با فرودگاه های پرتردد جهان آشنا شوید

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1401/12/03
بازدید: 274
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده
فرودگاه های شلوغ جهان کدامند؟

فرودگاه های هر کشور علاوه بر حمل و نقل مسافران داخلی در در درون مرزهای کشور، میزبان مسافران خارجی میز می باشند و به نوعی نقطه آغاز سفرهای خارجی افراد همین فرودگاه ها می باشند. هر چه تراکم بخش خارجی فرودگاه ها بیشتر باشد نشان دهنده این است که آن کشور از محبوبیت بالایی نزد گردشگران خارجی برخوردار است. کشورهای پیشرفته دنیا خطوط هوایی خوب و پیشرفته ای در اختیار دارند.

۱. فرودگاه بین ‌المللی هارتسفیلد

این فرودگاه در جنوب شهر آتلانتا واقع شده است و سالیان متمادی عنوان پر رفت و آمدترین فرودگاه جهان را از نظر تعداد مسافر و تعداد پروازهای صورت گرفته از آن خود داشت. این فرودگاه مرکز اصلی پروازها در جنوب شرقی آمریکا بوده و  دارای ۲۰۷ گیت برای پروازهای داخلی و خارجی می باشد.


۲. فرودگاه بین ‌المللی او هر شیکاگو

این فرودگاه بزرگ که در ۲۷ کیلومتری شهر شیکاگو قرار دارد یکی از پر رفت و آمدترین فرودگاه های جهان از نظر تعداد پرواز بوده و چهارمین فرودگاه بزرگ از نظر تعداد مسافر می باشد. از فرودگاه شیکاگو به بیش از ۲۰۰ مقصد در دنیا پرواز وجود دارد. نام این فرودگاه از نام یکی از خلبانان آمریکایی کشته شده در جنگ جهانی دوم، گرفته شده است.
۳. فرودگاه بین ‌المللی توکیو، هانه‌دا

هانه‌دا یکی از فرودگاه های اصلی شهر توکیو است که پر رفت و آمدترین فرودگاه بین المللی ژاپن و پنجمین فرودگاه بزرگ دنیا از نظر تعداد مسافر می باشد. هانه ‌دا، فرودگاه اصلی شرکت های خطوط هوایی ژاپن و هواپیمایی ژاپن می باشد.
۴. فرودگاه هیترو، لندن

این فرودگاه در ۱۴ کیلومتری غرب لندن واقع شده است و یکی از پر رفت و آمدترین فرودگاه های قاره اروپا و ششمین فرودگاه بزرگ جهان از نظر شمار مسافران محسوب می شود. هیترو مرکز اصلی پرواز های شرکت بریتیش ایرویز می باشد.
۵. فرودگاه بین ‌المللی پکن

این فرودگاه در فاصله ۲۰ کیلومتری از پایتخت کشور چین یعنی پکن قرار دارد و  پر رفت و آمدترین فرودگاه این کشور و دومین فرودگاه بزرگ از نظر شمار مسافر در جهان می باشد. این فرودگاه مرکز اصلی پروازی هواپیمایی ایر چاینا می باشد.


۶. فرودگاه بین ‌المللی لس‌آنجلس

این فرودگاه بزرگ که در ایالت کالیفرنیا قرار گرفته است از جمله مهمترین و بزرگترین فرودگاه های کشور آمریکا می باشد. شرکت های بزرگی همچون آمریکن ایرلاینر، دلتا ایرلاینز، دلتا ایرلاینز و . . . مرکز پروازهای شان را فرودگاه لس آنجلس قرار داده اند.
۷. فرودگاه بین‌المللی هنگ کنگ

فرودگاه هنگ کنگ از بزرگترین فرودگاه های شرق آسیا بوده و ارتفاع کمی از سطح دریا دارد. به دلیل وقتی از بالا به آن نگاه کنید متوجه زیبایی فوق العاده آن خواهید شد. این فرودگاه به بیش از ۱۵۰ مقصد در دنیا پرواز داشته و حدود ۹۰ شرکت هواپیمایی در آن رفت و آمد دارند.
۸. فرودگاه شارل دوگل ، پاریس

فرودگاه اصلی شهر پاریس شارل دوگل نام دارد که در ۲۵ کیلومتری این شهر واقع شده است. این فرودگاه به افتخار شارل دوگل، ژنرال فرانسوی که در جنگ های جهانی اول و دوم شرکت داشت و پس از آن به رییس جمهور فرانسه شد، نام گذاری شده است.
۹. فرودگاه بین ‌المللی دبی

این فرودگاه که فاصله چندان با کشورمان ایران ندارد، پر رفت و آمدترین فرودگاه جهان از نظر جابه جایی مسافران بین المللی بوده و سومین فرودگاه بزرگ دنیا از نظر شمار مسافرین نیز محسوب می شود. در این فرودگاه بیش از ۱۴۰ شرکت هواپیمایی به بیش از ۲۷۰ مقصد در جهان پرواز های شان را اداره می کنند.


۱۰. فرودگاه بین‌المللی دالاس فورت ورث ، تگزاس

فرودگاه دالاس که در ایالت تگزاس قرار دارد از پر رفت و آمدترین فرودگاه های جهان از نظر تعداد پرواز و دهمین فرودگاه بزرگ جهان از نطر تعداد مسافر می باشد. این فرودگاه، مرکز اصلی پرواز های آمریکن ایرلاینز بوده و به بیش از ۲۰۰ مقصد در سراسر جهان پرواز دارد.
تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.1 از 5 | از 100 کاربر