یکشنبه بازار استانبول

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/29
بازدید: 29567
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

در زمانی که به یک شهر جدید سفر می کنید، یکی از کارهای جذاب، بازدید از بازارهای محلی شهر مقصد تان است. شما می توانید در بازارهای محلی و سنتی با محصولات و سوغاتی های شهر موردی که به آن سفر کرده اید، آشنا شده و اطلاعات بیشتری از سبک زندگی مردم آن شهر را به دست آورید. یکی از مهم ترین شهرهای جهان برای گردشگری، شهر زیبای استانبول است. سالانه افراد بسیار زیادی به واسطه حضور در تور استانبول به این شهر زیبا و خاص سفر کرده و از آن بازدید می کنند. اگر شما نیز به واسطه شرکت در تور ترکیه به شهر زیبای استانبول سفر کردید، به شما پیشنهاد می دهیم تا حتماً یک روز از سفر خود را به بازدید از بازارهای محلی و سنتی این شهر اختصاص دهید. در این مطلب قصد داریم تا شما را با یکشنبه بازار استانبول آشنا کرده و توضیحاتی را در رابطه با این بازار به شما ارائه دهیم.

یک شنبه بازار استانبول

یک شنبه بازارهای ارزان استانبول

یکی از مهم ترین ویژگی های بازارهای استانبول این است که این بازارهای سنتی و محلی یک روز از هفته را به خود اختصاص داده و در آن روز فعالیت آن ها آغاز می شود. شما می توانید از اولین روز هفته یعنی شنبه تا جمعه، بازارهای مختلفی را در سراسر استانبول مشاهده کنید. در روزهایی که این بازارها فعال می شوند، شما با قیمت بسیار پایینی می توانید محصولات مختلفی از بازارهای استانبول را خریداری کنید. اگر بخواهیم به بررسی بازارهای ارزان شهر استانبول در طول هفته بپردازیم و آن ها را به شما معرفی کنیم باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • یکشنبه بازار کوشویولو
  • یکشنبه بازار  بیلیک دوزو
  • یکشنبه بازار مجیدیه
  • یکشنبه بازار فریکوی
  • یکشنبه بازار قاسم پاشا
  • یکشنبه بازار فاتح

محبوب ترین تورهای ترکیه لحظه آخر کدامند؟

یکشنبه بازارهای استانبول

همان طور که گفته شد، شما می توانید در هر روز هفته به یکی از بازارهای محلی و سنتی شهر استانبول رفته و از آن بازدید کنید. یکشنبه ها نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در این زمان بازارهای مختلفی در استانبول فعالیت خود را آغاز می کنند که اگر بخواهیم به این بازارها اشاره کرده و از آن ها نام ببریم باید به موارد زیر اشاره داشت.

یکشنبه بازارهای استانبول

یکشنبه بازار کوشویولو

یکی از مهم ترین بازارهای محلی در شهر استانبول که در روزهای یکشنبه فعالیت خود را آغاز کرده و شما می توانید از آن بازدید داشته باشید، یکشنبه بازار کوشویولو است. شما می توانید در این بازار محصولات مختلفی را مشاهده کرده و آن ها را با قیمت های بسیار ارزان خریداری کنید.

آدرس یکشنبه بازار کوشویولو

یکشنبه بازار کوشویولو در کوچه کاتب صالح قرار گرفته است و برای این که بتوانید به این یکشنبه بازار جذاب دسترسی پیدا کنید، می توانید در ایستگاه ینی کاپِه سوار بر مترو خط مارمارای شده و با استفاده از این خط مترو به سمت سوگتو چشمه حرکت کنید، پس از آن می توانید در ایستگاه آیریلیک چشمه از قطار پیاده شوید و پس از کمی پیاده روی به راحتی به یکشنبه بازار کوشویولو برسید.

بازار بزرگ استانبول - این بازار سنتی روزانه بیش از 350 هزار گردشگر را به سوی خود جلب می کند.

یکشنبه بازار بیلیک دوزو 

یکشنبه بازار بیلیک دوزو 

یکی دیگر از یکشنبه بازارهای شهر استانبول که محبوبیت بسیار زیادی بین افراد دارد، یکشنبه بازار بیلیک دوزو است که به شما پیشنهاد می کنیم تا بازدید از این یکشنبه بازار را در برنامه خود قرار دهید. در بخش های بعدی نحوه دسترسی به این یکشنبه بازار را نیز به شما معرفی خواهیم کرد.

