مرتفع ترین رستوران های جهان

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1401/12/03
بازدید: 1497
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

یکی از هیجان انگیز ترین کارهایی که امروزه بشر انجام داده است، بودن در ارتفاع و یا پرش از ارتفاع می باشد ولی اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که ترس از ارتفاع دارند شاید شنیدن اسم برخی از رستوران ها به عنوان مرتفع ترین رستوران ها در شما ترس و واهمه  از ارتفاع را به وجود آورد، اما نکته قابل توجه این است که اگر شما ترس از ارتفاع داشته باشید با دیدن این رستوران ها و چشم اندازهای بی نظیری که دارند ترس خود را فراموش کرده و از بودن در آن جا لذت خواهید برد.

در ادامه ما قصد داریم مرتفع ترین رستوران ها را به شما معرفی کنیم. اگر شما هم اهل رفتن به رستوران هستید در ادامه با ما همراه باشید.

 

مرتفع ترین رستوران های جهان

 

مرتفع ترین رستوران های دنیا

اخیرا در کتاب گینس علاوه بر کارهای خارق العاده ای که انجام می شود و به ثبت نیز می رسد مرتفع ترین رستوران ها، بلندترین منوها و عجیب ترین غذاها نیز ثبت می شود. 

امروزه سفر کردن و گردشگری دلایل مختلفی دارد، که یکی از دلایل آن، سفر به کشورها و شهرهای مختلف به منظور رفتن به رستوران های گوناگون و تست غذاهای متفاوت یا به اصطلاح همان شکم گردی است. از این رو رستوران داران برای آن که رستوران های خود را به مردم سراسر دنیا معرفی کنند و گردشگران بسیاری را جذب کنند در تلاشند تا علاوه بر داشتن کیفیت و تنوع  غذایی بی نظیر و متفاوت با ارائه ایده ای جدید از دیگر رستوران ها پیشی بگیرند و این به نوعی رقابت در میان رستوران داران تبدیل شده است. بنابراین اکثر رستوران داران روی دکوراسیون رستوران ها و ساخت آن ها در ارتفاعی هرچه بلندتر تمرکز می کنند به گونه ای که وقتی به این رستوران ها می روید کل شهر را در زیر پای خود احساس خواهید کرد.

بی شک رفتن به رستوران های مرتفع و سرو کردن غذا و یا نوشیدن یک فنجان قهوه یکی از تجربه های بی نظیر زندگی هر فرد خواهد بود. همچنین در این رستوران ها امکانات فوق العاده ای برای برگزاری مهمانی ها نیز در نظر گرفته شده است و افرادی که به دنبال مهمانی ها و ضیافت هایی تمام عیار هستند رفتن به این رستوران ها را در اولویت خود قرار می دهند.

رستوران اتمسفر برج خلیفه دبی

یکی از معروف ترین رستوران های دنیا از نظر مرتفع بودن، رستوران اتمسفر برج خلیفه دبی می باشد که به سبب موقعیت مکانی این رستوران نام آن در گینس به ثبت رسیده است. این رستوران لوکس و منحصر به فرد در طبقه 122 برج خلیفه دبی، بلندترین آسمان خراش دنیا قرار گرفته است و یکی از جاذبه های گردشگری در دبی محسوب می شود. 

رستوران اتمسفر در ارتفاع 442  متری قرار دارد که می توان با رفتن به این رستوران، بودن در دل آسمان و سرو غذا را تجربه کنید. برای رسیدن به این ارتفاع و طبقه 122 برج خلیفه باید سوار آسانسور شیشه ای برج شوید تا در یک دقیقه به آن جا برسید و این خود یکی از هیجان انگیز ترین قسمت های رستوران است. 

در بدو ورود به این رستوران شما دو انتخاب خواهید داشت که بنابر چیزی که قصد دارید سرو کنید می توانید رستوران عالی گریل را برای خوردن غذاهای بی نظیر انتخاب کرده و یا  از سالن لوکس آن برای سرو عصرانه و خوردن چای یا مهمانی های کوچک استفاده کنید. علاوه بر معروفیت این رستوران به عنوان مرتفع ترین رستوران جهان از نظر کیفیت غذاهایی که در اختیار مردم قرار می دهد نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در این رستوران، تمام غذاهای بین المللی با طعمی بی نظیر و با استفاده از مواد تازه تهیه شده و به صورت روزانه زیر نظر بزرگترین و بهترین سرآشپزهای دنیا آماده می شود.

