگر به صورت نادرست این ماهی را خورده یا برش بزنید ممکن است سبب مرگ شما گردد. چراکه در قسمت‌های بسیار خاص و مهم این ماهی نوعی سم وجود داشته که می‌تواند در اثر برش در این بخش‌ها، این سم آزاد شود. این سم در اندام‌هایی مانند تولید مثل، کبد و روده وجود دارد. این ماده سمی نزدیک به ۲۰۰ برابر سمی‌تر از سیانور بوده و به عنوان قوی‌ترین ماده سمی در جهان به حساب می‌آید.

 

پافر فیش

 

کوسه

کوسه‌ها یکی دیگر از حیواناتی هستند که در دریا زندگی کرده و برای انسان‌ها خطرناک هستند. نکته بسیار مهم در خصوص کوسه‌ها این است که تمامی آن‌ها برای انسان‌ها خطرناک نیستند. کوسه‌ها به‌طور کلی شامل 500 گونه می‌شوند که تنها 12 گونه از این حیوانات برای انسان‌ها خطرناک خواهند بود. از میان این ۱۲ گونه تنها یک گونه از کوسه‌ها که به رنگ سفید بوده‌اند برای انسان‌ها خطرناک محسوب خواهند شد. این‌گونه که به کوسه مرگ سفید معروف بوده دارای دندان‌های بسیار تیز و برنده‌ای است. تعداد دندان‌های خطرناک این کوسه به 300 دندان می‌رسد. این دندان‌ها به قدری قوی و محکم هستند که می‌توانند به راحتی استخوان‌های یک انسان بالغ را خورد کنند!

 

کوسه

 

گرگ

گرگ‌ها از حیواناتی به حساب می‌آیند که به صورت گله‌ای به شکار خود حمله می‌کنند. پس اگر می‌خواهید بدانید چه زمانی گرگ‌ها قدرتمند می‌شوند و می‌توانند برای یک انسان خطرناک باشند، زمانی بوده که به صورت یک گله دیده یا حمله می‌نمایند. قدرت این حیوانات بسیار زیبا و البته خاص در گروهی بودن آن‌ها است. گرگ‌ها گونه‌های مختلفی داشته که بیشتر آن‌ها به رنگ سفید هستند. این حیوانات بسیار دوست داشتنی معمولا ً در راس هرم غذایی قرار گرفته و به همین خاطر کمتر حیوانی در جهان وجود ندارد که آن را از بین ببرد.

 

گرگ

 

عنکبوت

عنکبوت‌ها یکی دیگر از حیواناتی هستند که می‌توانند به یک انسان بالغ آسیب رسانده و حتی منجر به مرگ انسان شوند. اما آیا تمامی عنکبوت‌های موجود در سطح زمین سمی و خطرناک خواهند بود؟ در پاسخ به این سوال با گفت خیر. عنکبوت‌های مختلفی در سطح جهان بوده‌اند که برای انسان خطرناک نیستند. اما به‌طور کلی ۳۰ گونه از 43 هزار گونه عنکبوت‌های موجود در جهان سمی و خطرناک محسوب می‌شوند. نکته قابل توجه این است که سم‌های موجود در این ۳۰ گونه عنکبوت برای انسان خطرناک نبوده و باعث مرگ انسان نخواهند شد. اما اگر سبب مرگ انسانی گردند به دلیل واکنش‌های حساسیت‌زا در بدن انسان است.

 

عنکبوت

 

اسب

اسب، یکی از حیوانات بسیار زیبا و خاص بوده که با آوردن نام آن در این لیست قطعا شما تعجب می‌کنید. اما چرا این حیوان به عنوان یکی از حیوانات خطرناک در جهان به حساب می‌آید؟ معمولاً افراد در هنگام سوار شدن و اسب سواری روی زمین افتاده و همین امر موجب مرگ انسان می‌شود.

گاو 

گاو‌ها نیز یکی دیگر از حیواناتی هستند که نمی‌توان باور کرد آن‌ها باعث مرگ انسان می‌شوند. از طرف دیگر این حیوانات در ظاهر نجیب‌ بسیار خطرناک‌تر از کوسه‌ها بوده و می‌توانند انسان‌های بسیار زیادی را از بین ببرند. این موضوع در حالی است که گاو‌ها می‌توانند سالانه سبب مرگ ۲۲ نفر گردند. افراد در اثر لگد گاو یا له شدن زیر دست و پای آن‌ها جان خود را از دست می‌دهند.

