هزنیه سفر به بمبئی

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/21
بازدید: 2078
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

شهر بمبئی واقع در کشور هند مشهور به شهری که هرگز نمی خوابد! از نقاط دیدنی قاره آسیا است که هر ساله به خاطر جاذبه های دیدنی خود میزبان گردشگران زیادی از سراسر جهان است. اغلب مردم جهان با نام بمبئی واژه بالیوود در ذهنشان جان می گیرد اما این فقط یک سمت ماجرا است و بمبئی فراتر از حد تصور می باشد و برای درک بیشتر بهترین گزینه بازدید از شهر بمبئی پیشنهاد می شود.
این شهر که به عنوان شهر رویاها نیز مشهور است دارای جذابیت ها و جنب و جوش خاصی می باشد؛ که هر ساله تعداد زیادی گردشگر را وسوسه می کند تا از این شهر بازدید کنند. بمبئی پایتخت مالی هند و مرکز اصلی تجارت هند تلقی می شود با وجود این تفاسیر پس بعید نیست که بمبئی به عنوان پرجمعیت ترین شهر هند رتبه بندی شود؛ البته عموم ساکنان این ناحیه را علاوه بر هندی ها مهاجرانی از ایالت های مختلف تشکیل می دهد. شهر بمبئی که به عنوان یکی از کلانشهر های هندوستان محسوب می شود همیشه از دیدگاه اغلب گردشگران و ساکنان هندوستان به عنوان شهری گران شناخته می شود که این موضوع تا حد قابل توجهی درست است؛ اما نباید فراموش کنیم که مکانات موجود در این شهر نسبت به سایر نقاط هند بیشتر تا حد قابل توجهی بیشتر هست. در این مقاله سایت لحظه آخر قصد دارد هزینه های سفر به بمبئی را برای افرادی که به قصد اسکان و یا تفریح عازم بمبئی هستند شرح دهد پس خواهشمندیم برای چند لحظه سایت لحظه آخر را همراهی کنید.

هزینه های سفر به بمبئی هند

هزینه های سفر به بمبئی

هزینه سفر به بمبئی ممکن است وابسته به فاکتورهای مختلفی متغیر باشد. به عنوان مثال انتخاب محل اسکان، میزان خرید، تفریحات، تعداد نفرات و غیره هر شخص متفاوت است؛ اما مهم ترین نکته ای که در هنگام سفر به هند هر گردشگری باید بداند این موضوع است که حتما دلار همراه خود ببرد چرا که روپیه و یا ریال چندان مناسب نیست. اگر گردشگر تنها برای سفر اقدام می کند متوسط ترین و نرمال ترین هزینه سفر به بمبئی حدودا 31 دلار در هر روز است که انتخاب هتل نقش بزرگی را در افزایش قیمت ها ایفا می کند به عنوان مثال انتخاب یک هتل لوکس هزینه سفر به بمبئی را به 49 دلار در یک روز تغییر می دهد. با وجود این تفاسیر هزینه های سفر به بمبئی برای یک زوج خوشبخت 89 دلار و برای یک خانواده چهار نفره شاد 150 دلار برای یک روز است. البته این مبلغ می تواند کمی متفاوت باشد اما مهم ترین و گران ترین موضوع در شهر بمبئی محل اسکان و هتل منتخب است.

هزینه سفر به هند | چقدر برای سفر به هند باید هزینه کرد؟

هزینه سفر به بمبئی با تور

هزینه های سفر به بمبئی با تور وابسته به انتخاب گردشگر متغیر است؛ به طور کلی سفر با تور متفاوت تر و جذاب تر است اما بازه سفر در این شوه از مسافرت می تواند کمی کوتاه باشد. سفر به بمبئی با تور می تواند ترکیبی و یا تک بعدی باشد که این موضوع می تواند وابسته به عوامل مختلفی نظیر انتخاب هتل، پرواز، فصل سفر و غیره متغیر باشد. هم اکنون هزینه سفر به بمبئی با تور در ایران از 5 میلیون تومان آغاز می شود.

هزینه سفر به بمبئی با هواپیما

هزینه سفر به بمبئی با هواپیما کمی گران است اما در حال حاضر تنها راه برای سفر به بمبئی برای ایرانیان هواپیما محسوب می شود. اگر قصد دارید به طور شخصی و یا اسکان بلند مدت به بمبئی سفر کنید؛ باید بدانید بر اساس تحقیقات متوسط هزینه پروازهای جهانی به فرودگاه بین المللی چاتراپاتی شیواجی (BOM) که یکی از فرودگاه های بین المللی بمبئی محسوب می شود بین 865 تا 1477 دلار برای پروازهای اقتصادی 2714 تا 4541 دلار برای پروازهای درجه یک است. مهم ترین موضوع موثر در قیمت هواپیما نوع پرواز و هواپیما می باشد.

هزینه اقامت در بمبئی

قیمت ملک در بمبئی با تفاوت در نوع زیرساخت، اتصال، تقاضا و عرضه متفاوت است و به طور کلی املاک شهر بمبئی گران ترین املاک هندوستان تشکیل می دهند. افرادی که قصد سفر طولانی مدت به بمبئی را دارند می توانند اقدام به اجاره آپارتمان کنند که این موضوع برای افرادی که قصد اقامت بلند مدت دارند مانند دانشجویان، افراد جویای کار، دانشجویان، خانواده ها و غیره تا حدودی مناسب است؛ اما مسافرانی که به قصد تفریح و اقامت کوتاه مدت عازم بمبئی هستند بهتر است بدانند هزینه اقامت یک روزه در هتل های دو ستاره و پایین تر بین 14 الی 36 دلار متغیر است. هم چنین هزینه اقامت در هتل های سه ستاره بین 37 الی 45 دلار و هتل های 4 به بالا در منطقه تاج محل 205 دلار است.

