خطرناک‌ ترین شهربازی های دنیا

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/16
بازدید: 14812
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

آیا شما هم جزو کسانی هستید که با شنیدن نام شهربازی، ترکیبی از ترس و هیجان را در وجود خود حس می‌کنید؟ شهربازی همان جایی است که اسباب شادی و سرگرمی افراد را فراهم می‌کند. بعضی از وسایل موجود در شهربازی معمولی بوده و بعضی از آن بسیار ترسناک و هبجان‌انگیز هستند. گاهی وسایل شهربازی به قدری خطرناک هستند که امنیت جانی شما را تهدید می‌کنند. ترن هوایی زنگ زده پیونگ یانگ، قطار ارواح خبیثه، نابودگر گردن تهران و... اشاره کرد. 

ترن هوایی زنگ زده پیونگ یانگ (کره شمالی) 

بی‌شک زندگی در کره شمالی به تنهایی ترسناک‌ترین تجربه هر فردی به حساب می‌آید. دولت با ایجاد پارک جوانان کائسون شادی حقیقی را به شهر پیونگ یانگ تزریق کرد. استفان وانزگر، مردی است که بیشتر شهربازی‌های جهان را امتحان کرده است. استفان وانزگر، کره شمالی را این گونه توصیف می‌کند: شما به هنگام سفر به کره شمالی، نمی‌توانید امنیت کامل و آرامش را احساس کنید. حتی در زمینه شهربازی، شما از وسایل و تجهیزاتی استفاده می‌کنید که به چندین دهه پیش تعلق دارد. البته احتمال پایینی وجود دارد که شما سفر به کره شمالی را تجربه کنید. با این وجود، اگر روزی به این کشور سفر کردید؛ رفتن به کائسون پارک می‌تواند برای شما بسیار ترسناک باشد. آقای وانزگر پیشنهادی نیز برای شما دارد. جدیداً ترن هوایی در این پارک دیده می‌شود که توسط کشور ایتالیا ساخته شده است. شما با خیالی آسوده می‌توانید آن را امتحان کنید.

بزرگترین ترن های هوایی دنیا - معرفی بلندترین ترن‌ های هوایی جهان برای عاشقان هیجان

خطرناک ترین شهربازی های دنیا

 

قطار ارواح خبیثه در باکو (آذربایجان)

اغلب قطارهای وحشت دنیا قادر نیستند که مسافران بزرگسال را به وحشت بیندازند ولی در شهربازی باکو، قطاری وجود دارد که به نام قطار ارواح خبیثه شاخته می‌شود. فرقی ندارد که در چه رنج سنی باشید، این قطار شما را وحشت‌زده خواهد کرد. آقای وانزگر، ترس، رنج و درد را با هم در این قطار تجربه کرد. به گفته‌ وی: به این فکر کنید که قطار وحشتی سوار شده‌اید و کسی جز شما اطرافتان نیست. در حالی که چیزی را نمی‌بینید، به سمت جلو حرکت می‌کنید. به یک مرتبه از سمت بالا با پرده‌ای بزرگ و چسبناک مواجه می‌شوید و بینی و دهان شما را می‌پوشاند. هنگامی که قطار به طرف جلو می‌رود، دهان شما نیز دیگر کار نمی‌کند. پس از این اتفاق، آقای وانزگر شکایت خود را به مدیر شهربازی اعلام کرد اما وی نه متوجه زبان وانزگر شد، نه توجهی به او کرد. وانزگر همچنین گفت: اوه مرد! تجربه خوبی نبود. برای کسی تجربه آن را آرزو نمی‌کنم.

