فستیوال های تفلیس گرجستان

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/08
بازدید: 5483
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

در این قسمت از سایت لحظه آخر قصد داریم جشن های گرجستان را به شما معرفی کنیم. حضور در جشن های گرجستان، یکی از بهترین قسمت های سفر به این کشور زیبا و تاریخی می تواند باشد. با ما همراه باشید تا با جشن های گرجستان آشنا شوید. گرجستان یکی از کشور های توریستی جهان می باشد و سالانه گردشگران ‏زیادی از مناطق مختلف جهان به این کشور سفر می کنند به همین خاطر در این مقاله قصد ‏داریم جشن های گرجستان را برای گردشگران تور گرجستان شرح دهیم. گرجستان در قسمت شرق اروپا، از فرهنگ شرق و غرب تلفیق و جشن های متنوعی را به وجود آورده اند. مردم گرجی به هر بهانه ای دور هم جمع می شوند و از غذا های محلی، نوشیدنی های طعم دار و موسیقی های گوش نواز لذت می برد. جشن های گرجستان در زمان های مخصوصی برگزار می گردد که در این قسمت به معرفی جشن های گرجستان می پردازیم.

هر ساله در گرجستان فستیوال ها و همچنین جشن های جالب و مهیجی برگزار می شود که علاقه مندان زیادی از کشورهای مختلف از آن ها بازدید می کنند. فستیوال ها و یا جشن ها یکی از راه های شناخت و آشنایی با آداب و رسوم و فرهنگ ملت ها می باشد. با ما همراه باشید تا در ادامه جشن های گرجستان را برای شما معرفی کنیم.

جشن های گرجستان

 

 

1. جشنواره Egrisoba 

یکی از پر طرفدار ترین جشن های گرجستان می باشد که هر سال در فصل پاییز برگزار می گردد که در این جشن موسیقی محلی ، رقص های سنتی ، نمایش میوه ، اسب دوانی و نمایشگاه هنر دستی را از نزدیک خواهید دید از عناصر اصلی این جشن نوشیدنی های بین المللی و غذا های گرجی می باشد. این جشن به دلیل شور و شوقی که در آن نمایان است جزء یکی از پر طرفدار ترین جشن های گرجستان می باشد و گردشگران تور گرجستان باید توجه داشته باشند که اگر می خواهند در این جشنواره شرکت کنند باید در فصل پاییز به این کشور زیبا سفر کنند.

 

جشنواره Egrisoba 

 

2. جشنواره آهنگ سامگرلو 

یکی از شاد ترین جشن های گرجستان به شمار می رود که همه ساله در ماه اکتبر برگزار می گردد البته این جشن چند سالی برگزار نمی شد اما به دستور فرماندار شهر 7 سال پی در پی این جشنواره برگزار و گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کنند. در جشنواره آهنگ سامگرلو ، ساز و آهنگ محلی، صنایع دستی گرجستان و غذا های سنتی به نمایش گذاشته می شود. این جشنواره دلنشین یکی از بهترین جشن های گرجستان می باشد و به همین منظور به گردشگران تور گرجستان پیشنهاد می شود که برنامه سفر خود را طوری برنامه ریزی کنند که بتوانند در این جشنواره حضور داشته باشند.

سفری ارزان به کشوری اروپایی

3. فستیوال تبلیسوبا 

فستیوال و یا جشنواره تبلیسوبا یکی از برترین جشن های گرجستان می باشد، این جشن زیبا و جذاب به منظور جشن بزرگداشت تفلیس برگزار می شود.

این فستیوال یکی از اصلی ترین وقایع سالانه ی گرجستان می باشد که به این دلیل گردشگران زیادی با تور تفلیس برای تماشای آن به این شهر سفر می کنند، در این فستیوال لباس های رنگارنگ برگرفته از طبیعت از اصلی ترین های جشنواره محسوب می شود. فستیوال تبلیسوبا از سال 1979 تا به امروز هر سال برگزار می گردد. مرکز اصلی این جشن، تفلیس قدیم است که مردمان زیادی از سراسر گرجستان برای شرکت در جشن، شادی، موسیقی، ورزش های محلی، مسابقه و از همه مهم تر خوردن غذاهای خوشمزه گرجی راهی آن می شوند. به گردشگران تور گرجستان پیشنهاد می شود که سفر خود را به گونه ای برنامه ریزی کنند که در این مراسم حضور داشته باشند و اوقات خوشی را سپری کنند.

