هیجان انگیز ترین تفریحات دنیا

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/28
بازدید: 48994
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

افراد زیادی وجود دارند که شیفته هیجان و سرعت هستند. برخی از این افراد حاضرند برای کسب تجربه و هیجان، مبالغ زیادی را هزینه کرده و یا کیلومترها سفر کنند. این ورزش ها یا فعالیت های هیجان انگیز و بعضا خطرناک، بسیار گوناگون و متنوع می باشند و در ادامه، با برخی از آن ها بیشتر آشنا می شویم.

بیس جامپینگ

ورزش بیس جامپینگ یا پرش از ارتفاع بدون طناب (Base Jumping) به عنوان خطرناک ترین ورزش در لیست ورزش های خطرناک دنیا به شمار می رود. این ورزش علی رغم وجود خطر مرگ، طرفداران خاص خودش را دارد که اتفاقا تعداد کمی هم نیستند. این ورزش را می توان در مکان های مختلفی از جمله پرتگاه ها، کوهستان ها، دره ها ، پل ها، ساختمان ها یا حتی با بیرون پریدن از هواپیما و هلی کوپتر انجام داد. دو روش کلی برای انجام ورزش بیس جامپینگ وجود دارد: پرش به همراه وینگ سوییت (نوع خاصی از لباس که می توان با آن پرواز کرد) یا پرش با چتر از ارتفاع. ارتفاع باید در حدی باشد که فرد را با صدمه مواجه نسازد. ورزشکاران این رشته باید از آمادگی بدنی و ذهنی بالایی برخوردار بوده و همچنین آموزش های لازم را نیز فرا گرفته باشند. نکته دیگر، استفاده از لوازم و تجهیزات بروز، مناسب و استاندارد است تا خطر انجام این ورزش را تا کمترین حد ممکن کاهش دهد. ایالات متحده آمریکا را می توان مهد بیس جامپینگ دانست؛ به این سبب که این ورزش در ایالات متحده دارای طرفداران فراوانی بوده و همچنین این کشور مناطق طبیعی زیاد و مناسبی برای بیس جامپینگ دارد. البته انجام این ورزش در برخی مناطق این کشور ممنوع بوده و در صورت مشاهده، با فرد مجرم برخورد می گردد.

 

ورزش بیس جامپینگ

 

راه رفتن روی بال های هواپیما

راه رفتن روی بال های هواپیما از هیجان انگیز ترین تفریحات جهان است که اصلی ترین محل برگزاری آن در واشنگتن آمریکا می باشد. روش انجام آن به این صورت است که فرد را با طنابی محکم به بال بال هواپیما می بندند و وی پس از رسیدن هواپیما به ارتفاع و سرعت مشخصی، بر روی بال هواپیما قدم می گذارد. انجام این کار برای افراد عادی غیر ممکن بوده و تنها توسط کسی قابل انجام است که توانایی ذهنی و بدنی بالایی داشته باشد. همچنین انجام این کار نیازمند شرکت در کلاس های آموزشی به مدت 12 ساعت می باشد. در این کلاس ها آموزش های گوناگونی به فرد متقاضی داده می شود تا بتواند بدون خطر و حادثه، راه رفتن روی بال هواپیما را به خوبی انجام دهد. هیجان انگیزترین بخش این تفریح، زمانی است که فرد به میانه بال هواپیما می رسد و خلبان هواپیما را سر و ته می کند. البته کمتر کسی قادر به تحمل این شرایط می باشد. 

بانجی جامپینگ در برج ماکائو

در بالای برج ماکائو، سکوی پرشی وجود دارد که در ارتفاع 233 متری از سطح زمین قرار گرفته است. سکوی بانجی جامپینگ برج ماکائو در واقع بلندترین بانجی جامپینگ در تمام دنیاست. برای این پرش خاص، کابل های ویژه ای طراحی شده؛ زیرا فردی که مایل است این پرش را انجام دهد، نباید برخوردی با ساختمان ها داشته باشد. سکوی پرش در طبقه 75 یک آسمان خراش قرار دارد و برای تجربه هیجان بیشتر می توان پرش را در شب انجام داد.

کوهنوردی در کوه هوآشان

افرادی که برای کوهنوردی در کوه هوآشان اقدام می کنند، لازم است چیزهایی از صخره نوردی را آموزش دیده و بلد باشند. البته از نظر قانونی هیچ محدودیتی برای متقاضیان کوهنوردی در کوه هوآشان قرار داده نشده است و به همین علت، هر ساله افراد زیادی جان خود را در این مکان از دست می دهند. این کوهنوردی به خطرناک ترین تجربه کوهنوردی جهان مشهور است و راه آن شامل پیچ های نفس گیر، پله های عمودی وحشتناک و نرده های فلزی زهوار دررفته می باشد. هیجان انگیزترین و ترسناک ترین قسمت این ماجراجویی، بخشی است که الوارهایی با طول 4 متر و عرض 31 سانتی متر به دیواره های سنگی صخره ها وصل شده اند . زنجیرهایی فلزی در بالای آن وجود ارد که می توانید از آن ها کمک بگیرید و تعادل خود را حفظ کنید. این بخش که چانگونگ ژاندائو نام دارد، خطرناک ترین و مرگ آورترین بخش کوهنوردی است. اگر این مسیر را به سلامت طی کنید، به معبد تائوسیت می رسید که فاصله اش با زمین، 2 هزار متر است. 