 

قطار ارواح خبیسه

نابودگر گردن تهران (ایران)

از دیگر شهربازی‌های خطرناک جهان می‌توان به نابودگر گردن تهران اشاره کرد. سوار شدن بر ترن هوایی پارک ارم تهران، تجربه دردناکی را برای آقای وانزگر به دنبال داشت. این ترن هوایی، با سرعتی بالا و بدون چسبندگی به چیزی افراد را همچون پنبه جا به جا می‌کند. وی تجربه خود را این گونه بیان می‌کند: به هنگام اولین مواجه من با این قطار که کابین‌هایی همچون خودرو داشت، حدس می‌زدم که این قطار به من آسیب خواهد زد و حدسم درست بود. سه هفته را با گردن درد سپری کردم.
کابین‌ها سر و صدای زیادی نیز تولید می‌کردند. ‌آقای وانزگر عقیده داشت که این ترن هوایی، باریک‌ترین ترن هوایی در طول تاریخ بشریت به حساب می‌آید. به شکلی که در طی مدت زمان حرکت قطار، شما قادر به تکان دادن سر خود نیستید و صدای فریاد افراد کل فضا را پر می‌کند.

شهربازی های تهران - فهرستی از بهترین شهربازی های تهران

چرخ فلک بدبختی (نپال)

توصیف آقای وانزگر از چرخ فلک بدبختی واقع در نپال به این صورت است که با یک چرخ و فلک معمولی روبه‌رو می‌شوید. زوج‌ها و خانواده‌ها سوار بر آن می‌شوند. بعد از آن، دکمه آخرین درجه و سرعت چرخ و فلک را فشار می‌دهند. چرخ فلک نپال، به این شکل کار می‌کند‌. تجربه کردن چرخ و فلک با سرعت کمی بالا برای بومیان هیمالیا امری عادی تلقی می‌شود. چرا که آن‌ها زیستن در ارتفاعات هیمالیا را خوب بلدند. با این حال آقای وانزگر عادت به سرعت بالا نداشت. به گفته او، این چرخ و فلک سرعت بالایی داشته و صدای جیغ و داد مردم از هر طرف به گوش می‌رسیده است.

چرخ فلک بدبختی نپال

تاب هوایی دردناک (چین)

وقتی نام تاب به میان می‌آید، افراد ارتفاعی بیشتر از یک متر را برای آن متصور نمی‌شوند. این در حالی است که در شهربازی فانتا وایلد واقع در شهر چینگدائو با تابی متفاوت مواجه خواهید شد. وانزگر در این زمینه بیان می‌کند که وسایل نو و جدیدی در این شهربازی به کار گرفته شده است. با این حال من ترجیح می‌دهم که هواپیمای ساخت سال ۱۹۷۰ را امتحان کنم اما تجربه این تاب هوایی دیگر برای من تکرار نشود. با نگاه کردن به عکس نیز خودتان متوجه قضایا می‌شوید. اگر می‌خواهید از ترس و هیجان بالا به دور باشید، وانزگر به شما پیشنهاد می‌دهد که هر تاب هوایی در هر نقطه‌ای از اروپا را امتحان کنید و جایگزین این تاب هوایی کنید. البته حواستان باشد که ارتفاع آن به بیش از ۵ متر نرسد. 

سلاح مخفی دیزنی | Disney’s secret weapon

احتمالاً رفتن به یک تور نیم روزی دور جهان در بین عروسک‌های متفاوت و متحرک پارک دیزنی لند شما را به وحشت می‌اندازد. ولی اگر ۵ یا ۶ بار آن را تجربه کنید بی‌شک شما را خواهد ترساند. به خودتان می‌گویید اگر کل عمرم نتوانم از این مکان خارج شوم و مجبور به سپری کردن روزهایم با این عروسک‌های متحرک باشم، آنگاه چه اتفاقی برای من می‌افتد؟ البته ابن امکان نیز وجود دارد که این وحشت برآمده از موضوعات روانشناسی باشد. باید این مسئله را با دکتر در میان گذاشت. به گفته آقای وانزگر، اگر مایل به تجربه ترس و هیجان نیستید، بهتر است سایر وسایل و سرگرمی‌های موجود در دیزنی لند را امتحان کنید.

سلاح مخفی دیزنی

وسیله پر هیجان cannonball loop

از Cannonball loop به عنوان یک سرسره آبی مرتفع یاد می‌شود که چرخش‌های ۳۶۰ درجه‌ای آن، سر شما را گیج خواهد آورد. این سرسره آبی را در پارکی واقع در ایالت نیوجرسی می‌توانید پیدا کنید. از آنجایی که این وسیله پرهیجان، افراد را با حوادث زیادی روبه‌رو کرده است، افراد اقدام به بستن آن کردند. شما خیلی خوش‌شانس باید باشید که دیگر امکان سوار شدن بر آن را ندارید. در این وسیله پرهیجان، با یک حرکت اشتباه، ممکن بود جان شما در خطر قرار بگیرد. 