هزینه اقامت در بمبئی هند

قیمت غذا در بمبئی

یکی از مهم ترین بخش هزینه های سفر به بمبئی غذا است، غذا یکی از مقوله هایی است که نمی توان از آن گذشت و به طور مستقیم بر روی هزینه سفر به بمبئی موثر است؛ اما این موضوع می تواند وابسته به میزان غذای مصرفی شخص و اینکه خودش می خواهد غذا بپزد و یا بخرد، متغیر است و لحظه آخر در اینجا این موضوع را از دو جنبه مورد بررسی قرار داده است.
هنگام بازدید از بمبئی پیشنهاد می کنیم حتما غذاهای محلی این شهر را امتحان کنید. هزینه یک وعده غذای محلی در یک رستوران متوسط در بمبئی برای دو نفر حدودا 20 دلار است. البته در بمبئی رستوران های بین المللی نیز وجود دارد و گردشگران می توانند از میل کردن غذاهای ایتالیایی، چینی، انگلیسی، مدیترانه ای و غیره لذت ببرند که هزینه این غذاها می تواند بین 16 تا 25 دلار برای دو نفر وابسته به محل قرارگیری رستوران، نوع غذا و غیره متغیر باشد.
در برخی از اوقات شرایط به گونه ای است که شاید گردشگر به هر دلیلی بخواهد خودش برای وعده های روزانه خود غذا طبخ کند، در این هنگام داشتن دیدگاه کلی در مورد قیمت برخی از محصولات غذایی می تواند کمک کننده باشد. جدول ذیل با هدف بیان قیمت برخی از مواد اولیه غذایی به روپیه و دلار آمریکا گردآوری شده؛ اما این مبالغ می تواند وابسته به محل خرید کمی متغیر باشد.

نام ماده غذاییروپیهدلار
سوسیس  63060/8
نان375/0
تخم مرغ731
یک کیلوگرم پنیر50080/6
یک کیلوگرم شیر5778
یک کیلوگرم سیب16630/2
نیم لیتر آب5070


 نکته: کلیه مبالغ فوق وابسته به تغییر نرخ ارز و سال سفر گردشگر ممکن است کمی افزایش و یاکاهش قیمت داشته باشد.

هزینه حمل و نقل در بمبئی

بمبئی به دلایل مختلف همیشه شلوغ است اما حمل و نقل عمومی در این شهر بسیار عالی است و همین عامل دلیلی است اغلب کارمندان و بومیان برای رفت و آمد از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند که این موضوع نشان دهنده شلوغ بودن خیابان ها و اتوبوس ها در ساعات پیک است؛ بنابراین بهتر پیشنهاد می شود گردشگران بین المللی در ساعاتی که اهالی ساکن بمبئی قصد استفاده از وسایل حمل و نقلی را به هر دلیلی دارند از استفاده از وسایل نقلیه عمومی خودداری کنند چرا که در ساعات اوج چیزی جز ترافیک سنگین نصیب گردشگران نخواهد شد. اکثر اهالی بومی در جنوب بمبئی کار می کنند، بنابراین در هنگام صبح سفر به سمت جنوب پر ترافیک و عصرها سفر به سمت شمال با اختلال مواجهه است. هزینه حمل و نقل وابسته به وسیله حمل و نقلی منتخب گردشگر و بعد مسافت بین 5/0 الی 5 دلار متفاوت است.

هزینه تفریح در بمبئی

تفریح نیز بخشی از هزینه های سفر به بمبئی محسوب می شود که نمی توان از آن گذشت چرا که عموم گردشگران برای تفریح به این شهر پویا سفر می کنند اما هزینه تفریح در بمبئی نیز وابسته به سلیقه شخص متفاوت است ولی به طور کلی می توان گفت هر شخص برای تفریح روزانه در بمبئی به صورت نرمال 20 دلار هزینه می کند که این هزینه ممکن است برای بازدید از موزه، سینما، تور یک روزه، شهربازی و غیره باشد.

سخن آخر

بر اساس محاسبات میانگین قیمت سفر 7 روزه به بمبئی حدودا 1365 دلار برای مسافران انفرادی، 2452 دلار برای زوجین و 4596 دلار برای خانواده های 4 نفره است. هم چنین اغلب هتل های بمبئی بین 17 تا 119 دلار در هر شب با میانگین 54 دلار متفاوت هستند و این در حالی است که هزینه یک شب اجاره یک خانه حدودا 130 الی 490 دلار می باشد. با تمام این تفاسیر باز هم نمی توان هزینه سفر به بمبئی با قاطعیت بیان کرد چرا که اهداف و سلایق متغیر است. از جمله مزایای این شهر می توان به سهولت در یافتن دستگاه خودپرداز و صرافی های خارجی اشاره کرد. با توجه به رسیدن به انتهای یکی دیگر از مقالات سایت لحظه آخر مشتاقیم بدانیم از نظر شما کاربر گرامی هزینه های سفر به بمبئی گرانتر است یا هزینه های سفر به ترکیه؟ لطفا نظرات خود را با به اشتراگ بگذارید و در صورت تجربه سفر و آگاهی از هزینه های سفر به بمبئی حتما تجربیات خود را در اختیار ما و سایر کاربران سایت قرار دهید.
 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.2 از 5 | از 101 کاربر