هزینه اقامت در پاتایا

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1401/11/05
بازدید: 1171
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

آیا تا به حال به شهر توریستی و کوچک پاتایا که در کشور تایلند قرار دارد سفر کرده‌اید؟ آیا دوست دارید به شهری سفر کنید که هزینه اقامت در آن نسبت به دیگر شهرهای اروپایی کمتر باشد؟ همان‌طور که می‌دانید بررسی هزینه اقامت برای افرادی که قصد سفر یا مهاجرت به شهر یا کشوری دیگر را دارند، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ چرا که این افراد می‌بایست با توجه به بودجه خود به فکر مکانی برای اقامت باشند. جالب است بدانید که آنچه موجب می‌شود یک شهر یا کشور به مکانی گردشگرپذیر یا مهاجرپذیر تبدیل شود، هزینه زندگی و اقامت پایین در آن خواهد بود که در این میان، شهر پاتایا توانسته به شهری محبوب در میان گردشگران آسیایی و اروپایی تبدیل شود.

هزینه اقامت در پاتایا

هزینه اقامت؛ مهمترین دغدغه پیش از سفر به پاتایا

اگر چه هزینه اقامت در پاتایا به عوامل مختلفی مانند شرایط و سبک زندگی هر فرد بستگی دارد اما می‌توان به راحتی و با کمی پایین آوردن سطح توقعات عجیب و غریب با هر توانایی مالی در این شهر اقامت داشت.  
از آنجایی که شهر پاتایا شهر توریستی و گردشگرپذیر در تایلند محسوب می‌شود بنابراین برای رفاه حال مسافران و گردشگران هتل و اقامتگاه‌های مختلفی وجود دارد تا افراد بتوانند بدون هیچ دغدغه و با هر بودجه‌ای اقامتی به یادماندنی در این شهر داشته باشند. اگر در سفر به پاتایا به فکر کاهش هزینه‌های سفر خود هستید می‌بایست برای اقامتی مقرون‌به‌صرفه به سراغ هاستل‌ها بروید. هاستل‌ در واقع یک اتاق است که چندین مسافر با پرداخت هزینه مشخص می‌توانند در آن اقامت داشته باشند. از جمله نکات مثبت اقامت در هاستل دسترسی آسان و راحت به امکانات شهری، مراکز خرید، جاذبه‌های گردشگری و مراکز حمل‌ونقل است که بدین خاطر به طور چشمگیری از هزینه رفت‌وآمد هر شخص در طول اقامت کاسته می‌شود.

سفر به کشور تایلند با جاذبه‌های گردشگری فوق العاده دیدنی!

از دیگر مکان‌های اقامتی در شهر پاتایا می‌توان به آپارتمان‌هایی اشاره کرد که اجاره‌ای بین ۴۵۰ تا ۳۵۰۰ وات داشته و بیشتر برای افرادی مناسب خواهد بود که به صورت خانوادگی به پاتایا سفر می‌کنند. در این خصوص نیز جالب است بدانید که فاصله آپارتمان تا مرکز شهر و دسترسی به امکانات رابطه مستقیمی با هزینه اقامت در آن دارد.
در میان اماکن مختلف اقامتی، هتل‌ها از جمله پرطرفدارترین مکان برای اقامت هستند که بسته به محل قرارگیری آن‌ها هزینه‌های مختلفی را برای رزرو باید پرداخت کرد. اگر چه اقامت در هتل‌هایی که فاصله زیادی از ساحل داشته و تحت عنوان دو ستاره تا پنج ستاره هستند، می‌تواند ارزان‌تر و مقرون به‌صرفه‌تر تمام شود، اما برای استفاده از امکانات تفریحی و رفاهی و تماشای ساحل بی‌نظیر تایلند بهتر است در هتل‌هایی با موقعیت مکانی و رفاهی عالی اقامت داشته باشید. به طور کلی هزینه رزرو هتل و اقامت در تایلند به شرح زیر خواهد بود که می‌توانید بسته به شرایط مالی خود در هر یک از آن‌ها ساکن شوید.
  • هزینه اقامت به ازای یک شب در هتل‌های ۵ ستاره معادل ۲۸۰۰ الی ۱۶۰۰۰ بات تایلند
  • هزینه اقامت به ازای یک شب در هتل‌های ۴ ستاره معادل ۱۱۰۰ تا ۹۰۰ بات تایلند
  • هزینه اقامت در هتل‌های ۳ ستاره به ازای یک شب معادل ۵۴۵ الی ۳۶۰۰ بات تایلند
  • هزینه اقامت در هتل‌های ۲ ستاره به ازای شب معادل ۲۰۰ الی ۲۰۰۰ بات تایلند

هزینه اقامت در پاتایا

هزینه‌های جانبی دیگر برای اقامت در پاتایا

از آنجایی که هزینه اقامت در پاتایا تنها به اسکان ختم نمی‌شود بنابراین دیگر هزینه‌های جانبی در طول اقامت در پاتایا وجود دارد که به شرح زیر خواهد بود.

