مکان های حیرت انگیز دنیا

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/17
بازدید: 776
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

در زمين بسيار عظيم و پهناوري كه در آن زندگي مي كنيم، همواره شاهد شگفتي هاي عظيمي در آن بوده و هستيم، از جمله اين شگفتي ها مي توان از مكان های حيرت انگيزي كه در آن واقع شده نام برد. همه ما انسان ها داراي روحيه اي كنجكاو هستيم و طالب چیزهای شگفت انگیز و ماوراي ذهن كوچكمان هستيم، به همين علت علاقه منديم تا پا به مكان هاي بكر و شگفت انگيز گذاشته و آن ها را كشف كنيم. سفر به ماه و فضا یکی از بزرگترین و برترين دستاورد هاي تاريخ بشري بوده و هست. سفري كه رويا را به واقعيت پيوند داد و زندگي انسان هاي ساكن اين كره خاكي را دگرگون كرد. اما موضوع به همین جا ختم نمی شود؛ در کره زمین، خانه گذشته و حال ما مکان هایی وجود دارد كه هنوزم هيچ انساني به آن دست نيافته و دست نخورده باقي مانده اند و در این بین مناطقی نیز وجود دارند که بسیار دیدنی تر و واقعی تر از تخیلات ما هستند. مكان هايي كه آنچنان حيرت انگيزند كه همواره جزو جاذبه ها و عجايب آن منطقه محسوب مي شوند.
آنچه در این  مقاله خواهید خواند:
📍پارک DANXIA در چين
📍تونل درختي Meath در ايرلند      
📍غار يخي كامچاتكا در روسيه  
📍دلاس پوزاس در مكزيک 
📍زمين هاي گل لاله در هلند  
📍ديوار عظيم مرجاني در استراليا 
📍پارک مرده در آفريقای جنوبی 
📍درياچه Hillier در استراليا

-----------------------------------------------------------------------

مكان هاي شگفت انگيز كره زمين

در اين قسمت مي خواهيم قسمتي از بي شمار اماكن حيرت انگيز موجود در كره خاكی را به شما معرفي كنيم. با ما همراه باشيد.

طبیعت ایران - با طبیعت شگفت انگیز ایران آشنا شوید🌴🍁🌸 معرفی بهترین جاذبه های طبیعی ایران + عکس

پارك DANXIA در چين

رنگین کماني بر روي زمين! عكس هايي كه در اينترنت موجود است كاملا غير قابل باور بوده و به نظر فقط يك عكس اديت شده هستند. درست است؟ بله واقعا عجيب مي باشند اما بايد بگويم كه تمام عكسها واقعي هستند. این کوه ها بخشی از Danxia در پارک زمین شناسی Zhangye  در چین هستند؛ لایه های ماسه و سنگ با رنگ های گوناگون و زيبا و مواد معدنی متفاوت كه با اكسيده شدن، رنگ هايي زيبا را ايجاد كرده اند، بیش از 24 میلیون سال با هم فشرده شده و بصورت صفحات تکنوتیکی در آمده و انسان ها را در عجب اين خلقت رها كرده اند.

تونل درختي Meath در ايرلند

این تونل درختی عجیب در جنگلی قدیمی در نزدیکی شهر دوبلین پيدا شده است. یک قلعه، صومعه، دانشگاه و تعدادی گورستان قدیمی نیز در همان نزدیکی یافت شده ‌اند. در واقع اين پديده بسيار زيبا موجب سحر انگيز به نظر رسيدن اين منطقه نيز شده است.

غار يخي كامچاتكا در روسيه

این غار یخ حقیقی، در شبه جزیره کامچاتکا در روسیه واقع شده است. اين تونل یک کیلومتری متشكل از یک چشمه آب گرم در حال جریان و یخ هایی شبیه دوران یخبندان در کناره ها  از آتشفشان Mutnovsky که در نزدیکی همینجاست مي باشد. از آنجا که یخچال های طبیعی در آتشفشان کامچاتکا در سال های اخیر در حال ذوب شدن هستند، سقف يخي این غار در حال حاضر بسیار نازک بوده که موجب شده نور خورشید به راحتي به این غار یخی نفوذ کرده و چنین صحنه های زیبایی را ايجاد كند.

 

مکان های مشهور دنیا

 

دلاس پوزاس در مكزيک

باغ‌های شگفت انگیز لاس پوزاس، توسط ادوارد جیمز (شاعر و هنرمند) با سبک سورئال، بین سال‌های ۱۹۴۹ تا ۱۹۸۴ ساخته شد. این باغ‌ ها چيزي در حدود ۶۱۰ متر از دریا ارتفاع دارند و در جنگلی انبوه و بارانی در کوه‌ های مکزیک واقع شده اند. این باغ زیبا تعداد بسيار زيادي آبشار طبيعي و مجسمه هاي گوناگون ساخته دست صاحب اين باغ، مي باشد.
جیمز ادوارد تعداد زیادی مجسمه ‌ی سورئال نیز در این باغ قرار داده و بسیاری هنرمند دیگر نیز سنگ‌ تراشی ‌های متعددی برای زیبا سازی این باغ به کار برده‌ اند. 