 همچنین این رستوران برای افرادی که می خواهند به دور از شلوغی رستوران غذای خود را میل کنند و ساعاتی را در مکانی با فضایی زیبا و غذاهایی بی مانند در آرامش بگذرانند، اتاق های خصوصی در نظر گرفته شده که یکی از بهترین ایده ها در این رستوران بوده و مورد توجه افراد نیز قرار گرفته است. 

اگر به این رستوران مراجعه کردید، پیشنهاد ما به شما این است که حتما از میزهای کنار پنجره استفاده کنید، زیرا مناظری که از آن جا می توانید ببینید را در هیچ کجای دنیا نخواهید دید. دیدن چشم اندازهای بی همتای دبی و آب های خلیج فارس و باغ های 109 هکتاری در اطراف برج، در کنار خوردن بهترین غذاها تجربه ای فوق العاده است که تنها ممکن است در طول زندگی هر شخص تنها یک بار برای او رقم بخورد.

 

رستوران اتمسفر برج خلیفه دبی

 

رستوران یوریکا 89 در ملبورن

 ملبورن استرالیا یکی از محبوب ترین مکان های گردشگری برای تمام افراد است. این شهر به خاطر رستوران های متعدد، مورد توجه افرادی که برای شکم گردی به مسافرت می پردازند قرار گرفته است. یکی از معروف ترین رستوران های آن در دل آسمان خراش یوریکا قرار داشته و رستوران یوریکا 89 نام دارد. این رستوران در ارتفاعی حدود 975 پایی قرار گرفته است و مکانی بسیار جذاب برای گردشگران و افراد بومی به حساب می آید. این رستوران که دومین رستوران مرتفع دنیا است، امکانات بی نظیری را برای مهمانی ها و جشن های کوچک و بزرگ برای افراد فراهم کرده است. 

از آن جایی که مردم شهر ملبورن علاقه زیادی به خوردن غذاهای سالم و گیاهی دارند، اگر شما هم از آن دسته افرادی باشید که گیاهخواری را به خوردن دیگر غذاها ترجیح می دهید به راحتی می توانید بهترین غذاهای گیاهی را در این رستوران سرو کنید. 

نیویورک بار در توکیو

از دیگر رستوران های مرتفع دنیا، رستوران نیویورک بار است که بر خلاف آن که انتظار می رود در نیویورک واقع شده باشد در شهر توکیو ژاپن قرار گرفته است. منوی غذای این رستوران تنها به سوشی محدود نمی شود و شما می توانید بسیاری از نوشیدنی ها و غذاهای دیگر نقاط دنیا را در نیویورک بار سفارش دهید.

رستوران سیروکو در بانکوک

رستوران سیروکو در بانکوک پایتخت تایلند یکی از مرتفع ترین رستوران های جهان به شمار می آید. این رستوران روباز در طبقه ۶۳  برج هتل لبوا در بانکوک و در ارتفاعی حدود 245 متری از سطح زمین قرار گرفته است و یکی از ویژگی های منحصر به فرد آن که باعث جذب بسیاری از افراد شده این است که افراد در هر ساعتی از شب می توانند برای خوردن غذا به آن مراجعه کنند و لذت تفریح و هیجان در شب را از بالای برج لبوا در این رستوران تجربه کرده و از ویو بی نظیر این رستوران بهره ببرند. 

این رستوران در مقایسه با دیگر رستوران ها در تمام بخش های غذا، نوشیدنی، محیط، خدمات و فضا در جایگاهی بالا قرار دارد و تقدیر نامه های بسیاری را در این زمینه ها دریافت کرده است. همچنین تمامی غذاها زیر نظر سرآشپز معروف و کاربلد این رستوران،  سباستین پتینسون آماده شده و این سر آشپز از جهت ارائه تازه ترین و خوشمزه ترین غذاهای سنتی و مدیترانه ای این اطمینان را به مشتریان خود می دهد که در هیچ کجای دیگر غذاهای این رستوران را پیدا نخواهند کرد. یکی دیگر از جذابیت های این رستوران که افراد را ترغیب می کند تا برای سرو غذا به آنجا مراجعه کنند وجود گروه های موسیقی جاز است که شبی به یادماندنی را برای مهمانان رقم می زنند.

 

رستوران سیروکو در بانکوک

 

رستوران استاندارد، منهتن

یکی دیگر از رستوران های مرتفع، رستوران استاندارد در منهتن نیویورک است که داشتن منوی غذایی متنوع این امکان را به شما می دهد، تا غذای مورد علاقه خود را سفارش دهید. همچنین فضای دلنشین این رستوران  با پنجره های قدی که کل شهر منهتن را  از آنجا خواهید دید، باعث شده است افراد زیادی را برای دیدن سراسر شهر از بالای این رستوران مرتفع و نوشیدن قهوه در آن جا ترغیب کند.