 

فستیوال تبلیسوبا 

 

4. جشنواره پنیر قفقاز 

این جشنواره یکی از جالب ترین و عجیب ترین فستیوال ها است. این جشنواره در تمام فصل ها در گوشه کنار جهان در حال برگزاری و ارائه متنوع ترین پنیرها می باشد. این جشنواره ی خوشمزه هر سال به دلیل حمایت از کشاورزی و همچنین انجمن پنیر سازان گرجستان برگزار می گردد که در این جشنواره بیش از 60 نوع پنیر از سراسر گرجستان جمع آوری و برای مردم به نمایش گذاشته می شود که می توانید هر نوع پنیر را تست و خریداری نمایید. فستیوال پنیر که یکی از شاد ترین و جالب ترین جشن های گر و یک نوع رسم و آیین گرجی است که همه ساله در سراسر گرجستان برگزار می شود. فستیوال پنیر برای نمایش و معرفی انواع پنیرهای مختلف از سراسر جهان است.

جاهای دیدنی گرجستان - تماشای آثار نئو کلاسیک در کنار سواحل کم نظیر شهرهای تفلیس و باتومی!

این فستیوال زیبا هر ساله در دوم مرداد ماه برابر با 24 جولای برگزار می شود. در فستیوال پنیر گرجستان انواع پنیرها، پنیرهای خام طعم دار شده با توجه به استاندارد و تکنولوژی مورد تایید یونسکو وجود دارد. به گردشگران تور تفلیس پیشنهاد می شود حتما از این جشنواره مهیج بازدید به عمل آورند.

 

جشنواره پنیر قفقاز 

 

5. جشنواره هنرهای قومی 

جشنواره هنر های قومی و یا جشنواره زیر آسمان هر سال با حضور اقوام کرد، آذری یونانی، اکراینی و روسی برگزار می گردد. در این جشنواره مردم هر قومی آواز ها، رقص های محلی و نمایش های روی صحنه ی خود را به نمایش در می آوردند که از پر طرفدار ترین جشن های گرجستان به شمار می رود.

فعالیت های هنری، صنایع دستی، موسیقی محلی، موسیقی مدرن، نمایش سلاح های رزمی، آهنگری، صنایع مرتبط با چرم ‌سازی، ترصیع ظروف فلزی، ساخت سبد، گلدوزی، خیاطی، بافندگی، آلات موسیقی دست ساز، سفال گری، سرامیک سازی، نجاری، سنگ تراشی، چوبکاری، جواهر سازی، آشپزی، طب سنتی، هنرهای رزمی و رقص محلی از آن دسته از فعالیت هایی است که در این جشنواره به نمایش گذاشته می شود. این فستیوال به طور مداوم از سال 2004 میلادی در حال اجرا است. در آمار هایی که بدست آمده نشان داده می شود که این فستیوال از محبوب ترین جشن های گرجستان به شمار می رود.

 

 جشنواره هنرهای قومی 

 

6. جشنواره Pazisoba 

یکی دیگر از فستیوال های موسیقی گرجستان جشنواره Pazisoba می باشد. این جشنواره هر سال در فصل پاییز در شهرستان پازیسوبا Pazisoba که در قسمت شرقی ساحل دریای مدیترانه و در بندر پوتی قرار دارد برگزار می گردد.در این جشنواره موسیقی زنده ، اجرای رقص ، مسابقات ورزشی ، گل آرایی ، سرو غذا های گرجی نیز می پردازند. این جشنواره مهیج در سال 1992 میلادی برای اولین بار برگزار شد. این جشنواره که قدمتی بیست و چند ساله دارد، یکی از مطرح ترین و جالب ترین جشن های گرجستان می باشد. در طول سال های اخیر این جشن سنتی پر از انرژی به یکی از جشن های پر طرفدار گرجستان تبدیل شده که گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده است و پیشنهاد می کنیم از دستش ندهید .این جشنواره به دلیل جذابیتی که داراست جزء یکی از پر طرفدار ترین جشن های گرجستان به حساب می آید به همین به گردشگران تور گرجستان پیشنهاد می شود اگر قصد دارند به این کشور سفر کنند در فصل پاییز سفر کنند تا بتوانند از این جشنواره مهیج بازدید کنند.

 

جشنواره Pazisoba 

 

7. فستیوال Open Air

فستیوال موزیک Open Air تفلیس، بزرگ ترین فستیوال سالیانه در منطقه قفقاز شناخته می شود که تاکید آن بر روی موسیقی راک و الکترونیک می باشد، این فستیوال برای اولین بار در سال 2009 میلادی در شهر تفلیس برگزار شد فستیوال Open Air به آزادی از استرس و آزادی بیان احساسات مشهور شده است. این فستیوال در محیط باز و برای مدت سه روز برگزار خواهد شد.