زمين هاي گل لاله در هلند

درهم آمیختگی گسترده ای از رنگ های گوناگون و مختلف در مزارع گل لاله هلند از آسمان به نظر می رسد که شخصي ديوانه و غول آسا زمين را رنگ پاشي كرده است.
گل های آبی، صورتی، قرمز و زردی که توسط کشاورزان هلندی پرورش داده می شوند، به گل فروشی هاي سراسر جهان فرستاده مي شوند و مردم هاي مختلف جهان از گل هاي فوق العاده زيباي هلندي برخوردار مي شوند. فصل کاشت و پرورش گل لاله از ماه مارس ( فروردین ) آغاز و تا ماه اوت (شهریور) انجام مي گيرد، اما دیدنی ترین زمان این شگفتی در ماه آوریل (اردیبهشت) می باشد.
کشت پیازه گل لاله قدمتی بیشتر از 400 سال در کشور هلند داشته و امروزه هلند بیش از نه میلیارد پیازه گل هر ساله به صورت سنتي يا صنعتي تولید می کند که دو سوم آن به خارج از کشور صادر می شود. جالب است بدانيد هلند به كشور گل لاله معروف است.

ديوار عظيم مرجاني در استراليا

این مکان، بزرگ‌ ترین مجموعه از مرجان‌ های دریایی در جهان است که پهنای آن به ۲۳۰۰ کیلومتر می ‌رسد و آنقدر پهناور و بزرگ است كه حتي از فضا نيز قابل رويت است. این مکان از عجایب هفتگانه طبیعی جهان به شمار می ‌آید.

 

چیزهای شگفت انگیز طبیعت

 

پارک مرده Namib-Naukluft در آفريقای جنوبی

یک تابلوی نقاشی منحصر به فرد و رویایی و زیبا؛ تصاويری كه از اين مكان منتشر شده به خوبي علت اين نام گذاري را توجيح مي كنند. مکانی زیبا که در کشور نامیبیا ( آفریقای جنوبی ) قرار دارد.

كانو كريستال در كلمبيا

کانو کریستال ( Caño Cristales ) رودخانه کلمبیا واقع در استان Serrania می باشد. رودخانه ای که معمولا به نام های  “رودخانه پنج رنگ” یا “مایع رنگین کمان” و به عنوان زیبا ترین رودخانه در جهان با توجه به رنگ های قابل توجه آن شناخته شده است. در این رودخانه  بسیاری از رنگ ها از جمله زرد، سبز، آبی، سیاه و سفید، و به خصوص قرمز که توسط clavigera Macarenia در پایین رودخانه ایجاد می شود، قابل مشاهده است.

سالار دی يونی در بوليوی

این مکان به وسعت ۶۵۰۰ کیلومتر مربع، بزرگ‌ ترین سطح نمکی دنیا است. این مکان که از چندین دریاچه‌ باستانی تشکیل شده است، در فصول بارانی به قدری نورها و ديگر امواج را منعكس مي كنند که از آن برای تنظیم ماهواره‌ ها استفاده می‌ کنند.
این سطح نمکی بزرگ‌ ترین آینه‌ جهان و یکی از عجيب ترين منظره‌ ها است. این دشت نمک آلود زیبا در جنوب غربی کشور بولیوی و در استان دنیل کامپوس (Daniel Campos) واقع شده است.

 

مکان های فوق العاده زیبا کره زمین

 

درياچه Hillier در استراليا

 دریاچه هیلیِر واقع در مجمع الجزایر Recherche استرالیا می باشد که از سمت بالا مانند یک آدامس صورتی باد شده می باشد؛ آب این دریاچه کاملا زلال و شفاف است اما رنگ آن صورتي مي باشد. دلیل صورتی بودن این دریاچه همچنان به عنوان یک راز طبیعی برای دانشمندان باقی مانده است ، برخی معتقدند که رنگ صورتي آن ناشی از ترکیب شیمیایی آب شور با نوعی جلبک دریایی با نام Dunaliella salina و باکتری های صورتی رنگ معروف به Halobacteria می باشد. برخلاف دیگر دریاچه های رنگی که با تغییر آب و هوا رنگهای آب ها نیز تغییر می کند، دریاچه هیلیِر همیشه به رنگ صورتی می باشد؛ حتی زمانی که در بطري اي جداگانه ريخته شود.
علت صورتی بودن این دریاچه هر چه باشد طبق تحقیقات صورت گرفته هیچ خطری برای انسان ندارد ، گر چه شنا در آبی با غلظت شوری زیاد به علت تفاوت چگالي بسيار زياد مقداري سخت مي باشد.
 

 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.8 از 5 | از 103 کاربر