فرودگاه بین المللی پوکت

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1401/10/11
بازدید: 1191

پوکت یکی از جزایر زیبای کشور تایلند به دلیل جاذبه های گردشگری زیبا طبیعت و سواحل دریایی بکر، در سال های اخیر در سراسر دنیا مورد استقبال و جذب گردشگران بسیاری قرار گرفته است که فرودگاه این شهر سومین فرودگاه پرترافیک کشور تایلند به حساب می آید. هر ساله افراد بسیاری از جمله ایرانیان برای گردش و بازدید از این زیبایی ها و طبیعت بکر آن به این کشور سفر می‌کنند و فرودگاه  پوکت، نقش موثری در صنعت گردشگری کشور تایلند دارد که سالانه میزبان میلیون ها مسافر و گردشگر از سر تا سر جهان به این کشور می باشد.

فرودگاه بین المللی پوکت

آشنایی با فرودگاه پوکت

فرودگاه بین المللی پوکت در مرکز استان پوکت در جنوب کشور تایلند قرار دارد و این فرودگاه در فاصله ۳۲ کیلومتری از مرکز شهر واقع شده است. سال قبل به طور کلی فرودگاه پوکت بیش از ۱۵ میلیون مسافر ورودی و خروجی داشت،فرودگاه پوکت جایگاه سومین فرودگاه پر تردد در کشور تایلند را به خود اختصاص داده، این فرودگاه همگانی مسافربری با کد یاتا HKT یک باند فرود آسفالت دارد که طول آن ۳۰۰۰ متر می‌باشد.
فرودگاه پوکت با قرارگیری در ساحل این شهر در ارتفاع ۲۵ متری از سطح دریا قرار دارد و جای نگرانی راجع به امنیت فیزیکی سازه این فرودگاه وجود ندارد، همچنین به دلیل تعداد زیاد پرواز ها در این فرودگاه فعالیت به صورت شبانه روزی بوده و قدرت پذیرش ۳۰ پرواز در ساعت را در اختیار دارد؛ از این رو طرح توسعه فرودگاه برای پاسخگویی بهتر به گردشگران عازم به شهر پوکت وارد حوزه عملیاتی شده  که بر این اساس پایانه بین المللی جدیدی با گنجایش ۵ میلیون مسافر در سال به این مجموعه اضافه شد.

فرودگاه  پوکت

ترمینال‌های فرودگاه پوکت

فرودگاه بین المللی پوکت همواره دارای دو ترمینال می باشد که بخش مربوط به پروازهای خارجی ترمینال ۱ و همچنین بخش پروازهای داخلی تایلند را ترمینال ۲ برعهده دارد. این فرودگاه، در سال ۲۰۱۴ ترمینال جدیدی با نام ترمینال X را مختص پروازهای چارتر افتتاح کرد؛ که این ترمینال دارای ظرفیت جابجایی ۵ میلیون مسافر را در سال دارد.
با این اوصاف تقریباً از بیشتر فضای فرودگاه پوکت استفاده شد و جای چندانی برای تاسیس ایستگاه راه آهن جداگانه برای آن باقی نمی ماند، به همین علت، در سال ۲۰۱۲ این فرودگاه پیشنهاد کرد از راه‌آهن فرودگاه کرابی کمک گرفته شود.

امکانات و خدمات فرودگاه پوکت

در ابتدا می خواهیم به سراغ حمل و نقل،در فرودگاه پوکت برویم:
این فرودگاه دارای تاکسی هایی در ایستگاه مخصوص خود، بیرون ساختمان ترمینال می باشد و انتقال مسافران به مناطق مختلف شهر بر عهده این تاکسی ها است؛اتوبوس هایی نیز با لوگوی بزرگ اتوبوس فرودگاه در زمان های مشخص و از مرکز این شهر، مسافران را به فرودگاه می رسانند.

سوار بر لیموزین بودن نیز یکی از جاذبه های سفر به شهر پوکت می باشد؛ زیرا این شهر مقصد تفریحی و گردشگری زیبا و جذابی برای گردشگران است و لیموزین یکی از امکانات مجلل و لوکسی می باشد که در اختیار مسافران قرار می گیرد. در این فرودگاه علاوه بر تاکسی ها شما می توانید از خدمات لیموزین هم استفاده کنید تا با لیموزین به مرکز شهر بروید؛ تصور کنید سوار بر لیموزین از جاده های زیبا، سرسبز و هوای مرطوب و مطبوع  این جزیره در راه مرکز شهر پوکت باشید ؛اگر قصد رزرو لیموزین را دارید شما می توانید به مرکز کرایه لیموزین فرودگاه در سالن پروازهای ورودی بروید.

سفر به کشور تایلند با جاذبه‌های گردشگری فوق العاده دیدنی!