رستوران ساینچر روم، شیکاگو 

رستوران ساینچر روم، از جمله بلندترین رستوران های دنیا می باشد که در شهر شیکاگو  و در طبقه 95 مرکز جان هنکاک واقع شده است و به خاطر چشم انداز بی همتای آن مانند دریاچه میشیگان و شهر نورانی شیکاگو  گردشگران بسیاری تمایل دارند که برای صرف یک وعده غذایی از آنجا دیدن کنند. همچنین برای افرادی که برای صرف نوشیدنی به این مرکز می آیند یک بار نوشیدنی در طبقه 96 تعبیه شده است. 

رستوران جولس ورنه، پاریس

اگر شما هم از طرفداران شهر پاریس فرانسه هستید و در تعطیلات خود سفر به آن جا را به دیگر کشورها ترجیح می دهید قطعا از رفتن به برج ایفل غافل نخواهید شد. چیزی که باید بدانید این است که اگر شما مایل هستید غذاهای خوشمزه و بی نظیر فرانسوی را در مکانی با موقعیت چشم انداز عالی امتحان کنید، باید به مرتفع ترین رستوران این شهر در برج ایفل که رستوران ستاره دار جولس ورنه است مراجعه کرده و در آن جا کل پاریس را در زیر پای خود ببینید. رفتن به این رستوران و سفارش غذاهای فوق العاده فرانسوی تجربه ای به یادماندنی از شهر پایس را برای شما به یادگار خواهد گذاشت.

 

رستوران استاندارد، منهتن

 

رستوران ایتالیایی البا، چین

یکی دیگر از رستوران های مرتفع که محبوبیت بسیاری را در میان افراد و به خصوص گردشگران کسب کرده است، رستوران ایتالیایی البا می باشد که بر خلاف نامش این رستوران در شن ژن چین قرار گرفته است. 

این رستوران مرتفع در ارتفاع 419 متری در هتل معروف سنت رجیس قراردارد که به دلیل چشم اندازهای بی نظیر به عنوان ویترین این هتل شناخته می شود و افراد بسیاری را علاقه مند به دیدن از این مجموعه می کند.

در این رستوران انواع غذاهایی ایتالیایی مانند پاستا و پیتزاهای ایتالیایی سرو می شود. همچنین این رستوران به خاطر ترکیب غذاهای ایتالیایی با چینی شهرت بسیاری پیدا کرده است. آشپزهای مطرح این رستوران اخیرا نان های کلاسیک ایتالیای را با عطر و طعم غذاهای چینی ترکیب کرده و حاصل آن نوعی پیتزا پرطرفدار در میان مردم شده است. علاوه بر فضای دلنشین این رستوران برای استفاده عموم، فضایی اختصاصی برای افرادی که خواهان مکانی آرام و به دور جمعیت هستند نیز طراحی شده است. 

رستوران توسکا، هنگ کنگ

در سالهای اخیر افراد زیادی خواهان سفر به چین و آشنایی با آداب و رسوم، غذاهای محلی و...  در این کشور بوده اند، از این رو می خواهیم مرتفع ترین رستوران چین را که در هنگ کنگ واقع شده است، به شما معرفی کنیم تا اگر شما به این شهر سفر کردید حتما از بازدید از آن غافل نشوید. 

رستوران توسکا در هنگ کنگ چهارمین رستوران مرتفع جهان است که در در طبقه ۱۰۲ هتل ریتز کارلتون و در ارتفاع 413 متری واقع شده است و ویدیو عالی از شهر هنگ کنگ و به خصوص بندر هنگ کنگ را در اختیار بازدیدکنندگان خود قرار می دهد.

دلیل معروفیت این رستوران علاوه بر مرتفع بودن آن سرو غذاهای معروف ایتالیایی و به خصوص غذاهای جنوب ایتالیا است، همچنین در هر سه وعده نیز این رستوران آماده خدمات دهی به مشتریان خود می باشد. یکی دیگر از مزایای این رستوران وجود منوی غذایی متناسب با هر فصل از سال است، زیرا غذاهایی که در این رستوران آماده می شوند از مواد اولیه تازه و طبیعی به صورت روزانه تهیه شده و در اختیار مردم قرار داده می شوند. همچنین در طبقه 118 این هتل مرتفع ترین بار جهان به نام اوزون قرار گرفته است که نوشیدنی های متفاوتی را در آن جا می توانید سفارش دهید.