 

گاو

 

مورچه

اگر بخواهیم حیوانی دیگر را به عنوان خطرناک‌ترین حیوان در این لیست قرار دهیم مورچه‌ها هستند. مورچه‌ها را هیچ‌وقت دست کم نگیرید! این حیوانات دارای گونه‌های مختلف و متنوعی بوده که هر کدام از آن‌ها روحیه‌های متفاوت و منحصربه‌فردی دارند. مورچه‌ها به‌طور کلی شامل ۱۲ هزار مدل بوده که تنها ۲۸۰ گونه از این تعداد به عنوان مورچه‌های آتشین شناخته می‌شوند. البته این نکته را فراموش نکنید که نیش این مورچه به‌طور مستقیم باعث مرگ انسان نخواهد شد بلکه عامل اصلی مرگ و میر انسان شوک آنافیلاکسی است. این شوک در بدن افرادی که بسیار حساس هستند، اتفاق می‌افتد.

 

مورچه

 

زنبور سرخ

زنبور سرخ یکی از گونه‌های بسیار خاص و البته کشنده در بین زنبورها است. این نوع زنبورها در تمامی قسمت‌های کره‌ زمین زندگی می‌کنند اما بیشتر در مناطق آسیایی دیده شده‌اند. زنبور سرخ به دلیل داشتن ابعاد بسیار بزرگ به آن زنبور سرخ غول‌ پیکر نیز می‌گویند. این زنبور هر ساله به مزارع کشاورزی و مدارس در کشورهای مختلف حمله کرده و افراد مختلفی را نیش می‌زند. این زنبور معمولاً در طول سال بین ۳۰ تا ۵۰ نفر را نیش زده و به کام مرگ می‌کشاند. 

ببر

همان‌طور که می‌دانید یکی دیگر از حیوانات بسیار خطرناک و البته ترسناک در دل طبیعت ببرها هستند. ببرهای بسیار زیادی در جهان وجود دارند که خطرناک‌ترین گونه‌ ببرها در هند قرار دارد. به دلیل پیشروی انسان و وارد شدن به محیط زندگی ببرها در هند، این حیوانات هر ساله به افراد زیادی حمله می‌کنند. به‌طور کلی ببرها در طول یک سال به 40 تا 50 نفر حمله کرده و آن‌ها را به کام مرگ می‌کشانند. به همین خاطر این حیوانات یکی از خطرناک‌ترین حیوانات موجود در سطح زمین به شمار می‌آیند.

 

ببر

 

عروس دریایی

عروس دریایی یکی از حیوانات بسیار خطرناک در دل دریاها و اقیانوس‌ها به شمار می‌رود. این حیوان ممکن است مغز نداشته باشد اما می‌تواند افراد بسیار زیادی را از بین ییرد. عروس دریایی مانند دیگر حیوانات دارای گونه‌های مختلفی بوده که به 2000 هزار گونه نیز می‌رسد. در بین این تعداد تنها 70 گونه عروس دریایی خطرناک و سمی هستند که می‌توانند به انسان صدمه برسانند. یکی از سمی‌ترین عروس‌های دریایی که در کشور فیلیپین وجود دارد عروس دریایی جعبه‌ای نام دارد. سم موجود در این عروس دریایی باعث سردرد، استفراغ، بالا رفتن تپش قلب و در نهایت مرگ انسان می‌شود.

 

عروس دریایی

 

عقرب تعقیب گر مرگ

عقرب‌ها یکی از انواع حیوانات و البته جزء آن دسته از گروه‌هایی محسوب می‌گردند که تمامی افراد از آن‌ها می‌ترسند. عقرب‌ها به دلیل حرکت تند و تیزی که دارند حیوانی تعقیب‌گر به حساب می‌آیند. این نوع حیوان‌ها با دیدن طعمه خود با سرعت بسیار بالا به دنبال آن رفته و با نیش زدن سم خود را وارد بدن طعمه می‌کنند. به‌طور کلی در بین عقرب‌ها گونه‌های مختلفی وجود داشته که تنها ۳۰ تا ۴۰ گونه از آن به عنوان عقرب سمی شناخته می‌شوند و می‌توانند انسان را از پا در بیاورند.

