لندن

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/28
بازدید: 33440
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

لندن از جمله شهرهای زیبا و شکیل اروپا به حساب می آید که در کشور بریتانیای کبیر واقع شده و همچنین اتفاقات عجیبی را در تاریخ به نام خود ثبت کرده است که در این مقاله از سایت لحظه آخر قصد داریم تا هر آنچه درباره این کشور می دانیم را با شما به اشتراک بگذاریم؛ پس با ما همراه باشید.

لندن

معرفی لندن

کشور انگلستان، شهر زیبای لندن را به عنوان پایتخت خود معرفی نمود که با بریتانیای کبیر و  ایرلند شمالی هم متحد به حساب می آید. همچنین این شهر بزرگ مساحتی حدود 1 هزار و 572 کیلومتر مربعی دارد که به عنوان بزرگترین شهر اروپا از نظر مساحت محسوب می شود. این شهر در کنار رود تیمز یا جنوب شرقی انگلستان واقع شده است.

این شهر قدمتی دوهزار ساله دارد و تاریخ ساخت آن به دوران روم باستان باز می گردد که به عنوان هسته اصلی و مرکزی تاریخی انگستان معرفی شده است. توسعه این شهر از قرن 19 شروع شد و در حال حاضر این شهر به عنوان یکی از مهمترین شهر انگستان هم به حساب می آید.

لندن رتبه سوم را در جاذبه های گردشگری جهان کسب نمود و سالانه بالای 15 میلیون توریست از این شهر در انگلیس دیدن می کنند که به عنوان پر بازیدیدترین شهر در اروپا از آن یاد می شود. همچنین این شهر بین المللی، رتبه اول را از طریق تجزیه و تحلیل داده ها، فناوری، کسب و کار و محیط زیست را به خود اختصاص داده است که از این شهر به عنوان شهر آینده نگر و هوشمند با جمعیت 3 میلیون نفری یاد می شود. شهرهای نیویورک و سانفرانسیسکو به ترتیب در مکان های دوم و سوم قرار دارند.

همچنین نام لندن از Don که در زبان و فرهنگ اوستا معنای رود را دارد الهام گرفته اند؛ از این رو لندن (London) به معنای رود طولانی می باشد.

گشت و گذار در زیباترین شهرهای اروپا

نمای شهر زیبای لندن

تاریخ لندن

هنگامی که وایکینگ ها در اواخر قرن هشتم به انگلستان حمله وار شدند در اقدامات اولیه به سمت صومعه ها حمله کردند و بعد به دو شهر مرسیا و نورثومبریا حمله کردند؛ سپس آن ها را فتح نمودند. تنها حکومتی که توانست پادشاهی خود را حفظ کند، وسکس بود که در جنوب واقع شده بود. پادشاه وسکس که در اوایل قرن هشتم «اکبرت» نام داشت توانست حاکمیت خود را گسترش و کل انگستان را تحت سلطه و حاکمیت خود در آورد، سپس خود را به عنوان امپراتوران کل بریتانیا خواند. اکبرت، شاه وسکس، شهر انگلستان را گسترش داد و شهری به نام وینچستر را بنا نمود که امروزه به نام لندن آن را می شناسند.

آتش سوزی لندن

آتش سوزی بزرگ لندن در روز یکشنبه 2 سپتامبر 1666 در یک نانوایی در خیابان پودینگ لین متعلق به توماس فارینور (فارینر) آغاز شد. با این حال، آتش به سرعت به سمت پایین پودینگ لین حرکت کرد و به سمت پایین تپه ماهی و به سمت رودخانه تیمز ادامه یافت. با کمک باد شدید آتش بشدت گسترش پیدا کرد و کل شرق را پوشش داد.

آتش سوزی لندن در سال 1666

مذهب لندن

طبق تحقیقاتی که کشور انگلستان درباره دین مردمان لندن اعلام کرده؛ به شرح زیر است:

  • 50 درصد مسیحی
  • 24.9 درصد بدون دین
  • 14.4 درصد مسلمان
  • 5.3 درصد هندو
  • 1.8 درصد یهودی
  • 1.5 درصد سیک
  • 1 درصد بودایی
  • 1.1 درصد از مردمان دین خود را بیان نکردند.

