فرودگاه تفلیس

زمان مطالعه: 0 دقیقه
بروزرسانی: 1402/04/20
بازدید: 1821
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

کشور گرجستان یکی از کشورهایی است که گردشگران بسیاری در آنجا می‌روند. پایتخت کشور گرجستان، تفلیس است که این شهر یکی از مناطق گردشگری به‌حساب می‌آید. چند سالی است که این کشور ایرانیان را بدون ویزای مسافری قبول می‌کند و این موضوع باعث شده تا ایرانیان بسیاری این کشور را برای مسافرت انتخاب کنند. در این شهر یک فرودگاه بین‌المللی قرار دارد که به‌عنوان مجهزترین فرودگاه گرجستان به‌حساب می‌آید. وجود این فرودگاه در شهر تفلیس باعث شده تا از تمام کشورها به این شهر پرواز مستقیم وجود داشته باشد.

فرودگاه تفلیس

آشنایی با فرودگاه بین المللی تفلیس

در واقع نام اصلی فرودگاه بین‌المللی تفلیس شوتا روستاولی است و در زمان‌های گذشته به نام فرودگاه نو الکسیوکا شناخته شده است. این فرودگاه را در حال حاضر مردم با نام فرودگاه بین‌المللی تفلیس می‌شناسند. فرودگاه بین‌المللی تفلیس در سال ۱۹۵۲ در پایتخت گرجستان و در دوره اتحاد جماهیر شوروی بنا شد. این فرودگاه در آن زمان به‌عنوان یکی از بهترین و مجهزترین فرودگاه‌های دنیا شناخته می‌شد؛ ولی با سقوط اتحاد جماهیر شوروی این فرودگاه نیز اعتبار خود را از دست داد تا اینکه در سال ۱۹۹۰ پس از یک بازسازی اساسی مجدداً شروع به فعالیت نمود.

با کدام تور به تفلیس سفر کنیم؟

فرودگاه بین‌المللی تفلیس در سال ۲۰۰۷ به یک شرکت هلدینگ به نام TAV واگذار شد. از آن‌ پس امکانات بسیار زیادی مانند باندهای بزرگ‌تر جهت ‌پذیرش هواپیماهای غول‌پیکر به این فرودگاه افزوده شد. در حال حاضر این فرودگاه یکی از پر رفت و آمدترین فرودگاه‌های کل دنیا به‌حساب می‌آید.

فرودگاه بین‌المللی تفلیس بر اساس معماری استالینیستی ساخته شد. در واقع این سبک از معماری برپایی اندیشه استالین رهبر اتحاد جماهیر شوروی است. از ویژگی‌های این سبک معماری می‌توان به ساختمان‌هایی با سقف‌های بلند و همچنین نمای سنگی و نقشه های کاملاً متوازن و منظم اشاره نمود. بسیاری از بناها که به سبک معماری استالینیستی ساخته شده‌اند نقشه‌های یکسانی دارند که این خود بیانگر یک روحیه منظم و قدرت‌طلب یک نظامی مانند استالین است.

فرودگاه بین المللی تفلیس

امکانات فرودگاه بین‌المللی تفلیس

فرودگاه تفلیس همانند بعضی از فرودگاه‌های بین‌المللی دنیا از امکانات بسیار زیادی بهره می‌برد که این امکانات در جهت رفاه حال مسافران به وجود آمده است. از امکانات تعبیه شده در فرودگاه بین‌المللی تفلیس می‌توان به فودکورت و سالن‌های غذاخوری و باجه‌های تبدیل ارزی بانک و همچنین دستگاه‌های خودپرداز و هتل و اینترنت وای‌فای رایگان اشاره نمود.

راهنمای سفر به تفلیس - راهنمای کامل و جامع سفر به پایتخت زیبای گرجستان

از ویژگی‌های فرودگاه بین‌المللی تفلیس می‌توان به باندهای پرواز بزرگ اشاره کرد که قابلیت پرواز هواپیمای غول‌پیکر مانند ایرباس a۳۵۰ و همچنین بوئینگ ۷۸۷ را دارد. به همین علت بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی دنیا مانند قطر و همچنین ترکیش ایرلاین پروازهای خود را در فرودگاه بین‌المللی تفلیس انجام می‌دهند. در ایران نیز سه شرکت هواپیمایی به نام‌های قشم و زاگرس و آتا از فرودگاه بین‌المللی تفلیس به مقصد فرودگاه امام خمینی و همچنین فرودگاه‌های بین‌المللی مشهد و شیراز پرواز انجام می‌دهند.

نحوه دسترسی به فرودگاه تفلیس

جهت رسیدن و مراجعه به فرودگاه تفلیس راه‌های متفاوت و گوناگونی وجود دارد. شما عزیزان می‌توانید متناسب با شرایط و بودجه خودتان یکی از راه‌های ارتباطی به فرودگاه تفلیس را انتخاب نمایید. فرودگاه تفلیس به دلیل موقعیت قرارگیری از راه‌های مختلفی می‌توان برای رسیدن به آن استفاده کرد. برای افرادی که ماشین شخصی ندارند، راه‌های زیر برای دسترسی به فرودگاه وجود دارد:

دسترسی با ماشین به فرودگاه بین المللی تفلیس

استفاده از تاکسی

یکی از ساده‌ترین راه‌های رسیدن به فرودگاه تفلیس استفاده از تاکسی در فرودگاه است. تاکسی‌های فرودگاه در پایانه مسافربری به‌صورت ۲۴ ساعته به‌تمامی مسافران خدمت‌رسانی می‌کنند. قیمت تاکسی در تفلیس در مقایسه با بسیاری از کشورهای دنیا بسیار ناچیز است؛ لذا در این کشور استفاده از تاکسی یکی از راحت‌ترین و ارزان‌ترین راه‌های ارتباطی به‌حساب می‌آید.