 

عقرب

 

زنبور

زنبورها یکی دیگر از حیواناتی هستند که شاید در ظاهر خطری برای شما نداشته باشند و با نزدیک شدن آن‌ها به شما پس از چند ثانیه از شما دور شوند. اما همین حیوان در سال گذشته بیش از ۱۰۰ نفر را از پای درآورد. نکته قابل توجه این است در خصوص سم موجود در نیش این زنبور به تنهایی برای انسان خطرناک نخواهد بود. زنبور پس از نیش زدن انسان، تنها سم خود را وارد بدن او می‌کند. اگر انسان پس از نیش زدن با حساسیت‌های مختلفی مواجه گردد مرگ انسان امکان‌پذیر خواهد شد.

 

زنبور

 

گوزن

یکی دیگر از حیواناتی که در لیست خطرناک‌ترین حیوانات جهان می‌توان قرار داد، گوزن‌ها هستند. گوزن‌ها در سال گذشته به‌طور تقریبی بیش از ۱۰۰ انسان را کشته‌اند. اما گوزن‌ها به‌طور مستقیم باعث فوت و مرگ انسان‌ها نمی‌شوند. بلکه تصادفات خودرو‌ها با آن‌ها در جاده‌ها باعث مرگ انسان‌ها خواهند شد.

بوفالو آفریقایی

بوفالو آفریقایی یا مرگ سیاه یکی از حیواناتی است که به عنوان موجودی کشنده در جهان به حساب می‌آید. چراکه روی سر خود شاخ‌های بسیار بامزه‌ای دارد. این شاخ‌ها به عنوان یک سلاح برای دفاع و همچنین شکار حیوانات دیگر محسوب می‌گردند. اما چرا به بوفالو آفریقایی مرگ سیاه می‌گویند؟ این حیوانات اگر زخمی شوند به شدت عصبی شده و به دنبال کشتن هستند. این موضوع به قدری مهم و حساس بوده که اگر یک بوفالو آفریقایی دچار جراحت شده باشد، کل دسته به طعمه حمله می‌کنند.

 

بوفالو آفریقایی

 

شیر 

شیرها یکی از حیواناتی هستند که در قلب جنگل زندگی می‌کنند و از نظر شکار کردن جزء شکارچیان تنبل محسوب می‌شوند. اما با این وجود آمار بسیار بالایی در خصوص مرگ افراد توسط این شکارچی وجود دارد. هر ساله ۲۵۰ انسان در اثر حمله شیرها از بین می‌روند. این حیوان به دلیل داشتن سرعت بسیار بالا و همچنین دندان‌های بسیار تیز یکی از شکارچیانی بوده که فرار از آن کار بسیار سختی است. 

فیل آبی

فیل‌ها جزء حیواناتی به حساب می‌آیند که علاوه ‌بر دوست داشتنی بودن، آرام نیز هستند . معمولاً شما فیل‌ها را در هنگام خوردن برگ درختان، انواع میوه و آب دیده‌اید. فیل‌ها تنها در یک زمان برای انسان خطرناک می‌شوند و می‌توانند به انسان صدمه بزنند. آن هم در زمانی است که این حیوان دوست داشتنی را تحریک می‌کنید. اگر شما فیل را تحریک نمایید باید منتظر واکنش تند و تیز آن باشید. به‌طور کلی فیل‌ها هر ساله نزدیک به ۵۰۰ انسان را از بین می‌برند.

 

فیل آبی

 

اسب آبی 

یکی از حیوانات بسیار خشمگین در جهان اسب آبی است. این حیوان حساسیت بسیار بالایی بر قلمرو خود داشته و هر انسان یا حیوانی وارد قلمرو آن شود، او را مورد حمله خود قرار می‌دهد. اسب آبی دارای دندان‌های بسیار بزرگی بوده که می‌تواند به راحتی یک انسان را شکار کند. 

کرم های نواری

کرم‌های نواری یکی از موجوداتی هستند که با ایجاد عفونت سیستی سرکوزیس در بدن انسان می‌توانند باعث مرگ افراد شوند. افرادی که دارای این عفونت هستند معمولاً در زیر پوست خود برآمدگی‌های سفتی پیدا می‌کنند. این برآمدگی‌ها به اندازه یک یا دو سانتی‌متر طول دارند. این بیماری می‌تواند به صورت خاموش و بدون هیچ علامتی در بدن انسان رخ دهد و پس از چندین سال شما متوجه وجود آن شوید. این بیماری می‌تواند از طریق مصرف گوشت خام یا نیمه پخته خوک به بدن انسان منتقل گردد.

