بوستان مینیاتوری مشهد

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/19
بازدید: 12965
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

بوستان مینیاتوری مشهد، اولین بوستان مینیاتوری است که در شرق کشور به بهره‌برداری رسید. هدف ساخت این پروژه آشنایی مردم با تاریخ معاصر کشور و همچنین جذب توریست‌ها به این منطقه می باشد. نکته قابل ذکر این بوستان جمع آوری همه مکان‌های تاریخی در یک منطقه است. سفر به این بوستان زیبا برای کسانی که نمی‌توانند به تمامی نقاط کشورمان سفر کنند و از آنجا دیدن نمایند، می‌تواند بسیار مفید باشد. این بوستان با المان‌ها و ماکت‌های زیبای خود بخشی از خاک ایرانمان را به تصویر کشیده است و نکته حائز اهمیت دیگری که در مورد این پارک صدق می‌کند این است که جمع آوری مجموعه‌ای به این ارزشمندی باعث افزایش آگاهی از آثار تاریخی کشور عزیزمان می‌شود. با ما در لحظه آخر همراه باشید تا به معرفی تمامی مکان‌ها و مناظر دیدنی این بوستان چشم نواز بپردازیم.

پارک مینیاتوری مشهد

پارک مینیاتوری چیست؟ 

پارک مینیاتوری به فضای بازی گفته می‌شود که مدل‌های کوچک ساختمان‌ها برای بازدید به نمایش گذاشته می‌شوند. ممکن است یک پارک مینیاتوری مدل یک شهرک یا یک شهر باشد که بیشتر به عنوان یک شهر کوچک یا مدل روستا نام گذاری می‌شود یا می‌تواند مدل‌های مختلف را در خود جای دهد. این نوع پارک‌ها با عنوان جاذبه‌ای گردشگری، سرگرمی و تفریحی با ریشه داشتن در باغ‌های مینیاتوری کشور ژاپن گسترش یافته است.

معرفی بوستان مینیاتوری مشهد 

پیشنهاد می‌کنیم لذت تماشای بوستان مینیاتوری مشهد را که در قسمت شرقی کشور و در سال 1395 به ساخت رسیده است را از دست ندهید. این بوستان جزء جاهای دیدنی مشهد است. در این پارک شما می‌توانید بسیاری از مناطق دیدنی ایران عزیزمان را در یک مکان فوق العاده زیبا نظاره گر باشید. بوستان مینیاتوری مشهد ماکت‌های زیبایی با سایز کوچک از بناهای فرهنگی و تاریخی گوشه و کنار ایران را به نمایش می‌گذارد. بناهایی همچون ساختمان‌ها، پل‌ها و آثار تاریخی که به‌عنوان ارثیه فرهنگی و یا نشان شهر‌های مختلف شناخته می‌شوند. همچنین این بوستان دارای مکان‌های تفریحی دیگری مانند کافی شاپ پارک مینیاتوری مشهد، پردیس سینمایی، فودکورت، گیم سنتر (مرکز بازی) و ... می‌باشد که در قسمت‌های بعدی مقاله به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت.
 

پارک مینیاتوری مشهد

آدرس بوستان مینیاتوری مشهد

آدرس بوستان مینیاتوری مشهد به طور دقیق "خراسان رضوی، مشهد، بزرگراه میثاق، بلوار الهیه، بلوار سجادیه، سجادی 26 و در آخر بوستان مینیاتوری مشهد" می باشد.

ماکت‌های بوستان مینیاتوری 

 

اگر قصد رفتن به تور مشهد را دارید جالب است بدانید در این بوستان 58 ماکت تاریخی، فرهنگی و مذهبی برای گردشگران به نمایش گذاشته شده است که در ابعاد کوچک می‌تواند برای هر بیننده‌ای، جذاب و جالب باشد. تماشای این مناظر برای علاقمندان به توریسم همچون یک سفر تاریخی به قسمت‌های مختلف کشور می‌باشد. از جمله مکان‌های دیدنی این پارک می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • تخت جمشید
  • آرامگاه عارف بزرگ عطار نیشابوری
  • آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی
  • باغ شاهزاده ماهان کرمان،
  • سد کارون
  • روستای کندوان
  • فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد
  • راه آهن مشهد
  • پل خواجو
  • ارگ بم

 این بوستان زیبا و سر سبز یا مساحت حدودا 8 هکتار و هزینه‌ای بالغ بر 28 میلیارد تومان در بزرگراه میثاق شهر مشهد ساخته شده است.

