راهنمای سفر به قشم

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/01
بازدید: 6347
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

گردشگران قشم این جزیره را با طبیعت بکر و زیبای آن و مراکز خرید معروفش می‌شناسند. قشم می‌تواند جایگزین سفرهای گران‌ قیمت خارجی باشد. با سفر به این جزیره با طبیعتی مواجه خواهید شد که در تمام ایران بی‌نظیر است. این جزیره از دهه هفتاد به منطقه آزاد تجاری تبدیل شد. این امر سبب گشت کسب و کارها در این شهر رونق پیدا کنند. بسیاری از گردشگران انگیزه خود از سفر به قشم را خرید و بازدید از مراکز خرید معروف این جزیره عنوان می‌نمایند. در ادامه راهنمایی کاملی برای سفر به قشم در اختیارتان قرار داده ایم و تمام جزئیات را برای سفری مقرون بصرفه و عالی عنوان کرده ایم.

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

  1. آب و هوای قشم چگونه است؟
  2. بهترین زمان سفر به قشم چه وقت است؟
  3. تورهای قشم، انتخابی هوشمندانه برای مسافران قشم
    1. تورهای ارزان جزیره قشم
    2. انواع تور قشم | راهنمای سفر به قشم
    3. سفر هوایی به جزیره قشم چگونه است؟
  4. آشنایی با فرودگاه‌ معروف قشم
  5. سفر زمینی به قشم چگونه است؟
    1. سفر زمینی به قشم با اتومبیل شخصی | راهنمای سفر زمینی به قشم
    2. سفر زمینی به قشم با قطار
  6. سفر دریایی از قشم به کیش، با یک تیر دو نشان بزنید!
  7. در جزیره قشم کجا اقامت کنیم؟
    1. راهنمای اقامتگاه‌های بوم گردی در قشم
    2. راهنمای هتل‌های جزیره قشم
    3. کمپینگ در قشم، راهی برای اقامتی اقتصادی
  8. شکم گردی در رستوران ‌های قشم
    1. رستوران نعیم قشم
    2. رستوران دفاری قشم
    3. رستوران خوان بوم در جزیره قشم
    4. رستوران بادیل قشم
    5. رستوران شاورما در مرکز شهر قشم
    6. رستوران‌های محلی قشم
  9. در سفر به قشم از کجا دیدن کنیم؟
    1. جزیره ناز قشم | جذاب ترین جای دیدنی قشم
    2. تنگه چاهکوه قشم | ناب تربن منطقه برای عکاسی
    3. جنگل حرا | جاذبه ای پر از شگفتی
    4. غار نمکدان قشم | راهنمای مسافرت به قشم
    5. مجموعه غار های خربس قشم
    6. دره معروف به ستارگان قشم
    7. دره تندیس‌ها | پدیده ای طبیعی در خلیج فارس
    8. سد گوران قشم | راهنمای سفر قشم
  10. معروف ترین سوغات قشم کدامند؟
  11. گشت جزیره هنگام قشم
  12. گشت جزیره هرمز قشم
  13. جاهای دیدنی جزیره هرمز کدامند؟
    1. دره مجسمه‌های هرمز
    2. قلعه پرتغالی‌ها یکی از دیدنی ترین جاها در سفر به هرمز
    3. دره سکوت | راهنمای سفر
    4. معدن خاک سرخ هرمز
    5. فرش خاکی هرمز
  14. تفریحات قشم شامل چه چیزهایی است؟
    1. غواصی
    2. پاراگلایدر قشم
    3. قایق سواری
    4. سافاری قشم | برای عاشقان ماشین سواری
    5. شاتل سواری
    6. بنانا سواری
    7. پاراسل | راهنمای تفریح در قشم
    8. فلای بورد | تفریحات پرهیجان قشم
  15. راهنمای کامل پارک‌های قشم
    1. پارک ساحلی و زیبای زیتون قشم
    2. پارک کروکودیل قشم | نمایی از حیات وحش
    3. باغ موزه گیاه شناسی | مملو از گونه های شگفت انگیز گیاهان
    4. موزه ژئوپارک قشم | راهنمای قشم گردی
  16. حمل و نقل در جزیره قشم به چه شکل است؟
    1. تاکسی‌های قشم
    2. اجاره ماشین در قشم
    3. اجاره ون در قشم
  17. بازارهای قشم، حس خرید در کنار سفر
    1. سیتی سنتر 1 قشم
    2. سیتی سنتر 2 قشم
    3. بازار پردیس قشم | راهنمای خرید در قشم
    4. بازار قدیم قشم | معرفی بازار های قشم
    5. بازار درگهان قشم | خرید ارزان و با کیفیت

سفر به قشم

آب وهوای قشم -  بررسی وضعیت آب و هوای قشم و معرفی بهترین زمان سفر به این جزیره

آب و هوای قشم چگونه است؟

قشم بزرگ‌ترین جزیره ایران واقع در تنگه هرمز است. این جزیره در همسایگی شهر بندرعباس، بندر خمیر، جزیره هنگام، تنب بزرگ، تنب کوچک و جزیره لارک همسایه قرار دارد. از ویژگی‌های این جزیره می‌توان به تنوع آب و هوایی، مساحت زیاد و پدیده‌های طبیعی خاص اشاره کرد. کم‌ترین دمای به ثبت رسیده در قشم 16 درجه سانتی‌گراد و بیشترین دما نیز 46 درجه سانتی‌گراد گزارش شده است. این جزیره در بیشتر مواقع سال آب و هوایی گرم و مرطوب دارد. تابش مستقیم آفتاب و دمای بالای هوا در قشم از عواملی بوده که سبب می‌شود شما از سفر خود به قشم با پوستی برنزه بازگردید. اگر تحمل گرما برایتان دشوار است، پیشنهاد می‌کنیم در اواخر فصل بهار و فصل تابستان از سفر به جزیره قشم صرف نظر کنید. اما در مقابل، این شهر در فصول پاییز و زمستان آب و هوایی فوق‌العاده داشته و از سفر در چنین آب و هوایی بسیار لذت خواهید برد.

آب و هوای قشم

بهترین زمان سفر به قشم چه وقت است؟

قشم آب و هوایی گرم دارد، بنابراین اگر به دنبال سفر به این جزیره در آب و هوایی خوب و مناسب هستید، فصل‌های پاییز و زمستان انتخاب‌های بهتری خواهند بود. اما در صورتی‌ که به دنبال تور ارزان‌ قیمت برای سفر به قشم می‌گردید و گرمای هوا آزارتان نمی‌دهد، سفر در ماه‌های گرم سال انتخاب بهتری برای شما محسوب می‌شوند. اگر برای تجربه نمودن تفریحات و سرگرمی‌های قشم به این شهر سفر می‌کنید، بازار تفریحات این شهر در تعطیلات سال نو بسیار داغ است و می‌توانید در ایام نوروز رهسپار به این جزیره گردید.

