هزینه تاکسی در دبی

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/15
بازدید: 12758
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

دبی، یکی از شهرهای پر جنب و جوش و مهم امارات متحده عربی است که سالانه میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می‌کند. باتوجه‌به گستردگی این شهر و امکانات حمل‌ونقلی که در اختیار ساکنان و مسافران قرار می‌گیرد، درک دقیق از نرخ تاکسی‌های دبی می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. درحالی‌که سفر به دبی نیازمند برنامه‌ریزی و تحقیق است، اما یکی از مهم‌ترین جنبه‌هایی که باید به آن توجه داشته باشید، هزینه‌های حمل‌ونقل است. تعرفه‌های استاندارد تاکسی‌های دبی بر اساس مقررات حکومتی تعیین می‌شوند و برای همه یکسان است. این تعرفه‌ها در مواقع خاصی مثل سفرهای بین‌شهری یا در ساعات شب ممکن است تغییر کنند.هزینه متوسط یک سفر با تاکسی در دبی بین ۲۰ تا ۵۰ درهم امارات (حدود ۵ تا ۱۳ دلار) در شهر است و هزینه تاکسی بین شهری ممکن است بیشتر از این باشد. لازم به ذکر است که هزینه ورود به تاکسی نیز ۳ درهم می ‌باشد

هزینه تاکسی در دبی

درباره ی تاکسی های دبی

در دبی وسایل حمل و نقل عمومی متعددی وحود دارد و استفاده از تاکسی یکی از گزینه های مناسب برای تردد در سطح شهر دبی می باشد، چرا که هزینه تاکسی در دبی به نسبت سایر شهر های امارات ارزان تر بوده و تمامی تاکسی های موجود در این شهر تحت نظارت دولت هستند به همین جهت موظف اند برای تعیین مبلغ کرایه از تاکسی متر استفاده کنند. لازم به ذکر است که تمامی راننده های تاکسی در شهر دبی باید به زبان انگلیسی مسلط باشند بنابراین گردشگران تور دبی مشکلی در برقراری ارتباط با آن ها نخواهند داشت، همچنین توجه داشته باشید که تاکسی های این شهر بدنه ای کرمی رنگ دارند و رنگ سقف آن ها با توجه به شرکتی که خدمات تاکسی رانی را ارائه می دهد، متفاوت است.

تور دبی - تضمین کمترین قیمت بازار + امکان مقایسه انلاین قیمت و خدمات معتبرترین آژانس های چارتر کننده پرواز دبی

 

تاکسی مخصوص افراد ویلچری و معلول در دبی

دبی، یکی از شهرهای پیشرو در دنیا در زمینه ارائه خدمات به معلولان است. این شهر اقدام به ارائه سرویس تاکسی خاصی برای افرادی که از ویلچر استفاده می‌کنند کرده است. این تاکسی‌ها باتوجه‌به نیازهای خاص این قشر از جامعه طراحی شده‌اند. این تاکسی‌ها با تجهیزات ویژه‌ای مجهز شده‌اند تا افرادی که از ویلچر استفاده می‌کنند راحت‌تر حرکت کنند. علاوه بر این، این خودروها دارای فضای مناسب برای جابه‌جایی ویلچر هستند. هزینه استفاده از این تاکسی‌ها متناسب با خدماتی که ارائه می‌دهند، اندکی بالاتر از تاکسی‌های عادی است. اما باتوجه‌به امکاناتی که ارائه می‌دهند، قیمت آن‌ها منطقی به نظر می‌رسد.

تاکسی های دبی

فرودگاه دبی - هرآنجه که باید درباره فرودگاه بین‌المللی دبی بدانید!

انواع تاکسی های دبی

در شهر دبی یک شرکت تاکسی رانی اصلی (دبی تاکسی) وجود دارد که می تواند خودرو های تاکسی را در اختیار سایر شرکت های تاکسی رانی قرار دهد، در ادامه لیستی از انواع تاکسی ها دبی به همراه رنگ سقف آن ها، که وجه تمایز تاکسی ها از یکدیگر می باشد را مشاهده می کنید:

  • تاکسی عرب | سبز
  • تاکسی خودرو | آبی
  • تاکسی دبی | قرمز
  • تاکسی مترو | نارنجی
  • تاکسی ملی | زرد

توجه داشته باشید که در شهر دبی تاکسی هایی با سقف صورتی نیز به چشم می خورد که ویژه بانوان بوده و یکی از بهترین گزینه ها برای تردد بانوانی که به تنهایی به دبی سفر می کنند، به شمار می آید چرا که این نوع از تاکسی امنیت بسیار بالایی دارند.