جاهای تفریحی مشهد - آشنایی با تفریحات مهیج و منحصر به فرد مشهد

ماکت های پارک مینیاتوری

تفریحات پارک مینیاتوری مشهد  

از امکانات تفریحی این بوستان می‌توان به دریاچه 2095 متر مربعی آن اشاره کرد. همچنین مسیر 1264 متری مخصوص پیاده روی و پیست مسابقه ماشین کنترلی برای کسانی که به این نوع ماشین‌ها علاقه دارند که شکل نقشه ایران ساخته شده است. همچنین رودخانه‌ای به طول 216 متر مخصوص بازی‌های محلی مربوط به شهرهای مختلف، که هر یک از این امکانات جذابیت‌های بخصوص خود را دارند و سکویی که برای برگزاری مراسم و نمایش ها از آن‌ها استفاده می‌شود. زمین بازی کودکان با وسعت 400 متر علاوه بر این ها یک پارکینگ 5 هزار مترمربعی و 12 عدد سرویس بهداشتی از امکانات بوستان مینیاتوری به حساب می‌آیند.

کافی‌شاپ پارک مینیاتوری مشهد

در بخش غربی این بوستان، کافی‌شاپ پارک مینیاتوری قرار دارد که از سمت پارکینگ بوستان می‌توانید به آنجا وارد شوید. نکته مهم در این رابطه این است که برای استفاده از این کافی شاپ دیگر نیازی به پرداخت هزینه ورودی نیست.

ساعت کار پارک مینیاتوری مشهد

  پارک مینیاتوری مشهد همه روزه از ساعت 8 صبح تا 10:30 شب پذیرای گردشگران است. ساعت کاری پارک به این صورت است که شب نیز می‌توان به همراه خانواده در این مجموعه لذت برد. زیباترین ساعات بازدید از پارک ادغام روشنایی روز با تاریکی شب است که بسیار مبهوت کننده و شگفت انگیز است! 

ساعت کار پارک مینیاتوری

هزینه ورودی پارک مینیاتوری مشهد

قیمت بلیط و یا همان هزینه ورودی پارک مینیاتوری مشهد رایگان نیست و باید مقداری را به ازای هر نفر ورودی بپردازید.

شماره تماس پارک مینیاتوری مشهد

برای هماهنگی‌های لازم و مطرح کردن سؤالات خود و کسب اطلاعات بیشتر می‌ توانید با شماره 35244220 051 تماس حاصل فرمایید.

فازهای بعدی توسعه بوستان مینیاتوری

این بوستان زیبا و دیدنی از جمله پروژه‌هایی است که از همان ابتدای ساخت، نسبت به آینده آن برنامه ریزی خاصی صورت گرفته است. سه مکان زیر، پروژه‌های در حال ساخت این مجموعه چشم نواز است که در طول سالیان اخیر نسبت به تکمیل آن اقدام صورت گرفته است:

  • پردیس سینمایی: هدف این پردیس سینمایی که قرار است از آن در شش سالن مجزا بهره برداری شود، این است که بدل به یکی از بزرگترین پردیس‌های سینمایی کشور شده و علاقمندان بسیاری را به سمت خود جذب کند.
  • پروژه فودکورت: پروژه فودکورت نیز قرار است که بخش مهمی از این پارک را ایفا کند تا گردشگران عزیز بتوانند از تمامی امکانات این پارک به طور کامل استفاده نمایند.
  • گیم سنتر و مرکز بازی: این مرکز می‌تواند یک عامل مهم در جذب جوانان و بویژه نوجوانان شهر به این مکان باشد تا در کنار بازدید از مکان‌های دیدنی پارک مینیاتوری، از بازی کردن در این فضای فوق العاده لذت ببرند.

فاصله حرم تا پارک مینیاتوری

زائران و گردشگرانی که هتل‌های خود را نزدیک به حرم مقدس امام رضا (ع) رزرو کرده‌اند، می‌بایست فاصله زیادی را تا پارک مینیاتوری مشهد طی کنند. اما حتما در نظر داشته باشید که تماشای مناظر دیدنی این پارک ارزش رفتن این مسیر را دارد. 

