دبی مارینا

زمان مطالعه: 1 دقیقه
بروزرسانی: 1402/06/27
بازدید: 2256
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

آفتاب گرفتن در زیر اشعه‌های رقصنده خورشید درخشان در دبی مارینا حال و هوای دیگری خواهد داشت. تماشای منظه‌ای بکر و بی‌نظیر و قدم زدن روی زمین تن‌پوش شده از نخل و آبراهی زمردی روزی پر هیجان و شگفت‌انگیز را به ارمغان می‌آورد. بازدید از مراکز خرید، گشت و گذار در میان آثار هنری و تجربه‌ سقوط آزاد تنها بخشی از شگفتی‌های این منطقه زیبا است.

دبی مارینا

مارینا دبی کجاست؟

در میان شن‌های طلایی ساحل جمیرا و در مجاورت آب‌های نیلگون خلیج فارس، تفرجگاه ساحلی دبی مارینا قرار دارد. دبی مارینا یک مکان منحصربه‌فرد واقع در کشور امارات است که با انبوه تفریحات خود و ساخت لحظاتی هیجان‌انگیز و خلق روزی پر از آرامش و تفریح، آماده پذیرایی از گردشگران است. طول سه کیلومتری کانال آب مصنوعی این منطقه که آّب آن از خلیج فارس تغذیه می‌شود، جهت ساخت آب‌نمای دبی مارینا بود که در بخش مرکزی آن قرار داشته و حدود 12 درصد منطقه رابه خود اختصاص داده است. بازارهای صنایع دستی، مراکز خرید، قایق‌های لوکس و رستوران‌های بین‌المللی و... واقع در این منطقه تا ساعت‌ها شما را مشغول خواهد کرد.

ارزان ترین تور دبی - تضمین کمترین قیمت بازار + خدمات و آفر ویژه تور دبی در لحظه آخر

قدم زدن در دبی مارینا

مسیری 7 کیلومتری مزین شده با نخل‌های افلاکی در کنار جوش و خروش آب، لذت قدم زدن را غیر قابل وصف خواهد کرد. آبراه فیروزه‌ای، تسلی‌بخش روزهای پر مشغله بوده و قایق‌های تفریحی دبی مارینا خالی کننده هیجانات درونی هستند. پس از قدم زدن در منطقه‌ای پر از هیجان و شگفتی لذت میل کردن غذا در رستورانی لوکس را از دست ندهید. همچنین می‌توانید بسیاری از لوازم برند و مد روز را به هنگام قدم زدن خریداری کنید.

قدم زدن در دبی مارینا

گالری وان در دبی مارینا

در این گالری می‌توان شاهد آثار هنری قابل خرید که با جعبه‌های هدیه زیبا ارائه می‌شوند بود. گالری وان دارای آثار هنری زیبا و هدایایی از چهره‌های معروف است. حتی می‌توان هنر دیواری ونسخه‌های کلاروس را با جستجو میان آثار هنری در گالری وان پیدا کنید. نسخه‌های کلاروس در این گالری می‌تواند شما را به وجد آورد.

تفریحات دبی - کارهایی که در دبی باید تجربه کرد!

فاز اول دبی مارینا

دبی مارینا دارای دو فاز است که فاز اول آن 25 هکتار یعنی 250000 متر مربع را پوشش می‌دهد این فاز شش ساختمان آپارتمانی مستقل را شامل می‌شود که آن‌ها را برج‌های مارینا دبی می‌نامند. هزینه‌ای که ساخت این فاز برای دولت خود به همراه داشت بیش از 2.1 میلیارد درهم بود. نام گذاری این برج‌ها به این صورت است که سه برج با استفاده از نام‌ سنگ‌های قیمتی به نام‌های الماس، فیروزه، مرجان و نام سه برج دیگر برگرفته از عطر‌های عربی به نام‌های عنبر، مشک و الیاس است. شما می‌توانید با پیاده‌روی در این منطقه شاهد مناظر زیبا و گشت‌وگذار در رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها، لذت کافی را از سفر خود ببرید و نکته دیگر اینکه در این منطقه می‌توانید قایق سواری کنید.