 

کرم های نواری

 

تمساح

یکی از حیوانات بسیار ترسناک و در عین حال خطرناک تمساح بوده که بیشتر در مناطق استوایی زندگی می‌کند. وقتی شما به ظاهر این حیوان غول پیکر نگاه می‌کنید، دایناسوری را می‌بینید که تبدیل به یک حیوان خزنده شده است. تمساح با اختلاف بسیار بالا از دیگر حیوانات هر ساله افراد بسیار زیادی را شکار می‌کند. تمساح‌ها مانند دیگر حیوانات مختلف دارای گونه‌های مختلفی هستند. به‌طور کلی تمساح‌ها دارای ۲۷ گونه بوده‌اند که از این تعداد ۷ گونه از آن‌ها برای انسان بسیار خطرناک به حساب می‌آیند. یکی از خطرناک‌ترین تمساح‌ها در سطح جهان تمساح رود نیل نام دارد که به‌طور متوسط هر ساله نزدیک به ۳۰۰ نفر را شکار خواهد کرد.

 

تمساح

 

کرم آسکاریس

یکی دیگر از حیوانات بسیار سمی در جهان که می‌تواند انسان را با مرگ مواجه کند، انگل آسکاریس است. این انگل در روده کوچک عفونت‌های بسیار زیادی را ایجاد می‌کند. اما چگونه این انگل وارد بدن انسان می‌شود؟ هنگامی‌که شما تخم پرندگانی که مبتلا به این انگل هستند را بخورید این انگل وارد بدن شما شده و در قسمت روده کوچک شروع به رشد خواهد کرد.

پشته تسه‌تسه

پشه تسه‌تسه یا همان پشه ستسی یکی از پشه‌هایی است که در قاره آفریقا زندگی می‌کند. این پشه با نیش زدن می‌تواند بیماری تریپانوزومیاز آفریقایی یا بیماری خواب را به وجود آورد. بیماری تریپانوزومیاز آفریقایی در ابتدا با تب و سردرد آغاز شده و سپس بعد از چند روز علاوه‌ بر علائم ذکر شده، ضعف جسمی، خستگی و کرختی را نیز به همراه دارد. اما اگر فرد بیمار تحت درمان قرار نگیرد ضعف و خستگی تشدید پیدا کرده و فرد را با مرگ روبه‌رو خواهد کرد.

 

پشه تسه تسه

 

سن ضارب یا سن قاتل

سن ضارب یا سن قاتل یکی دیگر از حشرات بسیار خطرناک بوده که در آمریکای شمالی، جنوبی، آسیا، آفریقا و اروپا زندگی می‌کند. این حشره با نیش زدن و مکیدن خون شما، بیماری شاگاس یا تریپانوزومیازیس را به بدن شما منتقل می‌کند. شاگاس یا تریپانوزومیازیس بیماری عفونتی است که می‌تواند در بدن شما عفونت‌های بسیار زیادی را به وجود آورد.

حلزون آب‌ های شیرین

حلزون در ظاهر حیوانی آرام است. اما همین حیوان با ظاهری آرام باعث مرگ بیش از ۱۰ تا ۱۲ هزار نفر در سال می‌شود! حلزون آب‌های شیرین می‌تواند باعث به وجود آمدن نوعی بیماری به نام شیستوزمیازیس یا تب حلزون در انسان گردد. شیستوزمیازیس یا تب حلزون بیماری بوده که می‌تواند در مجاری ادرار و روده‌های بزرگ و کوچک عفونت ایجاد نماید. این بیماری بیشتر در کشورهایی مشاهده شده که از آب‌های لوله کشی استفاده نمی‌کنند.

 

حلزون آب های شیرین

 

سگ

سگ یکی از حیواناتی است که با آوردن نام آن در این لیست می‌تواند شما را با تعجب روبه‌رو کند. سگ‌های مختلفی در جهان وجود دارند که به بیماری هاری مبتلا هستند. سگ‌هایی که دارای بیماری هاری بوده‌اند قادر خواهند بود تا افراد مختلفی را از بین ببرند. به‌طور میانگین هر ساله 25 تا 30 هزار نفر به دلیل مبتلا شدن به این بیماری از دنیا می‌روند.