آب و هوای لندن

آب و هوایی که شهر لندن با توجه به موقعیت جغرافیایی که به خود گرفته، معتدل تر از دیگر شهرهای انگلستان نظیر بیرمنگام، گلاسگو، لیورپول و .... است و معمولا دمای این شهر میان 1.11- تا 28.88 درجه سانتی گرد متغییر است.

اما اگر قصد سفر به این کشور را دارید، بهتر است در ماه آگوست و جولای به این شهر سفر کنید تا از هوای 9 الی 23 درجه لندن نهایت لذت را ببرید. همچنین لازم به ذکر است بدانید که تقریبا در همه ماه های میلادی لندن، بارانی و خیس بودن این شهر حس می شود. از همین امر بسیار مشاهده می شود که مردمان پیاده روی را با چتر انجام می دهند.

آب و هوای شهر زیبای لندن

آب و هوا لندن در فصل ها

در لندن، تابستان‌ها کوتاه، راحت و نیمه ابری و زمستان‌ها طولانی، بسیار سرد، بادخیز و عمدتاً ابری است. در طول سال، دما معمولاً از 39 درجه فارنهایت (3.88 درجه سانتی گراد) تا 74 درجه فارنهایت (23.33 درجه سانتی گراد) متغیر می باشد و به ندرت شهر لندن زیر 30 درجه فارنهایت (1.11- درجه سانتی گراد) یا بالاتر از 84 درجه فارنهایت (28.88 درجه سانتی گراد) را می بیند.

سوغات و غذاهای لندن

درکنار یک گردشگری با تور لندن، تنها گزینه ای که می تواند جذابیت و خاطره سازی این شهر را افزایش دهد؛ غذاهای متنوع و محلی است که مردمان این شهر میل می کنند.

با این حال دیده شده که بسیاری از افراد قصد تست کردن غذاهای جدید در هر کشوری را ندارند! و به دنبال غذاهای آشنا می روند؛ اما پیشنهاد می شود که حتما غذاهای محلی و متنوع این شهر را به تجربه های خود اضافه کنید. همچنین میتوانید غذاهایی نظیر ماهی، سیب زمینی، کباب یکشبنه، غذا فرانسوی، غذا هندی و .... را در وعده های مختلف میل نمایید تا عاشق غذاهای این شهر بشوید.

خرید سوغاتی برای عزیزانتان می تواند از دیگر مواردی باشد که باید قبل از سفر به هر کشوری از آن باخبر باشید. سوغاتی هایی که در شهر لندن میتوانید برای عزیزانتان ببرید عبارت اند از: ساعت، شکلات، چای انگلیسی، پوشاک، عروسک خرسی و ... که می تواند دل هر عزیزتان را به وجد بیاورد.

اختلاف ساعت ایران و انگلیس - برای آشنایی با میزان اختلاف ساعت ایران و انگلیس اینجا کلیک کنید.

پارک ها و باغ ها لندن

هنگامی که به این شهر به عنوان تور یا اقامت سفر کردید، حتما از پارک های مرکزی این شهر که شامل هاید پارک، باغ های کنزینگتون و ریجنتز پارک دیدن کنید. شما در پارک رجنتز می توانید درکنار فضای سبزی که دارد از باغ وحش های علمی جهان دیدن کنید و همچنین اگر علاقه زیادی به تاریخ و باستان دارید، می توانید از موزه مادام توسو هم دیدن کنید که در نزدیکی این پارک واقع شده است.

پارک زیبای لندن

اما اگر قصد دارید از پارک های دیگر و کوچکتری که در مرکز لندن قرار دارد، دیدن کنید؛ می توانید به سنت جیمز پارک و گرین پارک بروید.  برای دیدن پارک گرینویچ حتما باید به جنوب شرقی این شهر بروید.