فستیوال Open Air توانسته طرفداران موسیقی را از اقصی نقاط جهان از جمله روسیه، اوکراین، ترکیه ، بسیاری از کشورهای اروپایی و همچنین از ایران به خود جذب کند. این فستیوال که دارای چهار صحنه مختلف اجرا می باشد و در شهر زیبای تفلیس در نزدیکی دریاچه لیسی برگزار می شود، به یکی از معتبرترین فستیوال های موسیقی راک و الکترونیک در این گوشه جهان تبدیل شده است و گردشگران تور گرجستان که قصد دارند به این کشور زیبا سفر کنند پیشنهاد می شود از فستیوال Open Air بازدید کنند و خاطره ای خوش برای خود به جای بگذارند.

جاهای دیدنی باتومی - معرفی جاذبه‌های گردشگری شهری ساحلی، با طبیعتی سرسبز و جذاب!

این فستیوال معمولا در محیطی باز و به مدت سه روز برگزار می‌شود. سال‌ های گذشته گروه‌ های مطرح و پر طرفداری مانند آرکایو و آناتما که در میان ایرانیان نیز طرفداران فراوانی دارند، برنامه اجرا کردند. علاوه بر این هنرمندان، در سال 2017 میلادی سِودا علیزاده Sevdaliza ، هنرمند ایرانی تبار که از شانزده سالگی به هلند مهاجرت کرده و توانسته در سال های اخیر در میان اروپایی‌ ها شهرت چشمگیری کسب کند، نیز در فستیوال موزیک Open Air 2017 حضور داشته باشد. گردشگران تور گرجستان باید بدانند که این فستیوال که جزء یکی از برترین جشن های گرجستان به حساب می آید، در اول، دوم و سوم تیر ماه به مدت 3 روز برگزار می شود. 

 

فستیوال Open Air

 

8. فستیوال Gem گرجستان

جشنواره موسیقی الکترونیک گرجستان (Georgia Electronic Music Festival) که معمولا به نام فستیوال جم یا جم فست (GEM Festival) شناخته می شود. این جشنوراه که جزء یکی از بهترین جشن های گرجستان به حساب می آید در مکانی آرام و نزدیک به دهکده ای به نام آناکلیا (Anaklia) در کشور گرجستان برگزار می شود. جشنواره موسیقی الکترونیک گرجستان در واقع کانون تازه ای در طیف جشنواره های موسیقی تابستانی به شمار می رود.

اولین فستیوال جم در 30 جولای تا 7 آگوست 2016 میلادی برگزار شد و در طول 9 روز و شب، 125 هنرمند گرجستانی و بین‌المللی برای حدود 10 هزار مهمان اجرا داشتند. از تعدادی از این هنرمندان می توان به، دیوید آگوست (David August)، الن آلین (Ellen Allien)، لوسیانو (Luciano)، ماندی (M.A.N.D.Y)، و بوکا سید (Booka Shade) اشاره کرد. دومین فستیوال موسیقی GEM در روزهای 10 تا 14 آگوست 2016 میلادی در آناکلیا برگزار شد. تعداد مراحل برگزاری این فستیوال، به 5 مرحله افزایش یافت. در لیست بالا ترین شرکت ‌کنندگان، پاول وان دیک (Paul Van Dyk)، پیتر اینسپیرسکو (Petre Inspirescu)، مانول توف (Mano Le Tough)، فده ل گرند (Fedde Le Grand)، پاول کالکبرنر (Paul alkbrenner)، دوپ (DOP)، دوب فکی (Dub Fx) و گوس گوس (GusGus) قرار داشتند. این جشنواره نیز فستیوالی برای عاشقان موسیقی می باشد.

نکته جالب آنجاست که این فستیوال گرجستان تلفیقی از موسیقی و انواع تفریحات و سرگرمی‌ هایی که به رایگان می ‌توان از آن ها بهره برد. در حقیقت این فستیوال به همراه اعجاز موسیقی و تفریحاتی دوست ‌داشتنی، یکی از ماجراجویی‌ های هیجان‌انگیز خواهد بود، به همین منظور به گردشگران تور گرجستان پیشنهاد می شود که زمانی را برای سفر انتخاب کنند که در بتوانند در این فستیوال خاطره انگیز حضور پیدا کنند.

 

معرفی کشور گرجستان - دین، مذهب، زبان و هر آنچه را که از گرجستان می خواهید بدانید! 