مار تایپن اینلند

مارها نیز حیواناتی بسیار خطرناک هستند که با استفاده از سم خود می‌توانند هر حیوانی را کشته و از پای دربیاورند. مار‌های مختلفی در جهان وجود دارند که هر کدام از آن‌ها خطرات خاص خود را خواهند داشت. یکی از این مار‌ها، مار تایپن اینلند است که سالانه 25 تا 100 هزار نفر را نیش زده و از طریق سم خود انسان را به کام مرگ می‌کشاند.

 

مار تایپن اینلند

 

پشه

یکی دیگر از حشراتی که می‌تواند انسان‌های زیادی را با مرگ مواجه کند، پشه است. پشه، کشنده‌ترین حشره در بین دیگر حشرات بوده که می‌تواند در یک سال 725 هزار تا 1 میلیون نفر را با مرگ مواجه نماید. پشه‌ها بزرگ‌ترین و البته مهم‌ترین ناقلان بیماری در جهان محسوب می‌شوند که می‌توانند بیماری‌های مختلفی را پخش کنند. برخی از بیماری‌ها شامل زیکا، مالاریا، تب زرد و تب دنگی می‌شوند.

عنکبوت آواره برزیلی

یکی از بزرگ‌ترین و سمی‌ترین عنکبوت‌های موجود در جهان عنکبوت آواره برزیلی است. این عنکبوت تنها شما را به سوی مرگ نمی‌برد؛ بلکه مرگ شما بسیار دردناک می‌کند. پس از گزیده شدن توسط این عنکبوت مشکلات مختلف قلبی، از بین رفتن گرمای بدن، تشنج و در صورتی‌که شما مرد هستید نعوظی بسیار دردناک خواهید داشت.

 

عنکبوت آرواره بریزیلی

 

کاسوری

کاسوری، یکی از مرگبارترین و خطرناک‌ترین پرنده در میان پرندگانی است که روی زمین زندگی می‌کنند. این پرنده دارای چنگال‌های بسیار قوی و محکم بوده که می‌تواند به راحتی شکم یک انسان را پاره کرده و محتویات موجود در آن را بیرون بکشد. این پرنده در صورتی‌که غذایی خاص را نیابد به سراغ انسان آمده و به آن حمله خواهد کرد.

افعی فلس اره ای

یکی دیگر از حیوانات بسیار خطرناک و البته سمی در بین گروه مار‌های افعی فلس اره‌ای است. این مار به قدری سمی بوده که می‌تواند باعث مرگ افراد بسیار زیادی در جهان گردد. افعی فلس اره‌ای بیشتر در مناطق گرمسیری و در کشور سریلانکا و جنوب هند یافت می‌شود.

 

افعی فلس اره ای

 

اختاپوس حلقه آبی

اختاپوس حلقه آبی یکی دیگر از حیواناتی بوده که جزء خطرناک‌ترین حیوانات جهان به حساب می‌آید. جثه این حیوان به اندازه یک توپ گلف است. اما در بدن این حیوان سم بسیار قوی وجود دارد که مقدار کمی از آن برای کشتن ۲۶ نفر کفایت می‌کند.

قورباغه دارت انداز طلایی

قورباغه دارت‌انداز طلایی یکی از حیواناتی است که می‌تواند به راحتی و بدون نزدیک شدن به انسان، ۱۰ انسان بالغ را از بین ببرد. این قورباغه دارای پوستی بسیار خطرناک و سمی بوده که شما با لمس آن به زندگی خود خاتمه می‌دهید.

 

قورباغه دارت انداز


 
سخن پایانی
حیوانات بسیار زیادی در جهان زندگی می‌کنند که در عین زیبا و ملوس بودن می‌توانند برای انسان خطرناک باشند. این حیوانات به قدری خطرناک هستند که فرصت بسیار کمی را برای ادامه زندگی به انسان می‌دهند. ما در این مقاله لحظه آخر سعی کردیم تا 36 مورد از خطرناک‌ترین حیوانات جهان را به شما معرفی کنیم.
 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.8 از 5 | از 100 کاربر