هتل بزرگ ارم کیش پلمب شد!

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1395/11/04
بازدید: 577
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده
پس از حملات ترروریستی که در کشور های همسایه همچون ترکیه اتفاق افتاد، صنعت گردشگری داخلی ایران متحول شد. در پی این اتفاق گردشگران داخلی و خارجی به حضور در ایران و سفر به مناطقی چون جزیره ی زیبای کیش روی آوردند که این مسئله، باعث رونق گردشگری این منطقه، نسبت به چند سال اخیر شد. 
اما از آن جایی که در یک بهره رکود اقتصادی به سر می بریم، گردشگران تلاش می کنند تا هزینه های سفر خود را کاهش دهند و به سمت تور های ارزان قیمت تر تور کیش روی می آورند.
از بین هتل های کیش ، هتل بزرگ ارم کیش که می توان گفت یکی از بزرگ ترین هتل های این جزیره است، در پی سال های اخیر دچار تخلفاتی شده و با صدمه زدن به صنعت گردشگری در این ناحیه منجر به پلمپ شدن خود شده است. این هتل که دارای 210 اطاق و بیش از 160 سوئیت در داخل ساختمان اصلی و محوطه بیرونی می باشد، مجموعا دارای بیش از 1000 تخت بوده و بزرگ ترین هتل جزیره محسوب می شود. این هتل دارای دو استخر و سونا با کليه امکانات، مراکز و فروشگاههاي تجاري، کافي شاپ هاي متنوع با انواع غذاهاي ايراني و خارجي، رستوران گردان و رستوران سنتي، فست فود، تالارهای مخصوص ازدواج و جشن تولد، و همچنین دو سالن آمفي تئاتر 50 و 400 نفره و يک سالن کنفرانس 40 نفره، گالری و سالن چند منظوره، کلوپ ورزشی و تفریحی وهمچنین سالن بیلیارد است.
 
 
شایان ذکر است که در سال 1390 با برسی های انجام شده پیرامون خدمات، بهداشت و درجه بندی مابین هتل های جزریره ی کیش، این هتل یکی از ستاره های خود را به دلیل بی کیفیت بودن خدمات ارئه شده از دست داد و از هتل 5 ستاره به هتل 4 ستاره نزول کرد. با ادامه ی خدمات نامطلوبی که به مسافرین خود ارائه می داد سر انجام در شهریور سال 1391 برای اولین بار پلمپ گردید.
بعد از آن مدیریت هتل بارها عوض شد تا در نهایت هتل ارم کیش مجددا کار خود را از سر گرفت. اما دیری نپایید که مجددا کیفیت خدماتی و بهداشتی هتل رو به افول رفت. معاون گردشگري سازمان منطقه ي آزاد کيش، محمد محب خدايي در اين اين رابطه اشاره کرد که با توجه به تعداد زياد شکايات مردم در خصوص ارائه خدمات نامطلوب و اقدام به فروش اتاق هاي هتل ارم تحت عنوان هتل 4 ستاره، بر آن شديم تا به وضعيت فوق رسيدگي کنيم. در اين زمينه علاوه بر شکايات واصله در جزيره کيش، مرکز ارتباطات مردمي نهاد رياست جمهوري و دبيرخانه شوراي عالي مناطق آزاد، طي نامه به کثرت به شکايت پرداخته و خواستار رسيدگي جدي به اين موضوع شده اند. يکي مشکلات هتل ارم کيش که معاون گردشگري سازمان منطقه ي آزاد کيش به آن ها اشاره کرد، عدم ايمني در آسانسور ها، تجهيزات اطفاي حريق، موارد بهداشتي و وضعيت نامناسب ساختماني هتل بوده است.
 
 
خدايي در اين باره اضافه کرد که هتل ارم پس از ماهها دريافت اخطارهاي قانوني، عدم رعايت اصول هتلداري و عدم توجه به فرصت هايي که به دفعات طي ۳۰ ماه گذشته داده شده اعمال قانون شده است. استانداردهاي هتلداري در جزيره کيش، توسط کميته نظارت که متشکل از نمايندگان جوامع هتلداران، آژانس داران، بازاريان، رستوران داران، نمايندگان اداره بهداشت، گردشگري، نهاد امامت جمعه، نيروي انتظامي، آتش نشاني و… است بررسي و مصوب مي شود و تصميم گيري در خصوص هتل ارم نيز توسط اين کميته بوده است. به گفته ي وي عدم ثبات در تعيين مديريت هتل و دخالتهاي سليقه اي مالکين در امور تخصصي هتلداري نيز از جمله مسائلي بوده که باعث شده هتل ارم در زمينه ارائه خدمات مطلوب به گردشگران موفق نباشد.
محمد محب خدايي در ادامه  تصريح کرد که بر اساس تصميم گيري انجام شده و اخطار اداره اماکن، مقرر شد هتل ارم از تاريخ ۶ تا ۱۶ دي فرصتي داشته باشد تا نسبت به تخليه و عدم پذيرش مسافر اقدام کند و در تاريخ ۱۶ دي اين هتل پلمپ گرديد. وي در خصوص تصوير منتشره از مجوز آتش نشاني توسط اين هتل گفت: اين مجوز در تاريخ ۲۵ دي ماه يعني بعد از پلمپ اخذ شده و لازم است بر اساس مقررات،  مجموعه ارم نسبت به رفع همه مشکلات اقدام کند و پس از انجام صحيح موارد، کميته نظارت نسبت به رفع پلمپ و بازگشايي اقدام کند.
خدايي تاکيد کرد آنچه در اين مورد و يا موارد مشابه بايد مد نظر همگان قرار گيرد، توجه به حفظ کيفيت ها در جزيره ي کيش است. آز آنجايي که جزيره ي کيش را مي توان يک برند در گردشگري داخلي دانست، بايد نسبت به حفظ کيفيت در جزيره حساس باشيم، زيرا ارائه خدمات نا مطلوب توسط يک مجموعه تنها براي آن مجموعه مشکل ايجاد نمي کند، بلکه تبليغات سوء و نارضايتي مسافران از اين خدمات به همه جزيره کيش آسيب مي زند. گردشگران اين نارضايتي را بنام سفر نا مطلوب به کيش در ذهن خود ثبت مي کند و با انتقال اين تجربه ناخوشايند به ديگران باعث مي شوند، تبعات نارضايتي از يک مجموعه مانعي براي سفر ديگر گردشگران به کيش و در نتيجه آسيب به صنعت گردشگري جزيره کيش شود.
وي در خصوص حمايت از سرمايه گذاران نيز گفت: تاکنون بارها به مديران هتل ارم فرصت داده شد تا نسبت به بازسازي و ارائه خدمات مطلوب اقدام کنند و حتي در سال گذشته با دستور مديرعامل سازمان منطقه آزاد کيش، پلمپ اين مجموعه ملغي شد و فرصتي براي بازسازي به مديران هتل ارم داده شد اما متاسفانه، باز هم شاهد عدم توجه به اخطارها و فرصت ها بوديم که نتايج آن نارضايتي گردشگران و شکايات متعدد بوده که در نهایت منجر به پلمپ شدن هتل ارم کیش شده است. عزیزانی که قصد سفر به کیش را با تور کیش داشتند به نظر باید بیخیال هتل ارم کیش بشوند .
تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.2 از 5 | از 100 کاربر