هزینه سفر به کیش

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/09/05
بازدید: 1769
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

یک تصور عمومی درباره لاکچری بودن سفر به جزیره کیش وجود دارد که باعث می‌شود عموم مردم فکر کنند برای این مسافرت حتما باید هزینه زیادی پرداخت کنند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، باید بدانید که هزینه‌ سفر به کیش براساس انتخاب تفریحات، هتل، رستوران‌ها و وسایل حمل و نقل می‌تواند متفاوت باشد در نتیجه هزینه سفر شما به کیش به انتخاب‌هایتان بستگی خواهد داشت. بنابراین کسانی که می‌خواهند به این سفر بروند، باید اطلاعات دقیق‌تری درباره هزینه آن به دست آورند و فقط به شنیده‌ها اکتفا نکنند. در این مطلب قصد داریم همه چیز را درباره هزینه‌های سفر به جزیره بررسی کنیم. با ما همراه باشید. 

هزینه سفر به کیش چقدر است؟

هزینه های سفر به کیش

نمی‌توان هزینه ثابتی برای سفر به کیش مشخص کرد زیرا در محاسبه قیمت این تور فاکتورهای مختلفی بررسی می‌شود که برخی از این فاکتورها به شرح زیر هستند:

سفر به کیش -  صفر تا صد راهنمای سفر به کیش | هزینه ها+ نکات سفر

نوع سفر؛ زمینی سفر کنیم یا با هواپیما؟

یکی از عوامل تاثیرگذار روی هزینه نهایی سفر به کیش انتخاب وسیله‌ای است که با آن سفر می‌کنید. برای این سفر هم امکان اخذ تور زمینی وجود دارد و هم با هواپیما می‌توانید این سفر را انجام دهید که هر کدام از این راه‌ها را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

تور زمینی کیش

اگر تصمیم بگیرید به صورت زمینی با اتوبوس به جزیره کیش سفر کنید، باید ابتدا از شهر خود به یکی از بنادر چارک، آفتاب و لنگه بلیت تهیه نمایید و از آنجا با پرداخت هزینه بلیت کشتی، خود را به صورت دریایی به جزیره برسانید. هزینه بلیت اتوبوس از هر مقصد متفاوت خواهد بود و هزینه بلیت کشتی (رفت و برگشت) حدود 300 هزار تومان است.

در صورتی که بخواهید با ماشین خود به جزیره کیش سفر کنید باید با خودروی شخصی خود را به یکی از بنادر نام برده برسانید و از آنجا ماشینتان را هم با کشتی به جزیره بیرید. طبیعتا برای حمل ماشین با کشتی نیز باید هزینه جداگانه پرداخت کنید.

در صورتی که تصمیم بگیرید این سفر را با قطار انجام دهید، ابتدا باید از شهر خود به مقصد بندرعباس بلیت قطار تهیه کنید. از آنجا به یکی از سه بندر چارک، لنگه و آفتاب بروید و با کشتی راهی کیش شوید. قیمت بلیت قطار به بندرعباس از هر مقصدی متفاوت است. اما به‌طورکلی هزینه سفر زمینی چه با قطار و چه با اتوبوس نسبت به سفر هوایی کیش کمتر خواهد بود.

سفر زمینی به کیش با ماشین شخصی

تور هوایی کیش

به‌طورکلی 22 شهر ایران به مقصد کیش پرواز دارند که پرواز برخی از آنها هر روزه و برخی از آنها یکی دو روز در هفته است. بیشتر تورهای هوایی کیش از شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، تبریز و مشهد برگزار می‌شود. قیمت تور هوایی و به‌طورکلی قیمت بلیت هواپیما بسته به فاکتورهای مختلفی همچون مبدا، زمان سفر، چارتری یا معمولی بودن بلیت، نوع ایرلاین و... می‌تواند متفاوت باشد و بنابراین نمی‌توان یک هزینه ثابت برای آن مشخص کرد. اما به‌طور کلی هزینه بلیت هواپیما رفت و برگشت در های سیزن‌ها در روزهای معمولی کمتر از 3 میلیون و 500 هزار تومان نمی‌شود. امکان دارد در روزهای خاص که جشنواره یا مسابقه خاصی در جزیره درحال برگزاری است، مبلغ بلیت تا 10 میلیون تومان هم افزایش پیدا کند. در ایام لو سیزن هم کف بلیت رفت و برگشت به کیش در یک روز معمولی یک تا یک میلیون و 200 هزار تومان است. 