بهترین زمان سفر به قشم

هزینه سفر به قشم - برای سفر کردن به جزیره زیبای قشم چقدر باید هزینه کرد؟

تورهای قشم، انتخابی هوشمندانه برای مسافران قشم

استفاده از تورهای قشم، انتخاب مناسبی برای بسیاری از افرادی است که قصد سفر به قشم را دارند. افرادی که با این جزیره هیچ آشنایی نداشته و می‌خواهند طبق برنامه‌ای مشخص از سفر خود بیشترین بهره را ببرند و از جاذبه‌های گردشگری دیدن کنند؛ می‌توانند از تورهای قشم استفاده نمایند. همچنین استفاده از تور با کاهش هزینه‌های سفر همراه خواهد بود.

تورهای ارزان جزیره قشم

اگر بودجه زیادی برای سفر به جزیره قشم ندارید، بهتر است به دنبال تورهای ارزان قیمت قشم باشید. استفاده از این تورهای گردشگری سبب می‌شوند با کمترین هزینه بیشترین استفاده ممکن را از سفر خود ببرید. قیمت بلیط‌های هواپیما و تورهای قشم در فصل تابستان و همچنین اواخر اسفند ماه به کمترین میزان خود می‌رسند.

تور قشم زمینی - ارزان ترین راه سفر به قشم با تضمین کمترین قیمت در لحظه آخر

انواع تور قشم | راهنمای سفر به قشم

تورهای قشم معمولا به دو شکل زمینی و هوایی هستند. در تورهای هوایی کارهایی نظیر خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل و بعضاً رزرو گشت جزیره از طرف تور برای شما انجام می‌گردد. اگر ترجیح شما سفر با تورهای زمینی است، مسیر شما از شهرتان تا بندرعباس با قطار طی می‌گردد. اگر شهر شما ایستگاه قطار نداشته باشد، لازم است به نزدیک‌ترین شهر دارای ایستگاه قطار رفته و از آن‌جا سوار قطار شوید. فاصله بندرعباس تا قشم را نیز با قایق طی خواهید کرد. سفر با قایق بسیار هیجان‌انگیز بوده و در طول مسیر می‌توانید به تماشای دریا بنشینید.  تورهای قشم قیمت‌های متفاوتی داشته و با توجه به نوع (زمینی یا هوایی بودن)، نوع هتل رزرو شده و گشت جزیره محاسبه می‌شوند. تورهای ارزان قیمت معمولا هتل‌های 2 یا 3 ستاره رزرو می‌کنند.

سفر هوایی به جزیره قشم چگونه است؟

سفر هوایی راحت‌ترین و سریع‌ترین راه برای رسیدن به جزیره قشم است. قیمت بلیط‌های هواپیما به ایرلاین، زمان پرواز و کلاس پروازی بستگی دارد. این قیمت‌ها با توجه به تعطیلات و موقعیت آب و هوایی نیز ممکن است کمی بالاتر یا پایین‌تر از حد معمول اعلام گردند. از جمله ایرلاین‌هایی که به قشم پرواز انجام می‌دهند می‌توان به ایران ایرتور، تابان، آتا، ماهان، قشم ایر و معراج اشاره کرد؛ که بیشترین تعداد پروازها به قشم ایر تعلق می‌گیرد.

سفر هوایی به جزیره قشم

آشنایی با فرودگاه‌ معروف قشم

فرودگاه قشم به علت توریستی بودن این جزیره و میزان زیاد پروازهایی که به این جزیره صورت می‌گیرند اهمیت زیادی دارد. از سال 1304 عملیات تحقیقاتی برای ساخت فرودگاه قشم آغاز گردید. عملیات‌ عمرانی در این جزیره ادامه داشت تا این‌که در نهایت ساخت و ساز فرودگاه بین المللی قشم در سال 1372 به پایان رسید. البته همچنان نیز پروژه‌های عمرانی در محوطه فرودگاه در حال اجرا هستند. فرودگاه قشم در جنوب این جزیره قرار گرفته است. طبق تحقیقات انجام شده تنها در سال 2016 میلادی بیش از 4 میلیون نفر مسافر از طریق این فرودگاه جابه‌جا شده‌اند. این فرودگاه تا مرکز جزیره حدوداً یک ساعت فاصله دارد. در صورتی‌که با تور به قشم سفر می‌کنید احتمالاً تور برای جابه‌جایی شما از فرودگاه ترانسفر در نظر خواهد گرفت. به علاوه برخی هتل‌ها نیز برای میهمانان خود ترانسفر فرودگاهی در نظر می‌گیرند. اگر ترانسفر نداشته باشید، فرودگاه تاکسی‌هایی را قرار داده که شما را تا مقصد مورد نظرتان می‌رسانند.

سفر زمینی به قشم چگونه است؟

سفر زمینی یکی از بهترین راه‌های کاهش هزینه سفر به قشم خواهد بود. اگر سفر با هواپیما برایتان گران است، می‌توانید از راه‌های زمینی به قشم سفر کنید. در این مسیر می‌توانید از شهرهایی که در مسیرتان قرار دارند نیز بازدید نمایید. برای سفر زمینی می‌توانید فاصله شهر خود تا بندرعباس را با اتومبیل شخصی یا قطار طی نمایید.

سفر زمینی به قشم با اتومبیل شخصی | راهنمای سفر زمینی به قشم

امکان سفر به قشم با اتومبیل شخصی نیز وجود دارد. پس از آن‌که از سلامت اتومبیل خود مطمئن شده و چمدان‌هایتان را نیز جمع کردید، به راه بیفتید. پس از رسیدن به بندرعباس لازم است به بندر پل بروید. فاصله مرکز بندرعباس تا بندر پل حدوداً 70 کیلومتر است. در بندر پل لندی کرافت‌هایی موجود هستند که شما و اتومبیل‌تان را به قشم می‌رسانند. برای رفتن از بندر پل تا قشم با لندی کرافت حدوداً 20 دقیقه زمان صرف می‌گردد.

سفر زمینی به قشم با اتومبیل شخصی

سفر زمینی به قشم با قطار

اگر شهرتان یا شهری در نزدیکی محل اقامت‌ شما ایستگاه قطار داشته باشد، می‌توانید با قطار تا بندرعباس سفر کنید. اگر در تهران اقامت دارید پس از حدود 18 ساعت و نیم با قطار به بندرعباس می‌رسید. پس از آن برای ادامه مسیر می‌توانید با استفاده از قایق خود را به قشم برسانید. قایق‌های مسافربری یا شناورهای مسافربری هر ساعت یک بار از مبدا اسکله شهید حقانی به مقصد اسکله شهید ذاکری قشم روانه می‌شوند. طی کردن این مسیر 50 دقیقه زمان برده و در این مدت می‌توانید از تماشای دریا لذت ببرید.