شهربازی سیکس فلگز

شهربازی سیکس فلگز، در سن آنتونیو آمریکا واقع شده است. مساحت آن به ۸۱ هکتار می‌رسد. شهربازی سیکس فلگز، شامل پنج بخش به اسم‌های فستیوال‌های لس، دره کرکسل، اسپاسبرگ، راک‌ویل، گردشگاه خلیج فیستا و خلیج آب سفید در کنار یک پارک آبی می‌شود. نمایش‌هایی در این شهربازی به اجرا در می‌آیند که از معروفیت خاصی برخوردار هستند. این نمایش‌ها، در سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۸ موفق به کسب چندین جایزه شده‌اند. در این شهربازی، شما شخصیت‌های کارتونی زیادی را نیز می‌توانید ببینید. لونی تونز یکی از نمونه‌های این شخصیت‌های کارتونی است.

شهربازی سیکس فلگز

شهربازی اکشن پارک

شهربازی اکشن پارک در آمریکا واقع شده است. وسایل باری ترسناک و هیجان‌انگیزی در این شهربازی به چشم می‌خورد. این شهربازی، موجبات سرگرمی شما را فراهم خواهد کرد. معروفیت شهربازی اکشن آمریکا به علت داشتن یک سرسره آبی بسیار ترسناک و هیجان‌انگیز است. این سرسره آبی، حوادث خطرناک زیادی را رقم زده است و پرونده‌های قضایی زیادی برای آن تشکیل شده است. این سرسره، کنل بال لوپ نامیده می‌شود‌. این سرسره آبی، مصدومیت‌های فراوانی را برای مردم به بار آورده است. از این رو، افراد ممنوعیت استفاده ار آن را اعلام کردند و از آن زمان تاکنون دیگر کسی از آن استفاده نکرد. 

شهربازی دهکده اکوونچر

شهربازی دهکده اکوونچر در شهر شنزن واقع شده است. بازی اسپیس جورنی در این شهربازی، در لیست ترسناک‌ترین وسایل بازی جهان جای دارد‌. این بازی، به سفینه فضایی شباهت دارد که با سوار شدن بر آن، هیجان را در سطح بالایی لمس خواهید کرد. متاسفانه گفته می‌شود که در سال ۲۰۱۰ اتفاقی مرموز رخ داده است و در این سفینه فضایی، ۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند و ۱۰ نفر نیز آسیب دیده‌اند. ‌نظریه‌های زیادی در زمینه این حادثه مرگبار به گوش می‌رسد. هر یک از آنها، به عللی همچون آتش‌سوزی، ‌خرابی دستگاه و... اشاره می‌کنند. تا این لحظه، از صحت هیچ‌کدام از ادعاها مطمئن نیستیم.

شهربازی دهکده

شهربازی بلکپول

شهربازی بلکپول در انگلستان واقع شده است. بازی بیگ وان در لیست ترسناک‌ترین وسایل بازی‌های جهان جای دارد. ساخت بازی بیگ وان در اصل به سال ۱۹۹۴ برمی‌گردد. در آن سال، از آن به عنوان بلندترین ترن هوایی جهان یاد می‌شد. بعد از آن، ترن هوایی‌های فراوانی در شهربازی‌های نقاط مختلف جهان دیده شد که از طولی بلندتر و سرعت بیشتری نیز برخوردار است. با این وجود، بیگ وان در شهربازی بلک پول نسبت به سایر ترن هوایی‌ها همچنان ترسناکتر است. از سال ساخت آن تا الان ما شاهد دو اتفاق دلخراش در این شهربازی بوده‌ایم. در طی این حوادث، ۴۶ نفر با جراحت روبه‌رو شدند.