استفاده از اتوبوس

اتوبوس یکی دیگر از راه‌های دسترسی به فرودگاه تفلیس محسوب می‌شود. ایستگاه‌های اتوبوس در پایانه مسافربری فرودگاه اقدام به جابه‌جایی مسافران به نقاط مختلف شهر می‌نمایند. اتوبوس‌های فعال در پایانه مسافربری فرودگاه فقط سکه دریافت می‌کنند. لازم است قبل از استفاده از اتوبوس به یکی از شعب بانک فرودگاه مراجعه کرده و اندکی از پول خود را به سکه تبدیل نمایید تا در اتوبوس‌های تفلیس به مشکل بر نخورید. این اتوبوس‌ها به‌صورت 24 ساعته در حال ‌خدمت‌رسانی هستند.

فرودگاه شوتا روستاولی - امکانات بهترین فرودگاه شهر تفلیس گرجستان

استفاده از مترو

استفاده از مترو تفلیس به‌راحتی شما را به‌واسطه شبکه مترو به مرکز شهر تفلیس خواهد رساند؛ لذا اگر بار کمی دارید استفاده از مترو می‌تواند ارزان‌تر و ایده‌آل‌تر برای شما باشد. در واقع استفاده از مترو بسیار مقرون‌به‌صرفه بوده و یکی از مرسوم‌ترین راه‌های ارتباطی به‌حساب می‌آید.

نام قدیمی فرودگاه تفلیس

نام قدیمی فرودگاه بین‌المللی تفلیس نوو الکسیوکا بوده که توسط یکی از معماران برجسته به نام بریدز به سبک معماری خاصی به نام استالینیستی در یک طبقه بنا شد. در آن زمان  فرودگاه تفلیس به‌عنوان اصلی‌ترین فرودگاه و مهم شوروی به‌حساب می‌آمد که چیزی در حدود یک و نیم‌میلیون مسافر را هر ساله جابه‌جا می‌کرد. این تعداد سفر در طول یک سال پس از سقوط حکومت شوروی به ۲۳۰ هزار نفر کاهش یافت. البته این فرودگاه بعدها مجدداً راه‌اندازی شد و دوباره توانست به‌عنوان یکی از بهترین فرودگاه‌های کشور گرجستان قرار بگیرد.

تاکسی های فرودگاه تفلیس

نام جدید فرودگاه تفلیس

 در واقع از سال ۲۰۰۵ میلادی به بعد فرودگاه تفلیس زیر نظر مدیریت و برنامه‌های متفاوتی آغاز به فعالیت کرد که از آن سال به بعد از نظر امکانات فرودگاهی و همچنین سرویس و خدمات رشد بسیار چشمگیر را داشت. از جمله امکانات اضافه شده به فرودگاه بین‌المللی تفلیس پارکینگ خودرو و همچنین تجهیزات حمل‌ونقل زمینی مختلفی است. در سال ۲۰۱۶ باند اصلی فرودگاه بازسازی شد و همچنین برای ایمنی بیشتر چراغ‌های مخصوص باند در این فرودگاه به کار برده شد. در حال حاضر بسیاری از مردم نام این فرودگاه را به نام فرودگاه بین‌المللی تفلیس می‌شناسند. 

جاذبه های گردشگری تفلیس - تماشای جاهای دیدنی پایتخت گرجستان!

اطلاعات فرودگاه بین‌المللی تفلیس

  • نام فرودگاه بین‌المللی تفلیس Teblise international airport
  • کد باتا TBS
  • کد ایکایو UGBT
  • نوع فرودگاه همگانی مسافربری
  • ارتفاع از سطح دریا ۴۹۵ متر
  •  فاصله زمانی از تهران یک ساعت و ۲۲ دقیقه
  •  فاصله هوایی از تهران ۸۹۲ کیلومتر
  •  وب‌سایت رسمی فرودگاه بین‌المللی تفلیس www.tbiliseairport.com

معرفی شهر تفلیس گرجستان - همه آنچه که باید در مورد پایتخت گرجستان بدانید!

سخن پایانی

فرودگاه بین‌المللی تفلیس به‌عنوان یکی از فرودگاه های اصلی شهر گرجستان و همچنین دروازه ورود به شهر زیبای تفلیس است. این شهر مکان های تفریحی زیادی را دارا است که موجب شده توجه افراد را به سمت خود جلب کند. هم اکنون با قانون عدم ارائه ویزا برای ایرانیان سفر به کشور گرجستان راحت‌تر شده و بسیاری از ایرانیان قصد دارند تا تعطیلات خود را در کشور گرجستان سپری نمایند. به دلیل اینکه یکی از راه‌های اصلی ورود به گرجستان از طریق فرودگاه بین‌المللی تفلیس امکان‌پذیر است در این مطلب در رابطه ‌با امکانات و همچنین ویژگی‌های فرودگاه بین‌المللی تفلیس پرداختیم.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.2 از 5 | از 101 کاربر