سفر دریایی از قشم به کیش، با یک تیر دو نشان بزنید!

اگر تصمیم دارید در سفر خود هم از جزیره بزرگ قشم و هم از جزیره زیبای کیش بازدید کنید، سفری چند مرحله‌ای در انتظار شما خواهد بود. مسیر مستقیمی از قشم به کیش وجود نداشته پس بنابراین شما ابتدا از قشم باید با یک سفر دریایی به اسکله لافت بندر پل بروید. راه دیگر این است که به بندرعباس رفته و از آن‌جا راهی بندر لنگه شوید. از اسکله لافت بندر پل یا بندر لنگه می‌توانید سوار کشتی شده و خود را به کیش برسانید. در گذشته سفر از کیش به قشم با کشتی سانی (Sunny) نیز میسر بوده اما این کشتی امروزه فعالیتی انجام نمی‌دهد.

سفر دریایی از قشم به کیش

اقامتگاه بوم گردی قشم - برای اقامت در قشم از اقامتگاه های این جزیره استفاده کنید

در جزیره قشم کجا اقامت کنیم؟

از مهم‌ترین دغدغه‌های هر سفر جستجو برای یافتن محل اقامت است. برای اقامت در قشم گزینه‌های متعددی از جمله اقامتگاه‌های بوم‌گردی و هتل‌های متنوع برای بودجه‌های متفاوت وجود دارند. کمپینگ نیز راه دیگری برای اقامت خواهد بود که اگر تجهیزات لازم آن را داشته باشید می‌توانید این راه کم هزینه را برای اقامت خود انتخاب کنید.

راهنمای اقامتگاه‌های بوم گردی در قشم

اقامتگاه‌های بوم‌گردی بهترین اقامتگاه‌ها برای تجربه حال و هوا و فرهنگ ساکنان هر منطقه است. جزیره قشم اقامتگاه‌های بوم‌گردی زیبایی دارد که ظاهر سنتی ساختمان را حفظ نموده و در عین حال دارای امکانات خوبی برای زندگی هستند. در جای جای این اقامتگاه‌ها می‌توان صنایع دستی قشم را مشاهده کرد. برای خواب نیز لحاف و تشک در اختیار مسافران قرار داده می‌شوند. از بابت غذا نیز نگرانی نداشته باشید. این اقامتگاه‌های بوم‌گردی انواع غذاهای محلی خوشمزه را سرو می‌کنند.

اقامتگاه‌ قشم

راهنمای هتل‌های جزیره قشم

رزرو هتل از رایج‌ترین روش‌های اقامت در هر شهری است. قشم نیز دارای هتل‌های متعدد بوده و هر فرد با هر بودجه‌ای می‌تواند هتلی مناسب برای خود پیدا کند. از بهترین هتل‌های 4 ستاره قشم می‌توان هتل ارم و هتل آتامان را نام برد. هتل‌های 3 ستاره امکانات کمتری نسبت به هتل‌های 4 ستاره داشته و همچنین از قیمت‌های کمتری نیز برخوردارند. از بهترین هتل‌های 3 ستاره قشم می‌توان به هتل ریحان، هتل رخسار و هتل سینگو اشاره نمود. انتخاب کم هزینه‌تر هتل‌های 2 ستاره و 1 ستاره هستند که امکانات رفاهی زیادی ندارند اما هزینه‌های سفرتان را به‌شدت کاهش می‌دهند.

کمپینگ در قشم، راهی برای اقامتی اقتصادی

کمپینگ راهی دیگر برای اقامت بوده که طرفداران خاصی را به خود اختصاص داده است. اگر امکانات کمپینگ را به همراه دارید می‌توانید با کمپینگ هزینه‌های اقامت خود را به‌شدت کاهش دهید و سفری ارزان قیمت را تجربه کنید. البته توجه داشته باشید که کمپینگ همواره نیازمند امکانات خاص و تجربه خواهد بود.

کمپینگ

بهترین رستوران های قشم - در سفرتان به قشم، این رستوران‌های جذاب را از دست ندهید.

شکم گردی در رستوران ‌های قشم

شکم‌گردی و خوردن غذاهای بومی و محلی هر منطقه از جذاب‌ترین بخش‌های هر سفر به حساب می‌آید. شکم‌گردی سبب می‌گردد علاوه بر آشنایی با ذائقه مردم هر منطقه، با تنوع و ترکیب فوق‌العاده‌ای از انواع طعم‌ها آشنا ‌شوید. در غذاهای محلی مردم قشم ماهی و محصولات دریایی نقش اصلی را بازی می‌کنند. از دیگر ویژگی‌های غذاهای محلی قشم می‌توان به تند و تیز بودن غذاهای این منطقه اشاره کرد. قلیه ماهی با تکه‌های ماهی و طعمی تند، از شاخص‌ترین و معروف‌ترین غذاهای قشم است.

رستوران نعیم قشم

رستوران نعیم قشم یکی از رستوران‌های شناخته شده جزیره قشم بوده که منویی متنوع از انواع کباب‌ها تا غذاهای دریایی متعدد را دارد. از بهترین غذاهای این رستوران قلیه ماهی و میگو با سس مخصوص هستند. این رستوران در مرکز جزیره قشم قرار گرفته است.

رستوران نعیم قشم

رستوران دفاری قشم

رستوران دفاری قشم به کسانی پیشنهاد می‌شود که به فضاهای سنتی علاقه‌مند هستند. این رستوران منویی متنوع از انواع غذاهای عربی، غذاهای دریایی و غذاهای ایرانی دارد. همچنین در رستوران دفاری قشم دارای موسیقی زنده است.

رستوران خوان بوم در جزیره قشم

رستوران خوان بوم از رستوران‌های لوکس قشم بوده که فضای داخلی و دکوراسیون خاصی دارد. این رستوران دیواره‌ها و ستون‌های سنگی داشته و نورپردازی خاص این رستوران فضای عجیب و منحصربه‌فردی را به‌وجود آورده است. منوی این رستوران را انواع غذاهای دریایی، غذاهای ایرانی و فست فود تشکیل داده‌اند.

