مقاصدی خوب برای گذراندن تعطیلات کریسمس

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/01/30
بازدید: 230
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده
1) آمریکا

صحبت از کریسمس در آمریکا که می شود، ناخوداگاه همه یاد میدان تایمز نیویورک می افتند، میدانی که مملو از جمعیت است و همگی با صدایی بلند شمارش معکوس تا تحویل سال را یک صدا فریاد میزنند. اما همان قدر که شب سال نو در نیویورک جذاب است، آماده شدن مردم برای کریسمس هم دیدنیست. از روزها قبل، درخت کریسمس خود را با وسواس انتخاب و تزئین کرده و کادوهای پای درخت را هم آماده می کنند. البته هر چقدر که درخت کریسمس خودشان زیبا باشد، درنهایت حتما برای تماشای درخت کریسمس مرکز راکفلر که از سال 1931 به عنوان سمبل فصل تعطیلات در شهر نیویورک، تزئین و چراغونی می شود، به منهتن میروند. درخت راکفلر معمولا صنوبر است و ارتفاعی بین 75 تا 90 متر دارد و از اواخر ماه نوامبر تا اوایل دسامبر، تزئین کردن آن زمان می برد. بنابراین اگر قصد سفر به نیویورک را دارید، بازدید و عکس گرفتن از غولِ درخت های کریسمس را فراموش نکنید. درضمن اگر علاقه مند به خرید کردن و پاساژ گردی هستیند " بلک فرایدی " را از دست ندهید چون می تواند یکی از جاذبه های گردشگری شهر برای شما محسوب شود.

2) آلمان

دلیل این که آلمان در لیست ما قرار گرفته، به جز مراکز توریستی، هتل های بی نظیر، تزئینات شهری، برفی که بیشتر وقت ها در حال بارش است و یا بازارهای بزرگ خیابانی و پاساژهای فوق العادش، این است که آلمان، اولین کشوری بود که سنت تزئین کردن درخت کریسمس را آغاز کرد. درواقع درخت کریسمسی که این روزها می بینید، برای اولین بار در قرن شانزدهم مهمان خانه آلمانی ها و به خصوص اهالی شهر نورنبرگ شد. درنهایت آلمان با مناظر برفی خود، بازارهای محلی، خوراکی های خوش طعم و جشن های پر سر و صدا، می تواند میزبان خوبی برای شما در کریسمس باشد.

3) فرانسه

چه چیزی بهتر از تجربه جادوی کریسمس در پاریسِ فرانسه! خیابان های تزئین شده با چراغ، مراکز خرید لوکس، رستوران هایی با منویی فوق العاده و تئاترهایی با برنامه های بی نظیر. پاریس، شهر نور، که همیشه جایگاهی بالا در لیست بهترین مقاصد سفر داشته در این روزها هم توانسته بهترین بودن خود را ثابت کند. شاید جذاب ترین قسمت گذراندن تعطیلات در پاریس هم، آتش بازی باشکوهی باشد که در نزدیکی برج ایفل انجام می شود و تقریبا تمام مردم شهر برای تماشای آن خود را به خیابان های نزدیک و یا پشت بام ها می رسانند.

4) کرواسی

مردم کرواسی عاشق کریسمس اند و این را می توان از اینجا متوجه شد که از 25 نوامبر مراسم های خاص خود را شروع می کنند. 25 نوامبر روز سنت کاترین، روزی که مردم جشن گرفته و حلقه ای با برگ های سبز درخت کاج و چهار شمع به عنوان نمادهایی برای امید، صلح، رستگاری و عشق میسازند. البته این جشن ها و آداب و رسوم در تاریخ های 4 دسامبر که روز سنت باربارا، در 6 دسامبر که روز سنت نیکلاس و در 13 دسامبر که روز لوسی سنت لوسیا است، ادامه داره. درنهایت کرواسی یه پکیج کامل برای لذت بردن از تعطیلات کریسمس هست و اگر برفی و یا سرد نبودن آب و هوا در این موقع از سال برایتان خیلی مهم نیست، می تواند انتخاب خوبی برای سفر شما باشد.

5) نروژ

دلیل اصلی اینکه چرا نروژ در لیست ما قرار گرفته را شاید باید در آسمون ها دنبالش گشت، شفق های قطبی که قبل از هر چراغ دیگری نورهای جادویی را بر  سر شهر ریخته و جشن را آغاز می کنند. برف، شفق قطبی، کلی رسم و رسوم جالب به اضافه هتل های لوکسی که آماده پذیرایی از توریست ها هستند، همه باعث شدن تا این کشور، به انتخاب اول خیلی از مسافرها برای گذراندن تعطیلات در کریسمس تبدیل شود. اینجا برای پرنده ها بیرون از منزل خود ساقه گندم می ریزند، نوعی فرنی برنجی در تعطیلات جزو غذاهای سنتی آن هاست و از شب کریسمس تا سال نو، هر شب شمعی را روشن می کنند. علاوه بر همه این ها یک کارناوال هم دارند که مخصوص کودکان بوده و در آن،آن ها لباس دهقان ها و روستایی ها را پوشیده و آواز می خوانند. پیشنهاد می کنیم که شعر " Musevisa " را از قبل تمرین کنید تا هرجا که خوانده شد، شما هم بتوانین با مردم همراهی کنید. درنهایت تنها می توان گفت که نروژ، می تواند میزبان عالی برای شما در طول تعطیلات کریسمس باشد.