هزینه تفریح و بازدید از جاذبه‌های دیدنی پاتایا

شهر پاتایا به خاطر جاذبه‌های گردشگری متنوعی که دارد به عنوان یکی از معروف‌ترین شهرهای توریستی در جهان شناخته می‌شود که همین امر موجب گشته تا توریست‌ها از سراسر دنیا تنها برای بازدید از اماکن فرهنگی، طبیعی، تاریخی و مذهبی به کشور تایلند سفر کنند. اگر چه برای معرفی جاذبه‌های دیدنی پاتایا به زمان بسیار زیادی نیاز خواهیم داشت اما چند نمونه از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری که دیدن آن‌ها در طول اقامت در پاتایا بسیار ضروری بوده و توصیه می‌شود و برخی از هزینه‌های اقامت خود را برای بازدید از آن‌ها باید صرف کنید عبارتند از: 

  • پارک آبی رامایانا
  • مزرعه کروکودیل
  • باغ گیاه‌شناسی نانگ نوچ
  • دهکده فیل‌ها
  • گالری هنر در بهشت
  • پارک مینی سیام
  • آکواریوم پاتایا ورلد

هزینه حمل و نقل درون شهری و برون شهری

همواره هزینه حمل‌ونقل یکی از مهم‌ترین هزینه‌ها در هنگام اقامت در پاتایا است که بدین خاطر برای دسترسی راحت مسافران به تمامی نقاط شهر، سیستم حمل‌ونقل بسیار منظم و مجهزی در پاتایا وجود دارد. اتوبوس‌های محلی، تاکسی، تاکسی‌های موتوری و وانت از جمله وسایل حمل‌ونقلی هستند که می‌توان با انتخاب درست آن‌ها هزینه اقامت خود در پاتایا را به طرز چشمگیری کاهش داد.

هزینه اقامت در پاتایا

هزینه خورد و خوراک

یکی دیگر از ضروری‌ترین هزینه‌های اقامت در پاتایا هزینه خورد و خوراک است. از این رو در شهر پاتایا رستوران و فست‌فود‌های مختلفی وجود دارند که در هر کدام بسته به کیفیت غذا و موقعیت قرارگیری برای سرو غذا می‌بایست هزینه‌های مختلفی را پرداخت کرد. به عنوان مثال در رستوران‌های لوکس شهر برای سفارش غذاهای محلی و بین‌المللی حدود۵۶۰ تا۳۳۰۰ بات، در رستوران‌های متوسط هزینه‌ای حدود ۲۵۰ تا ۶۰۰ بات و رستوران‌های ارزان قیمت مبلغی معادل ۵۰ تا ۱۵۰ بات می‌بایست پرداخت نمود. همچنین فست‌فودهای خیابانی نیز غذاهایی با طعم بسیار عالی ارائه می‌دهند که هزینه‌ای معادل ۱۵۰ تا ۲۷۰ وات داشته و خوردن آن‌ها تجربه‌ای متفاوت خواهد بود. 

هزینه خرید 

از دیگر تفریحاتی که در طول اقامت در پاتایا قطعا به آن پرداخته شده و هزینه بسیاری را صرف خود می‌کند خرید کردن است. از این رو برای افرادی که علاقه بسیاری به خرید در سفر دارند توصیه می‌شود که حتما در طول اقامت خود بودجه‌ای را تنها برای خرید از مراکز لوکس و زیبای پاتایا کنار بگذارند.

هزینه اقامت در پاتایا

سخن پایانی
پاتایا شهری ساحلی و بسیار زیبا در کشور تایلند بوده که به خاطر هزینه‌های پایین نسبت به دیگر شهرهای اروپایی به مقصدی محبوب برای اقامت تبدیل شده است. بدون شک مهم‌ترین نکته‌ای که پیش از سفر و اقامت در پاتایا ذهن هر فردی را به خود درگیر می‌کند هزینه اقامت در پاتایا است که این هزینه برای هر فرد و بسته به شرایط و نحوه زندگی او متفاوت خواهد بود؛ چرا که در سفر به پاتایا ممکن است برخی افراد برای کاهش هزینه‌های خود اقامت در هاستل و برخی دیگر بدون توجه به برآورد هزینه‌ها اقامت در هتل‌های لوکس و لاکچری شهر را ترجیح دهند. ناگفته نماند که در کنار هزینه‌های اسکان، هزینه‌های دیگری چون حمل‌ونقل، خورد‌وخوراک و بازدید از اماکن تفریحی از دیگر مواردی هستند که هزینه اقامت در پاتایا را تحت تاثیر خود قرار می‌دهند.
 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
روز مردگان؛ رقص با ارواح در جشن روز مردگان مکزیک + عکس
روز مردگان؛ رقص با ارواح در جشن روز مردگان مکزیک + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.9 از 5 | از 100 کاربر