هزینه سفر به سوئد

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/10
بازدید: 1505
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

اگر از افرادی هستید که به مسافرت علاقه مندید و تمایل دارید به اروپا سفر کنید می توانید کشور سوئد را انتخاب کنید. سوئد یکی از زیباترین و لذت بخش ترین کشورهای دنیا است که مکان های زیبای آن را در هیچ کجای دنیا نمی توانید ببینید. همچنین با سفر به این کشور می توانید با فرهنگ مردم آن آشنا شده و با آن ها دوست شوید. با این اوصاف اگر تمایل دارید به کشور سوئد سفر کنید با ما همراه باشید. ما در این مقاله قصد داریم هزینه های سفر به سوئد را بررسی کنیم.

کشور سوئد

سوئد یک کشور سردسیر است که در شمال اروپا قرار دارد و با کشورهایی چون فنلاند، نروژ و دانمارک مرز مشترک دارد. این کشور به دلیل داشتن شرایط مناسب مثل صنعت و اقتصاد خوب، بناهای تاریخی، مناطق دیدنی و جذاب، یکی از کشورهای توریستی اروپا می باشد. از شرایط این کشور که آن را از کشورهای دیگر متمایز می سازد وجود 6 ماه شب و 6 ماه روز است. با این حال، در مناطق جنوبی سوئد، چهار فصل دیده می شود. بر اساس سرشماری سال 2018 جمعیت این کشور تعداد 10 میلیون نفر برآورد شده است.

کشور سوئد

هزینه پاسپورت و ویزا

ویزای سوئد انواع متفاوتی دارد و نوع ویزای شما با توجه به هدفتان از سفر به سوئد مشخص می شود. بنابراین بر اساس هدف خود باید ویزای توریستی، ویزای کار، ویزای شهروندی، ویزای تحصیلی، ویزای ازدواج یا ویزای ترانزیت را انتخاب کنید. هزینه ویزای سوئد برای کودکان زیر شش سال، دانش آموزان، دانشجویان، محققان که با قصد تحقیقات به این کشور سفر می کنند و نمایندگان سازمان های غیر دولتی شناخته شده، رایگان است. در صورتی که جز این افراد نیستید باید برای دریافت ویزا هزینه ای را بپردازید. این هزینه برای افراد بزرگسال 60 یورو، کودک 6 تا 12 سال 35 یورو است. در صورتی که یک فرد بزرگسال قصد اقامت بیشتر از 90 روز در سوئد را داشته باشد باید 1000 کرون برای ویزا پرداخت کند. در صورتی که فرد مورد نظر زیر 18 سال باشد نیاز به پرداخت 500 کرون برای اقامت بیش از 90 روز است. برای صدور پاسپورت سوئد نیز نیاز به پرداخت 500 کرون است.

هزینه سفر به سوئد با تور

براساس تعدادی از عوامل قیمت تور سوئد می تواند متفاوت باشد. در واقع هزینه این تور به عواملی مثل خطوط هوایی، هزینه هتل و نرخ یورو روز بستگی دارد. برای رفت و برگشت از تهران به سوئد با هواپیما هزینه به صورت ریال دریافت می شود. هزینه هتل هم بر اساس این که در کدام قسمت شهر قرار گرفته است می تواند متفاوت باشد. مثلا اگر هتلی که انتخاب کردید در مرکز شهر باشد طبیعتا هزینه آن بالاتر می رود اما در صورتی که هتلی در اطراف شهر را انتخاب کنید با هزینه کمتری می توانید در سوئد اقامت داشته باشید. تور کشور سوئد بر اساس شرایط ویزای این کشور به صورت گروهی برگزار می شود و هزینه آن 2390 یورو می باشد. با این حال اگر قصد جدی برای سفر به این کشور را داشته باشید می توانید تورهایی با هزینه کمتر هم پیدا کنید.

هزینه خورد و خوراک در سوئد

در طول سفر خود در شهر سوئد باید هزینه هایی برای خورد و خوراک خود در نظر بگیرید. برای تهیه خورد و خوراک می توانید از رستوران هتل یا سایر رستوران های شهر استفاده کنید. هر گردشگر برای صرف یک وعده غذایی در رستورانی معمولی باید حدود 300 کرون هزینه بپردازد. با توجه به نوع رستوران و غذای مورد نظر، هزینه غذا می تواند حتی تا بیشتر از 600 کرون هم افزایش پیدا کند. برای اینکه هزینه های غذای شما کمتر شود می توانید به رستوران های ارزان قیمت در سوئد مراجعه کنید. در این رستوران ها می توانید با پرداخت 100 کرون یک وعده غذایی کامل را میل کنید. همچنین اگر از افرادی هستید که به فست فود علاقه مندید می توانید با پرداخت 60 کرون از غذاهای رستوران های زنجیره ای مثل مک دونالد میل کنید. برای خرید آب معدنی نیز باید 16 کرون و برای خرید یک فنجان قهوه باید 34 کرون هزینه صرف کنید.