 فاز اول دبی مارینا

جاهای دیدنی دبی - معرفی برترین جاذبه های گردشگری دبی

فاز دوم دبی مارینا

قرار بر این است بلندترین بلوک جهان در این فاز ساخته شود. بیشترین برج‌های این منطقه ارتفاعات بین 250 تا 300 متر را دارا هستند، برای مثال برج بی‌نهایت، اوشن هایتس، مارینا پیناکل و برج سلفا از آن جمله‌اند. روزانه صدها توریست از این برج‌ها دیدن می‌کنند. ناگفته نماند که برج پنتومینیوم 516 متر است. علاقه‌مندان می‌توانند به محله دبی مارینا بروند و از نزدیک شاهد ابر سازه‌های دست بشر باشند.

مرکز خرید مارینا دبی

این مرکز خرید در نزدیکی دبی مارینا ساخته شده و به نام دبی مارینا مال شناخته می‌شود. اکثر گردشگران به قصد خرید به این شهر سفر می‌کنند، شما حتی اگر بودجه کافی نداشته باشید می‌توانید به این محله سفر، تفریح و خرید کنید. مغازه‌های این مرکز خرید زیاد و دارای اجناس متنوعی است؛ همچنین در اینجا گرسنگی خود را می‌توانید در رستوران‌ها و غذا فروشی رفع کنید، حتی جالب است بدانید زمین بازی برای کودکانتان وجود دارد که آنها می‌توانند به راحتی در انجا بازی کنند، ناگفته نماند که اسکله مارینا در منطقه دبی مارینا قرار دارد که طول آن بیست متر است و سه ساختمان مسکونی دارد.

مرکز خرید مارینا دبی 

مراکز خرید دبی - خرید اجناس لوکس و ارزان در مراکز خرید شهر آسمان خراش‌ها!

اقامت در ساحل جمیرا

ساحل جمیرا بعد از منطقه جمیرا دبی، واقع در ساحل خلیج فارس نامگذاری شده است. این ساحل، از ساحل جنوبی منطقه تاریخی شهر تا محل تقاطع جزیره خرما جمیرا و پایانه‌های بین انتهای جنوبی مجتمع مسکونی ساحل جمیرا (مجاور با منطقه تفرجگاه دبی) و اسکله امکانات در بندر جبل علی امتداد یافته است. طرح‌هایی که قرار است در این اقامتگاه اجرا شود به این صورت است:

 2000 متر مربع مساحت داشته باشد، 40 برج مسکونی و هتل خواهد داشت و در صورت اتمام، تبدیل به بزرگ‌ترین اقامتگاه جهان می‌شود. یکی از توصیه‌های ما به شما این است که شب‌های این منطقه را از دست ندهید زیرا بهترین لحظات زندگی شما را به‌خصوص اگر شب را در این جا باشید، رقم خواهد زد. نام کامل این اقامتگاه جمیرا بیچ رزیدنس دبی (Jumeirah Beach Residence) یا به اختصار JBR نیز می‌گویند. در این اقامتگاه لوکس 15000 نفر می‌توانند در آپارتمان‌ها و هتل‌ها شب را بمانند.

اقامت در ساحل جمیرا

معرفی کامل شهر دبی - با مدرن ترین کشور خارمیانه آشنا شوید!

اسکله دبی مارینا

اسکله مارینا مجاور با آب است و 20 متر طول دارد، یکی از محبوب‌ترین پروژه‌های دبی و یک مجتمع مسکونی سه‌گانه بوده که مشرف به مارینای دبی است. که به این صورت مارینا اسکله غربی، مارینا اسکله شمالی و مارینا اسکله شرقی نامگذاری کرده‌اند. این برج توسط Emaar توسعه یافته و توسط شرکت معماری معروف Arif & Bintoak طراحی شده است.

سخن پایانی

دبی مارینا یکی از مطلوب‌ترین نواحی فعلی دبی است، مخصوصا به این دلیل که دبی مارینا مجاورت با مراکز تفریحی و سرگرمی و رستوران‌های بسیاری دارد. در دبی مارینا می‌توانید ویلاهای لوکس و زیبایی پیدا کنید. شما می‌توانید با سفر به دبی مارینا بهترین و لذت‌بخش‌ترین خاطرات را برای خود بسازید و از لوکس‌ترین امکانات آن استفاده نمایید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.4 از 5 | از 100 کاربر