صدور ویزای یونان برای ایرانی‌ها تسهیل می‌شود

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1401/11/25
بازدید: 302
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده
آی فندیس، ضمن بیان آرزوی خود برای لغو روادید بین دو کشور، از تسهیل صدور روادید برای گردشگران ایرانی خبر داد و گفت: هنوز به صورت مشخص مذاکره‌ای با مسوولان ایرانی برای انعقاد تفاهم‌نامه گردشگری نداشته‌ایم اما یونان در نظر دارد امکانات تسهیل صدور ویزا را برای ایرانی‌ها فراهم کند. به گفته او، این کشور تلاش دارد مدت زمان صدور ویزا را به هشت‌روز کاهش دهد و تا زمانی که لغو کامل روادید بین دو کشور برقرار شود، یونان سعی خواهد کرد روادید مانعی برای سفر ایرانی‌ها به یونان نباشد. وی همچنین با اشاره به تجربه سخت خود از پرواز ترانزیت و اتلاف زمان در این گونه پروازها، ابراز امیدواری کرد که با راه‌اندازی این پرواز مستقیم شرایط سفر بین این دو مقصد بهبود یابد.

 افزایش پرواز
معاون سازمان هواپیمایی کشوری نیز در حاشیه این مراسم به خبرگزاری مهر گفت: به‌زودی افزایش پرواز به سایر کشورها هم خواهیم داشت.
محمد خداکرمی با اشاره به انجام سه پرواز در هفته بین تهران و آتن خاطرنشان کرد: توسعه پروازها بین شهرهای مختلف کشور با همه دنیا جزو اهداف سازمان است و خوشبختانه پس از یک وقفه طولانی‌مدت بین پروازهای ایران و یونان، با یک فاصله زمانی کوتاه، همزمان ماهان ایر و ایرلاین ایژین یونانی پرواز بین دو کشور را آغاز می‌کنند. وی افزود: هیچ مانعی برای افزایش پروازها نیست و تا زمان بررسی نهایی یادداشت تفاهم بین دو کشور، اگر نیاز باشد می‌توان پروازها را افزایش داد. خداکرمی تصریح کرد: هرچقدر شبکه پروازی گسترده باشد، به نفع ایرلاین‌ها است و شرکت‌های ایرانی هم می‌توانند مسافران یونانی را از مقصد تهران به سایر مقاصد برسانند.

 تاثیر پرواز تهران-آتن بر گردشگری
مدیر بازرگانی شرکت هواپیمایی ملی یونان (ایژین) در جمع خبرنگاران تصریح کرد: پروازهای تهران به آتن و بالعکس توسط هواپیما‌های ایرباس ۳۲۶ با ۱۶۸ صندلی پرواز انجام می‌شود.
یانیس پانتازوپلوس ضمن تشریح فعالیت‌های این هواپیمایی گفت: ایژین، شبکه پروازی گسترده‌ای شامل ۱۰۰ مقصد بین‌المللی در ۴۲ کشور و ۳۴ مقصد داخلی دارد. 
وی با اشاره به سودده بودن این شرکت هواپیمایی، بحران‌های اخیر یونان را در روند کار این شرکت موثر ندانست و خاطرنشان کرد: ما خیلی قبل‌تر از وقایع اخیر و رفراندوم یونان، درصدد ورود به بازار ایران و برقراری این پرواز مستقیم بودیم و سعی کرده‌ایم در شرایط بحرانی یونان نیز با قراردادهای منعطفی که با صاحبان هواپیماها می‌بندیم، ثبات خود را حفظ کنیم.
مدیر بازرگانی ایژین با تاکید بر اینکه پرواز مستقیم به آمریکا نداریم، درباره تاثیر مذاکرات در توسعه پروازهای تهران و آتن بیان کرد: گرچه همکاری که با ایران داریم، چندان به مذاکرات مربوط نمی‌شود و در این امر، مهم‌ترین موضوع تقاضای موجود است، اما بی‌شک در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات این پتانسیل وجود دارد که تقاضای سفرهای اروپایی افزایش یابد.وی تاکید کرد: برنامه افزایش همکاری با شرکت‌های هواپیمایی ایرانی داریم و قصد ورود به پروازهای داخل ایران را نداریم.
پانتازوپلوس در پاسخ به سوال «دنیای‌اقتصاد»، تاثیر پرواز مستقیم تهران-آتن را بر صنعت گردشگری دو کشور بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: ما می‌دانیم که تقاضای خیلی خوبی از سوی ایران برای یونان وجود دارد و برقراری این پرواز می‌تواند برای مسیرهای دیگر اروپایی نیز مفید باشد. 
این مقام مسوول با بیان اینکه برای ورود به بازار ایران مطالعات کافی توسط این شرکت هوایی انجام شده است، گفت: شرکت ایژین اکنون به تمام نقاط غرب و شرق اروپا پرواز دارد و برقراری هرگونه مسیر در سطح بین‌المللی همواره با مطالعات لازم آغاز می‌شود.
 طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده، شرکت هواپیمایی ملی یونان پروازهای خود را به‌صورت دائمی روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و پنج‌شنبه هر هفته از آتن به تهران انجام خواهد داد. به اعتقاد کارشناسان، برقراری این پرواز مستقیم نه تنها به بهبود روابط دوجانبه گردشگری ایران و یونان خواهد انجامید، بلکه راه را برای سفر دیگر گردشگران اروپایی به ایران تسهیل خواهد کرد؛ گرچه برخی دیگر از کارشناسان نیز هنوز تردیدهایی را با توجه به بحران‌های اخیر یونان مطرح می‌کنند.
 با این وجود، به اعتقاد سفیر یونان گام نخست در راستای تعاملات که گام دشواری نیز بوده، برداشته شده است و به‌زودی باید منتظر تحولات دیگری در این زمینه بود. به نظر می‌رسد به‌رغم بحران‌های اخیر در یونان، سیاست‌های این کشور برای جذب گردشگر در راستای حساسیت‌زدایی سیاسی صورت می‌گیرد؛ اقدامی که می‌تواند به گره‌گشایی از برخی مشکلات یونان منجر شود.
تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.7 از 5 | از 100 کاربر