بازار های سنتی استانبول

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/06/14
بازدید: 3306
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

یکی از مواردی که برای بیشتر افراد جذاب است خرید در مراکز خرید آن هم زمانی در سفر است. شهر استانبول بهشت افرادی است که مشتاق خریدند. اما در کنار مراکز خرید مدرن و شیک خرید از بازارهای سنتی و دست فروش ها از جذابیت زیادی برخوردار است. در ادامه بازارهای سنتی استانبول را برای خریدی هیجان انگیز معرفی می کنیم. 

بازارهای سنتی استانبول

شنبه بازار بشیکتاش

یکی از مهمترین بازارهای سنتی استانبول شنبه بازار بشیکیتاش است که در یکی از محله های اروپایی استانبول واقع شده است. محله بشیکتاش شنبه ها میزبان محله هایی است که در این منطقه بساط خودشان را میچینند. در این شنبه بازار با فروشنده های مختلفی مانند جواهر فروشان، فروشندگان لوازم خانگی و پوشاک و هر چه تصور کنید در این بازار وجود دارد. لازم به ذکر است که در انتهای مسیرتان کافه کوچکی وجود داردکه میتوانید نفسی تازه کنید و انرژی خود را باز پس گیرید. 

ساعت کاری این بازار: 6 صبح تا 6 شب

آدرس: ترکیه، استانبول، بشیکیتاش، خیابان نوژتیه

تجربه سفری هیجان انگیز به توریستی ترین شهر ترکیه

شنبه بازار

شنبه بازار باکیرکوی

بی خود نیست که عمده محبوبیت استانبول خرید کردن در این شهر است. شنبه بازار استانبول فقط به بازار بشیکتاش محدود نمیشود بلکه شنبه بازار دیگری در این منطقه به طول چند کیلومتر وجود دارد. برای خرید لباس، لوازم خانه، جواهرات و اجناس برند با قیمت مناسب حتما سری به این مکان بزنید. در این بازر غذاهای خیابان نیز وجود دارد و همزمان با خرید میتوانید با خوردن غذاهای شگفت انگیز با فرهنگ غذایی مردم استانبول آشنا شوید.

ساعت کاری: 9 صبح تا 7 شب

آدرس: ترکیه، استانبول، باکیرکوی، عثمانیه، کنار ایستگاه مترو، شنبه بازار باکیرکوی

بازار سنتی استانبول

سه شنبه بازار کادیکوی

یکی دیگر از بازارهای سنتی استانبول سه شنبه بازار کادیکوی است که در بخش آسیایی استانبول قرار دارد. هر سه شنبه در این بازار غوغایی به پاست و مردم این شهر به راحتی می توانند با وسیله نقلیه های عمومی خود را به این بازار برسانند. در این سه شنبه بازار محلی فروشنده های آواز خوان را میبینید که مردم را به خرید اجناس رنگی و جذاب خود دعوت میکند. شما در سه شنبه بازار کادیکوی هر چیزی که فکر کنید از لباس، میوه میتوانید در فروشگاه ها تهیه کنید. 

ساعت کاری این بازار: از ساعت 9 صبح تا 8 شب می باشد.

آدرس: ترکیه، استانبول، کادیکوی، خیابان ماندیرا شماره 1، حسن پاشا

مراکز خرید استانبول - آشنایی با برترین مراکز خرید شهر توریستی استانبول

سه‌شنبه بازار کادیکوی

چهارشنبه بازار فاتح

همانند دیگر بازارهای سنتی استانبول، چهارشنبه بازار فاتح از دیگر بازارهایی است که هر روز با خیل عظیمی از گردشگران و مردم پر می شود. قیمت های این بازار در یمان مردم زبانزد است. برای شروع گردش در این بازار رنگارنگ بهتر است از خیابان یوسف پاشا شروع کنید. در این بازار سنتی انتظار خرید رچیزی را میتوان داشت . همچنین مانند دیگر بازارهای جذاب دیگر، یک سمت دست فروش میبینید که محصولات تازه ای به فروش میرسانند که هرجایی نمی توانید آن را تهیه کنید.  

ساعت کاری این بازار از ساعت 9 تا 5و نیم عصر است.