6) کانادا

کانادا این موقع از سال تبدیل به شهر فرنگ می شود! همان طور که می دانید کشور کانادا دارای وسعت زیادی بوده و دارای مهاجران زیادی از سرتاسر دنیاست، بنابراین در اینجا شما شاهد مراسم های به رسم  فرانسوی ها ، انگلیسی ها ، ایرلندی ها، اسکاتلندی ها، آلمانیها ، نروژیها و .. هستیند که خب می تواند بی نهایت جذاب باشد. البته کانادایی های اصیل هنوز هم به روش خاص خود عید و تعطیلات را جشن میگیرند که شامل تزئین کردن درخت، قرار دادن هدایا در جوراب های ساق بلند در پای درخت، بوقلمون کباب شده با سبزیجات برای شام شب کریسمس، اسکی، سورتمه سواری و ... می شد. اما یکی از جالب ترین اتفاق های تعطیلات در کانادا، رژه " The Santa Claus Parade " است که در سال 1913 برای اولین بار انجام شد و این روزها یکی از بزرگ ترین فستیوال های مربوط به بابانوئل است. البته فستوال " Sinck Tuck " هم که شامل جشن، رقص و تبادل هدیه است، بین مردم خیلی از شهرهای کانادا محبوبِ است. ناگفته نماند که مردم کانادا معتقدند که کشورشان خانه بابانوئل بوده و به این موضوع بی نهایت هم افتخار می کنند، هرچند که فنلاندی ها بی نهایت با این موضوع مخالف هستند!

7) اتریش

شهر وین در اتریش، بی شک یکی از زیباترین پایتخت های اروپایی ست. شهری که در کریسمس، بناهایی مشهور و زیبای آن غرق نور می شوند و از بازارهای محلی تا حتی ارکستر ملی برای این روزها برنامه دارند. تقریبا می توان 

گفت در تمام روزهای تعطیلات تا 21 دسامبر در کلیسای St. Stephen's ، کنسرتی زیبا برپاست. منطقه روبروی سالن اپرا Konzerthaus  هم که بی نهایت زیباست، تبدیل به پیست اسکی شده تا یکی از بهترین خاطرات کریسمسی برای بچه ها و البته بزرگترها رقم بخورد. بازار Freyung Christmas Market هم یکی از بهترین و مشهورترین بازارهای شهر است که بافت سنتی خود را حفظ کرده و گشت و گذار در آن می تواند خیلی سرگرم کننده باشد. البته اتریشی ها آداب و رسوم جالبی هم دارند، مثل اینکه حلقه ای را با شاخه های سبز کاج و چهار شمع به نشانه چهار یکشنبه ماه " ادونت " که مختص مسیحیان است، تزئین میکنند و ... درنهایت بهترین پیشنهاد ما برای شما این است که با دوست و یا خانواده اتریشی در طول تعظیلات همراه باشید تا هم از جشن های مختلف آنها باخبر شوید و هم کریسمس را تمام و کمال، به سبک آنها جشن بگیرید.

8) هلند

کریسمس در آمستردام شامل فستیوال نور ، بازارهای شهری، اسکی روی یخ در " Museumplein " ، تماشای درخت 20 متری تزئین شده کریسمس در میدان " Dam Square " و جشنِ آتیش بازی در نزدیکی کشتی " VOC " می شود. اما یکی از بهترین کارهایی که حتما باید انجام بدهید، گشت و گذاردر بازارهای محلی مثل Haarlem Christmas Market ، Pure Winter و خوردن خوراکی های سنتی خوشمزه ای هست به اسم " oliebollen " که یه نوع دونات اند و نوشیدنی  " appelflappen " که طعم سیب میدهد است.

9) ایسلند

ایسلند و به خصوص، پایتخت آن یعنی " ریکیاویک " نه تنها به خاطر چراغ هایی که شهر را نورانی کردن بلکه به خاطر شفق های قطبی که گه گاه در آسمان دیده میشوند و جادوی کریسمس را کامل می کند، توانسته در لیست ما قرار بگیرد. اما زیر این نورهای ملایم و آرامش بخش، شهر حسابی شلوغه و صدای نوازنده های ایسلندی که آواز می خونن رو در خیابون ها و بازارها میشه شنید. بازارهای شهری و پاساژها پر از اجناسی هستن که میتونن براتون هدیه کریسمس خوبی باشن، اما از شیرینی فروشی ها هم نباید غافل شد، چون یک عالمه کیک کریسمسی، کوکی، شیرینی های زنجبیلی و ... منتظر هستند تا طعم بی نظیرشان را امتحان کنید. شام سال نو در ایسلند هم شامل غذاهایی هست که با گوشت دودی و ماهی قزل آلا طبخ می شود.

 

10) فنلاند

اگر دنبال یه کریسمس واقعی هستین، فنلاند کشوری هست که می تونه تجربه ای فراموش نشدنی رو براتون رقم بزنه. خیلی ها معتقد هستن که بابانوئل اهل فنلاند هست! البته عده ای هم این باور رو درست نمیدونن اما چیزی که واضحه، رویایی بودن مناظر برفی این کشور زیر نور ماه و آسمون پرستاره اس، صدای بادی که مثل آوازی مقدس بین درخت ها می پیچه و فضایی که باعث میشه با تمام وجودت باور کنی فنلاند کشوری که می تونه بهترین مقصد برای کریسمس باشه. البته ناگفته هم نمونه که فنلاند یه روستا به نام " سنتا کلوس  " داره که به گزینه اول توریست ها برای گذروندن تعطیلات تبدیل شده. اینجا بابانوئل یه اسم محلی هم داره که " Joulupukki " هستش. غذای مخصوص اونها هم  " فرنی برنج " برای شام و " آب آلو " برای صبحانه هست. بنابراین اگر برای گرفتن هدیه خودتون از بابانوئل عجله دارین، بهتره سری به فنلاند بزنین.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.5 از 5 | از 100 کاربر