فاصله حرم تا پارک مینیاتوری

جاهای دیدنی نزدیک به بوستان مینیاتوری مشهد

اگر از تماشای این پارک منحصر به فرد لذت برده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که از دیگر مکان‌های دیدنی نزدیک به این پارک دیدن نمایید. از جمله این مکان‌ها می‌توانیم موارد زیر را نام ببریم که میزان فاصله آن‌ها با پارک را نیز می‌توانید مشاهده نمایید: 

  • نمایشگاه بین المللی مشهد: حدود ۵.۹ کیلومتر: این نمایشگاه که در سال 1377 از آن بهره برداری شده است، جزء یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های بین المللی کشور است که دارای سالن‌هایی با نام‌های بهار، ابوسعید، مولوی، فردوسی، خیام و B1&B2 است. همچنین این نمایشگاه دارای امکانات رفاهی و خدماتی همچون مسجد، درمانگاه، پایانه تاکسی و اتوبوس، رستوران و محلی برای رزرو بلیط می‌باشد.
  • سرزمین موج‌های آبی:‌ ۸ کیلومتر: این پارک آبی فوق العاده هیجان انگیز که در سال 1386 در قاسم آباد مشهد افتتاح شد سالانه علاقمندان زیادی را به خود جذب می‌کند. سرزمین موج‌های آبی که یکی از معروف‌ترین و بهترین پارک‌های آبی سرپوشیده کشور است، دارای 10 نوع سرسره آبی از جمله سرسره‌های آبی تورنادو، سرعتی، موج، سوپر لوپ و ... می‌باشد که می‌تواند خاطرات خوشی را برایتان رقم بزند. از جمله نکات مهم این پارک آبی می‌توان به استفاده همزمان خانوم‌ها و آقایان به صورت مجزا ازین مجموعه آبی اشاره کرد.

سرزمین موج‌های آبی

موج های آبی مشهد - بزرگ‌ترین مرکز تفریحات آبی شهر مشهد

  • پارک ملی چهل بازه مشهد: ۸ کیلومتر: این پارک که نزدیک به ییلاقات طرقبه شاندیز است، وسعتی نزدیک به 115 هزار هکتار دارد که نشان از عظمت و بزرگی قابل توجه آن دارد. فضای دل انگیز این پارک ملی که در خود رودخانه چهل بازه را نیز جای داده است، باعث می‌شود تا نظر گردشگران و علاقمندان زیادی را به سمت خود جلب کند. پیشنهاد می‌کنیم که به هیچ عنوان لذت تماشای مکان‌های مختلف این پارک را از دست ندهید.
  • پارک ملت مشهد: ۱۶ کیلومتر: در مقاله دیگری تحت عنوان پارک ملت مشهد، اشاره کردیم که این پارک زیبا در در حاشیه بزرگراه وکیل آباد و ضلع شمال غربی تقاطع آزادی واقع شده است و 30 هزار متر مربع وسعت دارد و نیز بزرگترین چرخ و فلک خاور میانه را در خود جای داده است! به هیچ وجه لذت استفاد ه از شهربازی این پارک فوق العاده را از دست ندهید.
  • باغ پرندگان مشهد: ۱۷٫۳ کیلومتر: باغ پرندگان مشهد در منطقه گردشگری سپاد میدان خیام فعالیت می‌کند که درحال حاضر بیش از 700 پرنده زیبا را در خود نگهداری می‌کند. گونه های کمیاب ایرانی، آسیایی و آفریقایی از جمله پرندگان موجود در این باغ هستند.

سخن پایانی

همانطور که گفتیم بوستان و یا همان پارک مینیاتوری مشهد که حدود 6 سال از فعالیت آن می‌گذرد، دارای فضاهای مختلف تفریحی و هیجان انگیزی است که می‌تواند خاطرات خوشی را برای شما و همراهان عزیزتان رقم بزند. تماشای مناظر این پارک مینیاتوری، فرصت بسیار خوبی برای خانواده‌های ایرانی است تا کودکان خود را با تاریخ و هویت اصیل کشورشان آشنا کنند.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.7 از 5 | از 100 کاربر