 

9. جشنواره Jazz گرجستان

جشنواره جاز گرجستان جزء یکی از مهیج ترین و بهترین جشن های گرجستان به حساب می آید. جشنواره جاز به عنوان یک سنت در تفلیس برگزار می شود، مکان برگزاری این فستیوال در تالار کنسرت تفلیس فیلاهارمونیا می باشد. گردشگران تور گرجستان باید توجه داشته باشند که فستیوال جاز از سال 2018 میلادی در 28 آپریل به جای پاییز برگزار می شود. افراد باند موسیقی از شهرهای مینیسوتا و مینیاپولیس و این باند سه نفری موسیقی آنها شامل شاخه هایی موسیقی مانند پاپ، راک ،جاز و اوانتگارد است.

نکته ای که شاید جالب باشد که بدانید، روز جهانی جاز روز بین المللی است که توسط یونسکو در سال 2011 میلادی ثبت شده است. این فستیوال شاد که جزء یکی از شاد ترین و خاطره انگیز ترین جشن های گرجستان به حساب می آید، به سرپرستی و توسط پیانیست ها، خوانندگان معروف جاز و سفیر نیکو کاری یونسکو هربی هنکاک هدایت می شود. این جشن در تقویم یونسکو و سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شده است. روز جهانی جاز در بسیاری از کشور ها در سراسر جهان با کنسرت های مختلف جشن گرفته می شود.

 

جشنواره Jazz گرجستان

 

10. فستیوال بستنی گرجستان

فستیوال بستنی یکی دیگر از خوش مزه ترین و دل پذیر ترین جشن های گرجستان به شمار می آید. یکی از این جشنواره ها که همواره مورد توجه گردشگران بین المللی در گرجستان می باشد جشنواره و یا فستیوال بستنی است که در سال 2017 در 15 جولای در پارک متسمیندا (Mtatsminda Park) از ساعت 11 صبح تا 20:30 شب برگزار شده و در این جشنواره انواع بستنی ها از سراسر دنیا وجود دارد. این فستیوال در شهر زیبای تفلیس برگزار می شود. اگر طرفدار لذت بردن از طعم های مختلف بستنی در اوج گرمای تابستان هستید جشنواره بستنی در گرجستان را به شما توصیه می کنیم. همچنین لازم به ذکر می باشد که آژانش بین المللی مواد غذایی (NFA) انواع مختلفی از بستنی گرجستان را در بازار مصرفی مورد بررسی قرار داده و معتقد است هیچ یک از آنها به میکروارگانیسم های بیماری زا آلوده نیستند. به همین منظور به گردشگران تور تفلیس پیشنهاد می شود که خود را به این جشنواره خوش مزه برسانند و از آن لذت ببرند. لازم به ذکر است این جشنواره یکی از تفریحات پر طرفدار گرجستان نیز به شمار می آید.

 

فستیوال بستنی گرجستان

 

 

جشن اب گرجستان

جشن آب گرجستان نیز، یکی از معروف ترین جشن های این کشور زیبای اروپایی است، که هر ساله گردشگران بسیاری از کشورمان برای حضور در این جشن راهی گرجستان می‌شوند. گرجستان دارای جشن های بسیاری است که یکی از معروف ترین آن ها جشن آب آن است. شما عزیزان می توانید تاریخ تور خود را طوری برنامه ریزی کنید تا در زمان برگزاری آن در گرجستان باشید و از حضور در این جشن لذت ببرید.

معرفی شهر تفلیس گرجستان - همه آنچه که باید در مورد پایتخت گرجستان بدانید!

تاریخ فستیوال گرجستان

سالانه در شهر تفلیس و به طور کل در کشور گرجستان چندین جشنواره و فستیوال برگزار می شود که از آن جمله می توان به جشنواره جم یا رنگ در بهار، جشنواره و فستیوال بستنی، جشنواره گل، روز استقلال گرجستان، جشنواره پنیر تفلیس در اکتبر هر سال، جشنواره بین المللی تئاتر تفلیس در ماه اکتبر، جشنواره بین المللی فیلم تفلیس در ماه اکتبر، جشنواره موسیقی Open Air تفلیس در ماه جولای، فستیوال ارتدکس گرجستان، جشنواره غذا سوپرا و جشنواره موسیقی جاز تفلیس اشاره کرد، که ما در ادامه قصد داریم تعدادی از آن ها را برای شما شرح دهیم.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
روز مردگان؛ رقص با ارواح در جشن روز مردگان مکزیک + عکس
روز مردگان؛ رقص با ارواح در جشن روز مردگان مکزیک + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.4 از 5 | از 100 کاربر