شما در سراسر محوطه فرودگاه پوکت امکان اتصال به اینترنت رایگان را دارید و فقط برای استفاده از این آپشن فرودگاه نیاز به نام کاربری و رمز عبور مختص به خود را دارید و تا دو ساعت مجاز به استفاده رایگان از اینترنت فرودگاه می باشید. تلفن های عمومی نیز داخل پایانه‌ها موجود میباشد و همینطور اداره‌ پست در طبقه اول در سالن ورودی های ترمینال داخلی قرار گرفته است.

فرودگاه بین المللی پوکت

در فرودگاه پوکت مراکز تبدیل ارز، تعدادی دستگاه خودپرداز و شعبه‌های بانکی موجود است که چهار مرکز تبدیل آن در سالن پرواز های ورودی این فرودگاه و در سالن پرواز های خروجی، یک مرکز تبدیل پول و ارز وجود دارد. اگر به علت تاخیر پرواز خود یا به هر دلیلی نیاز به استراحت داشتید، می توانید از سالن های استراحت فرودگاه پوکت استفاده کنید. این سالن ها دارای امکانات رفاهی و خدمات بسیاری هستند که برای استفاده از آنها باید هزینه ورودی پرداخت نمایید.

در این فرودگاه در سالن پروازهای خروجی مرکز امداد و کمک های اولیه وجود دارد که در طبقه اول واقع شده است. فرودگاه پوکت دارای رستوران های زیادی در سراسر ترمینال داخلی و خارجی می باشد، که انواع غذاهای مختلف و خوشمزه را به مسافران ارائه می دهند. همچنین چندین کافی شاپ، بستنی فروشی و فروشگاه‌های مواد غذایی سریع و نانوایی در ترمینال ها قرار دارند.

بیش از ۱۰ فروشگاه مختلف و متنوع در محوطه فرودگاه پوکت واقع شده که در ترمینال خارجی چهار فروشگاه بدون مالیات و در ترمینال داخلی یک فروشگاه وجود دارد که انواع کالاها را بدون هزینه مالیات ارائه می‌کنند. امکانات مسافران معلولین جسمی نیز در این فرودگاه تعبیه شده که شامل آسانسور،توالت مخصوص معلولین و تلفن های کم مصرف می باشد. همچنین این فرودگاه دارای پارکینگ های مخصوص برای افراد معلول نیز هست. در هنگامی که شما در فرودگاه چمدان یا هر وسیله دیگر تان را گم کردید باجه اطلاعات فرودگاه راهنمای شما در این رابطه می باشد و مرکز اشیای گمشده نیز در ترمینال پروازهای داخلی قرار دارد. پارکینگ فرودگاه به صورت ۲۴ ساعته و دارای ظرفیتی بیش از ۴۰۰ وسیله نقلیه می باشد که همچنین امکان پارک کوتاه مدت و طولانی مدت اتومبیل نیز فراهم شده است. نماینده های اجاره اتومبیل در ترمینال های داخلی و بین المللی شرکت های بودجه،هرتز، Avis، ملی و Sixt هستند.

دسترسی به فرودگاه پوکت

رانندگی به فرودگاه پوکت از مرکز شهر بسیار ساده است. شما می بایست این مسیر ۴۰۲ شمالی را دنبال و سپس به سمت چپ به مسیر ۴۰۲۶ بروید. بعد از حدود چهار کیلومتر به سمت راست تغییر مسیر و در مسیر ۴۰۳۱ راهتان را ادامه دهید. این جاده شما را مستقیماً به ورودی فرودگاه پوکت میرساند لازم به ذکر است مدت زمان رانندگی از مرکز شهر تا فرودگاه تقریباً ۴۰ دقیقه می باشد.

سالن انتظار فرودگاه بین المللی پوکت

خطوط هوایی فعال در فرودگاه پوکت

اکنون در بین خطوط هوایی ایرانی نخستین پرواز مستقیم از خاورمیانه به جزیره گردشگری پوکت را هواپیمایی ماهان راه اندازی کرده است. در ادامه شما را با چندی از خطوط فعال هوایی فرودگاه پوکت آشنا خواهیم کرد‌:

  • بانکوک ایرویز(Bangkok Airways) تهران بانکوک پوکت
  • قطر ایرویز(Qatar Airways) تهران دوحه پوکت
  • ایران ایر(Iran Air) تهران دبی پوکت
  • شرکت هواپیمایی اتحاد (Etihad) تهران ابوظبی پوکت
  • هواپیمایی امارات (Emirates) تهران دبی پوکت
  • ایر آسیا مالزی (Air Asia Airlines) تهران کوالالامپور پوکت و تهران بانکوک پوکت

آدرس فرودگاه پوکت

Talang District, 222 Mai Kwaw Subdistrict, Phuket Province

تلفن تماس فرودگاه بین المللی پوکت

+۶۶ ۷۶ ۳۲۷ ۲۳۰۷

وبسایت رسمی فرودگاه

 phuketairportthai.com

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 4.8 از 5 | از 102 کاربر