رستوران خوان بوم

کافه های قشم - معرفی 7 تا از بهترین کافه های قشم + آدرس

رستوران بادیل قشم

رستوران بادیل قشم جایی است که در آن می‌توانید غذاهای دریایی را با ترکیبی جدید امتحان کنید. بادیل یک رستوران مدرن بوده که غذاهای دریایی را با شیوه‌های نوینی طبخ می‌کند و به همین علت در میان رستوران‌های قشم جایگاه خاصی را به خود اختصاص داده و طرفداران زیادی دارد. همچنین به علت محبوبیت این رستوران گاهی اوقات پیدا کردن میز کمی سخت شده و باید برای گرفتن میز منتظر بمانید.

رستوران شاورما در مرکز شهر قشم

رستوران شاورما در نزدیکی سیتی سنتر و در مرکز شهر قشم قرار دارد. در این رستوران می‌توانید غذاهای متفاوتی نظیر شاورما گوشت و شاورما مرغ و همچنین چندین نوع غذای لبنانی خوشمزه را نیز سفارش دهید. از پیش غذاهای خوشمزه‌ای که در رستوران شاورما سرو می‌شوند نیز می‌توان به حمص و تبوله اشاره کرد.

رستوران شاورما قشم

رستوران‌های محلی قشم

گرچه قشم از رستوران‌های متعدد باکیفیت و خوبی برخوردار بوده اما به ویژه اگر مدت زمان نسبتا زیادی را در قشم اقامت دارید، پیشنهاد می‌شود کمی از مرکز شهر فاصله گرفته و رستوران‌های محلی را نیز امتحان نمایید. روستای سهیلی دارای اقامتگاه‌های بوم‌گردی متعدد و رستوران‌های محلی بی‌نظیری است. در این رستوران‌ها انواع غذاهای لذیذ بومی و محلی تهیه و سرو می‌گردند. طراحی داخلی این رستوران‌ها نیز سنتی بوده و اتاق‌های آن دارای تزئیناتی از صنایع دستی، دیوارهای کاه‌گلی و حصیرهایی است که به عنوان زیرانداز مورد استفاده قرار می‌گیرند. مهمان‌نوازی بومیان این منطقه را از رستوران‌های محلی آن متوجه خواهید شد.

جاهای دیدنی قشم - شما میتوانید برای دیدن جاهای دیدنی و معروف جزیره زیبای قشم بر روی لینک کلیک کنید.

در سفر به قشم از کجا دیدن کنیم؟

جزیره قشم جاذبه‌ها و دیدنی‌های فراوان دارد. به ویژه اگر مدت زمان سفر شما کوتاه باشد نمی‌توانید از تمامی جاذبه‌های این جزیره دیدن نمایید. همچنین جزایر هرمز و هنگام نیز جاذبه‌های متعددی را در خود جای داده‌اند که در سفر خود به قشم می‌توانید از آن‌ها نیز بازدید کنید. برای سفر خود تا جای ممکن برنامه‌ریزی نموده تا بتوانید به جاذبه‌های بیشتر و معروف‌تری سر بزنید.

جزیره ناز قشم | جذاب ترین جای دیدنی قشم

از جالب‌ترین و جذاب‌ترین پدیده‌های طبیعی جزیره قشم می‌توان به جزیره ناز اشاره کرد. جزیره یا جزایر ناز به مجموعه‌ای از سه صخره گفته می‌شود که در میان دریا قرار دارند. در ساعات خاصی از روز که آب دریا به عقب می‌رود، می‌توانید با ماشین یا پای پیاده به این جزایر زیبا بروید. از بالای صخره می‌توانید شاهد برخورد موج‌ها با سنگ‌ها باشید. از حیواناتی که در این منطقه زندگی می‌کنند می‌توان به خرچنگ‌ها، مرغ‌های دریایی، فلامینگوها و لاکپشت‌ها اشاره نمود. شما می‌توانید این حیوانات را از نزدیک و در محل زندگی آن‌ها نیز مشاهده نمایید. مردم بومی در ساعات خاصی از شبانه‌روز در اطراف ساحل دست‌فروشی خود را به راه می‌اندازند. از میوه‌های گرمسیری، لباس‌های محلی، صدف و انواع صنایع دستی کالاهایی هستند که در این دست‌فروشی‌ها عرضه می‌شوند. به علاوه تعدادی از زنان بومی در ساحل به طراحی و زدن نقش حنا می‌پردازند. اگرچه این نقش‌ها عمر طولانی ندارند اما خاطره آن‌ها تا ابد در ذهن شما پررنگ خواهد ماند. در روزهای آخر هفته نیز اهالی قشم با اتومبیل‌های گران قیمت خود به اطراف ساحل آمده و حرکات نمایشی جذابی اجرا می‌کنند. مردم بومی به این نمایش دریف بازی می‌گویند. توجه داشته باشید که قشم منطقه آزاد تجاری است و به همین علت ماشین‌های لوکس با قیمت‌هایی بسیار ارزان‌تر از دیگر شهرها به فروش می‌رسند.

جزیره ناز قشم

تنگه چاهکوه قشم | ناب تربن منطقه برای عکاسی

تنگه چاهکوه همان‌طور که از نامش می‌توان حدس زد، هم تنگه بوده و هم چاه‌های متعددی را شامل می‌شود. این تنگه در میان کوه‌های صخره‌ای قرار گرفته است. در ابتدای مسیر با راهی باز و وسیع مواجه خواهید شد اما هرچه جلوتر بروید کم‌کم صخره‌ها به یکدیگر نزدیک شده و مسیر تنگ و باریک می‌گردد. چاه‌های این دره تعداد زیاد و عمق کمی دارند. کوه‌های صخره‌ای اطراف تنگه چاهکوه برجستگی‌ها و فرورفتگی‌های جالبی را دارا هستند.

تنگه چاهکوه قشم

جنگل حرا | جاذبه ای پر از شگفتی

ویژگی‌های خاص جغرافیایی و آب و هوایی قشم سبب شده تا پدیده‌های طبیعی جالب و جذابی در این جزیره نمایان شوند. جنگل دریایی حرا را می‌توان یکی از این پدیده‌ها دانست. این جنگل درختانی با قامت‌های نسبتاً کوتاه و ریشه‌های درهم تنیده دارد. این درختان پربرگ و سرسبز هستند. جنگل حرا با توجه به بالا و پایین رفتن آب، مدتی در زیر آب فرو رفته و مدتی بعد سر از آب بیرون می‌آورد. این درختان نسبت به شوری آب دریا مقاوم‌ بوده و برگ‌های آنان به‌گونه‌ای است که نمک آب دریا را به بیرون می‌فرستند. پرندگانی نظیر مرغ ماهی‌خوار، پلیکان و فلامینگو از دیگر جذابیت‌های جنگل حرا به حساب می‌آیند. برای این‌که بتوانید این پرندگان زیبا را از نزدیک ببینید لازم است سوار قایق شده و روی آب و در بین درختان جنگل حرا گردش نمایید. بومیان این منطقه در ایام خاصی از سال بین درختان جنگل حرا تور پهن کرده و میگو صید می‌کنند. برگ‌های درختان جنگل حرا خوراک حیوانات می‌شوند.

