هواشناسی

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/09
بازدید: 70693
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

هواشناسی یکی از مهم ترین علوم حال حاضر دنیا به شمار می آید چرا که هر کسی به اطلاعات در رابطه با وضعیت آب و هوای مناطق مختلف دنیا نیاز دارد، در این بخش از سایت لحظه آخر قصد داریم به بررسی نحوه استعلام وضعیت آب و هوای نقاط مختلف دنیا بپردازیم، بنابراین اگر به این دسته از اطلاعات نیاز دارید مطالعه این مقاله را فراموش نکنید.

روش های مختلف کسب اطلاعات در رابطه با وضعیت آب و هوا

امروزه با پیشرفت تکنولوژی راه های متعددی برای اطلاع از وضعیت آب و هوای مناطق مختلف دنیا وجود دارد که برخی از آن ها عبارتند از جست و جوی اینترنتی، نرم افزار آب و هوا در گوشی های هوشمند، استفاده از سرویس های سازمان هواشناسی و غیره که در ادامه به معرفی و همچنین بیان نحوه استعلام وضعیت آب و هوای مناطق مختلف از آن ها خواهیم پرداخت. 

جست و جوی اینترنتی

جست و جوی اینترنتی را در واقع می توان به عنوان ساده ترین راه اطلاع از وضعیت آب و هوایی معرفی کرد، تمامی کاربران اینترنت می توانند در موتور های جست و جو مانند گوگل آب و هوای شهر مقصد را جست و جو کرده و اطلاعاتی در رابطه با دمای هوا، پیش بینی وضع آب و هوای منطقه و سایر موارد مهم کسب کنند. خوب است بدانید یکی از بهترین سایت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند، weather.com می باشد.

هواشناسی


نرم افزار آب و هوا در گوشی های هوشمند

امروزه افراد زیادی از گوشی های هوشمند استفاده می کنند و با توجه به اهمیت اطلاع از وضعیت آب و هوا، شرکت های سازنده این دسته از گوشی ها برنامه هایی را به صورت پیش فرض در آن ها نصب کرده اند که کاربران می توانند از آن ها استفاده کرده و اطلاعات مورد نیاز خود را در زمینه آب و هوای شهر های مختلف دنیا به دست بیاورند.


سرویس های سازمان هواشناسی

سازمان های هواشناسی در سراسر جهان از سیستم ها و سامانه های مختلفی برای اطلاع رسانی به مردم استفاده می کنند، در این بخش از مقاله به معرفی سامانه های سازمان هواشناسی ایران بپردازیم.


سامانه پیامکی 20134

سامانه پیامکی یکی از خدماتی است که سازمان هواشناسی ایران در اختیار مردم قرار می دهد، ایرانیان برای اطلاع از وضعیت آب و هوای هر یک از شهر های کشور استفاده کنند.


نحوه استفاده از سامانه پیامکی 20134

برای اطلاع از آخرین وضعیت آب و هوایی شهر های ایران کاربران باید پیامکی حاوی پیش شماره شهر مورد نظر را به شمار 20134 پیامک کنند تا در کمتر از چند ثانیه اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنند ، به طور مثال برای آگاهی از وضعیت آب و هوای تهران باید عدد 21 را به این سامانه ارسال نمایید، البته در صورتی که کد شهر را به تنهایی ارسال نمایید تنها از وضعیت هوای همان روز مطلع خواهید شد، برای استعلام شرایط جوی در 48 یا 72 ساعت آینده باید این اعداد را نیز به همراه پیش شماره برای سامانه ارسال نمایید، یعنی برای اطلاع از آب و هوای تهران در 48 ساعت و 72 ساعت آینده باید به ترتیب کد های 2148 و 2172 را ارسال کنید، همچنین لازم به ذکر است که می توانید به جای پیش شماره نام شهر مورد نظر را به لاتین برای سامانه پیامکی سازمان هواشناسی ارسال نمایید.

 

تلفن هواشناسی


تلفن گویا هواگو 134

تلفن گویا یکی دیگر از سرویس های اطلاع رسانی سازمان هواشناسی کشور می باشد که در حال حاضر در اغلب مراکز استان ها راه اندازی شده و به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به تماس گیرندگان است.


نحوه استفاده از سرویس تلفن گویا 

عملکرد این سامانه به گونه ای است که به محض وصل ارتباط وضعیت 24 ساعت آینده آب و هوای استانی که مبداء تماس می باشد را اعلام می کند، سپس نوبت به اعلام پیام های عمومی (در صورت وجود) است، پس از اعلام پیام های عمومی راهنمای کسب سایر اطلاعات برای کاربران پخش می شود که تماس گیرندگان می توانند با گرفتن شماره های مخصوص اطلاعات مورد نیازشان را دریافت نمایند، راهنمای کسب اطلاعات به شرح زیر است:
شماره یک: اعلام وضعیت آب و هوای شهرستان های استان مربوطه
شماره دو: اعلام وضعیت آب و هوای سایر استان ها (با وارد کردن پیش شماره استان مورد نظر)
شماره سه: تفسیر نقشه های هوایی
شماره چهار: خواندن اطلاعیه های سازمان هواشناسی در صورت وجود
شماره پنج: اعلام توصیه های هواشناسی ضروری برای کشاورزان
لازم به ذکر است که تماس گیرندگان می توانند با شماره گیری عدد 0 به مرحله قبل بازگرندند، همچنین توجه داشته باشید که در هر تماس تنها مجاز به استفاده از دو مورد می باشید.
امیدواریم با مطالعه این مقاله با شیوه های مختلف استعلام وضعیت هوا و نحوه استفاده از آن ها آشنا شده باشید و اطلاعات این بخش برایتان مفید واقع شود.

 

سایت لحظه آخر ارائه دهنده انواع تورهای گردشگری و مسافرتی اعم از تور تایلند، تور دبی، تور مالزی، تور ارمنستان، تور گرجستان، تور لحظه آخری و دیگر تورهای داخلی و خارجی می باشد، برای اطلاع از قیمت این تورها می توانید به سایت لحظه آخر مراجعه فرمایید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.6 از 5 | از 106 کاربر