آشنایی با کشور سوئد - کشور سوئد که به طور رسمی در قاره سبز با عنوان پادشاهی سوئد نامیده می شود

هزینه حمل و نقل در سوئد

از دیگر هزینه های سفر به سوئد که باید قبل از مسافرت آن را در نظر بگیرید، هزینه های حمل و نقل است. اگر تمایل دارید برای حمل و نقل هزینه کمتری را صرف کنید می توانید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. وسایل حمل و نقل عمومی هزینه کمتری نسبت به تاکسی و وسیله شخصی خواهد داشت. حدود هزینه ها در هر شهر این کشور ممکن است تا حدی با هم متفاوت باشند. اما اکنون هزینه های استکهلم که پایتخت این کشور است را بررسی می کنیم. در این شهر برای جابه جایی از فرودگاه تا مرکز شهر نیاز به پرداخت 450 تا 550 کرون است. در صورتی که با مترو قصد جابه جایی داشته باشید باید 36 تا 72 کرون بپردازید. معمولا هر 3 کیلومتر جابه جایی با تاکسی در این شهر، حدود 67 تا 100 کرون می شود. گاهی برخی از گردشگران ترجیح می دهند برای رفت و آمد در قسمت های مختلف شهر از خودرو اجاره ای استفاده کنند. برای استفاده از این خودرو ها باید در کنار پرداخت هزینه آن ها، مقداری هزینه هم بابت بنزین پرداخت شود. هزینه هر لیتر بنزین این خودروها، معادل 14.98 کرون می شود. در صورت استفاده از سرویس حمل و نقل محلی باید 29 کرون برای بلیط های یک طرفه پرداخت شود و در صورت یک ماه استفاده هزینه 750 کرون می شود.

هزینه اقامت در سوئد

یکی دیگر از مهمترین هزینه هایی که در موقع سفر به سوئد باید آن را در نظر داشت، هزینه هتل یا اقامتگاه است. هزینه هتل ها در این کشور براساس نوع هتل، اتاق ها و امکانات آن متفاوت است. به طوری که هزینه یک شب اقامت در هتل ۱ ستاره بین ۴۶۰ تا ۷۰۰ کرون، در هتل ۲ ستاره بین ۴۹۴ تا ۱۰۱۶ کرون، هزینه اقامت در هتل ۳ ستاره بین ۵۴۸ تا ۱۴۶۰ کرون، هزینه اقامت در هتل ۴ ستاره بین ۷۷۵ تا ۲۰۱۹ کرون و هزینه اقامت در هتل ۵ ستاره بین ۱۷۲۷ تا ۲۲۹۵ کرون است. البته اگر می خواهید برای اقامت هزینه کمتری را بپردازید می توانید در هاستل های سوئد اقامت کنید که هزینه آن حدود ۲۲۰ تا ۲۵۰ کرون به ازای هر شب است. علاوه بر این ها، برای اقامت می توانید یک آپارتمان اجاره کنید. برای اجاره آپارتمان با توجه به موقعیت و شرایط آن، لازم است بین 5500 الی 12000 کرون برای هر ماه هزینه کنید.

هزینه گشت و گذار در سوئد

از مهم ترین قسمت های هر سفر گشت و گذار در شهر یا منطقه مورد نظر است. در هر شهری برای بسیاری از مکان های دیدنی و انجام پاره ای از تفریحات لازم است هزینه هایی صرف شود. در سوئد مکان های تفریحی و دیدنی زیادی وجود دارد بنابراین اگر علاقه مند هستید باید به اندازه ای که قصد تفریح دارید هزینه صرف کنید. مثلا اگر بخواهید از موزه های سوئد دیدن کنید باید چیزی حدود 60 تا 100 کرون بپردازید. با این حال، شهر سوئد موزه های رایگان هم دارد که می توانید از آن ها دیدن کنید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید! جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
عجیب ترین قوانین هواپیمایی که از وجود آن‌‌ها بی خبرید!
عجیب ترین قوانین هواپیمایی که از وجود آن‌‌ها بی خبرید!
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.6 از 5 | از 101 کاربر