جنگل حرا قشم

غار نمکدان قشم | راهنمای مسافرت به قشم

در جنوب غربی قشم و در فاصله 90 کیلومتری از مرکز این شهر غاری به نام غار نمکدان قرار دارد. برای دسترسی به این غار نیاز است کمی پیاده روی کنید. غار نمکدان دارای لایه‌های روی هم قرار گرفته نمک و قندیل‌های زیبا و عجیبی بوده که به کمک یکدیگر صحنه‌های عجیب و شگفت‌انگیزی را به وجود آورده‌اند. علاقه‌مندان به غارنوردی بهتر است موقعیت بازدید از غار نمکدان قشم را از دست ندهند.

مجموعه غار های خربس قشم

غار خربس قشم یک مجموعه از غارهای درهم تنیده است که در دل کوهی نه چندان مرتفع قرار گرفته‌اند. این غار 10 کیلومتر از مرکز شهر قشم فاصله دارند. غارهای خربس قشم در یک بازه زمانی پناهگاه مردم بوده‌اند. این غارهای تودرتو در این بازه زمانی به محل زندگی و اتاق تبدیل شده‌اند.

غار خربس قشم

دره معروف به ستارگان قشم

از بهترین و برترین عجایب جزیره قشم، دره ستارگان است که هر چقدر هم مدت زمان سفرتان کم باشد، باید آن را در برنامه سفر خود قرار دهید. دره ستارگان محوطه وسیعی بوده که از کوه‌ها و صخره‌های متعددی تشکیل شد. این کوه‌ها و صخره‌ها با گذشت زمان و در اثر فرسایش شکل‌های عجیب و غریبی به خود گرفته‌اند. به عقیده مردم بومی این محوطه از یک کوه صخره‌ای تشکیل شده بوده و در اثر برخورد یک ستاره با آن به این شکل عجیب و خاص درآمده است. زمانی‌که باد در بین این صخره‌ها می‌پیچد، صدای عجیبی به گوش می‌رسد که فضای دره ستارگان را کمی وهم‌آلود می‌کند. در مسیر رفتن به دره ستارگان، از روستایی به نام روستای برکه خلف عبور می‌کنید. جالب است بدانید روستای برکه خلف را به عنوان تمیزترین روستای ایران به سازمان ملل معرفی کرده‌اند. مردم این روستا به نوبت این روستا را جارو و تمیز می‌نمایند.

دره ستارگان

دره تندیس‌ها | پدیده ای طبیعی در خلیج فارس

دره تندیس‌ها را می‌توان به دره ستارگان تشبیه کرد. در دره تندیس‌ها فرسایش توسط باران، باد و تابش نور خورشید صخره‌های این منطقه را به شکل تندیس‌های عظیم و عجیبی درآورده است. این دره میلیون‌ها سال پیش در میان دریا قرار داشته که این مسئله را صدف‌های موجود در سطح دره تندیس‌ها اثبات می‌کنند.

دره تندیس‌ها قشم

سد گوران قشم | راهنمای سفر قشم

روستای گوران روستایی است که در شمال جزیره قشم واقع گردید. نام این روستا از کلمه گبران گرفته شده و به زرتشتیانی اشاره داشته که در این روستا اقامت دارند. سد گوران از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این روستا به حساب می‌آید. این سد در طول تاریخ تمدن ایران ساخته شده و به این شکل درآمده است. به عبارتی دیگر هر یک از بخش‌های سد گوران در یک دوره تاریخی ساخته شده‌اند. پی این سد در دوران هخامنشیان ریخته شد، تاج سد در دوره ساسانیان بنا گشته و در دوره پهلوی نیز عملیات ساخت سد گوران به پایان رسید. به علاوه در این روستا می‌توانید مراحل ساخت لنج، قایق و کشتی را نیز از نزدیک ببینید.

سد گوران قشم

معروف ترین سوغات قشم کدامند؟

جزیره قشم نیز مانند دیگر شهرهای عزیز کشورمان دارای سوغات مخصوص و متحصر به فرد خود است. از جمله بهترین سوغات قشم می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • نان تموشی
  • نان خمیر تره
  •  نان گرده
  • نان لگیمات
  • خرما، سوغات خوراکی قشم
  • کیک سنتی هلر
  • ادویه های معطر 
  • گلابتون دوزی
  • شک بافی
  • سوندبافی
  • ساز عود
  • کپکاپ سازی
  • تکه دوزی
  • بادله دوزی
  • زری بافی
  • خوس دوزی
  • لنج سازی
  • برقع سازی

سوغات قشم کدامند؟

گشت جزیره هنگام قشم

جزایر هنگام و هرمز هر دو در نزدیکی جزیره قشم قرار دارند و می‌توانید بازدید از این دو جزیره زیبا را نیز در برنامه سفر خود به قشم قرار دهید. یکی از راه‌های رفتن به جزیره هنگام استفاده از گشت جزیره هنگام است. گشت جزیره هنگام را احتمالاً از محل اقامت خود می‌توانید تهیه کنید. به علاوه با یک جستجوی کوچک در اینترنت می‌توانید گشت‌های متعددی برای رفتن به جزیره هنگام قشم بیابید. صبح روز مقرر شده، ماشین به دنبال شما آمده و شما را تا اسکله می‌رساند. در اسکله سوار یک قایق شده و به جزیره هنگام می‌روید. در این مسیر ممکن است با دلفین‌هایی که به سمت قایق شما می‌آیند مواجه گردید که این مسئله خود از جذاب‌ترین اتفاقات این گشت خواهد بود. با توجه به این‌که دلفین‌ها آموزش ندیده‌اند، تضمینی برای این‌که نزدیک قایق شما شوند وجود ندارد. سپس به جزیره هنگام خواهید رسید. مردم محلی بازارچه‌های کوچکی در ساحل برپا کرده‌اند که در آن به فروش محصولاتی نظیر دست‌سازه‌های زنان جزیره می‌پردازند. خرید از این بازارچه‌های کوچک هزینه چندانی ندارد اما به رونق اقتصادی مردم بومی این منطقه کمک زیادی خواهد کرد. همچنین در جزیره هنگام نیز زنان بومی به طراحی و زدن نقش حنا مشغول هستند که اگر در جزیره ناز نقش حنا نزده‌اید، این فرصت را در جزیره هنگام از دست ندهید. در این بازارچه‌ها نان تمشی و سمبوسه‌های پخته شده توسط زنان بومی جزیره نیز به فروش می‌رسند.