تور هوایی کیش اولین انتخاب برای سفر به کیش

تور کیش - امکان مقایسه آنلاین قیمت و خدمات بیش از 50 آژانس چارتر کننده پرواز کیش در لحظه آخر

هزینه خورد و خوراک در کیش

غذا در سفر اهمیت زیادی دارد و غذای خوب می‌تواند تاثیر زیادی روی کیفیت سفر شما بگذارد. به همین دلیل است که بیشتر افراد سعی می‌کنند حداقل غذای یکی دو رستوران خوب شهر مقصد را امتحان نمایند. اکثر هتل‌های کیش رستوران دارند و بنابراین امکان گذراندن وعده‌های غذایی داخل خود هتل وجود دارد اما اگر دوست دارید غذای خود را بیرون از هتل نوش جان کنید، رستوران‌های زیادی هم در این شهر وجود دارد که منویی با غذاهای محلی و بین‌المللی دارند و می‌توانید چند وعده غذایی را هم در این رستوران‌ها میل کنید. نکته آخر اینکه اگر می‌خواهید هزینه سفرتان را کاهش دهید می‌توانید به سراغ رستوران‌های اقتصادی جزیره بروید. قیمت‌ برخی از غذاهای موجود در منوی رستوران‌های کیش را می‌توانید در جداول زیر بررسی کنید.

هزینه غذا در کیش چند است؟

لیست قیمت غذاهای ایرانی در کیش

نام غذا

رنج قیمت

چلوکباب (دو سیخ)

170 تا 350 هزار تومان

زرشک پلو

150 تا 250 هزار تومان

قرمه سبزی

140 تا 250 هزار تومان

قیمه سیب زمینی

130 تا 250 هزار تومان

قلیه ماهی

140 تا 30 هزار تومان

لیست قیمت غذاهای فست فودی در کیش

نام غذا

رنج قیمت

پیتزا

190 تا 400 هزار تومان

برگر

150 تا 200 هزار تومان

پاستا

160 تا 300 هزار تومان

سوخاری سه تکه

240 تا 300 هزار تومان

ساندویچ

140 تا 250 هزار تومان

قیمت غذای دریایی در کیش

قیمت غذاهای دریایی در کیش به نوع ماهی یا هرگونه آبزی که ترجیح می‌دهید در غذای خود استفاده کنید بستگی دارد. مثلا ممکن است شما تصمیم بگیرید در سفرتان به کیش شیر ماهی را انتخاب کنید یا ماهی شهری را ترجیح دهید. رنج قیمت یک وعده غذای دریایی در جزیره کیش از 150 تا 600 هزار تومان است.

قیمت خوراکی در کافی شاپ‌های کیش

نام غذا  یا نوشیدنی

رنج قیمت

قهوه اسپرسو

60 تا 100 هزار تومان

شیک

100 تا 180 هزار تومان

چای

50 تا 60 هزار تومان

پاستا

170 تا 320 هزار تومان

سالاد سزار

160 تا 280 هزار تومان

قیمت غذاهای خاص در کیش

نام غذا

رنج قیمت

شاه میگو

حدود 750 هزار تومان

ماهی گریل

حدود 500 هزار تومان

سوشی

حدود 400 هزار تومان

استیک گوشت

حدود 600 هزار تومان

استیک مرغ

حدود 300 هزار تومان

با توجه به این قیمت‌ها باید گفت برای یک روز خورد و خوراک در جزیره کیش بدون احتساب صبحانه که معمولا جزو خدمات هتل است، باید بین 300 تا 800 هزار تومان هزینه کنید. 

بهترین رستوران های کیش -بهترین رستوران های کیش و تجربه طعم اصیل غذاهای جنوبی + منو + آدرس

هزینه اقامت در کیش

هزینه‌ اقامت در کیش نیز براساس هتل یا اقامتگاهی که انتخاب می‌کنید متفاوت خواهد بود. ممکن است ترجیح دهید در یک هتل 5 ستاره لوکس مانند ترنج یا مارینا پارک اقامت کنید که قیمت یک شب رزروشان بالا خواهد بود. امکان دارد به دنبال هتلی با امکانات متوسط رو به بالا باشید اما لاکچری بودنش برایتان اهمیت نداشته باشد که باید در این صورت به سراغ هتل‌های چهار ستاره همچون هتل آریان، مریم و... بروید. 

