معابد شگفت انگیز تایلند

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/02
بازدید: 1772
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

کشور تایلند مقصدی ایده آل برای بازدید بسیاری از چیزهای مختلف از جمله هنر، دریاها و سواحل، فرهنگ، غذا، تفریح، تاریخ و غیره است. معابد تایلند مهم ترین بخش از فرهنگ و مذهب این کشور را تشکیل می دهد. بر اساس آمارها تخمین زده می شود بیش از 40000 معبد در تایلند وجود دارد که همه دارای داستان منحصر به فرد خود هستند. با وجود این تفاسیر هر یک از معابد تایلند می توانند به نوبه خود شگفت انگیز باشند، در این مقاله سایت لحظه آخر قصد داریم شما را با عجیب ترین و شگفت انگیز معابد تایلند آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

معابد تایلند

معبد پو تایلند

معبد پو تایلند و یا معبد فو که در بانکوک واقع شده توسط پادشاه راما دوم در سال 1819 بنا شد. این معبد که از شش قلعه ساخته شده است در گذشته محل قرارگیری سربازان برای جنگ های مختلف بود اما امروزه تبدیل به یکی از نقاط گردشگری شده است. این معبد که به عنوان یکی از قدیمی ترین معابد جهان محسوب می شود به علت قرار گیری  مجسمه 46 متری بودا در آن بسیار مشهور است. آنچه که هر گردشگر قبل از بازدید هر یک معابد شگفت انگیز تایلند علی الخصوص معبد پو و یا معبد فو تایلند باید بداند رعایت ادب و پوشش مناسب قبل از ورود به معبد است.

آشنایی با کشور تایلند - همه چیز درباره کشور تایلند

معبد پو تایلند

معبد آرون در تایلند

در هنگام معرفی معابد تایلند باید بدانیم که ممکن است هر معبد دارای چندین اسم و داستان مخصوص به خود باشد که می تواند بیانگر قدمت بالای آن باشد. معبد آرون که از آن به عنوان معبد سپیده دم و یا معبد جلال یاد می شود، بر فراز رودخانه چائو فرایا در بانکوک قرار دارد. وقتی آسمان شب نمایان می شود این معبد دارای جاذبه های دیدنی مخصوص به خود است که چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند. معماری شگفت انگیز معبد آرون آن را تبدیل به یکی از جاذبه های دیدنی تایلند کرده است. یکی از جاذبه های دیدنی معبد آرون طلوع خورشید بر فراز این معبد است. هم چنین برج سبک خمر، وجود ظروف چینی رنگارنگ و ساختمان های ساخته شده از صدف دریایی و هنر معماری چین زیبایی های این معبد را بیشتر کرده است.

جاهای دیدنی تایلند - آشنایی با 22 جاذبه گردشگری تایلند که ایرانیان عاشق آنند.

معبد آرون تایلند

معبد حقیقت تایلند

معبد حقیقت که از آن به عنوان یکی از معابد شگفت انگیز تایلند یاد می شود در شهر پاتایا واقع شده که تلفیقی از دو مذهب هندو و بودایی را به تصویر می کشد. در کنار معرفی معابد تایلند باید بدانیم که معبد حقیقت توسط تاجری تایلندی به سبک معماری Ayutthaya طراحی شده است. جالب است بدانیم بخش عمده ای از ساختمان از چوب ساخته شده که زیبایی و جذابیت این معبد تایلندی را صد چندان می کند. ساخت معبد حقیقت تایلند نخستین بار در سال 1981 در زمینی به مساحت سیزده هکتار آغاز شد و تا سال 2020 ادامه داشت. آنچه که این معبد را جذاب تر می کند وجود گلدسته ای بزرگ به اندازه 105 متر است. گرچه بازدید از این معبد برای گردشگران کمی مشکل است چرا که کلیه گردشگران باید با نوعی کلاه خاص وارد معبد شوند اما اغلب توریست ها تمایل دارند تا از معابد شگفت انگیز تایلند بازدید کنند.

معبد حقیقت تایلند

معبد ماها تات در تایلند

معبد ماهاتات، واقع در پارک تاریخی سوخوتای شمال تایلند و یک معبد باستانی است که به عنوان مهم ترین و مقدس ترین معبد پارک تایلند محسوب می شود. آنچه که این معبد را زیباتر و معروف تر می کند وجود حدود 168 مجسمه از شاگردان بودایی با دستان بسته و تزئین شده است که ریشه در تاریخ دین بودا دارد. هم چنین از این معبد با عنوان "معبد جامع بزرگ" در تایلند یاد می شود و تمامی گردشگران می توانند مجسمه ایستاده و بزرگ بودا را در بالای تالار این معبد مشاهده کنند. در گذشته نه چندان دور معبد ماهاتات در واقع یک معبد کوچک سلطنتی برای خانواده سلطنتی برشمرده می شد که فضایی برای انجام مراسم های مذهبی مهم برای راهبان بود.

سفر به کشور تایلند با جاذبه‌های گردشگری فوق العاده دیدنی!

معبد ماها تات تایلند

معبد سوتات تایلند

معبد سوتات یکی از مقدس ترین معابد تایلند است که برای دیدن آن باید گردشگران به بالای کوه بروند. این معبد، در حدود 15 کیلومتری چیانگ مای قرار دارد و به عنوان یک صومعه بودایی فعال از قرن 14 شناخته می شود. معماری بی نظیر و زمردین این معبد با گلدسته های طلایی اش سبب شده تا گردشگران زیادی هر ساله برای دیدن معبد سوتات روانه تایلند شوند.