نحوه درخواست تاکسی در دبی 

از آن جایی که دبی یکی از توریستی ترین شهر های حال حاضر دنیا می باشد خدمات تاکسی رانی در تمامی نقاط مهم نظیر فرودگاه دبی و مراکز خرید این شهر در دسترس است و گردشگران می توانند به راحتی تاکسی گرفته و از خدمات آن استفاده کنند. اما به طور کلی برای استفاده از تاکسی های دبی دو راه پیش رو دارید، درخواست تلفنی و استفاده از برنامه تلفن هوشمند تاکسی دبی.

درخواست تاکسی در دبی

واحد پول دبی - درباره واحد پول دبی و ارزش آن در بازار جهانی

درخواست تلفنی تاکسی در دبی

اگر در مکانی نیاز به تاکسی داشتید و در اطراف خود ایستگاه تاکسی مشاهده نکردید می توانید از شماره هایی که در ادامه ذکر می کنیم برای درخواست تاکسی استفاده کنید.

  • تاکسی عرب 800 272242
  • تاکسی خودرو 800 227789
  • تاکسی دبی 04 2080808
  • تاکسی مترو 600 566000
  • تاکسی ملی 600 543322

علاوه بر تماس گرفتن می توانید به شماره 4774 پیامک ارسال کنید که در این صورت باید کد مخصوص تاکسی درخواستی را در پیامک درج کنید. این کد شامل حروف انگلیسی R یا G (نشان دهنده خط تاکسی)، شماره ایستگاه تاکسی و حروف A و B (نشان دهنده ورودی) می باشد. (نمونه: R20A)

لازم به ذکر است که با استفاده از عکس های زیر می توانید اطلاعات مورد نیاز برای ارسال کد را استخراج کنید.

درخواست اینترنتی تاکسی های دبی

 

  • استفاده از برنامه دبی تاکسی: در سال 2014 شرکت تاکسی رانی شهر دبی برنامه ای مخصوص گوشی های هوشمند معرفی کرد که گردشگران تور دبی می توانند از این برنامه برای درخواست و رزرو تاکسی در این شهر استفاده کنند. کار با این برنامه بسیار شبیه به برنامه های مشابه داخلی نظیر اسنپ و تپسی می باشد و لازم به ذکر است که برنامه دبی تاکسی برای سیستم عامل های  آی او اس و اندورید در دسترس می باشد.

 

  • Uber  یکی از محبوب‌ترین خدمات تاکسی در دبی است. این شرکت دارای یک برنامه کاربردی آسان است که به شما امکان می‌دهد تاکسی را در هر زمان و هر مکانی سفارش دهید.
  • Careem: Careem موفق شده است با ارائه خدمات عالی به مشتریان خود، جای خود را در بازار تاکسی دبی تثبیت کند.

راهنمای سفر به دبی - راهنمای سفر به یکی از لاکچری ترین شهرهای خاورمیانه

نقشه خط های تاکسی در دبی

dfg-webpx-cv

هزینه تاکسی در دبی چقدر است؟

همانطور که در بخش های ابتدایی مقاله اشاره کردیم، مبلغ کرایه تاکسی های دبی با استفاده از تاکسی متر تعیین می شود، این مقدار به مقصد، زمان درخواست و مدت زمان استفاده از تاکسی ها بستگی داشته و به شرح زیر می باشد:

قیمت تاکسی در دبی

به طور کلی می توان گفت که تاکسی ها یکی از بهترین گزینه ها برای حمل و نقل و تردد در سطح شهر دبی به شمار می آیند چرا که تمامی تاکسی های این شهر تمیز و امن می باشند، اما گردشگرانی که قصد دارند سفری ارزان را به دبی تجربه کنند بهتر است از سایر وسایل نقلیه موجود در این شهر نظیر مترو استفاده کنند، برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با هزینه حمل و نقل در دبی می توانید مقاله مربوطه را در سایت لحظه آخر مطالعه نمایید، امیدواریم این مطالب در سفر با تور دبی برای گردشگران این شهر زیبا و توریستی مفید واقع شود.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.9 از 5 | از 101 کاربر