آدرس: ترکیه، استانبول، خیابان یوسف پاشا، بازار فاتح

چهارشنبه بازار فاتح

چهارشنبه بازار یشیلکوی

یکی دیگر از بازارهای سنتی استانبول، چهارشنبه بازار یشیلکوی است که در منطقه یشلکوی استانبول قرار دارد. به دلیل فضای سبزی که این منطقه دارد این بازار از شهرت بالایی برخوردار است. در این بازار سنتی غرفه هایی از اجناس درجه یک به چشم می خورد که با نظم و ترتیب خاصی در کنار هم چیده شدند. این بازار نظر گردشگران را جلب میکند و از نظر بسیاری از آن ها واقعا جذاب است. نکته قابل توجه دیگر این است که قیمت اجناسی که در این بازار به فروش میرسد از بازارهای دیگر استانبول کمی بالاتر است.

ساعت کاری بازار استانبول: 9 صبح تا 7 شب است.

آدرس: ترکیه، استانبول، بارکیکوی، خیابان ضیا اردم، یشیلکوی

راهنمای سفر به استانبول - هر آنچه باید قبل از سفر به استانبول بدانید!

بازار سنتی ترکیه

جمعه بازار فیندیک زاده

بازار فیندیک زاده که روزهای جمعه برگزار میشودبرای خرید اجناس مرغوب با قیمت مناسب در نظر گرفته شده و برای خرید اجناس مرغوب با قیمت مناسب شناخته می شود. در این جمعه بازار هر آنچه نیاز دارید محیاست و شما میتوانید از این بازار هر آنه میخواهید را با قیمت مناسب تهیه کنید. اگر در روز جمعه در استانبول بودید پیشنهاد میکنیم بازار فیندیک زاده را از دست ندهید. این بازار در کوچه های پرشیب و باریک محله اکساوی واقع شده است که شیب آن باعث شده برای گشت و گذار زمان بیشتری نیاز داشته باشیدو سعی کنید لوازم سنگینی با خود همراه نکنید. این لباس ها اغلب اجناس برندی هستند که در نمایندگی به فروش نرسیده اند و در این بازار با قیمت ارزانی به فروش میرسند. 

جمعه بازار استانبول

بازار بزرگ استانبول

بازار بزرگ استانبول بزرگترین بازار سرپوشده دنیاست و از محبوبیت ویژه ای میان مردم برخوردار است. سالانه مسافرانی که به این بازار سفر میکنند از این بازار نیز بازدید می کنند و سوغاتی ها و صنایع دستی متنوعی خریداری می کنند. بازار بزرگ استانبول در سال 2014 یکی از پربازدیدترین نقاط دنیا محسوب شد. حتی اگر اهل خرید نباشیدفضای تاریخی آن برای شما جذاب خواهد بود.

ساعت بازدید: 9 صبح تا 19

آدرس ترکیه، استانبول، فاتح، محله بایزید

تفریحات استانبول - با مکان های تفریحی استانبول لذت سفرتان را تضمین کنید! 

بازار بزرگ استانبول

بازار ادویه استانبول

به بازار ادویه استانبول بازار مصری ها هم گفته می شود به دلیل اینکه مصری ها در این بازار ادویه های خود را می فروختند. امروزه در این بازار انواع سبزی های معطر ، میوه های خشک ، انواع شیرینی ، انواع روغن ، انواع ادویه عرضه می شود این بازار به گونه ایست که در حال راه رفتن از تنوع زیاد دوست دارید از هر کدام یک مشت بخرید اما توجه داشته باشید بعضی از آن ها کمیاب و گران قیمت هستند اما به طور کلی این بازار به گرانی معروف است که در میدان امینیو استانبول واقع شده است. میدان امینیو در محله فاتیح واقع شده است و به عنوان بزرگ ترین بازار سنتی استانبول شناخته میشود. این بازار بزرگ ترین بازار سرپوشیده شهر استانبول است. بوی ادویه اینجا با مشام شما بازی می کند تنها با بوکشیدن می توانید مسیر خود را بیابید! تمامی رایحه ها در این بازار با هم ترکیب شده و رایحه ای منحصر بفرد را ایجاد کرده اند.