معبد سوتات تایلند

معبد پراکائو در تایلند

معبد پراکائو یکی از معابد شگفت انگیز تایلند می باشد که در سال 1783 توسط راما اول اولین پادشاه سلسله چاکری بنا شد و هر ساله و در پی گذر زمان مورد بازسازی و تزئین قرار گرفته است. در واقع هر پادشاه تایلندی سهمی در زیبایی این معبد داشته است. در معبد پراکائو تایلند همواره بسیاری از مراسم مهم ایالتی و سلطنتی برگزار می شود و هر پادشاه در هر نسل موظف است یک شی ارزشمند و قیمتی به این معبد اعطا کند تا این شی قیمتی به عنوان یک هدیه ارزشمند از پادشاه باقی بماند. آنچه که معبد پراکائو را به محلی برای عبادت و تصویر کشیدن فرهنگ بودا و تایلند تبدیل می کند معماری معبد است که کاملا با فرهنگ مذهبی تایلند عجین شده است. یک گردشگر قبل از بازدید از این نقطه باید بداند که پوشش مناسب مهم ترین رکن بازدید از معبد بودا زمردی است.

علت مسافرت ایرانیان به تایلند - چرا تایلند برای ایرانی‌ها محبوب است؟

معبد پراکائو

معبد ترایمیت تایلند

معبد ترایمیت یکی از معابد تایلند محسوب می شود که در بانکوک واقع شده به علت قرار دادن مجسمه 5.5 تنی بودای به صورت نشسته در آن مشهور است. قدمت این مجسمه طلا به قرن سیزدهم می رسد و تقریباً 5 متر ارتفاع دارد. این معبد پرجنب و جوش که در محله چینی ها بانکوک واقع شده است، در حدود 450 متری غرب ایستگاه راه آهن هوا لامپونگ قرار دارد. این معبد که از آن با عنوان موزه ترایمیت هم یاد می شود دارای یک موزه سه طبقه ای می باشد که در آن می توان با تاریخ بودای طلایی آشنا شد. گردشگران می توانند در طبقه دوم این موزه تاریخ مذهب بودا را به صورت سه بعدی مشاهده کنند.

معبد ترایمیت

معبد فراسری سانفت تایلند

معبد فراسری سافنت واقع در شهر بانکوک است. این معبد که در سال 1991 به ثبت یونسکو رسیده است به عنوان یکی از مشهور ترین معابد ناقوس شکل در سطح جهان مشهور است. در معماری این معبد تایلند تلفیقی از مذهب و عشق پدیدار است. این معبد علاوه بر جنبه مذهبی خود از نظر سلطنتی نیز بسیار حائز اهمیت است و بخشی از تاریخ تایلند را در خود جای داده است.

معبد فراسری

معبد دیدنی رونگ خون در تایلند

در پایان قرن بیستم بود که مرمت و بازسازی نیاز مبرم معبد رونگ خون از دیدگاه هر شخص به حساب می آمد چرا که این معبد در وضعیت بدی  قرار داشت و بودجه برای بازسازی در دسترس نبود از این رو هنرمند محلی از چیانگ رای، تصمیم گرفت معبد را به طور کامل بازسازی کند و این پروژه را با پول شخصی خود تأمین کند. تا به الان چالرم چای میزان بالایی برای این پروژه هزینه کرده است. او قصد دارد منطقه مجاور معبد مرکز آموزش و مدیتیشن باشد و مردم از آموزه های بودایی بهره مند شوند. این هنرمند، معبد را به عنوان هدیه ای برای بودا می داند و معتقد است که این پروژه به او زندگی جاودانه می بخشد. پیش بینی می شود این معبد تا سال 2070 تکمیل شود. این معبد دارای نه ساختمان مجزا اما به هم مرتبط است. در ساخت این معبد از معماری کلاسیک تایلند استفاده شده است که همین دلیل موجب طولانی مدت شدن پروژه مرمت معبد می باشد.

معبد دیدنی رونگ

جمع بندی

بخشی از معرفی معابد تایلند به اتمام رسید اما معابد بی نظیر تایلند تنها به عناوین فوق محدود نمی شوند. اگر شما گردشگری هستید که قصد آشنایی با ادیان جهانی را دارید، تایلند مناسب ترین نقطه برای شما به منظور آشنایی و آگاهی در مورد ادیان مختلف است. این کشور مملو از معابد بودایی باشکوه می باشد که برخی از آنها متعلق به قرن ها پیش است. جالب است بدانیم برخی از معابد تایلند از چوب، سنگ و حتی بطری های آبجو بازیافتی ساخته شده اند اما با این وجود عموم افراد در این مناطق احساس آرامش دارند. به پایان یکی دیگر از مقالات سایت لحظه آخر نزدیک می شویم لطفا نظرات و دیدگاه های خود را در مورد این مقاله با ما به اشتراک بگذارید و اگر قصد سفر و بازدید از معابد شگفت انگیز تایلند را دارید باید بدانید که برای ورود به اماکن مذهبی تایلند باید قوانین و پوشش مشخصی را رعایت کنید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.4 از 5 | از 100 کاربر