جزیره هنگام قشم

گشت جزیره هرمز قشم

سفر خود به جزیره قشم را با بازدید از جذابیت‌های جزایر هنگام و هرمز کامل کنید. جزیره هرمز به‌خاطر کوه‌ها و خاک‌های رنگی خود شهرت دارد. جالب است بدانید برخی از خاک‌های رنگی این جزیره خوراکی بوده‌اند. برای رفتن به جزیره هرمز نیز همانند جزیره هنگام باید برای گشت جزیره ثبت نام نمایید. صبح زود روز موعود، اتومبیلی به دنبال شما آمده و شما را به اسکله می‌رساند. سپس از اسکله و از راه دریایی راهی جزیره هرمز خواهید شد. در زمانی کمتر از یک ساعت به جزیره هرمز می‌رسید. در صورتی‌که با تور یا گشت به این جزیره سفر می‌کنید، راهنماها در مقصد منتظر شما هستند.

جاهای دیدنی جزیره هرمز کدامند؟

برای بازدید از جزیره هرمز معمولاً نیاز است سوار ون شده و در اولین مقصد به منزل یکی از بومی‌ها بروید. سپس در آن‌جا صبحانه خورده و راهی سفری پرماجرا می‌شوید. در ادامه به معرفی دیدنی‌های جزیره هرمز نظیر دره مجسمه‌ها، قلعه پرتغالی‌ها و دره سکوت می‌پردازیم که در گشت هرمز از آن‌ها بازدید خواهید کرد.

جاهای دیدنی جزیره هرمز

دره مجسمه‌های هرمز

دره مجسمه‌ها از زیباترین پدیده‌های طبیعی هرمز به حساب می‌آید که از کوه‌های سنگی و صخره‌ها تشکیل شده است. برای دسترسی به این دره نیاز بوده تا کمی پیاده‌ روی نمایید. هر یک از این کوه‌ها و صخره‌ها را می‌توان به شکل جانوران خیالی تشبیه کرد. اگر صخره‌ها را رد کنید، به پرتگاهی با ارتفاع 40 متر از سطح دریا می‌رسید. منظره دریا از بالای این پرتگاه بسیار جالب و دیدنی خواهد بود.

دره مجسمه‌ها

قلعه پرتغالی‌ها یکی از دیدنی ترین جاها در سفر به هرمز

قلعه پرتغالی‌ها از جاذبه‌های دیدنی جزیره هرمز به شمار می‌رود که در ساحل دریا ساخته شده است. این قلعه توسط پرتغالی‌ها بنا گردید. پرتغالی‌ها در دوره صفوی چند سالی را در خلیج فارس حضور داشتند. آن‌ها در ساخت این قلعه از خاک سرخ جزیره هرمز استفاده کرده‌اند. از جمله سازه‌های ساخته شده در قلعه پرتغالی‌ها اتاق‌های متعدد، سالن‌ها، انبار تسلیحات و آب انبار هستند. تأثیر معماری ایرانی – اسلامی بر سازه‌های پرتغالی‌ها را می‌توان از وجود آب انبار، سقف‌های هلالی و ستون‌های قلعه پرتغالی‌ها دریافت.

قلعه پرتغالی‌ها

دره سکوت | راهنمای سفر

دره سکوت یکی دیگر از دیدنی‌های جزیره هرمز است که نیاز است برای دسترسی به آن چند صد متری را پیاده روی کنید. مسیر دسترسی به دره سکوت بسیار زیبا بوده و مناظر شگفت‌انگیز و اشکال بلورین نمکی دارد. پس از آن‌که به دره رسیدید، صخره‌های نمکی را دورتادور این دره خواهید دید. شکل ویژه دره و صخره‌ها به صورتی بوده که صدای خیلی کمی را از اطراف می‌شنوید و علت نام‌گذاری این دره به نام دره سکوت نیز همین مسئله بیان گردید.

معدن خاک سرخ هرمز

معدن خاک سرخ هرمز که معدنی بزرگ از یکی از مرغوب‌ترین خاک‌های سرخ در جهان محسوب می‌شود، مکانی است که حتماً باید در برنامه گردش شما قرار داشته باشد. خاک سرخ این معدن که بیشتر آن را آهن تشکیل می‌دهد، کاربرد گسترده‌ای در صنایعی نظیر لوازم آرایش، شیشه، سرامیک سازی و رنگ سازی دارد. بخش جالب برای مسافران معدن خاک سرخ نیست بلکه ساحلی با خاک سرخ بوده که در کنار آبی دریا قرار گرفته و منظره‌ای بسیار رویایی را پدید می‌آورد. این ساحل به نام ساحل سرخ شناخته می‌گردد. کمی آن طرف‌تر نیز می‌توانید ساحلی با خاک نقره‌ای و درخشان مشاهده نمایید.

معدن خاک سرخ هرمز

فرش خاکی هرمز

فرش خاکی هرمز از دیگر زیبایی‌های این جزیره به حساب می‌آید. خاک قرمز رنگ هرمز فرصت خوبی برای هنرنمایی هنرمندان جزیره هرمز به وجود آورده است. هر سال در اسفند ماه 50 هنرمند در جزیره هرمز این فرش رنگی زیبا و بزرگ را طراحی کرده و می‌سازند. این فرش 1300 مترمربع مساحت داشته و 12 رنگ متفاوت در طراحی آن به‌کار می‌روند. به عقیده برخی فرش خاکی هرمز بزرگ‌ترین فرش خاکی جهان محسوب می‌شود.

تفریحات قشم- شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر از تفریحات جالب و دیدنی جزیره زیبای قشم بر روی لینک کلیک کنید.

تفریحات قشم شامل چه چیزهایی است؟

جزیره قشم دارای امکانات تفریحی متعددی است که علاوه بر لذت بردن از تماشای زیبایی‌های این جزیره، می‌توانید از این امکانات استفاده کرده و کمی هیجان به سفر خود بیفزایید. از مهم‌ترین تفریحات قشم می‌توان به غواصی، پاراگلایدر، قایق سواری، سافاری، شاتل سواری، بنانا سواری و پاراسل اشاره نمود که در ادامه به معرفی این تفریحات می‌پردازیم.

غواصی

هرجا که دریا باشد غواصی نیز از تفریحات رایج آن‌جا خواهد بود. گروه‌های متعددی در قشم کار آموزش غواصی را انجام می‌دهند. شما می‌توانید غواصی را با آموزش‌های غواصان ماهر بیاموزید. سپس تجهیزات مورد نیاز برای غواصی در اختیار شما قرار داده می‌شوند. پس از آن می‌توانید غواصی در آب‌های خلیج فارس را تجربه کنید. معمولاً این پروسه 2 ساعت به طول می‌انجامد. البته با گروه‌های مختلف ممکن است این زمان کمتر یا بیشتر باشد.