 

رستوران توسکا، هنگ کنگ

 

رستوران دینگ ژیان، برج تایپه

اگر شما به تایوان سفر کرده باشید حتما از مردم آن جا خواهید شنید که یکی از معروف ترین آثار  معماری آن جا ساختمان تایپه 101 است. این ساختمان که به بزرگترین ساختمان سبز بین المللی شناخته می شود درون خود مرتفع ترین رستوران را به نام رستوران دینگ ژیان در ارتفاع 364 متری از سطح زمین و در طبقه هشتاد ششم جای داده است که بهترین و لذیذترین غذاهای تایوانی در آن طبخ می شوند.

علاوه بر این ها رستوران دینگ ژیان به خاطر منویی متنوع از غذاهای دریایی که زیر نظر بهترین سرآشپزان این شهر آماده شده و در اختیار افراد قرار داده می شود، کیفیت غذاها و ارائه خدمات فوق العاده و همچنین فضا و دکوراسیونی خاص، یکی از معروف ترین رستوران های تایوان است.

رستوران 360 درجه، تورنتو

اگر بخواهیم مرتفع ترین رستوران کانادا را نام ببریم، باید به رستوران فوق العاده زیبا و 360 درجه تورنتو اشاره کنیم که در مرتفع ترین برج نیمکره غربی زمین در برج سی ان واقع شده است. این رستوران در راس برج سی ان و در ارتفاع 345 متری از زمین قرار دارد و رفتن به آن تجربه بی نظیر، بودن در ارتفاع و دیدن شهر زیبای تورنتو را برای اشخاص فراهم می کند. 

این رستوران تمام شیشه ای 360 درجه، رستورانی گردان است که هر دور کامل آن حدود 72 دقیقه می باشد تا افرادی که در آنجا حضور دارند از تمام جهت به دیدن مناظر دیدنی آن بپردازند. همچنین این رستوران منویی متفاوت از غذاهای خوشمزه و لذیذ را در اختیار افراد قرار می دهد تا علاوه بر لذت بردن از فضایی که در آن قرار گرفته اند، غذاهای متفاوت و با طعمی بی نظیر را نیز بچشند.

 

رستوران 360 درجه، تورنتو

 

رستوران بام دنیا

در گذشته شاید غذا خوردن در ارتفاع و برفراز لاس وگاس برای افراد شاید رویایی بیش نبود اما امروزه رستوران بام دنیا آن را به واقعیت تبدیل کرده است و می توان در ارتفاعی حدود 253 متر بالاتر از سطح دریا و در بام هتل Stratosphere تمام لاس وگاس و دریا را از ارتفاع بالا ببینید. این رستوران با چرخشی ملایم در هر 80 دقیقه یک دور این امکان را به افراد می دهد تا از تمام ویو آن بهره مند شوند. 

همچین حضور سرآشپزانی مطرح  از جمله ریک گیفن و کلودگتی اعتبار این مجموعه را در میان مردم چند برابر کرده است. 

رستوران آسمان، تیان جین

معمولا خوردن غذاهای چینی برای مردم دیگر کشورها غذایی مطلوب به حساب نمی آید، اما رستورانی در چین وجود دارد که غذاهایی متفاوت و متناسب با فرهنگ دیگر ملت ها در آن طبخ می شود. تمامی این غذاها طعمی بی نظیر داشته و روند تهیه آن ها توسط سرآشپزها کنترل می شود. این رستوران به نام رستوران آسمان در تیانجین چین و در ارتفاع 303 متری از سطح زمین واقع شده است که شما در این ارتفاع می توانید مناظر فوق العاده زیبایی را ببینید.

 

رستوران آسمان، تیان جین

 

رستوران کچ

یکی دیگر از مرتفع ترین رستوران های دنیا رستوران کچ است که در هتل چهار فصل گوانگژو قرار دارد. این رستوران که در ارتفاع 402 متری واقع شده است در ساخت آن پنل های شیشه ای به کاربرده شده است تا منظره ای جذاب از رودخانه پرل را در اختیار افرادی که به آنجا میروند قرار دهد.

همچنین این رستوران به خاطر غذاهای دریایی بی نظیر، خدمات و کیفیتی عالی در میان مردم شهرت پیدا کرده است. این رستوران نیز برای افرادی که درخواست فضایی شخصی برای سرو غذا را دارند فضایی منحصر به فرد را فراهم کرده است.

از دیگر رستوران های مرتفع جهان میتوان به کلوپ قصر و چائو در جیانگ، کلاب متروپولیتن در شیکاگو، بوفه غذاهای مدیترانه‌ای درگوانجوی چین، رستوران داک اند وافل در لندن، غذاخوری 135 در لندن انگلستان رستوران گریل در شانگهای، رستوران  Altitude 360 در برج میل بانک لندن و رستوران ال‌منتها در برج العرب دبی اشاره کرد.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.2 از 5 | از 100 کاربر