آدرس یکشنبه بازار بیلیک دوزو

شب بازار بیلیک دوزو در کنار مرکز فرهنگی آداکنت واقع شده است و برای این که به این منطقه دسترسی پیدا کنید، می توانید سوار بر مترو خط M1A شده و به سمت فرودگاه آتاتورک حرکت کنید. در ایستگاه آتاکوی از قطار پیاده شوید و سپس به ایستگاه شیرینِولَر بروید. در این ایستگاه سوار بر خط 34BZ شوید و به سمت بِیلیکوزو حرکت کنید. پس از آن که به ایستگاه گوزل یورت رسیدید، می توانید از اتوبوس پیاده شده و با کمی پیاده روی خود را به یکشنبه بازار بیلیک دوزو برساند.

یکشنبه بازار مجیدیه

از دیگر یکشنبه بازار های شهر استانبول می توان به یکشنبه بازار مجیدیه اشاره کرد. در واقع مجیدیه نام محله ای در منطقه شیشلی استانبول است که شما می توانید در روزهای یکشنبه به این محله رفته و از بازار سنتی و محلی آن بازدید کنید.

آدرس یکشنبه بازار مجیدیه

برای دسترسی پیدا کردن به بازار مجیدیه می توانید به ایستگاه مترو ینی کاپِه رفته و سوار مترو خط M2 شوید تا به سمت حاجی عثمان حرکت کنید. سپس در ایستگاه شیشلی از قطار پیاده شده و تا یکشنبه بازار مجیدیه چند قدم پیاده روی کنید. اگر از این بازار جذاب دیدن کردید، به شما پیشنهاد می کنیم تا پس از آن، از مرکز خرید پروفیلو نیز بازدید داشته باشید.

اوت لت های استانبول - اوت لت های استانبول را قبل از سفر به آن بشناسید.

یکشنبه بازار مجیدیه

یکشنبه بازار فریکوی

اگر عاشق عتیقه جات هستید و دوست دارید چنین محصولات جذاب و فوق العاده ای را با قیمت های مقرون به صرفه خریداری کنید، به شما پیشنهاد می کنیم تا در روز یکشنبه سری به بازار فریکوی زده و از این بازار عتیقه فروشی جذاب و خاص استانبول دیدن کنید.

یکشنبه بازار فریکوی

یکشنبه بازار فریکوی در نزدیکی مسجد شیشلی قرار دارد و برای دسترسی به این بازار چند مسیر پیش روی شما قرار دارد. اگر در میدان تکسیم قرار دارید، می توانید با ۳۰ دقیقه پیاده روی خود را به یکشنبه بازار فریکوی برسانید و اگر قصد دارید تا با مترو به سمت این بازار حرکت کنید، می توانید در ایستگاه حاجی عثمان از قطار پیاده شده و با کمی پیاده روی خود را به یکشنبه بازار فریکوی برسانید.

یکشنبه بازار قاسم پاشا

یکشنبه بازار قاسم پاشا یکی از محبوب ترین و شلوغ ترین بازارها در روز یکشنبه است. اگر در روز یکشنبه سری به ایستگاه پیاله پاشا بزنید، بدون شک شلوغی و ازدحام جمعیت را در این ایستگاه مشاهده می کنید، زیرا افراد بسیار زیادی از این طریق به بازار قاسم پاشا استانبول دسترسی پیدا می کنند و سعی می کنند تا از این مکان بازدید داشته باشد.

آدرس یکشنبه بازار قاسم پاشا

برای دسترسی به بازار قاسم پاشا می توانید سوار بر اتوبوس ۷۷ شیشلی شده در ایستگاه دبستان احمدی یالمان از اتوبوس پیاده شوید.

 غذاهای خیابانی استانبول - آشنایی با بهترین و خوشمزه ترین غذاهای خیابانی استانبول

یکشنبه بازار قاسم پاشا

یکشنبه بازار فاتح

یکی از بازارهای قدیمی و محبوب در روز یکشنبه، بازار فاتح شهر استانبول است. این بازار ،یکشنبه در خیابان آغاچ کاکان و خیابان حاجی پیری شهر استانبول برگزار شده و علاوه بر مردم استانبول گردشگران بسیار زیادی نیز از این بازار بازدید می کنند. 

آدرس یکشنبه بازار فاتح

همان طور که گفته شد، یکشنبه بازار فاتح در منطقه فاتح و خیابان های آغاچ کاکان و خیابان حاجی پیری برگزار می شود و برای دسترسی به این بازار، می توانید از ایستگاه ینی کاپِه استفاده کرده و سوار بر مترو ‌خط مارمارای شوید و به سمت سوگتو چشمه حرکت کنید. سپس در ایستگاه مارمارای سیگتیچی از قطار پیاده شده و تا بازار کمی پیاده روی کنید. با این کار به سرعت می توانید به یکشنبه بازار فاتح دسترسی پیدا کنید.

نظرات کاربران

  1. تارا تارا 1402/09/15
    1 نفر پسندیدند
    اگر می خواید جنس خوب بخرید با کیفیت باشه برید یکشنبه بازار همه چی توش پیدا می کنید

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.3 از 5 | از 106 کاربر