قیمت بلیط غواصی در قشم - برای کسب اطلاعات در رابطه با بلیط غواصی در قشم این مقاله را مطالعه بفرمایید

غواصی در قشم

پاراگلایدر قشم

پاراگلایدر یکی از آرزوهای دیرینه انسان یعنی پرواز را تبدیل به حقیقت می‌کند. پاراگلایدر از تفریحات هیجان‌انگیز و محبوب در قشم است و شما می‌توانید پرواز بر فراز دریا و جنگل‌های حرا را تجربه نمایید.

قایق سواری

قایق سواری در جزیره قشم، جزیره ناز، جزیره هرمز و در جنگل حرا امکان‌پذیر است. قایق سواری را می‌توان رایج‌ترین تفریح دریایی مسافران جزیره قشم دانست که نظر افراد بی‌شماری را به خود جلب می‌کند و نیاز به مهارت خاصی نخواهد داشت. بنابراین همه مسافران می‌توانند از آن لذت ببرند.

قایق سواری قشم

سافاری قشم | برای عاشقان ماشین سواری

افرادی که عاشق ماشین سواری هستند نباید سافاری و آفرود در قشم را از دست دهند. ماشین‌های لوکس جزیره قشم و همچنین بیابان‌های این جزیره زمینه را برای سافاری فراهم آورده‌اند.

شاتل سواری

تفریح آبی دیگری که در قشم انجام می‌شود شاتل سواری است. برای شاتل سواری، شما ابتدا سوار تیوب‌های خاصی شده و وارد دریا می‌گردید. قایقی که جلوتر از شما حرکت می‌کند، تیوب را روی آب حرکت می‌دهد. این تفریح هیجان‌انگیز نیازمند کلاه و تجهیزات ایمنی نیز خواهد بود.

شاتل سواری قشم

بنانا سواری

بنانا سواری تفریحی تقریباً مشابه شاتل سواری است. تفاوت بنانا سواری با شاتل سواری در این بوده که در بنانا سواری به جای تیوب سوار قایق‌های خاص پلاستیکی به شکل موز می‌شوید. این تفریح آبی بسیار هیجان‌انگیز بوده و برای انجام کمی باید شجاعت به خرج دهید.

پاراسل | راهنمای تفریح در قشم

پاراسل تفریحی هیجان‌انگیز است که می‌توانید آن را به تنهایی یا به همراه 1 یا 2 نفر دیگر انجام دهید. پاراسل را می‌توان چتری بزرگ شبیه به بالن دانست که به قایقی که در سطح دریا حرکت می‌کند متصل می‌شود. زمانی‌که قایق روی آب حرکت می‌نماید، پاراسل در ارتفاعات به پرواز در می‌آید. پاراسل‌ها معمولاً بین 150 الی 200 متر ارتفاع می‌گیرند.

پاراسل در قشم

فلای بورد | تفریحات پرهیجان قشم

فلای بورد تفریح مورد علاقه کسانی است که از تفریحات پرهیجان لذت می‌برند. اگر می‌خواهید تجربه فلای بورد را داشته باشید، ابتدا باید یک دوره آموزشی کوتاه را بگذرانید. سپس یک جت اسکی به شما متصل می‌شود و پس از آن با استفاده از نیروی آب و حرکت جت اسکی می‌توانید از سطح دریا بالا بروید.

راهنمای کامل پارک‌های قشم

از امکانات تفریحی رایگان یا کم هزینه جزیره قشم می‌توان به پارک‌های این جزیره اشاره کرد. جزیره قشم تعدادی پارک را در خود جای داده که می‌توانید بازدید از آن‌ها را در برنامه سفر خود قرار دهید، به ویژه اگر به دنبال کم کردن هزینه‌‌های سفر خود هستید. در ادامه به معرفی برخی از پارک‌های قشم نظیر پارک زیتون قشم، پارک کروکودیل قشم، باغ موزه گیاه‌ شناسی قشم و موزه ژئوپارک قشم می‌پردازیم.

پارک ساحلی و زیبای زیتون قشم

معروف‌ترین پارک جزیره قشم پارک زیتون نام دارد. این پارک به علت داشتن زمین والیبال، زمین بسکتبال، آلاچیق‌های زیبا و دیگر امکانات تفریحی و رفاهی مورد توجه گردشگران جزیره قشم قرار گرفته است. همچنین قدم زدن در ساحل قشم نیز تجربه‌ای به یاد ماندنی محسوب می‌شود.

پارک زیتون قشم

پارک کروکودیل قشم | نمایی از حیات وحش

پارک کروکودیل قشم بهترین پارک برای علاقه‌مندان به حیات وحش و تماشای حیوانات است. در این پارک می‌توانید زندگی کروکودیل‌ها را از نزدیک ببینید. به علاوه انواع مختلف دیگری از حیوانات نظیر لاک‌پشت، مار، ایگوانا و طاووس نیز در پارک کروکودیل قشم زندگی می‌کنند.

باغ موزه گیاه شناسی | مملو از گونه های شگفت انگیز گیاهان

باغ موزه گیاه شناسی قشم مکانی است که در آن می‌توانید پوشش گیاهی و طبیعت قشم را در یک مکان ببینید. در این باغ موزه گیاه شناسی انواع گونه‌های گیاهی جزیره قشم در معرض نمایش گذاشته شده‌اند. از جاذبه‌های این باغ موزه می‌توان به گلخانه‌های بزرگ، آبشار و فضای سبز دل‌انگیز اشاره نمود.

باغ موزه گیاه شناسی قشم

موزه ژئوپارک قشم | راهنمای قشم گردی

موزه ژئوپارک قشم ویژه افرادی است که قصد دارند با تنوع زیستی جزیره قشم بیشتر آشنا شوند. در این موزه ژئوپارک می‌توانید انواع گونه‌های صدف‌، خزندگان، پرندگان و پستانداران را تماشا کنید. بازدید از موزه ژئوپارک قشم و باغ موزه گیاه شناسی قشم شما را کاملاً با محیط زیست این جزیره آشنا می‌سازد.

حمل و نقل در جزیره قشم به چه شکل است؟

قشم جزیره‌ای بزرگ محسوب می‌شود و در سفر به قشم حمل و نقل در قشم دغدغه مهمی است. در این جزیره نمی‌توانید بسیاری از فواصل را با پای پیاده طی کنید. همچنین حمل و نقل عمومی نبست به آن صورت که در شهرهای بزرگ ایران دیده می‌شود در قشم در دسترس نخواهد بود. از مهم‌ترین وسایل حمل و نقل مسافران در جزیره کیش تاکسی، ماشین‌های اجاره‌ای و ون هستند.