مراکز گردشگری لندن

همانطور که در اول مقاله اشاره داشتیم، لندن یکی از زیباترین و توریستی ترین شهر اروپا محسوب می شود و دولت انگلستان سالانه حدود 15 میلیارد پوند از گردگشری بدست می آورد. اما آیا میدانید هنگامی که به این شهر سفر کردید از چه مراکزی باید دیدن کنید؟

هنگامی که به این شهر سفر کردید باید از مراکز موزه بریتانیا، تیت مدرن، نگارخانه ملی لندن، موزه تاریخ طبیعی، چشم لندن، موزه علوم، موزه ویکتوریا و آلبرت، موزه مادام توسو، برج و موزه ملی دریانوردی لندن دیدن کنید که گردشگران بسیار زیادی را به خود جذب کرده است.

جاهای دیدنی لندن -  جاذبه های گردشگری لندن که قبل از سفر باید بشناسید

لقب دودبزرگ شهر لندن

در این شهر مه گرفتگی بسیاری مشاهده می شود که علت آن وجود رودخانه تیمز می باشد. همچنین از دیگر چالش هایی که این شهر در گذشته با آن دست و پنجه نرم می کرد، آلودگی و ناپاکی هوا بود. به همین دلیل در سال 1952 مه گرفتگی و آلودگی شدیدی در این شهر رخ داد که سیستم حمل و نقلی را به مشکل روبرو کرد. از آن دوره به بعد لقب دیگری به نام دودبزرگ به این شهر اضافه شد که امروزه هم بعضی اوقات از آن یاد می شود.

اطلاعات عمومی درباره لندن

بریتانیا از جمله کشورهای تاریخی محسوب می شود که حقایق ناگفتنی زیادی را دارد، همچنین شهر لندن  که در ادامه قصد داریم به آن اشاره کنیم.

  1. تعداد جان باختگانی که در آتش سوزی 1666 سپتامبر در تاریخ ثبت شده اند، بیشتر بر اثر ترس و افتادگی از بالا به پایین بوده اند تا آتش سوزی.
  2. کوچک ترین خانه ای که در لندن می توانید پیدا کنید 1 متر است!
  3. فرودگاه مشهور هرودز لندن تا سال 916 دارویی را وارد کشور می کرد که تقریبا همان کوکائین خالص بود.
  4. اکثر کافه های موجود در بازار اسمیت فقط مجزو سرو نوشیدنی های الکلی تا ساعت 7 صبح را دارند. (آنچر، کافه مارکت پورتر و فاکس)
  5. علامت سیاه رنگی را می توانید در کنار ساعت II کاخ باکینگهام، در حین رژه سوارکاران مشاهده نمایید که نشان دهند اعدام شدن چارلز اول در سال 1649 است.
  6. پل معروف آلبرت لندن دارای نشانه هایی است که به سربازان اجازه پاکوبی در این قسمت را نمی دهد.
  7. اولین چراغ راهنما دنیا در شهر لندن خارج از ساختمان مجلس بریتانیا ساخته شد که بر اثر انفجار از بین رفت.
  8. هنگامی که کشتی گاه های سلطنتی وارد بندر لندن می شدند، یک بشکه نیشکر به نگهبان یا افسر برج مراقبت هدیه می دادند.
  9. هنگامی که لندن میزابان المپیک سال 2012 شد، مدیران و سازماندهنگان المپیک از گروه The Who درخواست کردند تا درامر معروف انگلیسی کیت مون در این مراسم درام بزند؛ اما مدیر گروه The Who اعلام نمود که کیت مون 34 سال پیش فوت شده است.
  10. بیمارستان سلطنتی بتلم در قرن هجدهم یک جاذبه گردشگری محسوب میشد که توریستان برای بازدید از این بیمارستان و بیماران هزینه ای پرداخت می کردند.
  11. در سال 1251 هنری سوم، یک خرس قطبی را به عنوان هدیه به شاه نروژ فرستاد و شاه نروژ این خرس را در برج لندن نگهداری می کرد؛ همچنین زنجیر بلندی را به این خرس متصل نمود تا بتواند از رودخانه تیمز ماهی شکار کند.
  12. فوت شدن در مجلس انگلستان خلاف قوانین محسوب می شود!
  13. برای گرفتن گواهینامه از این شهر، متقاضی باید کوچه و خیابان های لندن را به درستی بشناسند.
تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.7 از 5 | از 100 کاربر