 

کوهنوردی در کوه هواشان

 

جورج سوئینگز

جورج سوینگز تفریحی هیجان انگیز و شبیه به بانجی جامپینگ است. روش انجام آن بدین شرح می باشد: طنابی محکم دور کمر فرد بسته شده و او می تواند آزادانه به هر سو حرکت  کند و از مناظری که زیر پاهایش قرار دارند لذت ببرد. انجام این ورزش در حال حاضر در رودخانه زامبزی و ژرف دره واقع در آفریقای جنوبی امکان پذیر است که دارای دره هایی عمیق و رودخانه هایی جاری در انتهای آن ها می باشد. مناظر این مناطق به قدری زیبا و چشم نواز اند که باعث می شوند فراموش کنید در حال سقوط آزاد از ارتفاع 50 متری هستید!

کنیونینگ

کنیونینگ نوعی تفریح هیجان انگیز است که افراد شرکت کننده در آن تجربه هایی متنوع از غارنوردی، صخره نوردی، پرش از روی صخره ها و یا فرود آمدن از میان آبشار را تجربه می کنند. این تفریح در دنیا طرفداران مخصوص به خود را دارد و موسساتی هستند که امکانات و شرایط تجربه این تفریح را برای متقاضیان فراهم می کنند. این تفریح در مکان های مختلفی قابل انجام است اما مهیج ترین کنیونینگ را می توان در جنگل های انبوه کاستاریکا و پرکشایر اسکاتلند تجربه کرد که ارتفاعات مناسب این کار از جمله آبشار 40 متری و آب های سرد و یخ مانند را دارند.

اسکی روی کوه آتشفشان

در کشور نیکاراگوئه آتشفشانی به نام سرو نگرو (به معنی تپه سیاه) با ارتفاع 728 متر وجود دارد که آتشفشانی فعال و جوان می باشد. این آتشفشان هم جاذبه ای گردشگری است و هم مکانی برای اسکی سواری. گردشگران علاوه بر بالا رفتن از کوه و دیدن گدازه های این آتشفشان فعال، می توانند با اسکی هایی به نام sandboards از شیب تند آن پایین بیایند.

 

اسکی روی کوه آتشفشان

 

پرش در استخر شیطان

آبشار ویکتوریا یک آبشار خارق العاده با ارتفاع 122 متر و عرض حدودا 1.5 کیلومتر است. این آبشار عجیب و زیبا با چنان قدرت و شدتی به رودخانه زامبزی می ریزد که پاشیدن آب آن را از فاصله 50 کیلومتری قابل مشاهده می باشد. بخشی در بالاترین قسمت این آبشار وجود دارد که به استخر شیطان معروف بوده و در فصل های خشک، به اندازه کافی آرام و کم عمق می باشد که بتوان در آن شیرجه زد. افرادی که به درون این گودال شیرجه می زنند، توسط دیوارهای سنگی پنهان زیر سطح آب، نگه داشته می شوند و می توانند در لبه آبشار نشسته و مناظر پایین را تماشا کنند.

اسکای دایوینگ

اسکای دایو skydive)) ورزشی است که در سرتاسر جهان طرفداران زیادی دارد و انجام آن اخیرا در ایران نیز امکان پذیر گشته است. در این ورزش، فرد ورزشکار از وسیله ای پرنده مثل هواپیما یا هلی کوپتر همراه با چتر و امکانات لازم به پایین پریده و در ارتفاع مشخصی چتر خود را باز می کند و سپس لندینگ یا فرود ایمنی را انجام می دهد. این ورزش حساسیت فوق العاده و شرایط خاصی را داراست. به همین علت لوازم و تجهیزات آن باید بالاترین ایمنی و استانداردهای روز دنیا را دارا باشند تا حادثه ای رخ ندهد. به دلیل تجهیزات مدرن و ایمن این ورزش، اسکای دایوینگ یکی از ایمن ترین و کم خطرترین ورزش های اکشن جهان قلمداد می گردد. اصول کار این رشته بر اساس قوانین فیزیک سقوط آزاد می باشد و طی سال های متوالی با تکیه بر پیشرفت انسان ها در علم و دانش، امکان انجام هزاران متر سقوط آزاد بدون هیچ آسیبی برای علاقه مندان به هیجان و ماجراجویی فراهم آمده است.
کمترین و حداقل تجهیزات مورد نیاز برای انجام اسکای دایوینگ این موارد هستند:

  • چتر اصلی (کاناپی)
  • چتر کمکی (چتر رزرو)
  • فعال کننده اتومات (سایپرس AAD )
  • صندلی فرود (هارنس)
  • کلاه ایمنی (هلمت)
  • ارتفاع سنج (آلتی متر)
تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.1 از 5 | از 100 کاربر