تور مشهد از شیراز

0 تور از 0 آژانس
امتیاز 4.4 از 5 | از 123 کاربر

زیارت امام رضا برای شیرازی‌ها یک سفر طولانی است که با ماشین شخصی بسیار خسته‌کننده می‌شود. به همین دلیل اکثر شیرازی ها ترجیح می‌دهند با تور مشهد از شیراز به سفر زیارتی و تفریحی مشهد بروند. این تورها خدمات مختلفی به مسافران ارائه می‌دهند و دغدغه رفت و برگشت و اقامت در مشهد را از دوش آن‌ها برمی‌دارند. تنوع خدمات تورها همچنین باعث تنوع قیمت‌ها شده و مسافران می‌توانند متناسب با بودجه‌ای که به سفر به مشهد اختصاص داده‌اند، تور مناسب را انتخاب کنند. در ادامه انواع راه‌های سفر به مشهد از شیراز را بررسی می‌کنیم و درباره نکاتی که باید درباره تورها بدانید توضیح می‌دهیم.

تور مشهد از شیراز

انواع تور مشهد از شیراز

تورهای مشهد از شیراز به سه روش زمینی، ریلی و هوایی برگزار می‌شوند. هرکدام از این تورها ویژگی‌ها و خدمات خاص خود را ارائه می‌دهند.

سفر به مشهد از شیراز با قطار

قطارهای لوکس و پنج ستاره‌ای چون قطارهای نور، فدک و زندگی در مسیر مشهد- شیراز فعالیت نمی‌کنند. برای سفر به مشهد با قطار، باید از قطارهای غزال، امید و سریر استفاده کنید. این قطارها کوپه‌های ۴ تا ۶ نفره دارند و در هر کوپه هم به تعداد مسافران، تخت تعبیه شده است. سفر به مشهد با قطار بیشتر از سایر روش‌ها طول می‌کشد، اما از آنجایی که به تخواب مجهز است و صندلی‌های راحتی هم دارد، خستگی آن کم‌تر است. مسیر شیراز به مشهد با قطار ارزان‌ قیمت، برای بسیاری از افراد پر از خاطرات خوش هم‌نشینی با عزیزانشان است.

تور مشهد از شیراز هوایی

سفر هوایی از شیراز به مشهد، ساده‌ترین و سریع‌ترین روش برای رسیدن به مشهد است، اما بسیاری از افراد بخاطر هزینه بالای پرواز آن را انتخاب نمی‌کنند. البته گاهی اوقات تعداد پروازهای مشهد- شیراز بسیار محدود می‌شود و مسافرانی که تور هوایی را ترجیح می‌دهند نیز مجبور به استفاده از قطار یا اتوبوس می‌شوند.

فرودگاه شهید دستغیب شیراز 15کیلومتر با شهر فاصله دارد. این فرودگاه به پارکینگ برای پارک خودروی شخصی مسافران مجهز است. همچنین امکان دسترسی به آن با حمل و نقل عمومی (اتوبوس، تاکسی و مترو) وجود دارد. فرودگاه مشهد نیز 10 کیلومتر با شهر فاصله دارد و با حمل و نقل عمومی می‌توان از فرودگاه به تمام نقاط شهر از جمله حرم امام رضا و هتل‌ها دسترسی پیدا کرد.

تور مشهد از شیراز زمینی با اتوبوس

سفر زمینی از شیراز به مشهد با اتوبوس ارزان‌ترین روش برای سفر است، اما از آنجایی که خستگی بسیاری دارد، توصیه نمی‌شود. در مسیر شیراز- مشهد اتوبوس‌های VIP فعالیت می‌کنند که صندلی‌های تخت‌خواب‌شو دارند و این مسئله تاحدودی از خستگی سفر می‌کاهد. تعداد اتوبوس‌های شیراز- مشهد و برعکس در طول روز، از هواپیماها و قطارها بیشتر است و این مسئله نیز از دیگر علت‌های ارزان بودن اتوبوس نسبت به دو روش دیگر به شمار می‌رود.

انواع تور مشهد از شیراز

فاصله جاده‌ای، ریلی و هوایی مشهد و شیراز

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم، فاصله شیراز تا مشهد 1343 کیلومتر است. اتوبوس فاصله بین مشهد و شیراز را طی ۱۵ الی ۱۷ ساعت طی می‌کند.

پرسرعت‌ترین روش سفر به مشهد از شیراز،‌ هواپیماست؛ هواپیما فاصله بین فرودگاه شهید دستغیب تا فرودگاه مشهد را طی یک ساعت و نیم الی دو ساعت طی می‌کند. البته مدت پرواز به شرایط جوی هم بستگی دارد. همچنین باید چند ساعت از زمان خود را برای مسیر فرودگاه و تأخیرهای احتمالی پرواز خالی کنید.

کندترین روش سفر به مشهد، سفر با قطار است. از آنجایی که قطارهای سریع‌السیر در خط شیراز- مشهد فعالیت ندارند، این سفر بین ۲۲ الی ۲۴ ساعت طول می‌کشد. پس توصیه می‌کنیم که اگر قصد دارید با قطار به مشهد سفر کنید،‌ برنامه‌ای برای سرگرمی در یک روز کاملی که در راه هستید، بچینید.

خدمات پکیج سفر با تور از شیراز به مشهد شامل چه مواردی است؟

اگر پکیج تور مشهد از شیراز با قطار را خریداری کرده باشید، احتمالا اقامتگاه شما نیز توسط تور رزرو می‌شود. بعضی از این تورها همچنین خدماتی مثل صبحانه، ناهار و شام رایگان در مسیر قطار را به مسافران ارائه می‌دهند. اگر هتل‌های لوکس را برای اقامت انتخاب کرده باشید، خدمات ترانسفر هم به شما ارائه می‌شود،‌ در غیر این صورت باید هزینه‌ای مجزا برای ترانسفر بپردازید. به طور کلی خدمات تورهای شیراز- مشهد به نوع تور، آژانس گردشگری ارائه‌دهنده خدمات و هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید، بستگی دارد.

هزینه سفر به مشهد از شیراز

هزینه سفر شما از شیراز به مشهد به نوع تور انتخابی و خدماتی که دریافت می‌کنید، بستگی دارد. به طور کلی تورهای اتوبوسی، ارزان‌ترین و تورهای هوایی، گران‌ترین راه‌های سفر به مشهد از شیراز هستند. بازه قیمت تور مشهد از شیراز با قطار هم بین تورهای زمینی و هوایی قرار می‌گیرد.

برای مدیریت هزینه‌های سفر به مشهد به سه نکته زیر توجه داشته باشید:

  • هزینه تورهای زمینی مناسب‌تر از تورهای هوایی است. همچنین نوسان‌های قیمت بلیط هواپیما نسبت به بلیط اتوبوس و قطار بیشتر است.
  • در ایام پرمسافر مانند مناسبت‌های مذهبی یا تعطیلات نوروز تقاضا برای تورهای مشهد بیشتر است و قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند.
  • قطارها و پروازهای شیراز به مشهد انواع مختلفی دارند و می‌توانید با توجه به بودجه خود بلیط مناسب را رزرو کنید.

علاوه بر توصیه‌های بالا، می‌تواند تورهای مشهد از شیراز با بهترین قیمت را در لحظه آخر پیدا کنید. لحظه آخر انواع تورهای دارای بلیط چارتری، تورهای لحظه‌ آخری و تورهای لوکس از مبدأ شیراز برگزار می‌شود. این تورها در بازه‌های زمانی مختلف هستند و شما می‌توانید با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید، تور مناسب را رزرو کنید.

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است