ساعت کار : همه روزه به جز یکشنبه ها از ساعت8 تا 19:30 و یکشنبه ها از ساعت 10 صبح تا 18

آدرس: ترکیه، استانبول، فاتح، رستم پاشا

بازار ادویه استانبول

بازار اولوس

یکی دیگر از بازار های سنتی استانبول بازار اولوس استکه به دلیل اجناس خوب و با کیفیت شهرت بسیاری در میان خریداران دارد. این بازار به دلیل شلوغی و همهمه ای زیاد تعطیل شد و پس از غیبت طوانی مدت، مکان ثابتی را درست در مقابل مکان قلی این بازار در نظر گرفتند. بازار اولوس در تمام ایام سال از ساعت باز است.

ساعت بازدید بازار سنتی اولوس: 8 صبح تا 19:30

آدرس: ترکیه، استانبول، اورتاکوی، خیابان جاییر، خیابان دروبویو

بازار اولوس

بازار آراستا

اگر از بازار های شلوغ و پرازدحام استانبول خسته ششده اید بهتر است بازار کوچکی که طیف وسیعی از اجناس را در خود گنجانده را انتخاب نمایید. این بازار با اینکه نتوانسته عظمت و بزرگی بازارهای دیگر استانبول را داشته باشد اما وسایل سنتی و اصیل زیادی در این بازار وجود دارد که گردشگران زیادی را جذب خود کرده است.زمانی که وارد این بازار میشوید در دو طرف شما 20 مغازه وجود دارد که در مجموع 40 مغازه بیشتر ندارد. اجناس این بازار سنتی هستند و به دلیل اینکه بازار جمع جور و زیبایی است اغلب گردشگران از طرفداران  آن میشوند. یکی از ویژگی های مثبت این بازار نحوه دسترسی آن است. نحوه دسترسی به این بازار بسیار آسان است و افرادی که از جاذبه های گردشگری این شهر بازدید میکنند به این مکان گردشگری در میان گشت و گذار سر میزنند. در این بازار قالی، زیورآلات، جواهرات، ظروف سفالی و سنگ های مختلفی میتوان خریداری کرد.

ساعت کار بازار آراستا: ساعت 9 صبح تا 7 عصر 

آدرس: ترکیه، استانبول، خیابان فاتح، بازار آراستا

بازار سنتی

بازار صحفلار ( Sahaflar bazaar Istanbul )

اگر شما به کتاب و کتاب خواندن و تماشای آثار نفیس علاقه مندید گشت و گذار در بازار صفحلا برای شما جذاب خواهد بود؛ چرا که این بازار پر از کتاب فروشی ها است که می توانند قدیمی ترین و خاطره انگیز ترین کتاب ها را در اختیار افراد قرار دهند. به طور قطع زمانی که شما در سطح شهر استانبول قدم بزنید فروشگاه های مختص کتاب را کمتر مشاهده می کنید. اما در محله بایزید بروید می توانید به راحتی بازار صحفلار را مشاهده کنید و بد نیست بدانید که این بازی در میان بازار برگ استانبول و مسجد بایزید قرار دارد و از این رو به راحتی می توان حدس زد که بنای این بازار نیز باید جز بناهای سنتی و قدیمی استانبول باشد. در واقع باید گفت بازار صحفلار بازاری است متعلق به قرن 15 میلادی که توانسته 23 مغازه مختص کتاب را در خود جای دهد که البته در این بازار یک باغ بسیار زیبا و تماشایی چایی نیز وجود دارد که افراد می توانند در محیط گرم آن از خواندن کتاب ها لذت ببرند . 

بازار سنتی

گرند بازار 

گرند بازار و یا همان کاپالی چارشی به معنی بازار سرپوشیده و بزگ ترین بازار استانبول با 6 قرن عمر می باشد که دارای 3000 حجره و 61 تیمچه است که با دیدن این بازار یاد بازار های تاریخی ایران می افتید. گرند بازار علاوه بر سبک و معماری زیبایش قلب اقتصادی سنتی استانبول به شمار می رود که می توانید در این بازار انواع لباس های سنتی ، ظروف چای خوری ، گلیم ، فرش ، انواع سوغات استانبول و صنایع دستی نیز می باشد.همچنین قابل توجه گردشگران تور استانبول ، این بازار در روز های یکشنبه تعطیل می باشد و همچنین آسان ترین راه دسترسی به این بازار از طریق تراموا است.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.8 از 5 | از 105 کاربر