تاکسی‌های قشم

از اصلی‌ترین وسایل حمل و نقل در قشم می‌توان به تاکسی‌ها اشاره کرد. تاکسی‌ها تقریباً در همه جا، از فرودگاه گرفته تا در نزدیکی مراکز تفریحی یا مراکز خرید یافت می‌گردند. به علاوه معمولاً در نزدیکی هتل‌ها نیز تعدادی تاکسی قرار دارند که مسافران را به هر مقصدی که بخواهند می‌رسانند. گرچه ممکن است استفاده مداوم از تاکسی کمی گران تمام شود.

تاکسی‌های قشم

اجاره ماشین در قشم

اگر دوست دارید در جابه‌جایی آزادی داشته باشید و بتوانید خودتان به هر بخش از جزیره قشم رانندگی کنید، شرکت‌هایی هستند که در این جزیره به شما اتومبیل کرایه می‌دهند. این امکان وجود خواهد داشت که از همان لحظه ورود خود به فرودگاه اتومبیل خود را اجاره نمایید. جهت اجاره اتومبیل در قشم باید مدارکی نظیر کارت ملی و گواهینامه ارائه داده و علاوه بر هزینه‌ای که برای اجاره ماشین می‌پردازید، مبلغی را نیز بابت ضمانت به شرکت پرداخت کنید. اجاره ماشین در دو جزیره کیش و قشم از قوانین نسبتاً مشابهی برخوردار بوده‌اند و شرکت‌های متعددی نیز این کار را انجام می‌دهند.

اجاره ون در قشم

اگر به صورت دسته جمعی به قشم سفر خواهید کرد، اجاره ون بسیار به‌صرفه‌تر از اجاره چندین خودرو یا استفاده از تاکسی خواهد بود. به تبلیغات سطح شهر توجه نموده یا به‌ راحتی اجاره ون در قشم را در اینترنت جستجو نمایید. پس از یافتن شرکت معتبر اجاره ون در قشم، می‌توانید ون مورد نظر خود را اجاره کنید.

بازارهای قشم، حس خرید در کنار سفر

انگیزه بسیاری از مسافران جزیره قشم، خرید از بازارها و مراکز خرید معروف این شهر به حساب می‌آید. قشم منطقه آزاد تجاری بوده و همین امر سبب شده که این شهر از نظر تجاری بسیاری پررونق گردد. همچنین قیمت اجناس این جزیره معمولاً از دیگر شهرهای ایران کمتر است. به علاوه فروشگاه‌های متعددی محصولات خود را به صورت عمده عرضه می‌کنند. اگر در زمان حراج فروشگاه‌ها به قشم سفر نمایید، محصولات مورد نیاز خود را با قیمت‌های بسیار خوبی پیدا خواهید کرد.

سیتی سنتر 1 قشم

سیتی سنتر 1 واقع در میدان امام قلی خان قشم از مراکز معروف و محبوب جزیره قشم به شمار می‌رود. این مرکز خرید در 2 طبقه ساخته شده و دارای مراکز تفریحی، رستوران، فود کورت و تعداد زیادی فروشگاه است. فروشگاه‌های سیتی سنتر 1 به عرضه انواع لوازم آرایشی، لوازم صوتی و تصویری، شکلات، کفش، کیف و لباس می‌پردازند.

سیتی سنتر 1 قشم

سیتی سنتر 2 قشم

سیتی سنتر 2 روبه‌روی سیتی سنتر 1 و در آن سوی خیابان واقع شده است. اگر تصمیم دارید از هر دو سیتی سنتر 1 و 2 بازدید کنید نیازی به خروج از ساختمان‌ها و ورود به خیابان نخواهید داشت. بین این دو سیتی سنتر یک راهروی بزرگ بنا گردیده که از طریق آن می‌توانید بین هر دو مرکز خرید جابه‌جا شوید. در این راهرو عجیب شما می‌توانید انواع صنایع دستی، آثار هنری و عکس‌هایی چشم‌نواز از جزیره قشم را که با نورپردازی ملایم به نمایش گذاشته شده‌اند را مشاهده نمایید.

بازار پردیس قشم | راهنمای خرید در قشم

بازار پردیش قشم در یک ساختمان 4 طبقه قرار دارد. 2 طبقه از این ساختمان تجاری بوده و 2 طبقه دیگر مسکونی هستند. در بازار پردیس قسم می‌توانید محصولاتی نظیر لوازم خانگی، لباس و کالاهای لوکس را تهیه کنید.

بازار پردیس قشم

مراکز خرید قشم - لذت خرید در سفر به جزیره اقتصادی خلیج فارس!

بازار قدیم قشم | معرفی بازار های قشم

بازار قدیم قشم از جمله بازارهایی است که باید در برنامه سفر خود قرار دهید. در این بازار علاوه بر خرید می‌توانید بافت قدیمی شهر قشم را نیز نظاره‌گر باشید. بازار قدیم قشم محل مناسبی برای خرید لباس و پارچه‌های سنتی بی‌نظیر قشم محسوب می‌شود

بازار درگهان قشم | خرید ارزان و با کیفیت

بازار درگهان از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین بازارهای قشم بوده که از تعدادی پاساژ و مرکز خرید تشکیل شده است. این پاساژها و مراکز خرید محصولات متنوعی را به فروش می‌رسانند. در این مراکز خرید کالاهای عمده نیز جهت فروش عرضه می‌گردند. مجتمع تجاری نور، مجتمع تجاری اطلس، مجتمع تجاری نگین، مجتمع تجاری پرشین گلف، مجتمع تجاری دو دلفین، مجتمع تجاری زمرد، مجتمع تجاری مروارید، مجتمع تجاری صدف و مجتمع تجاری دریا از مهم‌ترین و معروف‌ترین مراکز خرید بازار درگهان قشم محسوب می‌شوند.

بازار درگهان قشم

سخن پایانی

قشم نام جزیره‌ای توریستی در جنوب ایران است که طبیعت بکر و بازارهای معروفی دارد. این جزیره از دهه هفتاد به منطقه آزاد تجاری تبدیل شده و کسب و کارها در این شهر رونق پیدا کرده‌اند. بسیاری از گردشگران برای خرید از مراکز خرید معروف قشم که کالاهای متفاوتی را عرضه می‌کنند به این شهر سفر می‌نمایند. در مراکز خرید قشم می‌توانید انواع اجناس ارزان قیمت، لوکس، عمده و برند را بیابید.

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.5 از 5 | از 115 کاربر