شهربازی بلک پول

گردباد شیطانی در اوهایو

گردباد شیطانی، در ایالت اوهایو واقع شده است. در گردباد شیطانی اوهایو، شما می‌توانید ترکیبی از سقوط و چرخش را همانند بک گردباد بزرگ تجربه کنید. بومیان آمریکا با گردبادهای بزرگ آشنا هستند. با این حال، چرخش‌های زیاد این ترن ترکیبی سبب می‌شود که احساس معلق بودن در یک گردباد را داشته باشید. 
طراحی این وسیله، به سال ۹۰ میلادی برمی‌گردد. البته رونمایی از آن، بعد از سه سال صورت گرفت. مدتی بعد گردباد شیطانی را بازسازی نیز کردند. ‌این گردباد شیطانی در اصل از دو بخش بازی سقوط آزاد و ‌ترن هوایی ترسناک تشکیل شده است. تپش قلب را با این وسیله تجربه خواهید کرد. چرا که شما در ارتفاع ۶۶ متری قرار می‌گیرید. چرخش آن به صورت ۴۵۰ درجه و با سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت انجام می‌گیرد و به سمت پایین حرکت می‌کند.

گردباد شیطانی

فول تراتول در کالیفرنیا

اگر رولرکوسترهای پیشین شما را راضی نکرده و به هیجان نیاورده است، کافی است فول تراتول را امتحان کنید. فول تراتول در کالیفرنبا واقع شده است. بلندترین لوپ دنیا را می‌توانید در این شهربازی تجربه کنید. ارتفاع این وسیله، به ۵۰ متر می‌رسد و در این رولرکوستر، سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت را تجربه خواهید کرد.

تاکابیشا در ژاپن

ترن هوایی تاکابیشا در ژاپن واقع شده است. از سری خصوصیات مهم این ترن هوایی، می‌توان به چشم‌اندازی زیبا از کوه فیجی و پیچ‌های ۱۲۱ درجه اشاره کرد. یاخت این ترن هوایی، به سال ۲۰۱۱ برمی‌گردد. در بالاترین سطح، ارتفاع آن به ۴۳ متر می‌رسد. در سرعت ۱۰۰ کیلومتری بر ساعت، سرعت آن به اوج خود می‌رسد. مسیر کلی این ترن هوایی به ۱۰۰۴ متر می‌رسد. نکته جالب در مورد این ترن هوایی، این است که شما سراشیبی را در اول مسیر تجربه نمی‌کنید؛ بلکه در اواسط مسیر با آن روبه‌رو می‌شوید. با سراشیبی مستقیمی در طول مسیر مواجه نخواهید شد. زاویه این شیب، به ۱۲۱ درجه می‌رسد. لیندیچ در مورد این ترن هوایی این گونه بیان می‌کند: اگرچه که آن را تجربه نکرده‌ام، اما در لیست علاقمندی‌هایم جای دارد. سراشیبی‌های این ترن هوایی، هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد.

تاکابیشا


سخن پایانی

کافی است سری به خطرناک‌ترین و ترسناک‌ترین شهربازی‌ها بزنید وهیجان و آدرنالین را به رگ‌های خود تزریق کنید. افراد ریسک‌پذیر زیادی هستند که از خطرناکترین شهربازی‌ها استقبال می‌کنند. شاید باورتان نشود، اما حتی بزرگترین و بهترین شهربازی‌های دنیا سلامت جان شما را تضمین نمی‌کنند. طبق شواهد، افراد زیادی در ابن راه جان خود را از دست داده‌اند. 
 

نظرات کاربران

  1. چشمه چشمه 1402/09/25
    0 نفر پسندیدند
    نابودگر گردن؟ یا خدا این چه اسمیه!
  2. نیلوفر نیلوفر 1402/09/25
    2 نفر پسندیدند
    نمیدونم چرا وقتی میگی 14 تا از خطرناک ترین شهربازی ها یاد 14 معصوم میوفتم
  3. مریم مریم 1402/09/25
    0 نفر پسندیدند
    واقعا وقت داشتم میخوندم باور کن

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید! جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
روز مردگان؛ رقص با ارواح در جشن روز مردگان مکزیک + عکس
روز مردگان؛ رقص با ارواح در جشن روز مردگان مکزیک + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.8 از 5 | از 105 کاربر