هزینه رزرو این هتل‌ها نیز از حد متوسط بالاتر است اما نه به اندازه هتل‌های پنج ستاره. اگر هم تصمیم داشته باشید یک اقامتگاه با امکانات استاندارد و قیمت مقرون به صرفه را در طول سفر به کیش رزرو کنید، باید به سراغ هتل‌های سه ستاره مانند سان رایز، قائم و... بروید. درصورتی که بیشتر از این می‌خواهید هزینه سفرتان را کاهش دهید اقامت‌ در هتل‌های دو ستاره و یا مسافرخانه‌ها به شما پیشنهاد می‌شود. در جدول زیر می‌توانید حدود قیمت یک شب اقامت در هر کدام از هتل‌های کیش را ببینید.

درجه هتل

حدود قیمت

هتل پنج ستاره

از یک میلیون و 500 هزار تومان به بالا

هتل چهار ستاره

از یک میلیون تومان به بالا

هتل سه ستاره

از 750 هزار تومان به بالا

هتل دو ستاره

از 500 هزار تومان به بالا

هزینه حمل و نقل در کیش

اگر با هواپیما، قطار یا اتوبوس به کیش سفر کنید، برای رفت و آمد‌های درون شهری باید از تاکسی استفاده نمایید که مبلغ جداگانه‌ای به هزینه‌های سفرتان اضافه می‌کند. تاکسی‌های کیش از دیگر نقاط ایران متفاوت هستند زیرا در این شهر از ماشین‌‌های خارجی به‌عنوان تاکسی استفاده می‌شود. در نتیجه کرایه‌ تاکسی‌ها قطعا نجومی خواهد بود. در کیش تاکسی‌های با راننده‌های مسلط به زبان انگلیسی نیز وجود دارد که بیشتر گردشگران خارجی از آنها استفاده می‌کنند.

به طور کلی یک تاکسی معمولی در این جزیره برای طی کردن یک مسیر کوتاه حدود ۴۰ هزار تومان کرایه دریافت خواهد کرد. بنابراین اگر سه روز در کیش باشید و هر روز دو بار از تاکسی استفاده کنید، حدودا باید 240 هزار تومان برای حمل و نقل درون شهری کنار بگذارید. برای رفت و آمدهای درون شهری در جزیره، مینی بوس هم وجود دارد که یقینا استفاده از آن هزینه‌های سفر را کاش می‌دهد. این مینی بوس‌ها از ساعت 6 صبح تا نیمه شب در دو خط فعالیت می‌کنند. 

هزینه حمل و نقل در کیش

لوازم سفر به کیش - در سفر به کیش چی ببریم؟

هزینه تفریح در کیش

تفریحات متنوعی در کیش وجود دارد که از میان آنها می‌توان به تفریحات آبی، غواصی، موج سواری، بازدید از کشتی یونانی، کشت جزیره، ماساژ و اسپا، کشتی تفریحی، رستوران با موسیقی زنده و ... اشاره کرد. هر کدام از این تفریحات هزینه‌ خاص خود را دارند. تعداد کمی از آنها رایگان هستید اما برای آنهایی که بلیط دارند حداقل باید 80 هزار تومان هزینه کنید. برای هر یک ساعت غواصی در جزیره باید حدود 700 هزار تومان هزینه کنید، ورودی پلاژ آقایان و بانوان 80 هزار تومان است، برای انجام تفریحاتی همچون جت اسکی باید حدود یک میلیون تومان هزینه کنید و رفتن به پارک آبی اوشن نیز اگر بلیط طلایی تهیه کنید یک میلیون و 100 و درصورتی که بلیط آبی تهیه نمایید حدود 400 هزار تومان است. 

هزینه تفریحات کیش متنوع و متناسب با هر سلیقه ای است

تفریحات کیش - هیجان‌انگیزترین تفریحات آبی و غیر آبی کیش که نباید از دستشان بدهید.

نتیجه گیری

در این مقاله هزینه‌ سفر به کیش را بررسی کردیم و برای این کار درباره نوع زمینی و هوایی بودن این سفر، هزینه حمل و نقل، هزینه خورد و خوراک، هزینه تفریحات و هزینه اقامت صحبت کردیم. پس از خواندن این مقاله براساس انتظارات خود قیمت‌های مختلف را با هم جمع بزنید و در نهایت هزینه سفرتان را محاسبه کنید. تاکید بر این نکته ضروری است که این قیمت‌ها براساس قیمت‌های حال حاضر و به صورت حدودی بیان شده و ممکن است در زمان‌های مختلف تغییر کند. پس هنگام محاسبه هزینه سفر خود به این نکته هم توجه نمایید. اگر نکته دیگری درباره هزینه‌های سفر به کیش وجود دارد که در این مطلب بدان اشاره نشد، آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بهره ببرند. 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.3 از 5 | از 116 کاربر